Leskeys ja uusi suhde
Menetin mieheni kuutisen vuotta sitten, nuorin kolmesta lapsestamme oli silloin puolisen vuotta ja vanhin 7 vuotta. Minkäänlaista parisuhdetta en osannu vuosiin kaivata, kaikki aika meni siihen että sain pidettyä itseni ja lapset järjissään.
Nyt reilu vuosi sitten törmäsin vanhaan koulukaveriini ja aloimme tapailemaan - ihan kaveripohjalta kylläkin. Hän ymmärsi minun tilanteen eikä ikinä hoputtanut mihinkään. Nyt kuitenkin olemme jo ihan parisuhteessa, sitä eivät vaan tiedä muut kuin minä, hän ja muutamat ystävät. Minun lähipiirille en ole sanonu mitään.
Lapset on miehen muutaman kerran tavanneet, vanhimmainen kerran jopa kysyi että seurustellaanko me mutta minä paniikissa kielsin vaan koko asian. En ymmärrä miksi! Tavallaan tuntuu että petän kuollutta miestäni. Vaikeimmalta tuntuu kertoa hänen vanhemmilleen, he ottivat poikansa kuoleman luonnollisesti tosi raskaasti ja olen heille kuin tytär. Ja nyt pitäisi kertoa että minulla on uusi mies.
Vielä pahemmaksi asian tekee se että haluaisin muuttaa tämän miehen kanssa yhteen ja toiveissa olisi jopa yhteinen lapsi... Mutta en ikinä halua tehdä mitään mikä loukkaisi minun lapsia ja muita läheisiä. Siitäkin syystä perheelle kertominen pelottaa - jos he eivät suhdetta hyväksy niin minä en suhdetta voi jatkaa.
Olisiko kukaan ollut mahdollisesti tämmöisen tilanteen jonakin osapuolena?
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:37"]
Ilmeisesti alapeukuttajan mielestä apn pitäisi elää selibaatissa ilman parisuhdetta koko loppuelämänsä.
[/quote]Ja se parisuhde kun on niin paljon muutakin kuin seksiä.. sen kaikenko olet alapeukuttaja kieltämässä toiselta ihmiseltä?
[/quote]
En vain pysty ymmärtämään miten voi alottaa toisen parisuhteen jos YHÄKIN RAKASTAA sitä kuollutta puolisoa? Sehän on tietyllä tavalla pettämistä. Itse en ikinä voisi enää olla miehen kanssa jos aviomieheni menehtyisi. Kunnioitan häntä sen verran paljon.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:37"]
Ilmeisesti alapeukuttajan mielestä apn pitäisi elää selibaatissa ilman parisuhdetta koko loppuelämänsä.
[/quote]
Kyllä. Ei tulisi mieleenkään alkaa juosta kullin perässä, jos on vielä alaikäisiä vainajan lapsia kotona asumassa.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:31"]
Itse en pystyisi uuteen parisuhteeseen ikinä jos mieheni kuolisi. Rakastan häntä vain ihan liikaa tehdäkseni niin, ajatuskin tuntuu mahdottomalta.
[/quote]
Et ole ollut siinä tilanteessa, että puolisosi olisi kuollut, joten älä turhaan hurskastele asiaa, mistä et tiedä. Se voi oikeasti olla jonain päivänä edessäsi
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:37"]
[/quote]
Kyllä. Ei tulisi mieleenkään alkaa juosta kullin perässä, jos on vielä alaikäisiä vainajan lapsia kotona asumassa.
[/quote]
Ei ole tainnu alottaja juosta pippelin perässä jos ovat uuden miehen kanssa olleet aluksi ystäviä?
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:44"]
[/quote]
[/quote]Hyi miten rumalla tavalla asioita ilmaiset. Kunnioitat (kuollutta) miestäsi ja puhut vainajan lapsista ja kullin perässä juoksemisesta kun joku on löytänyt hyvän suhteen?
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:37"]
[/quote]
[/quote]
Eli sun mielestäs apn pitäs eka odottaa että lapset kasvaa ja sitten vasta alkaa ajattelemaan itseään ja uutta parisuhdetta? Viis omista haluista ja toiveista seuraavat 15 vuotta!
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:43"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:37"] Ilmeisesti alapeukuttajan mielestä apn pitäisi elää selibaatissa ilman parisuhdetta koko loppuelämänsä. [/quote]Ja se parisuhde kun on niin paljon muutakin kuin seksiä.. sen kaikenko olet alapeukuttaja kieltämässä toiselta ihmiseltä? [/quote] En vain pysty ymmärtämään miten voi alottaa toisen parisuhteen jos YHÄKIN RAKASTAA sitä kuollutta puolisoa? Sehän on tietyllä tavalla pettämistä. Itse en ikinä voisi enää olla miehen kanssa jos aviomieheni menehtyisi. Kunnioitan häntä sen verran paljon.
[/quote]Voi rakastaa. Ja silti jatkaa elämäänsä ja solmia uuden suhteen jonkun toisen kanssa. Oletko kuullut että ihmiselle on terveellistä rakastaa itseäänkin eikä alkaa loppuelämäkseen surevaksi leskeksi vaan nauttimaan kaikesta hyvästä mitä elämässä on? Ei se ole toisen pettämistä.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:48"]
[/quote]
Tai hänet olisi pitänyt leskenä polttaa miehensä kanssa.
