Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä päästä sitä koiraa luokseni! T. lenkkeilijä

Vierailija
07.02.2015 |

Ihan oikeasti nyt! Terveisiä täältä etelä-suomalaisesta kaupungista, jossa on ihan älytön määrä koiria. Harrastan lenkkeilyä, ja nyt alkaa tulla mitta täyteen! Ensinnäkin, koirat tulee olla kytkettyinä. Toiseksi, ei ole kivaa että koira haukkuu ja hyppii hihnassaan kohti minua kun juoksen ohi. Saati, että tulee juosten ja haukkuen kohti ja hyppii päin koska ei ole hihnassa. Kaikkein ärsyttävintä on, kun koirat päästetään lapsen luokse kysymättä ensin lupaa. "Ei se mitään tee" on yleisin mitä kuulee, mutta onko tullut mieleen että lapsi saattaa a) pelätä koiria tai b) olla niille pahasti allerginen. 

Ja tähän ketjuun ei nyt kuulu ne "opettakaa lapsellenne että vieraita koiria ei lähestytä ilman lupaa" - jutut, koska ainakin minä olen sen opettanut kuopukselleni. Esikoiselle ei tarvitse, hän pelkää hysteerisesti koiria ja se johtuu siitä, että eräät eivät osaa pitää koiriaan kurissa.

Kommentit (290)

Vierailija
281/290 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli kiittää jokaista ihanaa ihmistä joka kouluttaa tai on jo kouluttanut koiransa hyvin. Inhoan noita jotka pitävät koiraa vapaana tai päästävät lähelle. Tai just tää "ei se mitään tee". En pidä vieraista koirista ja en halua niitä itseni tai lapseni lähelle. Tutut koirat toki erikseen.

Vierailija
282/290 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä k#rpä isot kuulokkeet korvillasi joka ulkoilutit koiraasi niin, että hihna oli 10m pitkä ja leikkasi koko kulkuväylän poikki. Kiitos sinulle, että et noteerannut takaasi tulevaa kevyttä liikennettä mitenkään. Sinut oli pakko ohittaa ojan penkan toiselta puolen, kun et kuullut tai välittänyt muista mitään. Koirasi oli räksyttävä ja huonosti käyttäytyvä. Se ei ollut mikään ihme, sillä niin olet sinäkin. 

Toivottavasti jäätte molemmat auton alle, kun ette kerran huomio muita mitenkään. 

Mulla samantyyppinen tilanne kesällä. Mimmi pläräsi puhelintaan tien toisessa laidassa ja koira (pieni sellainen) oli vastakkaisessa laidassa (pyörätien puolella) jossain puskassa - tien poikki kulki ainoastaan pleksi jota hämärällä oli jo vaikea nähdä pidempää. Oli pakko ajaa penkalle, koska jos olisin fillaroinut hihnaan, olisi koirakin voinut loukkaantua. Koiran ulkoiluttaja kiroili ja käski ajamaan varovaisemmin, ilmeisesti hän ei ollut edes huomannut että koiransa huiteli toisella puolella tietä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/290 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:44"]

Ap, pari juttua. Jos koiraa pitää hihnasta tiukalla, se hyvin helposti vaistojensa varassa alkaa tempoa ja ärhennellä nopeasti kohti tulevaa vierasta. Älä katso koiraa kohti, se vaan lisää tempomista. Jos katsot muualle, saan pidettyä koirani löysällä hihnalla ja näin se ei tee valehyökkäyksiä. Jos taas vastaantulija katsoo kohti tai on muuten 'epäilyttävä', on hihna pakko kiristää jo valmiiksi ja tällöin koira hyppäsee ja haukkuu. Mutta koska hihna on kireällä, pääset silti vahingoittumana etenemään. Koita olla pahoittamatta mieltäsi, koira ei voi tietää, että lenkkeilet etkä ole hyökkäämässä sitä kohti.

