Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älä päästä sitä koiraa luokseni! T. lenkkeilijä

Vierailija
07.02.2015 |

Ihan oikeasti nyt! Terveisiä täältä etelä-suomalaisesta kaupungista, jossa on ihan älytön määrä koiria. Harrastan lenkkeilyä, ja nyt alkaa tulla mitta täyteen! Ensinnäkin, koirat tulee olla kytkettyinä. Toiseksi, ei ole kivaa että koira haukkuu ja hyppii hihnassaan kohti minua kun juoksen ohi. Saati, että tulee juosten ja haukkuen kohti ja hyppii päin koska ei ole hihnassa. Kaikkein ärsyttävintä on, kun koirat päästetään lapsen luokse kysymättä ensin lupaa. "Ei se mitään tee" on yleisin mitä kuulee, mutta onko tullut mieleen että lapsi saattaa a) pelätä koiria tai b) olla niille pahasti allerginen. 

Ja tähän ketjuun ei nyt kuulu ne "opettakaa lapsellenne että vieraita koiria ei lähestytä ilman lupaa" - jutut, koska ainakin minä olen sen opettanut kuopukselleni. Esikoiselle ei tarvitse, hän pelkää hysteerisesti koiria ja se johtuu siitä, että eräät eivät osaa pitää koiriaan kurissa.

Kommentit (290)

Vierailija
201/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:02"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:05"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:35"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:12"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:06"] Voitaisiinko tehdä niin, että minä pidän koirani tiukasti ruodussa kohdatessamme sinut, mutta vastaavasti sinä keskeytät lenkkeilysi meidät kohdatessasi? Koira luonnostaan intoutuu haukkumaan juoksevan ihmisen tullessa kohti, joten sinä olet osa ongelmaa. Ongelman ratkaisulle olisi eduksi, jos sitä ratkottaisiin kummastakin päästä.  [/quote] Et kai ihan tosissasi yritä vaatia juoksijoita vaihtamaan kävelyksi aina kun vastaan tulee koira? Oletko kenties taukki? :D Mites sitten pyöräilijät, käsittääkö koirasi heidätkin uhaksi? Pitäisikö heidänkin taluttaa pyöräänsä ohittaessaan arvokasta piskiäsi? [/quote] Kyllä minä ihan tosissani olen. Ongelma on molemmin puolinen, joten kummankin osapuolen pitää tasa-arvoisesti tulla vastaan ongelman korjaamiseksi. Olen valmis pitämään koirani tiukasti otteessa, kun koiran huomiosta häiriintyvä lenkkeilijä tulee vastaan, mutta tehtävääni helpottaisi huomattavasti se että tietäisin ennalta kuka lenkkeilijä koirasta häiriintyy. Kaikki lenklkeilijät eivät nimittäin koiran haukusta lainkaan piittaa. Itsekin, kun lenkkeilen en haukkuviin koiriin kiinnitä huomiota. Minusta ei ole paljoa vaadittu, että koirasta häiriintyvä lenkkeilijä osoittaa sen ennalta, esim. pysähtymällä kun tulemme kohdalle. Tietysti, jos ei koirasta häiriinny ei silloin tarvitse pysähdellä. [/quote]   Aika hurja pyyntö, täällä on niin paljonkoiria, että niitä on koko ajan noin muutamankymmenen metrin välein käveleekoira kun lähtee lenkille, siis kukaan ei saa enää mennä juoksulenkille vaan pitää käydä vaan kävelylenkillä? Mistä kukaan voi tietää minkä koiran kohdalla pitää kävellä ja milloin voi juosta, joten siis kukaan ei saa käydä enää juoksulenkillä...  [/quote] Ei sinun tarvitse tietää minkä koiran kohdalla sinun kannattaa pysähtyä ja minkä ei. Sinusta se on kiinni. Jos häiriinnyt koirista, pysähdyt. Jos koirien reaktiot eivät sinua häiritse, jatkat ohi juosten. Kyse on sinusta, siksi reagointisi on sinun helppo itse päättää.  [/quote] Ja jos minä päätän koirasi kohdalla alkaa huutaa ja pelotella koiraasi niin sinä voit valita joko siihen jäämisen tai paikalta poistumisen. Minähän saan tehdä mitä haluan kunhan en koske keneenkään ja jos sinä et hallitse koiraasi provosoitumistilanteessa, koirasi pääsee irti ja vaikka hyökkää kimppuuni niin voit olla varma, että nostan rikossyytteen. Oma valinta.

[/quote]

Teepä se. Missään ei kuitenkaan taata, että syyttämispäätös tehdään. Ja jos asiasta mennään käräjille asti, et ole mitenkään takuuvarmasti casen voittaja, koska olet itse ollut aloittamassa koko episodin.
[/quote]
Jos koira pääsee puremaan niin eiköhän se case voiteta. Vai väitätkö että ihmisten fyysiset pahoinpitelysyytteet kaatuu siihen, että kun pekka piruili niin mattia ei voi syyttää hänen hakkaamisestaan?