[/quote]
Se olisi parasta kyllä leskille.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:37"] Ilmeisesti alapeukuttajan mielestä apn pitäisi elää selibaatissa ilman parisuhdetta koko loppuelämänsä. [/quote]Ja se parisuhde kun on niin paljon muutakin kuin seksiä.. sen kaikenko olet alapeukuttaja kieltämässä toiselta ihmiseltä? [/quote] En vain pysty ymmärtämään miten voi alottaa toisen parisuhteen jos YHÄKIN RAKASTAA sitä kuollutta puolisoa? Sehän on tietyllä tavalla pettämistä. Itse en ikinä voisi enää olla miehen kanssa jos aviomieheni menehtyisi. Kunnioitan häntä sen verran paljon.
[/quote]
Oletko kertonut myös miehellesi, että hän ei saa koskaan harrastaa seksiä, eikä rakastua, kun sinä olet kuollut. Miehesi tulee vuosikymmeniä upota suruunsa ja odottaa vain omaa kuolemaansa, että saa rajan takana tavata sinut.
Jotenkin kamalan itsekäs ajattelutapa. Ei halua suoda toiselle elämään jääneelle mitään onnea, kun itse kuolee.
Jahas, onpas kiva idioottikommentoija löytäny tänne keskusteluun.
Kummallisen pian se vainaja on kyllä unohtunut tuntemillani leskillä.
Alapeukuttaja: sinusta siis uudelleen avioituva leski loukkaa nimenomaan kuollutta miestään? Onkohan tuo ihan terve ajatus..
Eli sinusta pitäisi ohittaa kaikkien muiden hyvinvointi ja onni ettei kuollut mies pahastu.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:27"]
jos muille kertominen on noin vaikeaa niin ootko varma siitä että oot valmis parisuhteeseen?
[/quote]
Oletko yhtään tutustunut leskien psykologiaan? Syyllisyys ja läheisten reaktioiden pelko on todella tavallista, vaikka miten olisi valmis uuteen.
AP:lle onnea ja menestystä. Oma äitini ei ollut leski, vaan eronnut, mutta voin kertoa että me lapset olimme todella onnellisia isähahmosta ja äidin onnesta.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:52"]
Kummallisen pian se vainaja on kyllä unohtunut tuntemillani leskillä.
[/quote]ja mitenkäs tämä liittyy ap:n aloitukseen?
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:51"]
[/quote]
Oletko kertonut myös miehellesi, että hän ei saa koskaan harrastaa seksiä, eikä rakastua, kun sinä olet kuollut. Miehesi tulee vuosikymmeniä upota suruunsa ja odottaa vain omaa kuolemaansa, että saa rajan takana tavata sinut.
Jotenkin kamalan itsekäs ajattelutapa. Ei halua suoda toiselle elämään jääneelle mitään onnea, kun itse kuolee.
[/quote]Nimenomaan. rakkaus ja omistushalu ovat kaksi aivan eri asiaa.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:52"]Kummallisen pian se vainaja on kyllä unohtunut tuntemillani leskillä.
[/quote]
Häh? Ei liity alottajaan mitenkään tämä. Hänen miehensä on menehtyny jo vuosia sitten.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:52"]
Alapeukuttaja: sinusta siis uudelleen avioituva leski loukkaa nimenomaan kuollutta miestään? Onkohan tuo ihan terve ajatus..
Eli sinusta pitäisi ohittaa kaikkien muiden hyvinvointi ja onni ettei kuollut mies pahastu.
[/quote]
Tällaista ajattelee sairaalloisen omistavat ja mustasukkaiset ihmiset. Heille on painajainen, jos heidän puolisonsa leskeksi jäätyään edes vilkaisevat toista sukupuolta. Heidän mielestään heidän puolisonsa täytyisi pukeutua säkkiin ja tuhkaan kuolemaansa asti, eikä saisi enää kokea iloa elämässään.
Jos sattuisikin olemaan niin, että kuoleman jälkeistä elämää on, nämä sairaalloiset ihmiset varmaan repivät enkelinsiipensä ja tukehtuvat raivoonsa siellä taivaassa, kun näkevät puolisonsa löytävän uuden rakkauden ja nauttivan elämästään ilman heitä.
Kyllä joillakin on rankkaa.
AP! Sulla on oikeus onneen. Hae nyt lapset koolle ja kerro heille. Heti varmasti helpottaa.
[/quote]Tunnen naisen joka jäi kolme kertaa leskeksi. Hän sanoi rakastaneensa jokaista miestään yhtä paljon mutta jokaista eri tavalla. Se on mielestäni kypsyyttä ja nöyryyttä elämän edessä.
Minä jäin leskeksi viisi vuotta sitten. Luulin rakkauselämäni kuolleen samalla, oli kumminkin nuori. Olen nyt uusissa naimisissa, onnellinen, pienen lapsen äiti. Ei ole tervettä jäädä suruun kiinni loppuiäksi, sinulla on paljon vielä elettävää ja annettavaa. Rohkeasti vaan.
Ja se numero 15, suksi suolle kun et tiedä mitään siitä millaista on olla leski. Oma edesmenneeni ei minun olisi halunnut jäädä yksi lopuksi ikää, ei kukaan terve ihminen niin halua toiselle.