Kirjoita murteellasi, toiset arvaa kotiseutusi
Kommentit (945)
Minä en kyllä lähe kauppaan kannaa ostamaan. Silimät on tulehtunu ja kävelisin varmaan pahki kaupan seiniä. Se olis kyllä tyhymää.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä lähe kauppaan kannaa ostamaan. Silimät on tulehtunu ja kävelisin varmaan pahki kaupan seiniä. Se olis kyllä tyhymää.
Pohjois-Pohjanmaalta jostain!
Vierailija kirjoitti:
Ketä siel oli? Mä nukkusin viime yön hyvin.
Seinäjoen seutu?
Hitto ku en oikee tiiä mist päi oon. Taisiis oon asunu nii mones paikas ja muuttanuki yli kolkyt kertaa. Nytteku on tullu asuttuu tääl mist äitin suku o lähtösi, ni meinaa vaa mennä enemmän sekasi, että mikäköhä se o se mun oikee kieli.
Siskon kaa puhutaa semmost jotai outoo äxä-kieltä, mut mummon kaas sitte iha eritaval. Jossaki välis ku tänne muutin, ni puhuin ihako ennevanhaa mut kaikki tekstarit tuli kirjotettuu tän paika murteel. Siit sai aika paljo paskaa niskaa.
Mut eniveis- mie romaha.
N31
Vierailija kirjoitti:
Millo seuraava linkku tulee?
Taitaa olla Lahdesta
Liekkö muissa murteissa tuota monikäöttöstä van- sannoa?
Sitä soattaa käötteä pelekästään ilimasemmaan tunnetilojasa, eänenpaeno sannoo onko ilahtunu, vihanen elikkä mitä.
Mie tulin justiinsa töistä ja häätys alakaa ruokaa laittaan. Muttemmie kyllä jaksa. Jaksaakohan kukkaan muukaan meijän perheestä? Pittääpä kysästä.
Vierailija kirjoitti:
Mie tulin justiinsa töistä ja häätys alakaa ruokaa laittaan. Muttemmie kyllä jaksa. Jaksaakohan kukkaan muukaan meijän perheestä? Pittääpä kysästä.
Ootko sieki täältä Rovaniemeltä?
Vierailija kirjoitti:
Pitääskö sitä ny muka kotopaikkansa tänne paliastaa...
Eteläpohjanmaa- keskip eteläosa
Tampere