Oletteko käyneet Raaseporin rauniolinnalla?
Oltiin kaverin kanssa mp-reissulla Helsingistä Hankoon pikkuteitä. Käännyttiin sivutielle ja kas, löydettiin itsemme Raaseporin linnalta. Hieno paikka pikku tauolle.
Käytiin kahvilla ja sain pestyä pahimmat pölyt pois todella isoissa WC-tiloissa.
Siellä olisi ollut tarjolla myös "linnareissu", ajateltiin lusia se myöhemmin kesällä. (siis kiertokäynti;)
Ehdottomasti käynnin arvoinen paikka.
Paransi kyllä jo muutenkin hyvää fiilistä päiväreissulla.
Kommentit (14)
Jos tykkää historiasta ja raunioista, niin ihan hieno paikka. Jos ei kummastakaan, niin kannattaa pysyä poissa. Itse tykkäsin kun siellä muutama kesä sitten käytiin.
Olin edellisessä elämässäni linnanneitona siellä.
Olen käynyt vuosia sitten. Hieno paikka.
OLIKO EVAKKOARKKU MUKANA . MITÄ OTIT MUKAAN KUN LÄHDIT EVAKKOON MAASTASI TÄNNE SUOMEEN ?
Me käytiin nimenomaan vaan tauolla (ja vessassa:) Siihen jättihyvä, katsellaan sitten historiaa jos innostuu...
Linna on rakennettu aikana jolloin Amerikkaa ei ollut käytännössä vielä olemassakaan ja harvat jotka asiaa edes ajattelivat, ajattelivat että atlantin takana olisi intia.
Olen käynyt useita vuosia sitten.
Lapsena vanhemmat kierrättivät meitä lapsia koti- ja ulkomailla erilaisissa linnoissa ynnä muissa vastaavissa vanhoissa paikoissa katselemassa ja kiinnostus semmoisiin on jatkunut aikuisenakin.
Oletko Ukrainan vai venäjän evakko ?
Ruotsalaiset rakensi Viipurin linnan noin 1200 luvulla .
Venäläinen pappi kyselee mitä otat mukaan evakkoarkkuusi . Ortodoksi.
Luokkaretkellä aikoinaan käytiin (viime vuosituhannella), ja muutama vuosi sitten "taas".
Käytiin muutama vuosi sitten, hieno paikka. Kannattaa kyllä mennä opastetulle kierrokselle, omin päin kiertelemällä siitä ei saa mitään irti.
Pari kertaa käynyt. On kiinnostava ja hieno paikka.
Ankea paikka.