Älä päästä sitä koiraa luokseni! T. lenkkeilijä
Ihan oikeasti nyt! Terveisiä täältä etelä-suomalaisesta kaupungista, jossa on ihan älytön määrä koiria. Harrastan lenkkeilyä, ja nyt alkaa tulla mitta täyteen! Ensinnäkin, koirat tulee olla kytkettyinä. Toiseksi, ei ole kivaa että koira haukkuu ja hyppii hihnassaan kohti minua kun juoksen ohi. Saati, että tulee juosten ja haukkuen kohti ja hyppii päin koska ei ole hihnassa. Kaikkein ärsyttävintä on, kun koirat päästetään lapsen luokse kysymättä ensin lupaa. "Ei se mitään tee" on yleisin mitä kuulee, mutta onko tullut mieleen että lapsi saattaa a) pelätä koiria tai b) olla niille pahasti allerginen.
Ja tähän ketjuun ei nyt kuulu ne "opettakaa lapsellenne että vieraita koiria ei lähestytä ilman lupaa" - jutut, koska ainakin minä olen sen opettanut kuopukselleni. Esikoiselle ei tarvitse, hän pelkää hysteerisesti koiria ja se johtuu siitä, että eräät eivät osaa pitää koiriaan kurissa.
Kommentit (290)
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:01"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:44"]
Ap, pari juttua. Jos koiraa pitää hihnasta tiukalla, se hyvin helposti vaistojensa varassa alkaa tempoa ja ärhennellä nopeasti kohti tulevaa vierasta. Älä katso koiraa kohti, se vaan lisää tempomista. Jos katsot muualle, saan pidettyä koirani löysällä hihnalla ja näin se ei tee valehyökkäyksiä. Jos taas vastaantulija katsoo kohti tai on muuten 'epäilyttävä', on hihna pakko kiristää jo valmiiksi ja tällöin koira hyppäsee ja haukkuu. Mutta koska hihna on kireällä, pääset silti vahingoittumana etenemään. Koita olla pahoittamatta mieltäsi, koira ei voi tietää, että lenkkeilet etkä ole hyökkäämässä sitä kohti.
[/quote]
Kuule, sinä huolehdit itse siitä koirastasi, minä katson ihan mihin minua huvittaa (ja on minulle luontaista ihmisenä katsoa kohti "uhkaa" jotta osaan itse väistää). On kuitenkin myös sellaisia koiria, isoja ja pieniä ja monen rotuisia jotka eivät minusta pätkän vertaa välitä vaikka juoksen takaa ohi, joten mitä sinä teet väärin? Ap
[/quote]
Minähän huolehdin koirasta. Paskaako se sinulle kuuluu, jos koira tekee mitä tekee, kunhan ei koske sinuun. Varmaan teen paljonkin väärin, en ole täydellinen, mutta ihan normaali koira silti on.
Takaa voi juosta ohi, se ei ole uhka kuten kohti juokseminen ja samalla koiraa tuijottaminen.
[/quote]
Koira on tämän meidän yleisen lauman alin jäsen, eli siis minä olen sinun koiraasi ylempänä aina, mitä tulee hierarkiaan jota koirat lukevat. Eli, kouluta se koirasi. Ei ole kenenkään muun vastuulla toimia niin, ettei sinulle tule ongelmia ja koirasi hypi kohti. Ap
[/quote]
Sinun psyykeesi ei kestä sitä, että sinut on huomattu? Mitä muuta ongelmaa sinulle voisi olla siitä, että koira haukahtaa tai pompahtaa, kun ei kuitenkaan koske sinuun eikä tule jalkoihisi pyörimään. Olen huomannut, että jotkut ottavat tosi henkilökohtaisesti sen, että koira haukahtaa juuri HÄNELLE.
[/quote]
Aloituksessa kyllä mainitsin, että myös ihan hyppää minua päin. Miten sen voi enää selkeämmin ilmaista, että koira on ns. tullut iholle, aivan liian lähelle minua. Ap
[/quote]
Niin kauan kuin se ei kosketa minua niin mitään väärää ei ole tapahtunut
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:19"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:55"]
Kuulehan 16, kyllä se on ihan sun hommaas opettaa oma koira kulkemaan löysässä hihnassa ilman reaktioita vastaantulijoihin. Oli ne sitten juoksijoita tai kävelijöitä. Se on eri juttu, jos joku tunkee sinun tai koirasi luokse kysymättä, mutta et sä muuten muita voi syyttää siitä, ettei ne tajua kulkea niinku koirallesi sopii. Se koiraa aistii susta sen epävarmuuden, sulla ei ole tilanne hanskassa.