Vierailija
202/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:45"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:25"] Oot siis siirtänyt tai opettanut koirapelon lapsellesi, kuinka surullista ja samalla vastuutonta vanhemmuutta. Meidän koiruus kyllä jääsydämet sulattaisi! :) [/quote] Itse en pelkää enkä edes niin inhoa koiria ja yritin siirtää saman rentouden lapseeni, meillä kun ei koiria itsellä ole. Naapuri siinä sitten talutti omaa koiraansa, päästi lapsen lähelle (lapsi 3v) ja samalla kun lapsi varovasti yritti koiraa silittii hyppäsi tuo koira lastani vasten ja nuolaisi lasta kasvoista. Ei auttanut paljoa selitellä, että koira vain leikki ja halusi pussata, sen jälkeen lapsi on koiria pelännyt. Vituttaa oikeasti nykyään kaikki koiranomistajat, jotka ei tajua ettei koiran tarvitse olla mikään peto jos sitä kielletään tulemasta lapsen lähelle, kiltit koirat aiheuttavat ihan saman pelon lapsessa kuin vihaisetkin nyt kun luottamus niihin on rikottu. Eli pitäkää vaan ne teidän koirat kaukana mun lapsestani jatkossakin. [/quote]   Eli lapsesi teki väärin ja sinä valitat? Olisit rangaissut lastasi.    Lapsi EI saa lähestyä koiraa IKINÄ ilman omistajan lupaa. Koiralla ON oikeus käydä kimppuun jos siihen yritetään koskea  [/quote] Missä kohtaa sanoin että ilman omistajan lupaa? Vitun idiootti. Naapuri oikein kuule kehotti lasta silittämään, silitä vaan ei se mitään tee. Just, eipä tehnyt muuta kuin koirakammon.

[/quote]

No lapsi kuitenkin itse vastuussa. 
[/quote]
3-vuotias ja aikuinen vastakkain ja sinä syytät lasta? Jep, kuulostat ihan ehta koiranomistajalta! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:07"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:44"]

Ap, pari juttua. Jos koiraa pitää hihnasta tiukalla, se hyvin helposti vaistojensa varassa alkaa tempoa ja ärhennellä nopeasti kohti tulevaa vierasta. Älä katso koiraa kohti, se vaan lisää tempomista. Jos katsot muualle, saan pidettyä koirani löysällä hihnalla ja näin se ei tee valehyökkäyksiä. Jos taas vastaantulija katsoo kohti tai on muuten 'epäilyttävä', on hihna pakko kiristää jo valmiiksi ja tällöin koira hyppäsee ja haukkuu. Mutta koska hihna on kireällä, pääset silti vahingoittumana etenemään. Koita olla pahoittamatta mieltäsi, koira ei voi tietää, että lenkkeilet etkä ole hyökkäämässä sitä kohti.

[/quote]

Ole hyvä ja tee rakistasi meetvurstia. Kaupungissa ei tarvita mitään valehyökkäileviä elukoita.

[/quote]

Koira saa lain mukaan valehyökätä niin paljon kuin huvittaa

[/quote]

Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että erityisesti kaupunkioloissa väistämättömäsdä sosiaalisessa kanssakäymisessä kyse on paljon muustakin kuin lakikirjan pykälistä?

[/quote]

Heti kun yksikin lapsi noudattaa niitä normeja niin minäkin noudatan. Joka ikinen päivä niille saa huutaa että älkää tulko koiran lähelle ilman lupaa. Mutta taas seuraavana päivänä tulee lisää. 

Vierailija
204/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:45"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:25"]

Oot siis siirtänyt tai opettanut koirapelon lapsellesi, kuinka surullista ja samalla vastuutonta vanhemmuutta. Meidän koiruus kyllä jääsydämet sulattaisi! :)

[/quote]

Itse en pelkää enkä edes niin inhoa koiria ja yritin siirtää saman rentouden lapseeni, meillä kun ei koiria itsellä ole. Naapuri siinä sitten talutti omaa koiraansa, päästi lapsen lähelle (lapsi 3v) ja samalla kun lapsi varovasti yritti koiraa silittii hyppäsi tuo koira lastani vasten ja nuolaisi lasta kasvoista. Ei auttanut paljoa selitellä, että koira vain leikki ja halusi pussata, sen jälkeen lapsi on koiria pelännyt. Vituttaa oikeasti nykyään kaikki koiranomistajat, jotka ei tajua ettei koiran tarvitse olla mikään peto jos sitä kielletään tulemasta lapsen lähelle, kiltit koirat aiheuttavat ihan saman pelon lapsessa kuin vihaisetkin nyt kun luottamus niihin on rikottu. Eli pitäkää vaan ne teidän koirat kaukana mun lapsestani jatkossakin.

[/quote]

Eli lapsesi teki väärin ja sinä valitat? Olisit rangaissut lastasi. 

Lapsi EI saa lähestyä koiraa IKINÄ ilman omistajan lupaa. Koiralla ON oikeus käydä kimppuun jos siihen yritetään koskea 

[/quote]

Ei tietenkään ole, valoja tauluun nyt vähän noiden juttujesi kanssa.

[/quote]

Kyllä kuule on. Koiralle se että joku tulee koskeamaan ilman lupaa on sama kuin joku hyökkäisi sinun kimppuusi. Koira tappelee elämästä ja kuolemasta. Se ei tajua mitään välimuotoa. Joko se haluaa että koskeat tai ei halua.

[/quote]

Mikä sinua vaivaam kun et ymmärrä tai suostu myöntämään, että koiran omistajan tehtävä on varmistaa, että koira on hänen hallinnassaan. Siksi ne muun muassa on pidettävä kytkettyinä, jottei näitä hyökkäyksiä tapahtuisi. Ja kun näitä silti valitettavasti tapahtuu, niin omistaja on aina vastuussa. Huolimatta siitä, että joku taapero yritti lähestyä koiraa.

