Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älä päästä sitä koiraa luokseni! T. lenkkeilijä

Vierailija
07.02.2015 |

Ihan oikeasti nyt! Terveisiä täältä etelä-suomalaisesta kaupungista, jossa on ihan älytön määrä koiria. Harrastan lenkkeilyä, ja nyt alkaa tulla mitta täyteen! Ensinnäkin, koirat tulee olla kytkettyinä. Toiseksi, ei ole kivaa että koira haukkuu ja hyppii hihnassaan kohti minua kun juoksen ohi. Saati, että tulee juosten ja haukkuen kohti ja hyppii päin koska ei ole hihnassa. Kaikkein ärsyttävintä on, kun koirat päästetään lapsen luokse kysymättä ensin lupaa. "Ei se mitään tee" on yleisin mitä kuulee, mutta onko tullut mieleen että lapsi saattaa a) pelätä koiria tai b) olla niille pahasti allerginen. 

Ja tähän ketjuun ei nyt kuulu ne "opettakaa lapsellenne että vieraita koiria ei lähestytä ilman lupaa" - jutut, koska ainakin minä olen sen opettanut kuopukselleni. Esikoiselle ei tarvitse, hän pelkää hysteerisesti koiria ja se johtuu siitä, että eräät eivät osaa pitää koiriaan kurissa.

Kommentit (290)

Vierailija
121/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sotkea homoja tähän, mekin pelätään koiria. Ja en luule että kovin monella olisi epilepsia, astma, sydänvika ja satatuhatta allergiaa niinkuin mulla. :)

Vierailija
122/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:32"]

Olen kerran käynyt koirataloudessa, jossa oli mukava koira. Menin taloon sisään ja koira oli makaamassa pedillä ja nosti päätään ja katsoi kuka tuli. Sen kolmisen tuntia mitä olin koira makasi pedillään. Olisipa tämmöisiä koiria enemmän.

[/quote]

Olipas mukava koira. Koiralle kuitenkin on luontaista olla utelias ja aktiivinen, joten harvemmin tuollaiseen lattiataljaan törmää. 

[/quote]

Vanhus varmaan jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, juokse hitaammin niin koiranomistajat ehtivät reagoida.

Vierailija
124/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan 16, kyllä se on ihan sun hommaas opettaa oma koira kulkemaan löysässä hihnassa ilman reaktioita vastaantulijoihin. Oli ne sitten juoksijoita tai kävelijöitä. Se on eri juttu, jos joku tunkee sinun tai koirasi luokse kysymättä, mutta et sä muuten muita voi syyttää siitä, ettei ne tajua kulkea niinku koirallesi sopii. Se koiraa aistii susta sen epävarmuuden, sulla ei ole tilanne hanskassa.

Vierailija
125/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut hoidossa ystävän koira, iso koira, aina hihnassa ja kulkee  nätisti vierellä. koulutus on vielä kesken, joten en anna mitään vapauksia tälle koiralle ( metsässä annan hihnaa tarpeeksi juoksemiseen). Ja sitten tulee näitä ääliöitä, jopa äitejä pienten lasten kanssa "paijaamaan". En anna lupaa, koska olen vain hoitaja koiralle, enkä takaa sen käytöstä arvaamattomiin tilanteisiin. Todella paljon on porukkaa jotka tulee humalassa sönköttämään "eläimet tykkää musta" ja sit ihmetellään kun koira näyttää hampaita.

Tarkoitan vuodatuksellani siis että opettakaa lapsillenne, että koiria ei lähestytä ilman lupaa. Eihän vieraita ihmisiäkään mennä yhtäkkiä silittelemään! 

Ja ap, koirapelosta pääsee eroon ja kannattaa se tehdäkin lasten kanssa. Jos löytyisi joku kiva koiranomistaja tuttavapiiristä, jonka koiraan voisitte tutustua rauhassa?

On kyllä sääli että koiranomistajat ovat niin holtittomia. Koirapelko on ihan todellinen ja ahdistaa todella paljon kun ne "kiltit" koirat juoksentelee vapaana. Oli kuinka kiltti tahansa, pidä se hihnassa!

Vierailija
126/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:44"]

Ap, pari juttua. Jos koiraa pitää hihnasta tiukalla, se hyvin helposti vaistojensa varassa alkaa tempoa ja ärhennellä nopeasti kohti tulevaa vierasta. Älä katso koiraa kohti, se vaan lisää tempomista. Jos katsot muualle, saan pidettyä koirani löysällä hihnalla ja näin se ei tee valehyökkäyksiä. Jos taas vastaantulija katsoo kohti tai on muuten 'epäilyttävä', on hihna pakko kiristää jo valmiiksi ja tällöin koira hyppäsee ja haukkuu. Mutta koska hihna on kireällä, pääset silti vahingoittumana etenemään. Koita olla pahoittamatta mieltäsi, koira ei voi tietää, että lenkkeilet etkä ole hyökkäämässä sitä kohti.