[/quote]
Koira saa räksyttää ja tehdä valehyökkäyksiä niin paljon kuin haluaa. Niin kauaa kuin se ei koske sinuun niin sinulla ei ole mitään sanottavaa asiaan.
[/quote]
Ymmärrät varmaan, että juuri tämän asenteen vuoksi koiria ja heidän omistajiaan vihataan niin usein?
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:14"]Jep, suurimman osan piskeistä voisi keposesti pistää piikille. Ei mitään kuria tai rotia. Ne räkyttävät turhaan, kuseksivat ja paskovat kaikkien muiden kuin oman kotinsa porteille, kun omistajat eivät jaksa ulkoiluttaa ajoissa. En tykkää koirista noin yleensäkään. Joku yksilö on ok.
Pyörätiellä isäntä/emäntä kulkee toisella puolen ja piski huitoo toisella, ohita siinä pyörällä. Ei ole oikein jaksettu opettaa sitä kulkemista.
Minua puri lapsena mielenvikainen susikoira jalkaan (p*skat se mikään saksanpaimenkora ollut), kun kävelin pyörätietä sen pihan ohi. Toinen piski kävi ranteeseeni, kun olin sen omistajan luona kylässä. Koiran mielestä en olisi saanut istua tässä, tuossa tai tuolla - kaikki istuimet oli dedikoitu hurtalle.
Ja viimeksi tänään naapurustoa haukunnallaan piinaava villakoira hyökkäsi yllättäen äitini reiteen ja puri housun ja ihon rikki. Äiti käveli tien toista puolta ja pikkupiski isäntänsä kanssa toista, fleksi oli pitkänä. Joten mikä ihme siinä on, etten oikein tykkää kuolaavista, isäntiään mielistelevistä kirppusäkeistä?
Kissat sitten? Luonnon taideteoksia ja valovuoden fiksumpia kuin nuo yllämainitut 3. luokan 4-jalkaiset.
[/quote]
Joo vitun fiksuja. Ällöttäviä raapivia maukuvia matopesäkkeitä. Kusi haisee, ruoka haisee ja kävelee ihmisten naaman päältä perse pystyssä. Se kehrääminen on ällöttävää ja häiritsevää. Niin fiksuja ovat että juoksevat tielle autojen alle ja merkkailevat sisälle jos huvittaa
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:25"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:19"]
No en päästä joo. Mutta sille en voi mitään, että koira kokee uhkaavana ja pelkää joitakin ohimeneviä ihmisiä, ja räksyttää niille. Tahtoo kertoa, että meidän päälle on turha tulla. Mutta se on kiinni.
[/quote]
Kouluta ja opeta sitä koiraasi. Opeta sille koirallesi että lenkillä ollessanne vastaantulevat ihmiset eivät ole uhka vaan täysin normaali asia johon ei tarvitse kiinnittää huomiota. Kotona koira saa sitten puolustaa kotiaan sinne tulevilta ihmisiltä.
[/quote]
AP:n kaltaiset ihmiset saakin pysyä kaukana.
Mielestäni kytkettyinä olevista koirista ei ole mitään haittaa. Niihin ei nykyään tule kiinnitettyä edes sen kummemmin huomiota. Vapaana olevat yksilöt ovat toinen juttu.
Mikä oikein mättää irtiolevan koiran omistajalla, kun ei pysty miettimään asioita ollenkaan esim. sellaisen ihmisen näkökulmasta, joka pelkää koiria kuollakseen?
Jostain syystä muuten koirat tuntuvat pitävän minusta, vaikka itse en oikein niistä välitä.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:23"]
No en päästä joo. Mutta sille en voi mitään, että koira kokee uhkaavana ja pelkää joitakin ohimeneviä ihmisiä, ja räksyttää niille. Tahtoo kertoa, että meidän päälle on turha tulla. Mutta se on kiinni.