Vierailija
205/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:50"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:02"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:05"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:35"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:12"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:06"] Voitaisiinko tehdä niin, että minä pidän koirani tiukasti ruodussa kohdatessamme sinut, mutta vastaavasti sinä keskeytät lenkkeilysi meidät kohdatessasi? Koira luonnostaan intoutuu haukkumaan juoksevan ihmisen tullessa kohti, joten sinä olet osa ongelmaa. Ongelman ratkaisulle olisi eduksi, jos sitä ratkottaisiin kummastakin päästä.  [/quote] Et kai ihan tosissasi yritä vaatia juoksijoita vaihtamaan kävelyksi aina kun vastaan tulee koira? Oletko kenties taukki? :D Mites sitten pyöräilijät, käsittääkö koirasi heidätkin uhaksi? Pitäisikö heidänkin taluttaa pyöräänsä ohittaessaan arvokasta piskiäsi? [/quote] Kyllä minä ihan tosissani olen. Ongelma on molemmin puolinen, joten kummankin osapuolen pitää tasa-arvoisesti tulla vastaan ongelman korjaamiseksi. Olen valmis pitämään koirani tiukasti otteessa, kun koiran huomiosta häiriintyvä lenkkeilijä tulee vastaan, mutta tehtävääni helpottaisi huomattavasti se että tietäisin ennalta kuka lenkkeilijä koirasta häiriintyy. Kaikki lenklkeilijät eivät nimittäin koiran haukusta lainkaan piittaa. Itsekin, kun lenkkeilen en haukkuviin koiriin kiinnitä huomiota. Minusta ei ole paljoa vaadittu, että koirasta häiriintyvä lenkkeilijä osoittaa sen ennalta, esim. pysähtymällä kun tulemme kohdalle. Tietysti, jos ei koirasta häiriinny ei silloin tarvitse pysähdellä. [/quote]   Aika hurja pyyntö, täällä on niin paljonkoiria, että niitä on koko ajan noin muutamankymmenen metrin välein käveleekoira kun lähtee lenkille, siis kukaan ei saa enää mennä juoksulenkille vaan pitää käydä vaan kävelylenkillä? Mistä kukaan voi tietää minkä koiran kohdalla pitää kävellä ja milloin voi juosta, joten siis kukaan ei saa käydä enää juoksulenkillä...  [/quote] Ei sinun tarvitse tietää minkä koiran kohdalla sinun kannattaa pysähtyä ja minkä ei. Sinusta se on kiinni. Jos häiriinnyt koirista, pysähdyt. Jos koirien reaktiot eivät sinua häiritse, jatkat ohi juosten. Kyse on sinusta, siksi reagointisi on sinun helppo itse päättää.  [/quote] Ja jos minä päätän koirasi kohdalla alkaa huutaa ja pelotella koiraasi niin sinä voit valita joko siihen jäämisen tai paikalta poistumisen. Minähän saan tehdä mitä haluan kunhan en koske keneenkään ja jos sinä et hallitse koiraasi provosoitumistilanteessa, koirasi pääsee irti ja vaikka hyökkää kimppuuni niin voit olla varma, että nostan rikossyytteen. Oma valinta. [/quote] Teepä se. Missään ei kuitenkaan taata, että syyttämispäätös tehdään. Ja jos asiasta mennään käräjille asti, et ole mitenkään takuuvarmasti casen voittaja, koska olet itse ollut aloittamassa koko episodin. [/quote] Jos koira pääsee puremaan niin eiköhän se case voiteta. Vai väitätkö että ihmisten fyysiset pahoinpitelysyytteet kaatuu siihen, että kun pekka piruili niin mattia ei voi syyttää hänen hakkaamisestaan?

[/quote]

No jos mulla on koira kiinni ilman liikkumavaraa enkä pääse sinua pakoon vaan puretat itsesi väkisin niin minkä minä sille enää siinä vaiheessa voin? Ja tuon verran on minulla vielä uskoa tähänkin oikeusvaltioon jäljellä, että häirikkö olet sinä etkä koira. 

Vierailija
206/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:40"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:24"]

Oikeanpuoleinen liikenne. Mulle on ihan sama vaikka sun piskis menee siellä pientareella, mutta kuljen oikeata puolta jalkakäytävästä ellei toisin ole merkitty.

[/quote]

Jalankulkijalla ei ole mitään lakisääteistä pakkoa oikeanpuolista kulkemista. Kevyenliikenteenväylällä jalankulkija saa itse valita puolensa, kunhan ei seilaa puolelta toiselle. Koiralliset kulkijat usein valitsevat sen puolen, jolla on piennar. Näin koira voi kulkea pientareella. On myös fiksumpaa, että vastaan tuleva jalankulkija väistää koiraa ja omistajaa, koska näin vastakkain ohittuu kaksi ihmistä. Muussa tapauksessahan koira on ihmisten välissä tai sitten koira pitää vielä siirtää omistajan takaa keskemmälle kulkuväylää, jossa saattaa kulkea pyöriä ja muitakin kulkijoita. Olen aina kuvitellut koirasta olevan vähiten harmia siellä pientareella, mutta ilmeisesti sekään ei ole hyvä?? Koska ap ja kaltaisensa eivät koe arvolleen sopivaksi väistää kapista rakkia?

[/quote]
En tiedä keitä nämä "ap:n kaltaiset" ovat mutta itse koirakammoisena ja niille allergisena pidän erittäin hyvänä asiana että omistaja on minun ja koiransa välissä, ja koira saa kulkea ihan rauhassa pientareella.