[/quote]

Kuule, sinä huolehdit itse siitä koirastasi, minä katson ihan mihin minua huvittaa (ja on minulle luontaista ihmisenä katsoa kohti "uhkaa" jotta osaan itse väistää). On kuitenkin myös sellaisia koiria, isoja ja pieniä ja monen rotuisia jotka eivät minusta pätkän vertaa välitä vaikka juoksen takaa ohi, joten mitä sinä teet väärin? Ap
[/quote]
Juuri näin ap. En ole allerginen koirille, mutta JOS olisin niin olisin varmaan saanut miljoona kohtausta lenkkipolulla kun ulkoiluttajat eivät ymmärrä että koira on eläin ja se on pidettävä aisoissa.

Vierailija
127/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kova yritys päästä siitä lapsen pelosta eroon. Ajan kanssa siis, välillä tulee takapakkeja. Onneksi isovanhemmillaan on rauhallinen, mukava koira johon lapsi on jo tottunut. Joskaan lähelle ei vapaaehtoisesti mene. Miettikää siis, miten joidenkin mielestä pieni juttu (se vain haistelee, se vain tykkää lapsista) voi toisesta tuntua. Ap

Vierailija
128/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:44"]

Ap, pari juttua. Jos koiraa pitää hihnasta tiukalla, se hyvin helposti vaistojensa varassa alkaa tempoa ja ärhennellä nopeasti kohti tulevaa vierasta. Älä katso koiraa kohti, se vaan lisää tempomista. Jos katsot muualle, saan pidettyä koirani löysällä hihnalla ja näin se ei tee valehyökkäyksiä. Jos taas vastaantulija katsoo kohti tai on muuten 'epäilyttävä', on hihna pakko kiristää jo valmiiksi ja tällöin koira hyppäsee ja haukkuu. Mutta koska hihna on kireällä, pääset silti vahingoittumana etenemään. Koita olla pahoittamatta mieltäsi, koira ei voi tietää, että lenkkeilet etkä ole hyökkäämässä sitä kohti.

[/quote]

Kuule, sinä huolehdit itse siitä koirastasi, minä katson ihan mihin minua huvittaa (ja on minulle luontaista ihmisenä katsoa kohti "uhkaa" jotta osaan itse väistää). On kuitenkin myös sellaisia koiria, isoja ja pieniä ja monen rotuisia jotka eivät minusta pätkän vertaa välitä vaikka juoksen takaa ohi, joten mitä sinä teet väärin? Ap

[/quote]

Minähän huolehdin koirasta. Paskaako se sinulle kuuluu, jos koira tekee mitä tekee, kunhan ei koske sinuun. Varmaan teen paljonkin väärin, en ole täydellinen, mutta ihan normaali koira silti on.

Takaa voi juosta ohi, se ei ole uhka kuten kohti juokseminen ja samalla koiraa tuijottaminen.

Vierailija
129/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kummastuttaa se, että vaikka kaupunki on ensisijaisesti tarkoitettu ihmisille, pitävät koiranomistajat itsestään selvänä, että ihmisten tulee väistää heidän koiriaan. Mielestäni koiran tulee AINA väistää ihmistä.

Vierailija
130/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:59"]

[/quote]

[/quote]

Minähän huolehdin koirasta. Paskaako se sinulle kuuluu, jos koira tekee mitä tekee, kunhan ei koske sinuun. Varmaan teen paljonkin väärin, en ole täydellinen, mutta ihan normaali koira silti on.

Takaa voi juosta ohi, se ei ole uhka kuten kohti juokseminen ja samalla koiraa tuijottaminen.

[/quote]

Koira on tämän meidän yleisen lauman alin jäsen, eli siis minä olen sinun koiraasi ylempänä aina, mitä tulee hierarkiaan jota koirat lukevat. Eli, kouluta se koirasi. Ei ole kenenkään muun vastuulla toimia niin, ettei sinulle tule ongelmia ja koirasi hypi kohti. Ap

Vierailija
131/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:36"]Nyt on kyllä ihan pakko sanoa, että koiralle ei ole luontaista, että joku juoksee sitä kohti täyttä vauhtia. Itse olen huomannut, että lenkkeilijät tulevat niin läheltä juosten ohi, että hipovat minua. Siinä vaiheessa tekisi kyllä mieli avata suu.
[/quote]
Sun koiras ei sovi ihmisten ilmoille jos ei juoksevaa ihmistä kestä.

Vierailija
132/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:01"]

Minua kummastuttaa se, että vaikka kaupunki on ensisijaisesti tarkoitettu ihmisille, pitävät koiranomistajat itsestään selvänä, että ihmisten tulee väistää heidän koiriaan. Mielestäni koiran tulee AINA väistää ihmistä.