[/quote]
No ei olla tulossa sun päälles vaan ihan normaaleja tiellä liikkujia.
[/quote]
Ja sen voit kertoa 'koiraksi' sille koiralle olemalla katsomatta sitä. Omistajahan sen tietää kertomattakin.
[/quote]
Alan tujottaa koiraa, jos se haukkuu minulle koska haluan sen tietävän,että olen ylempiarvoinen.
[/quote]
Et todellakaan ole ylempiarvoinen vaan alempiarvoinen. Sinun kaltaisia ei kukaan kunnioita
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:25"]
Oot siis siirtänyt tai opettanut koirapelon lapsellesi, kuinka surullista ja samalla vastuutonta vanhemmuutta. Meidän koiruus kyllä jääsydämet sulattaisi! :)
[/quote]
Itse en pelkää enkä edes niin inhoa koiria ja yritin siirtää saman rentouden lapseeni, meillä kun ei koiria itsellä ole. Naapuri siinä sitten talutti omaa koiraansa, päästi lapsen lähelle (lapsi 3v) ja samalla kun lapsi varovasti yritti koiraa silittii hyppäsi tuo koira lastani vasten ja nuolaisi lasta kasvoista. Ei auttanut paljoa selitellä, että koira vain leikki ja halusi pussata, sen jälkeen lapsi on koiria pelännyt. Vituttaa oikeasti nykyään kaikki koiranomistajat, jotka ei tajua ettei koiran tarvitse olla mikään peto jos sitä kielletään tulemasta lapsen lähelle, kiltit koirat aiheuttavat ihan saman pelon lapsessa kuin vihaisetkin nyt kun luottamus niihin on rikottu. Eli pitäkää vaan ne teidän koirat kaukana mun lapsestani jatkossakin.
[/quote]
Eli lapsesi teki väärin ja sinä valitat? Olisit rangaissut lastasi.
Lapsi EI saa lähestyä koiraa IKINÄ ilman omistajan lupaa. Koiralla ON oikeus käydä kimppuun jos siihen yritetään koskea
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:12"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:44"] Ap, pari juttua. Jos koiraa pitää hihnasta tiukalla, se hyvin helposti vaistojensa varassa alkaa tempoa ja ärhennellä nopeasti kohti tulevaa vierasta. Älä katso koiraa kohti, se vaan lisää tempomista. Jos katsot muualle, saan pidettyä koirani löysällä hihnalla ja näin se ei tee valehyökkäyksiä. Jos taas vastaantulija katsoo kohti tai on muuten 'epäilyttävä', on hihna pakko kiristää jo valmiiksi ja tällöin koira hyppäsee ja haukkuu. Mutta koska hihna on kireällä, pääset silti vahingoittumana etenemään. Koita olla pahoittamatta mieltäsi, koira ei voi tietää, että lenkkeilet etkä ole hyökkäämässä sitä kohti. [/quote] Ole hyvä ja tee rakistasi meetvurstia. Kaupungissa ei tarvita mitään valehyökkäileviä elukoita. [/quote] Ole hyvä ja lakkaa juoksemasta. Kaupungissa ei tarvita mitään keharin tasolla älyllisesti olevia juoksijoita
[/quote]
Älä mussuta. Minun älystäni et tiedä mitään, mutta hyökkäykset kirjoittaja otti itse esille. En minäkään tule hyökkäilemään sinun kimppuusi.
[/quote]
No kyllä tuo meetvursti kommentti kertoi älystäsi. T: Sivustaseuraaja
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:09"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:29"]Koirat pitäisi kieltää kaupungissa, niillä ei ole mitään virkaa siellä!! [/quote] Samoin kun kissat ja lapsetkin
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta, missä tilanteessa kissasta on ollut sinulle haittaa kaupungissa? Useinko saat valehyökkäyksiä osaksesi kadulla kulkiessaai? Päivittäinkö haistelet ulko-oven vieressä nököttäviä kissanpaskaläjiä ja nautit kusenkeltaisista pientareista puistoissa? Heräätkö usein yövuoron jälkeen nukkumaan mentyäsi naapurin kissan tauottomaan maukumiseen?