Vierailija
207/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:12"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:44"] Ap, pari juttua. Jos koiraa pitää hihnasta tiukalla, se hyvin helposti vaistojensa varassa alkaa tempoa ja ärhennellä nopeasti kohti tulevaa vierasta. Älä katso koiraa kohti, se vaan lisää tempomista. Jos katsot muualle, saan pidettyä koirani löysällä hihnalla ja näin se ei tee valehyökkäyksiä. Jos taas vastaantulija katsoo kohti tai on muuten 'epäilyttävä', on hihna pakko kiristää jo valmiiksi ja tällöin koira hyppäsee ja haukkuu. Mutta koska hihna on kireällä, pääset silti vahingoittumana etenemään. Koita olla pahoittamatta mieltäsi, koira ei voi tietää, että lenkkeilet etkä ole hyökkäämässä sitä kohti. [/quote] Ole hyvä ja tee rakistasi meetvurstia. Kaupungissa ei tarvita mitään valehyökkäileviä elukoita. [/quote] Ole hyvä ja lakkaa juoksemasta. Kaupungissa ei tarvita mitään keharin tasolla älyllisesti olevia juoksijoita [/quote] Älä mussuta. Minun älystäni et tiedä mitään, mutta hyökkäykset kirjoittaja otti itse esille. En minäkään tule hyökkäilemään sinun kimppuusi. [/quote] No kyllä tuo meetvursti kommentti kertoi älystäsi. T: Sivustaseuraaja

[/quote]

Selitäpä nyt, miten "meetvursti kommentti" kertoo sinulle jotain minun älystäni?
[/quote]

No jos tarvitsee kysyä niin selittää entistä enemmän!!!

Vierailija
208/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämän pitää olla näin vaikeaa? Onneksi oikea elämä ei ole. Koirani eivät ärsytä muita, ainakaan en saa mitään kommentteja osakseni eikä minulla pala pinna, vaikka joku lapsi tulee ilman lupaa koiria lähelle. Sanon tällöin aina heti, että koira voi haukahtaa ja kovaa. Jos tästä jää trauma lapselle, se on kyllä sitten oma tai vanhempien vika, kun tuli niin lähelle. Sama koskee sitä, jos itse annan koirien olla lasten kanssa ja koirat pelästyvätkin lasta, oma moka. Ei se maailma siihen kaadu. 

Vierailija
209/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:50"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:02"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:05"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:35"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:12"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:06"] Voitaisiinko tehdä niin, että minä pidän koirani tiukasti ruodussa kohdatessamme sinut, mutta vastaavasti sinä keskeytät lenkkeilysi meidät kohdatessasi? Koira luonnostaan intoutuu haukkumaan juoksevan ihmisen tullessa kohti, joten sinä olet osa ongelmaa. Ongelman ratkaisulle olisi eduksi, jos sitä ratkottaisiin kummastakin päästä.  [/quote] Et kai ihan tosissasi yritä vaatia juoksijoita vaihtamaan kävelyksi aina kun vastaan tulee koira? Oletko kenties taukki? :D Mites sitten pyöräilijät, käsittääkö koirasi heidätkin uhaksi? Pitäisikö heidänkin taluttaa pyöräänsä ohittaessaan arvokasta piskiäsi? [/quote] Kyllä minä ihan tosissani olen. Ongelma on molemmin puolinen, joten kummankin osapuolen pitää tasa-arvoisesti tulla vastaan ongelman korjaamiseksi. Olen valmis pitämään koirani tiukasti otteessa, kun koiran huomiosta häiriintyvä lenkkeilijä tulee vastaan, mutta tehtävääni helpottaisi huomattavasti se että tietäisin ennalta kuka lenkkeilijä koirasta häiriintyy. Kaikki lenklkeilijät eivät nimittäin koiran haukusta lainkaan piittaa. Itsekin, kun lenkkeilen en haukkuviin koiriin kiinnitä huomiota. Minusta ei ole paljoa vaadittu, että koirasta häiriintyvä lenkkeilijä osoittaa sen ennalta, esim. pysähtymällä kun tulemme kohdalle. Tietysti, jos ei koirasta häiriinny ei silloin tarvitse pysähdellä. [/quote]   Aika hurja pyyntö, täällä on niin paljonkoiria, että niitä on koko ajan noin muutamankymmenen metrin välein käveleekoira kun lähtee lenkille, siis kukaan ei saa enää mennä juoksulenkille vaan pitää käydä vaan kävelylenkillä? Mistä kukaan voi tietää minkä koiran kohdalla pitää kävellä ja milloin voi juosta, joten siis kukaan ei saa käydä enää juoksulenkillä...  [/quote] Ei sinun tarvitse tietää minkä koiran kohdalla sinun kannattaa pysähtyä ja minkä ei. Sinusta se on kiinni. Jos häiriinnyt koirista, pysähdyt. Jos koirien reaktiot eivät sinua häiritse, jatkat ohi juosten. Kyse on sinusta, siksi reagointisi on sinun helppo itse päättää.  [/quote] Ja jos minä päätän koirasi kohdalla alkaa huutaa ja pelotella koiraasi niin sinä voit valita joko siihen jäämisen tai paikalta poistumisen. Minähän saan tehdä mitä haluan kunhan en koske keneenkään ja jos sinä et hallitse koiraasi provosoitumistilanteessa, koirasi pääsee irti ja vaikka hyökkää kimppuuni niin voit olla varma, että nostan rikossyytteen. Oma valinta. [/quote] Teepä se. Missään ei kuitenkaan taata, että syyttämispäätös tehdään. Ja jos asiasta mennään käräjille asti, et ole mitenkään takuuvarmasti casen voittaja, koska olet itse ollut aloittamassa koko episodin. [/quote] Jos koira pääsee puremaan niin eiköhän se case voiteta. Vai väitätkö että ihmisten fyysiset pahoinpitelysyytteet kaatuu siihen, että kun pekka piruili niin mattia ei voi syyttää hänen hakkaamisestaan?