[/quote]

Olen samaa mieltä. Mutta olen myös sitä mieltä, että vaikka koirani tekisi voltteja, sen ei tarvitse kiinnostaa vastaantulijaa, kun koira ei kontaktoi vierasta ja pysyy omistajansa lähellä. Koirani on aina kytkettynä.

Vierailija
133/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiinko tehdä niin, että minä pidän koirani tiukasti ruodussa kohdatessamme sinut, mutta vastaavasti sinä keskeytät lenkkeilysi meidät kohdatessasi? Koira luonnostaan intoutuu haukkumaan juoksevan ihmisen tullessa kohti, joten sinä olet osa ongelmaa. Ongelman ratkaisulle olisi eduksi, jos sitä ratkottaisiin kummastakin päästä. 

Vierailija
134/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehtikaa, että koiranne eivät hauku ihmisille eivätkä varsinkaan pääse haisteluetäisyydelle. En halua mitään kontaktia koiriinne ja minulla on siihen oikeus ettei minua häiritä. En ole ap mutta vahvasti samoilla linjoilla vaikka en siis lenkkeile vaan olen matkalla määränpäähäni käyttäen siihen yleistä tietä tai jalkakäytävää.

Vierailija
135/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Koira on tämän meidän yleisen lauman alin jäsen, eli siis minä olen sinun koiraasi ylempänä aina, mitä tulee hierarkiaan jota koirat lukevat. Eli, kouluta se koirasi. Ei ole kenenkään muun vastuulla toimia niin, ettei sinulle tule ongelmia ja koirasi hypi kohti. Ap

[/quote]

Sinun psyykeesi ei kestä sitä, että sinut on huomattu? Mitä muuta ongelmaa sinulle voisi olla siitä, että koira haukahtaa tai pompahtaa, kun ei kuitenkaan koske sinuun eikä tule jalkoihisi pyörimään. Olen huomannut, että jotkut ottavat tosi henkilökohtaisesti sen, että koira haukahtaa juuri HÄNELLE.

Vierailija
136/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:06"]

Voitaisiinko tehdä niin, että minä pidän koirani tiukasti ruodussa kohdatessamme sinut, mutta vastaavasti sinä keskeytät lenkkeilysi meidät kohdatessasi? Koira luonnostaan intoutuu haukkumaan juoksevan ihmisen tullessa kohti, joten sinä olet osa ongelmaa. Ongelman ratkaisulle olisi eduksi, jos sitä ratkottaisiin kummastakin päästä. 

[/quote]

Joo ei kuule onnistu. Ap

:D :D :D 

Vierailija
137/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:08"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sinun psyykeesi ei kestä sitä, että sinut on huomattu? Mitä muuta ongelmaa sinulle voisi olla siitä, että koira haukahtaa tai pompahtaa, kun ei kuitenkaan koske sinuun eikä tule jalkoihisi pyörimään. Olen huomannut, että jotkut ottavat tosi henkilökohtaisesti sen, että koira haukahtaa juuri HÄNELLE.

[/quote]

Aloituksessa kyllä mainitsin, että myös ihan hyppää minua päin. Miten sen voi enää selkeämmin ilmaista, että koira on ns. tullut iholle, aivan liian lähelle minua. Ap

Vierailija
138/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:01"]Minua kummastuttaa se, että vaikka kaupunki on ensisijaisesti tarkoitettu ihmisille, pitävät koiranomistajat itsestään selvänä, että ihmisten tulee väistää heidän koiriaan. Mielestäni koiran tulee AINA väistää ihmistä.
[/quote]

Oletko sinä näitä jotka jalkakäytävällä yrittävät rynniä suoraan koiran yli? Jos koira kulkee nätisti omistajansa vierellä ojan puolella niin mikä siinä on että vastaantulijan on pakko päästä juuri siltä puolelta ohi.. Pari kertaa olen joutunut koiran repäisemään pois alta kun nämä rahtijunat olisivat muuten kävelleet suoraan päin.
.
Muuten olen aloituksen kanssa samaa mieltä ja todellakin AINA pitää kysyä lupa ennen lähestymistä, aloitteen tekijästä viis.

Vierailija
139/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:06"]

[/quote]

Et kai ihan tosissasi yritä vaatia juoksijoita vaihtamaan kävelyksi aina kun vastaan tulee koira? Oletko kenties taukki? :D Mites sitten pyöräilijät, käsittääkö koirasi heidätkin uhaksi? Pitäisikö heidänkin taluttaa pyöräänsä ohittaessaan arvokasta piskiäsi?

Vierailija
140/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on epämiellyttävää, että koira haukkuu minulle, säikähdän aina kovasti.