Vai ihanko vain kieltämisen ilosta haluaisit kieltää kissat?
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:41"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:21"]
Ihan oikeasti nyt! Terveisiä täältä etelä-suomalaisesta kaupungista, jossa on ihan älytön määrä koiria. Harrastan lenkkeilyä, ja nyt alkaa tulla mitta täyteen! Ensinnäkin, koirat tulee olla kytkettyinä. Toiseksi, ei ole kivaa että koira haukkuu ja hyppii hihnassaan kohti minua kun juoksen ohi. Saati, että tulee juosten ja haukkuen kohti ja hyppii päin koska ei ole hihnassa. Kaikkein ärsyttävintä on, kun koirat päästetään lapsen luokse kysymättä ensin lupaa. "Ei se mitään tee" on yleisin mitä kuulee, mutta onko tullut mieleen että lapsi saattaa a) pelätä koiria tai b) olla niille pahasti allerginen.
Ja tähän ketjuun ei nyt kuulu ne "opettakaa lapsellenne että vieraita koiria ei lähestytä ilman lupaa" - jutut, koska ainakin minä olen sen opettanut kuopukselleni. Esikoiselle ei tarvitse, hän pelkää hysteerisesti koiria ja se johtuu siitä, että eräät eivät osaa pitää koiriaan kurissa.
[/quote]
60 alapeukkua! Mikä tässä viestissä on teidän koiraihmisten mielestä väärää? Saako koira hyppiä ihmisiä päin? Saako koira mennä lapsen luo ilman, että lapselta mitään kysytään?
[/quote]
Jos koira ei koskea ihmiseen niin se ei tee mitään väärää. 99% se on lapset jotka yrittävät satuttaa koiraa eikä toisinpäin. Joten pidä vaan ne lapsesi kurissa ÄLÄKÄ PÄÄSTÄ niitä koirien lähelle,
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:23"]
[/quote]
No ei olla tulossa sun päälles vaan ihan normaaleja tiellä liikkujia.
[/quote]
Ja sen voit kertoa 'koiraksi' sille koiralle olemalla katsomatta sitä. Omistajahan sen tietää kertomattakin.
[/quote]
Alan tujottaa koiraa, jos se haukkuu minulle koska haluan sen tietävän,että olen ylempiarvoinen.
[/quote]
Et todellakaan ole ylempiarvoinen vaan alempiarvoinen. Sinun kaltaisia ei kukaan kunnioita
[/quote]
Sunkin koira menisi ja työntäisi kuononsa pultsarin haiseviin haaroihin jos saisi siihen mahdollisuuden. Ja sitten te pidätte niitä koirianne fiksuina, eeehheheeheeee... :D
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:29"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:12"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:44"] Ap, pari juttua. Jos koiraa pitää hihnasta tiukalla, se hyvin helposti vaistojensa varassa alkaa tempoa ja ärhennellä nopeasti kohti tulevaa vierasta. Älä katso koiraa kohti, se vaan lisää tempomista. Jos katsot muualle, saan pidettyä koirani löysällä hihnalla ja näin se ei tee valehyökkäyksiä. Jos taas vastaantulija katsoo kohti tai on muuten 'epäilyttävä', on hihna pakko kiristää jo valmiiksi ja tällöin koira hyppäsee ja haukkuu. Mutta koska hihna on kireällä, pääset silti vahingoittumana etenemään. Koita olla pahoittamatta mieltäsi, koira ei voi tietää, että lenkkeilet etkä ole hyökkäämässä sitä kohti. [/quote] Ole hyvä ja tee rakistasi meetvurstia. Kaupungissa ei tarvita mitään valehyökkäileviä elukoita. [/quote] Ole hyvä ja lakkaa juoksemasta. Kaupungissa ei tarvita mitään keharin tasolla älyllisesti olevia juoksijoita [/quote] Älä mussuta. Minun älystäni et tiedä mitään, mutta hyökkäykset kirjoittaja otti itse esille. En minäkään tule hyökkäilemään sinun kimppuusi. [/quote] No kyllä tuo meetvursti kommentti kertoi älystäsi. T: Sivustaseuraaja
[/quote]
Joo, ja noi myöhemmät kommentit eivät ole minun (olen tuo lainauksen ensimmäisen viestin kirjoittanut). Joko tämä ketju on koiravihaajien keskittymä tai sitten ap trollailee ihan urakalla.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:45"]
Oot siis siirtänyt tai opettanut koirapelon lapsellesi, kuinka surullista ja samalla vastuutonta vanhemmuutta. Meidän koiruus kyllä jääsydämet sulattaisi! :)
[/quote]
Itse en pelkää enkä edes niin inhoa koiria ja yritin siirtää saman rentouden lapseeni, meillä kun ei koiria itsellä ole. Naapuri siinä sitten talutti omaa koiraansa, päästi lapsen lähelle (lapsi 3v) ja samalla kun lapsi varovasti yritti koiraa silittii hyppäsi tuo koira lastani vasten ja nuolaisi lasta kasvoista. Ei auttanut paljoa selitellä, että koira vain leikki ja halusi pussata, sen jälkeen lapsi on koiria pelännyt. Vituttaa oikeasti nykyään kaikki koiranomistajat, jotka ei tajua ettei koiran tarvitse olla mikään peto jos sitä kielletään tulemasta lapsen lähelle, kiltit koirat aiheuttavat ihan saman pelon lapsessa kuin vihaisetkin nyt kun luottamus niihin on rikottu. Eli pitäkää vaan ne teidän koirat kaukana mun lapsestani jatkossakin.
[/quote]
Lapsi EI saa lähestyä koiraa IKINÄ ilman omistajan lupaa. Koiralla ON oikeus käydä kimppuun jos siihen yritetään koskea
[/quote]
Missä kohtaa sanoin että ilman omistajan lupaa? Vitun idiootti. Naapuri oikein kuule kehotti lasta silittämään, silitä vaan ei se mitään tee. Just, eipä tehnyt muuta kuin koirakammon.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:12"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:44"] Ap, pari juttua. Jos koiraa pitää hihnasta tiukalla, se hyvin helposti vaistojensa varassa alkaa tempoa ja ärhennellä nopeasti kohti tulevaa vierasta. Älä katso koiraa kohti, se vaan lisää tempomista. Jos katsot muualle, saan pidettyä koirani löysällä hihnalla ja näin se ei tee valehyökkäyksiä. Jos taas vastaantulija katsoo kohti tai on muuten 'epäilyttävä', on hihna pakko kiristää jo valmiiksi ja tällöin koira hyppäsee ja haukkuu. Mutta koska hihna on kireällä, pääset silti vahingoittumana etenemään. Koita olla pahoittamatta mieltäsi, koira ei voi tietää, että lenkkeilet etkä ole hyökkäämässä sitä kohti. [/quote] Ole hyvä ja tee rakistasi meetvurstia. Kaupungissa ei tarvita mitään valehyökkäileviä elukoita. [/quote] Ole hyvä ja lakkaa juoksemasta. Kaupungissa ei tarvita mitään keharin tasolla älyllisesti olevia juoksijoita [/quote] Älä mussuta. Minun älystäni et tiedä mitään, mutta hyökkäykset kirjoittaja otti itse esille. En minäkään tule hyökkäilemään sinun kimppuusi. [/quote] No kyllä tuo meetvursti kommentti kertoi älystäsi. T: Sivustaseuraaja
[/quote]
Selitäpä nyt, miten "meetvursti kommentti" kertoo sinulle jotain minun älystäni?
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:45"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Olisiko muuten tuossa tilanteessa minulla ollut oikeus käydä koiran kimppuun, kun se koski? Ihan vastaisen varalle, tuota kun en tiennytkään että voin pelkästä kosketuksesta hakata koiran kanveesiin. Kiitti infosta!
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:14"]
Jep, suurimman osan piskeistä voisi keposesti pistää piikille. Ei mitään kuria tai rotia. Ne räkyttävät turhaan, kuseksivat ja paskovat kaikkien muiden kuin oman kotinsa porteille, kun omistajat eivät jaksa ulkoiluttaa ajoissa. En tykkää koirista noin yleensäkään. Joku yksilö on ok.
Pyörätiellä isäntä/emäntä kulkee toisella puolen ja piski huitoo toisella, ohita siinä pyörällä. Ei ole oikein jaksettu opettaa sitä kulkemista.