[/quote]

Hyökkääminen katsotaan tapahtuneeksi jo ennen kuin kosket. Jos tulet 10 sentin päähän hyppimään niin oikeus ei koiraa lopeta tai anna mitään sakkoja tai korvausvaatimuksia omistajalle. 

Vierailija
210/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:50"]

[/quote]

No jos mulla on koira kiinni ilman liikkumavaraa enkä pääse sinua pakoon vaan puretat itsesi väkisin niin minkä minä sille enää siinä vaiheessa voin? Ja tuon verran on minulla vielä uskoa tähänkin oikeusvaltioon jäljellä, että häirikkö olet sinä etkä koira. 
[/quote]
Minähän kirjoitin, että koira PÄÄSEE IRTI ja hyökkää. Silloin se on sun ongelma.

Vierailija
211/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:12"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:28"]

Oot siis siirtänyt tai opettanut koirapelon lapsellesi, kuinka surullista ja samalla vastuutonta vanhemmuutta. Meidän koiruus kyllä jääsydämet sulattaisi! :)

[/quote]

Juu totta kai. Vaikka oletan, että tämä on pelkän trollin aivoton kommentti niin voin kertoa: lapsi istui oman pihan hiekkalaatikolla, kun kaksi naapurin isoa koiraa pääsi irti ja juoksi haukkuen kohti ja lapseni kumoon. Olin kahden metrin päässä haravoimassa, enkä kerennyt tehdä muuta kuin nostaa lapsen maasta ja kääntää koirille selkäni, jonka jälkeen koirat jatkoivat päin hyppimistä. Naapuri luikki sisälle pakoon :(

Ja siitä ei mennyt kuin kaksi päivää, kun joku mukava ihminen päästi rotikkansa nuolaisemaan saman lapsen naamaa, kun tämä istui rattaissa. 

Minä itse en pelkää koiria ollenkaan, olen vain kyllästynyt siihen ettei ihmiset saa pidettyä niitä kurissa. Ap

[/quote]

Tuollaisesta pelästyi? Olet pelkkä provo

[/quote]

Pelästymisen lisäksi saattoi jäädä elämänpituinen koirakammo (ja ei, vaikka päällään seisoisi sille ei ehkä pysty tekemään yhtään mitään, olen testannut jopa hypnoterapiaa mutta ei - tunnen kyllä erään jolle se auttoi).

Kuka hullu tänne on tullut jättämään lasteittain inhottavia provokommentteja perätysten?
[/quote]

Joku surullinen no life koiraihminen, josta ihmiset eivät välitä ja jolle koirat ihmissuhteiden korvike. Viettää varmaan tosi paljon aikaa netissä. I feel sorry for you dude, esim SPRhän järjestää ystävätoiminta

Vierailija
212/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:45"]

[/quote]

Itse en pelkää enkä edes niin inhoa koiria ja yritin siirtää saman rentouden lapseeni, meillä kun ei koiria itsellä ole. Naapuri siinä sitten talutti omaa koiraansa, päästi lapsen lähelle (lapsi 3v) ja samalla kun lapsi varovasti yritti koiraa silittii hyppäsi tuo koira lastani vasten ja nuolaisi lasta kasvoista. Ei auttanut paljoa selitellä, että koira vain leikki ja halusi pussata, sen jälkeen lapsi on koiria pelännyt. Vituttaa oikeasti nykyään kaikki koiranomistajat, jotka ei tajua ettei koiran tarvitse olla mikään peto jos sitä kielletään tulemasta lapsen lähelle, kiltit koirat aiheuttavat ihan saman pelon lapsessa kuin vihaisetkin nyt kun luottamus niihin on rikottu. Eli pitäkää vaan ne teidän koirat kaukana mun lapsestani jatkossakin.

[/quote]

Eli lapsesi teki väärin ja sinä valitat? Olisit rangaissut lastasi. 

Lapsi EI saa lähestyä koiraa IKINÄ ilman omistajan lupaa. Koiralla ON oikeus käydä kimppuun jos siihen yritetään koskea 

[/quote]

Ei tietenkään ole, valoja tauluun nyt vähän noiden juttujesi kanssa.

[/quote]

Kyllä kuule on. Koiralle se että joku tulee koskeamaan ilman lupaa on sama kuin joku hyökkäisi sinun kimppuusi. Koira tappelee elämästä ja kuolemasta. Se ei tajua mitään välimuotoa. Joko se haluaa että koskeat tai ei halua.

[/quote]

Mikä sinua vaivaam kun et ymmärrä tai suostu myöntämään, että koiran omistajan tehtävä on varmistaa, että koira on hänen hallinnassaan. Siksi ne muun muassa on pidettävä kytkettyinä, jottei näitä hyökkäyksiä tapahtuisi. Ja kun näitä silti valitettavasti tapahtuu, niin omistaja on aina vastuussa. Huolimatta siitä, että joku taapero yritti lähestyä koiraa.

[/quote]

Itseasiassa omistaja EI joudu mihinkään vastuuseen jos sinä tai lapsesi tulette koiran lähelle ilman omistajan lupaa. Koiran omistaja kantaa vastuun kun koira on kiinni.