Kuule, sinä huolehdit itse siitä koirastasi, minä katson ihan mihin minua huvittaa (ja on minulle luontaista ihmisenä katsoa kohti "uhkaa" jotta osaan itse väistää). On kuitenkin myös sellaisia koiria, isoja ja pieniä ja monen rotuisia jotka eivät minusta pätkän vertaa välitä vaikka juoksen takaa ohi, joten mitä sinä teet väärin? ApMinulla on alergia. Syy en halua koiraa läheleni ukona. En myöskän alergiani takia hyväksy keroihin tuodan koiria. Ihana koiraa näytille huomioimatta alergiaa tai niitä ihmisä jotka pelkävät koiraa tai sitä jos harjoitelija on Jutalainen-Muslimi.Kuturissa ei koiria pidetä sisällä.Koirassa ei vikaa ei rodussa vaan sinä ihmisessä joka sinä Hihnan pässä on.Ei huomioi muita kuin itsensä.

Vierailija
284/290 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli kiittää jokaista ihanaa ihmistä joka kouluttaa tai on jo kouluttanut koiransa hyvin. Inhoan noita jotka pitävät koiraa vapaana tai päästävät lähelle. Tai just tää "ei se mitään tee". En pidä vieraista koirista ja en halua niitä itseni tai lapseni lähelle. Tutut koirat toki erikseen.

"Se on ihan kiltti koira." Juu, varmaan on, mutta voitko pitää sen silti minusta kauempana.

Vierailija
285/290 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koiraihminen ja samaa mieltä kuin ap. Pitäkää ne koirat siinä vieressä älkäkää päästäkö haistelemaan sitä vastaantulijaa.

Jep. Oikeasti, kaikki koirat ei vaan tykkää toisista koirista. Minun koirani pelkää isoja koiria juuri näitten valopäitten takia, jotka päästää omansa säntäämään päin hihnassa olevaa pentua. Ja sitten saan omistajalta huudot kun minun koirani rähisee sille päin juoksevalle koiralle "kun ei minun koirani koskaan tee murise kenellekään".

Vierailija
286/290 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa koiraihmisistäkin inhoaa niitä, jotka kysymättä päästää omansa nuuskimaan. Tai antaa säntäillä vapaana. Jos haluaa koiraseuraa tai vapaana juoksemista niin menkää koirapuistoon kiitos, lenkillä haluan ihan vaan lenkkeillä koirani kanssa. Ja ei, se ei todellakaan hypi kenenkään tuntemattoman päälle.

Vierailija
287/290 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joka vilkkaalla kulkuväylällä ei pidä koiraansa vierellään lyhyessä hihnassa, on itsekäs, välinpitämätön ja soveltumaton koiran omistajaksi. Koirille löytyy tilaa metsissä ja koirapuistoissa temmeltää ja liikkua vapaammin. 

Koirat on pääsääntöisesti kivoja eläimiä, eikä minulla ole mitään niitä vastaan. On omistajan velvollisuus kouluttaa ne niin, että muu ympäristö huomioidaan.  

Vierailija
288/290 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ikävältä se tuntuu, kun on rauhallisesti kävelyllä ja vastaantulijan koira tulee kohti ja yrittää haukata reidestä. Pitäisipä kaikki koiransa kurissa.

Vierailija
289/290 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! Juuri pari kuukautta sitten yritti koiranomistaja ison koiransa kanssa tunkea samaan pieneen hissiin, sanoin että anteeksi pelkään koiria niin voitteko odottaa seuraavaa, vastaus oli että kannattaisi opetella tykkäämään koirista. Öö.. mitä?

Vierailija
290/290 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ikävältä se tuntuu, kun on rauhallisesti kävelyllä ja vastaantulijan koira tulee kohti ja yrittää haukata reidestä. Pitäisipä kaikki koiransa kurissa.

Ymmärrän, että jotkut pelkäävät koiria, omani pidän kiinni, eikä se ole kiinnostunut vieraista ihmisistä, mutta lähtökohtaisesti  koirat eivät yritä haukata vastaantulijoita reidestä tai mistään muualtakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi