Mitä mieltä kynttilästä joululahjana? Minusta se on rätti silmille kaikissa tilanteissa
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olis yleispäteväksi lahjaksi ässäarpa? Sen voi raaputtaa ja heittää menemään, ei sen enempäå vaivaa. Tai saaja voi yllättyä todella iloisesti.
Erityisen ihanaa on, kun ostamallasi arvalla voitetaan suuria summia, ei arpoja lahjaksi 😬
No eikö suurehko rahasummakaan kelpaa lahjaksi? Mitä sä sitten oikeen haluaisit?
Se ei halua, että kaveri voittaa hänen ostamalla arvalla.
Todennäköisesti menisi kaveruus poikki jos niin sattuisi käymään.
Kai se syöpäkynttilä on sittenkin turvallisempi :D
Jouluinen ja kiva lahja! Ei aikuisille sen kummempaa ainakaan omissa piireissä ole tapana hankkia. Jokin pieni muistaminen vaan. Kynttilä, viinipullo, suklaarasia tai joulukukka on ihan riittävä.
Eikö ihmisillä ole mitään suhteellisuudentajua? Toki on totta, että kynttiöistä tulee pienhiukkaspäästöjä, mutta ne ovat merkityksettömiä verrattuna muihin ympäristön päästöihin. Kynttilöitä voi myös polttaa ulkona lyhdyssä, takassa jne. Monessa paikassa.
Mulla on yksi lahjakynttilä kaapissa ollut palamatta jo varmaan 5 vuotta.
Voisiko joku laittaa tosiaan sellaisen ketjun pystyyn jossa kerrottaisiin että mitä lahjoja saa ihmisille antaa etteivät loukkaannu/halveksi lahjan antajaa. Jopa lahjakortit on arka aihe kun kaikki ei käytä niitä liikkeitä tai halua palveluja joita kortilla saisi. Ilmeisesti vain riihikuiva raha kelpaisi nirsoimmille ja silloinkin ainoastaan riittävän iso seteli. Jos ei anna lahjoja niin siitäkin osa suuttuu.
Itselle kelpaa kahvipaketit, kynttilät, villasukat ja Juhlapöydän konvehdit ihan mainiosti. Jos jotain tulee liikaa, voi aina jakaa eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Joulukalenteri lapsen joululahjana oli yllättävä.
No varmaan yllättävä, mutta uskoisin että se lapsi napsii ne namit sieltä kuitenkin mielellään. Lapselle mahdollisesti yhdentekevää että saa sen jouluaattona, ja saahan sitten syödä ne kaikki kerralla.
No eihän se nyt mikään rätti ole! Itse toivon kynttilöitä, kun muuta tavaraa on liian kanssa. Kynttilän valossa on kiva istuskella ja sitä ei tarvitse säilytellä. Olen tosin saanut niin kauniitakin etten ole raaskinut polttaa. Ne pyörivät sitten kausikoristeina vuodesta toiseen 😁.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olis yleispäteväksi lahjaksi ässäarpa? Sen voi raaputtaa ja heittää menemään, ei sen enempäå vaivaa. Tai saaja voi yllättyä todella iloisesti.
Erityisen ihanaa on, kun ostamallasi arvalla voitetaan suuria summia, ei arpoja lahjaksi 😬
Suomalaisen kateus.
Kateus? Ostat arvan ja siinä on voitto 5000 €. Pidät itse vai annat kaverille?
No joku sellainen iso pöytäkynttilä on huono koska se on aina joko väärän värinen tai sitten ainakin aivan sysipskaa laatua joka vaan savuttaa ja palaa rumasti.
Jos kynttilän tahtoo antaa niin sitten ennemmin paketti parafiinituikkuja. Ei siis mitään 100 kpl tukkupakkausta foliokipoissa olevia tavistuikkuja vaan vaikka 9/18 kpl muovikipoissa olevia tuoksuttomia parafiinituikkuja, jotka sopii ihan jokaisen sisustukseen ja vakiokokoisina kaikkiin tuikkuja "syöviin" kynttilänjalkoihin. Nuo myös ehtii saada poltetuksi jo joulun aikana.
Ja jos ei, niin on helppo säästää pieni littana pakkaus seuraavaan jouluun ja pistää kiertoon. Tai antaa vaikka jo ystävänpäivänä kynttilöistä tykkäävälle kaverille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen kateus.
Kateus? Ostat arvan ja siinä on voitto 5000 €. Pidät itse vai annat kaverille?
Antaisitko siis kaverillesi raaputtamasi arvan joululahjaksi kun siinä ei ole voittoa?
Nyt on ystävyys huipussaan.
Onko nykyaikana vielä olemassa ihmisiä jotka loukkaantuvat toisen antamasta lahjasta tai miettivät sen arvoa?
Vierailija kirjoitti:
No eihän se nyt mikään rätti ole! Itse toivon kynttilöitä, kun muuta tavaraa on liian kanssa. Kynttilän valossa on kiva istuskella ja sitä ei tarvitse säilytellä. Olen tosin saanut niin kauniitakin etten ole raaskinut polttaa. Ne pyörivät sitten kausikoristeina vuodesta toiseen 😁.
Kantsii alkaa jo poltella vanhimmasta päästä pois. Ainakin ne erään ex-missin firman kynttilät on tosi nättejä palaessaankin ja ei nekään iänkaiken hyvinä (eli polttokuntoisina) säily.
Kyllä kaunis, laadukas kynttilä käy. Poltan ulkolyhdyissä mieluusti sellaisia. Kivoja lahjoja on myös esim. itse leivottu leipä tai kakku, viini/sherrypullo, leffaliput, kukka tai kukkakimppu. Mutta pelkkä hyvän joulun toivotus sydämestä on yhtä hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Onko nykyaikana vielä olemassa ihmisiä jotka loukkaantuvat toisen antamasta lahjasta tai miettivät sen arvoa?
Eihän muita juuri nykyisin olekaan. Ei varmaan kannata ostaa nykyisin lahjoja kenellekään, jos ei sitten tiedä, että ihminen tykkää saada lahjan, vaikka ei ihan nappiin menisikään.
Mä olen sitä ikäluokkaa, joka on kasvatettu arvostamaan lahjoja. Aina ne eivät ole just sitä, Mitä haluais tai tarvis, mutta kiitän kauniisti ja tuntuu mukavalta, että lahjan antaja muistaa.
Lahja on lahja ja ei kai siitä pitäis loukkaantua. Nykyisin vaan loukkaannutaan ja ollaan tyytymättömiä kaikesta.
Joulukalenteri lapsen joululahjana oli yllättävä.