Vierailija
213/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:29"]Koirat pitäisi kieltää kaupungissa, niillä ei ole mitään virkaa siellä!! [/quote] Samoin kun kissat ja lapsetkin

[/quote]

Ihan mielenkiinnosta, missä tilanteessa kissasta on ollut sinulle haittaa kaupungissa? Useinko saat valehyökkäyksiä osaksesi kadulla kulkiessaai? Päivittäinkö haistelet ulko-oven vieressä nököttäviä kissanpaskaläjiä ja nautit kusenkeltaisista pientareista puistoissa? Heräätkö usein yövuoron jälkeen nukkumaan mentyäsi naapurin kissan tauottomaan maukumiseen?

Vai ihanko vain kieltämisen ilosta haluaisit kieltää kissat?

[/quote]

Kissat mm. paskovat lasten hiekkalaatikoihin, naarmuttavat autoja, tappavat lintuja jne. 

Maaseudulla ne tulevat jopa sisälle ja käyvät lapsien kimppuun. 
[/quote]
Maaseudulla ikäni asuneena en ole koskaan kuullut tilanteesta, jossa kissa tulee vieraaseen taloon ja hyökkää lasten kimppuun. Provona toki hyvä kommentti, valtaosa koirafaneista tässä ketjussa taitaa tulla juurikin pk-seudulta ja uskovat ihan kaiken mitä heille landen elämästä selitetään. ;)
[/quote]

No ei tarvinnut landemmalle kun Turun keskustaan (asuimme rivitalossa). Naapurin kissa jatkuvasti tuli meille avoimesta ikkunasta. Käveli pöydillä yök!!! Ja toi kerran hiiren sisälle meille. Joten näiden koiravihaajien kommenttien perusteella ois voinut potkia ja kivittää tms

Vierailija
214/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjumala. Nyt ymmärrän miksi koiranomistajiin suhtaudutaan nykyään niin epäluuloisesti.

Koira on aina omistajansa vastuulla ja vaikka hyppiminen ja räksyttäminen sallittua onkin, ei se ole hyvien tapojen mukaista. Samoin minä saisin juosta takaperin ja tehdä kärrynpyöriä lenkkeillessäni, mutta en sitä tee ihan kohteliaisuussyistä. Eihän kukaan vastaantulija (tai heidän koiransa) voisi ennalta tietää, että olen ihan harmiton, vaikka häiritsevästi käyttäydynkin.

Usein ihmiset jotka korostavat että heidän koirallaan on oikeus käyttäytyä miten vain ne lystäävät, eivät vain osaa/jaksa kouluttaa niitä. Eikä siinä mitään pahaa ole, kukaan ei ole täydellinen, mutta asian kieltämisestä ei pidemmän päälle ole mitään hyötyä kenellekkään. Uskon että koirapelkoiset ym. myös osaisivat suhtautua asiaan paremmin, jos omistaja reilusti tiedostaisi ongelman ja edes yrittäisi tehdä sen eteen jotain.

Itsellänikin on koira, jonka kanssa myöskin törmäsin tähän käytösongelmaan (räksytys ja hyppiminen), mutta siedätyksellä ja hyvän käytöksen palkitsemisella siitä on päästy kokonaan eroon. Koko ongelma johtui alkujaankin siitä, että sain koirani liian nuorena, enkä vaivautunut sidättämään/kouluttamaan sitä taroeeksi.

Vierailija
215/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:29"]Koirat pitäisi kieltää kaupungissa, niillä ei ole mitään virkaa siellä!! [/quote] Samoin kun kissat ja lapsetkin

[/quote]

Ihan mielenkiinnosta, missä tilanteessa kissasta on ollut sinulle haittaa kaupungissa? Useinko saat valehyökkäyksiä osaksesi kadulla kulkiessaai? Päivittäinkö haistelet ulko-oven vieressä nököttäviä kissanpaskaläjiä ja nautit kusenkeltaisista pientareista puistoissa? Heräätkö usein yövuoron jälkeen nukkumaan mentyäsi naapurin kissan tauottomaan maukumiseen?

Vai ihanko vain kieltämisen ilosta haluaisit kieltää kissat?

[/quote]

Kissat mm. paskovat lasten hiekkalaatikoihin, naarmuttavat autoja, tappavat lintuja jne. 

Maaseudulla ne tulevat jopa sisälle ja käyvät lapsien kimppuun. 
[/quote]
Maaseudulla ikäni asuneena en ole koskaan kuullut tilanteesta, jossa kissa tulee vieraaseen taloon ja hyökkää lasten kimppuun. Provona toki hyvä kommentti, valtaosa koirafaneista tässä ketjussa taitaa tulla juurikin pk-seudulta ja uskovat ihan kaiken mitä heille landen elämästä selitetään. ;)
[/quote]

No ei tarvinnut landemmalle kun Turun keskustaan (asuimme rivitalossa). Naapurin kissa jatkuvasti tuli meille avoimesta ikkunasta. Käveli pöydillä yök!!! Ja toi kerran hiiren sisälle meille. Joten näiden koiravihaajien kommenttien perusteella ois voinut potkia ja kivittää tms
[/quote]
Hyökkäili montakin kertaa lastenne kimppuun?