Minua puri lapsena mielenvikainen susikoira jalkaan (p*skat se mikään saksanpaimenkora ollut), kun kävelin pyörätietä sen pihan ohi. Toinen piski kävi ranteeseeni, kun olin sen omistajan luona kylässä. Koiran mielestä en olisi saanut istua tässä, tuossa tai tuolla - kaikki istuimet oli dedikoitu hurtalle.
Ja viimeksi tänään naapurustoa haukunnallaan piinaava villakoira hyökkäsi yllättäen äitini reiteen ja puri housun ja ihon rikki. Äiti käveli tien toista puolta ja pikkupiski isäntänsä kanssa toista, fleksi oli pitkänä. Joten mikä ihme siinä on, etten oikein tykkää kuolaavista, isäntiään mielistelevistä kirppusäkeistä?
Kissat sitten? Luonnon taideteoksia ja valovuoden fiksumpia kuin nuo yllämainitut 3. luokan 4-jalkaiset.
[/quote]
Kissat ne vasta paskookin joka paikkaan. Mm.lasten hiekkalaatikoihin. Tappavat kaikki eläimet mitä kykenevät ja tuhoavat kaiken minkä pystyvät. Mutta onneksi niistä pääsee helposti eroon
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:44"]
Ap, pari juttua. Jos koiraa pitää hihnasta tiukalla, se hyvin helposti vaistojensa varassa alkaa tempoa ja ärhennellä nopeasti kohti tulevaa vierasta. Älä katso koiraa kohti, se vaan lisää tempomista. Jos katsot muualle, saan pidettyä koirani löysällä hihnalla ja näin se ei tee valehyökkäyksiä. Jos taas vastaantulija katsoo kohti tai on muuten 'epäilyttävä', on hihna pakko kiristää jo valmiiksi ja tällöin koira hyppäsee ja haukkuu. Mutta koska hihna on kireällä, pääset silti vahingoittumana etenemään. Koita olla pahoittamatta mieltäsi, koira ei voi tietää, että lenkkeilet etkä ole hyökkäämässä sitä kohti.
[/quote]
Ole hyvä ja tee rakistasi meetvurstia. Kaupungissa ei tarvita mitään valehyökkäileviä elukoita.
[/quote]
Koira saa lain mukaan valehyökätä niin paljon kuin huvittaa
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:45"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei tietenkään ole, valoja tauluun nyt vähän noiden juttujesi kanssa.
Jotkut koiranomistajat ihan aidosti kuvittelee, että koko maailma rakastaa heidän Muffea ja ilahtuu jos Muffe kiinnostuu ja tunkee iholle haistelemaan. Väärin. Mulla on tapana varoittaa kerran että älä päästä sitä hurttaa tänne ja jos ei mee jakeluun hurtta saa kenkää. Ihan sama onko hevosen vai rotan kokoinen koira, mulle on hyvin luontaista tuntea inhoa tasapuolisesti kaikkia koiria kohtaan.
Minä annan koirien olla rauhassa, jos koirat/omistajat antaa mun olla rauhassa
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:36"]
Nyt on kyllä ihan pakko sanoa, että koiralle ei ole luontaista, että joku juoksee sitä kohti täyttä vauhtia. Itse olen huomannut, että lenkkeilijät tulevat niin läheltä juosten ohi, että hipovat minua. Siinä vaiheessa tekisi kyllä mieli avata suu.
[/quote]
Ei varmasti ole luontaista, eikä minulle ole luontaista että minua päin hypitään. En tosin juokse kenenkään läheltä, en halua, en ihmisen enkä koiran. Mutta jos hihna on löysä ja pitkä niin ei auta että olen toisella puolella tietä. Ja miksi tuo viesti, jossa kerron miten lapseni on koirakammon saanut, saanut noin monta alapeukkua? Tähän kyllä vaadin selitystä. Ap
[/quote]
Ainoastaan luuserit ja pelkurit pelkää koiraa.
[/quote]
Ei kyse ole pelosta vaan inhosta. Ne haisee ja kuolaa, kuka ihme sellaista haluaa koskea? Pitäkää kaukana vaan.