Vierailija
216/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:50"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:02"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:05"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:35"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:12"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:06"] Voitaisiinko tehdä niin, että minä pidän koirani tiukasti ruodussa kohdatessamme sinut, mutta vastaavasti sinä keskeytät lenkkeilysi meidät kohdatessasi? Koira luonnostaan intoutuu haukkumaan juoksevan ihmisen tullessa kohti, joten sinä olet osa ongelmaa. Ongelman ratkaisulle olisi eduksi, jos sitä ratkottaisiin kummastakin päästä.  [/quote] Et kai ihan tosissasi yritä vaatia juoksijoita vaihtamaan kävelyksi aina kun vastaan tulee koira? Oletko kenties taukki? :D Mites sitten pyöräilijät, käsittääkö koirasi heidätkin uhaksi? Pitäisikö heidänkin taluttaa pyöräänsä ohittaessaan arvokasta piskiäsi? [/quote] Kyllä minä ihan tosissani olen. Ongelma on molemmin puolinen, joten kummankin osapuolen pitää tasa-arvoisesti tulla vastaan ongelman korjaamiseksi. Olen valmis pitämään koirani tiukasti otteessa, kun koiran huomiosta häiriintyvä lenkkeilijä tulee vastaan, mutta tehtävääni helpottaisi huomattavasti se että tietäisin ennalta kuka lenkkeilijä koirasta häiriintyy. Kaikki lenklkeilijät eivät nimittäin koiran haukusta lainkaan piittaa. Itsekin, kun lenkkeilen en haukkuviin koiriin kiinnitä huomiota. Minusta ei ole paljoa vaadittu, että koirasta häiriintyvä lenkkeilijä osoittaa sen ennalta, esim. pysähtymällä kun tulemme kohdalle. Tietysti, jos ei koirasta häiriinny ei silloin tarvitse pysähdellä. [/quote]   Aika hurja pyyntö, täällä on niin paljonkoiria, että niitä on koko ajan noin muutamankymmenen metrin välein käveleekoira kun lähtee lenkille, siis kukaan ei saa enää mennä juoksulenkille vaan pitää käydä vaan kävelylenkillä? Mistä kukaan voi tietää minkä koiran kohdalla pitää kävellä ja milloin voi juosta, joten siis kukaan ei saa käydä enää juoksulenkillä...  [/quote] Ei sinun tarvitse tietää minkä koiran kohdalla sinun kannattaa pysähtyä ja minkä ei. Sinusta se on kiinni. Jos häiriinnyt koirista, pysähdyt. Jos koirien reaktiot eivät sinua häiritse, jatkat ohi juosten. Kyse on sinusta, siksi reagointisi on sinun helppo itse päättää.  [/quote] Ja jos minä päätän koirasi kohdalla alkaa huutaa ja pelotella koiraasi niin sinä voit valita joko siihen jäämisen tai paikalta poistumisen. Minähän saan tehdä mitä haluan kunhan en koske keneenkään ja jos sinä et hallitse koiraasi provosoitumistilanteessa, koirasi pääsee irti ja vaikka hyökkää kimppuuni niin voit olla varma, että nostan rikossyytteen. Oma valinta. [/quote] Teepä se. Missään ei kuitenkaan taata, että syyttämispäätös tehdään. Ja jos asiasta mennään käräjille asti, et ole mitenkään takuuvarmasti casen voittaja, koska olet itse ollut aloittamassa koko episodin. [/quote] Jos koira pääsee puremaan niin eiköhän se case voiteta. Vai väitätkö että ihmisten fyysiset pahoinpitelysyytteet kaatuu siihen, että kun pekka piruili niin mattia ei voi syyttää hänen hakkaamisestaan? [/quote] No jos mulla on koira kiinni ilman liikkumavaraa enkä pääse sinua pakoon vaan puretat itsesi väkisin niin minkä minä sille enää siinä vaiheessa voin? Ja tuon verran on minulla vielä uskoa tähänkin oikeusvaltioon jäljellä, että häirikkö olet sinä etkä koira.  [/quote] Minähän kirjoitin, että koira PÄÄSEE IRTI ja hyökkää. Silloin se on sun ongelma.

[/quote]

Miksi koira pääsisi irti? Saat aika monta hyökkäystä tehdä ennen kuin jonkun koira pääsee irti. Kyllä ne hihnat, valjaat ja kaulapannat ovat ihan toimivia systeemejä. Korkeintaan koira voisi päästä irti siksi, että pelästyn sinua niin pahanpäiväisesti, että koordinaatio sotkeentuu paetessani sinua. 

Vierailija
217/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:50"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:02"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:05"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:35"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:12"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:06"] Voitaisiinko tehdä niin, että minä pidän koirani tiukasti ruodussa kohdatessamme sinut, mutta vastaavasti sinä keskeytät lenkkeilysi meidät kohdatessasi? Koira luonnostaan intoutuu haukkumaan juoksevan ihmisen tullessa kohti, joten sinä olet osa ongelmaa. Ongelman ratkaisulle olisi eduksi, jos sitä ratkottaisiin kummastakin päästä.  [/quote] Et kai ihan tosissasi yritä vaatia juoksijoita vaihtamaan kävelyksi aina kun vastaan tulee koira? Oletko kenties taukki? :D Mites sitten pyöräilijät, käsittääkö koirasi heidätkin uhaksi? Pitäisikö heidänkin taluttaa pyöräänsä ohittaessaan arvokasta piskiäsi? [/quote] Kyllä minä ihan tosissani olen. Ongelma on molemmin puolinen, joten kummankin osapuolen pitää tasa-arvoisesti tulla vastaan ongelman korjaamiseksi. Olen valmis pitämään koirani tiukasti otteessa, kun koiran huomiosta häiriintyvä lenkkeilijä tulee vastaan, mutta tehtävääni helpottaisi huomattavasti se että tietäisin ennalta kuka lenkkeilijä koirasta häiriintyy. Kaikki lenklkeilijät eivät nimittäin koiran haukusta lainkaan piittaa. Itsekin, kun lenkkeilen en haukkuviin koiriin kiinnitä huomiota. Minusta ei ole paljoa vaadittu, että koirasta häiriintyvä lenkkeilijä osoittaa sen ennalta, esim. pysähtymällä kun tulemme kohdalle. Tietysti, jos ei koirasta häiriinny ei silloin tarvitse pysähdellä. [/quote]   Aika hurja pyyntö, täällä on niin paljonkoiria, että niitä on koko ajan noin muutamankymmenen metrin välein käveleekoira kun lähtee lenkille, siis kukaan ei saa enää mennä juoksulenkille vaan pitää käydä vaan kävelylenkillä? Mistä kukaan voi tietää minkä koiran kohdalla pitää kävellä ja milloin voi juosta, joten siis kukaan ei saa käydä enää juoksulenkillä...  [/quote] Ei sinun tarvitse tietää minkä koiran kohdalla sinun kannattaa pysähtyä ja minkä ei. Sinusta se on kiinni. Jos häiriinnyt koirista, pysähdyt. Jos koirien reaktiot eivät sinua häiritse, jatkat ohi juosten. Kyse on sinusta, siksi reagointisi on sinun helppo itse päättää.  [/quote] Ja jos minä päätän koirasi kohdalla alkaa huutaa ja pelotella koiraasi niin sinä voit valita joko siihen jäämisen tai paikalta poistumisen. Minähän saan tehdä mitä haluan kunhan en koske keneenkään ja jos sinä et hallitse koiraasi provosoitumistilanteessa, koirasi pääsee irti ja vaikka hyökkää kimppuuni niin voit olla varma, että nostan rikossyytteen. Oma valinta. [/quote] Teepä se. Missään ei kuitenkaan taata, että syyttämispäätös tehdään. Ja jos asiasta mennään käräjille asti, et ole mitenkään takuuvarmasti casen voittaja, koska olet itse ollut aloittamassa koko episodin. [/quote] Jos koira pääsee puremaan niin eiköhän se case voiteta. Vai väitätkö että ihmisten fyysiset pahoinpitelysyytteet kaatuu siihen, että kun pekka piruili niin mattia ei voi syyttää hänen hakkaamisestaan? [/quote] No jos mulla on koira kiinni ilman liikkumavaraa enkä pääse sinua pakoon vaan puretat itsesi väkisin niin minkä minä sille enää siinä vaiheessa voin? Ja tuon verran on minulla vielä uskoa tähänkin oikeusvaltioon jäljellä, että häirikkö olet sinä etkä koira.  [/quote] Minähän kirjoitin, että koira PÄÄSEE IRTI ja hyökkää. Silloin se on sun ongelma.

[/quote]

Miksi koira pääsisi irti? Saat aika monta hyökkäystä tehdä ennen kuin jonkun koira pääsee irti. Kyllä ne hihnat, valjaat ja kaulapannat ovat ihan toimivia systeemejä. Korkeintaan koira voisi päästä irti siksi, että pelästyn sinua niin pahanpäiväisesti, että koordinaatio sotkeentuu paetessani sinua. 
[/quote]
Sitä sun pitää kysyä niiltä ihmisiltä, joilta ne koirat pääsee irti. Jos niitä ei olisi, ei olisi ongelmiakaan.

Vierailija
218/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä te oikein asutte jos on tällaisia ongelmia?

Vierailija
219/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:24"]

Oikeanpuoleinen liikenne. Mulle on ihan sama vaikka sun piskis menee siellä pientareella, mutta kuljen oikeata puolta jalkakäytävästä ellei toisin ole merkitty.

[/quote]

Jalkakäytävällä ei ole oikeanpuoleista liikennettä, vaan kukin voi kulkea haluamassaan reunassa. KVG.

Vierailija
220/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:42"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:50"] Kasvatusohjeita koiranomistajille: http://www.karvaturri.com/tekstit/koirien_elekieli.htm [/quote] Löydätkö myös jotain itsehoito-oppaita noille överin koirapelkoisille tai muuten vihamielisesti elinympäristönsä epäkohtiin suhtautuville henkilöille. [/quote] Öh? :D itse kärsin melko pahasta koirafobiasta, jos tuntematon koira on vapaana ja juoksee minua kohti on tuloksena paniikkikohtaus. Pari tuttujen koiraa on minulle ok, eivät hypi eivätkä hauku (paitsi toinen jos menen kylään niin hetken haukkuu). En kuitenkaan pysty olemaan ns. rennosti koiran läsnäolessa vaan tarkkailen jatkuvasti missä koira menee. En ole fobiaani valinnut ja minusta ei ole kohtuutonta pyytää ihmisiä pitämään koiransa kiinni kaupungissa sekä olla päästämättä niitä muiden ihmisten lähelle haistelemaan tmv. ilman lupaa.

[/quote]

En voi uskoa että tämä on saanut alapeukun? Toivon todella pahaa fobiaa sille joka on sen kehdannut jättää. (En ole alapeukutetun viestin kirjoittaja).

[/quote]

Vain sosiopaatti hakee itselle empatiaa jollain koirapelolla, sosiopaatti joka trollaa ja esittää maalla asuvaa, jonka lasten kimppuun kissat hyökkäävät ja sitten se maalla onkin turussa, itse on yhteisövainoava elukka ja peto, niin tottakai sitä pelkää silloin muita luotuja, kuten koiria.

Jos itse on saastainen yhteisövainoava elukka, joka päivät pitkät keksii nettiin trolleja niin vain tällainen elukka nostaa oman pelkonsa asiaksi, jota ei saa alapeukuttaa, itselle empatia, muille pilkka, nauru, haukkuminen, kieroilu, juoruilu, valehtelu, vääristely.