Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä pissi silmään :(

Vierailija
05.02.2015 |

Lapsuudenystäväni, jonka kanssa olemme aina olleet läheisiä on menossa huhtikuussa naimisiin. Olen ollut häistä aivan innoissani, hän pyysi minut mm. mukaan mekko-ostoksille syksyllä ja katselimme yhdessä myös juhlapaikkoja. Sain juuri äsken kuulla, että ovat juhlineet polttareita viime viikonloppuna. Minua ei kutsuttu. Kysyin yhteiseltä kaveriltani ketä siellä oli, hän vastasi että "kavereista kaikki jotka on kutsuttu häihin", ihmetteli vielä mikä este minulla oli... Eli siis minua ei näköjään kutsuttu häihinkään jos muut ovat kutsun saaneet! Suututtaa! Ihminen jota olen pitänyt "lisäsiskona" pikkusiskoni lisäksi, joka pyysi minut esikoisensa kummiksi. Ei halua minua häihin. Olenko lapsellinen kun suutun? Mitä oikein teen? Morsian ei vielä tiedä että tiedän.

Kommentit (416)

Vierailija
261/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 12:32"]Miksi ap:n pitäisi vielä tuollaisen viestin jälkeen hakea jotain selityksiä ja syitä? Se on ihan yhtä noloa kuin että jätetty parisuhteen loppumisen jälkeen ottaa uudestaan ja uudestaan yhteyttä jättäjään vaatiakseen perusteluja. Selkäranka on hyvä olla olemassa. Eiköhän tuo ap:n ex-kaverin viesti ollut ihan tarpeeksi closure. En ymmärrä ihmisiä, jotka kehottavat ap:ta ottamaan vielä yhteyttä ja selvittelemään asiaa. Pitäisikö mennä mennä kerjäämään uutta nöyryytystä?
[/quote]
Kuka tässä edellyttää mitään jankkaamista? Ihan normaali keskustelu, kyllä sen ystävänkin olisi hyvä ymmärtää, ettei ihmisiä saa kohdella miten sattuu tai dissata ilman selityksiä. Samoin kävin perinpohjaisen keskustelun parisuhteen päättyessä? Ei keskustelussa ja asioiden selvittämisessä ole mitään noloa.

Vierailija
262/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te otatte ne häät niin vakavasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ihmisiä on ilmeisesti paljonkin. Toinen luulee olevansa pikkusisko mutta toinen onkin vain itsekäs hyväksikäyttäjä. Tosi surullistahan se on. Yleensä nämä paljastuu muuten juuri tuossa iässä, naimisiin mentäessä ja lapsia hankittaessa, siihen asti nämä tyypit jotenkin osaa kai olla ihmisiksi eikä se tosiasiallinen luonne vielä pääse esille. Itsellekin kävi niin juuri tuon ikäisenä, muutaman kaverin kanssa, joita myös luulin ystäviksi. Olihan se omalla laillaan shokki, mutta nyt jälkeenpäin ajatellen olis pitänyt osata lukea jo paljon aikaisemmin heidän tarkoitusperiään.

Vierailija
264/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:18"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:12"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:09"]

Hei ap? Älä joo nyt ota itse enää yhteyttä. Mutta mä veikkaan että toi morsio voi oikeasti olla nin pölhö, että luulee Viron reissun olevan kunnossa. Onko siis niin että hän olisi varannut ja maksanut reissun teille molemmille? Siis autolla laivaan ja sit viinojen kaa laivaan takaisin autolla? No mee morsion kaa ihan normisti laivaan autollas. Sitten kun ootte Tallinnan päässä jätä se auto kylmän viileästi ruumaan (tai jos se on pakko ajaa pois, niin jätät satamaan). Otat taksin satamasta itsellesi ja mene syömään ja shoppailemaan hyvin Vanhaan kaupunkiin :) Sanot morsiolle että pieniin häihin morsio jaksaa varmasti itsekin kantaa juomansa. Muista hymyillä herttaisesti <3

[/quote]

Miksi vaivautua edes lähtemään reissuun tuollaisen "tosiystävän" kanssa.

[/quote]

D'uh, sisälukutaito? :D 

[/quote]

No mielestäni olisi naurettavaa käyttää aikaansa ihmeellisiin kostokuvioihin, kun samalla ajalla voi tehdä jotain oikeasti kivaa. Sitä paitsi tuolla tavalla toimimalla osoittaa olevans itse ihan yhtä typerä kuin ystäväkin.

[/quote]

tähän, ihan turhan monimutkaiset kuviot ja jos tämä "morsioystävä" on niin itsekeskeinen kun on annettu ymmärtää, niin hän ei edes tajua mitä tapahtui. Sitten ap on vain kusipää ja morsian ajattelee, että hyvä ettei tullut kutsuttua aapeeta häihin kun on noin pikkusieluinen mulkvisti. Sitä paitsi minä henk.koht. en kestäis sitä koko päivää matkoineen ja paluumatkoineen ihmisen kanssa, joka ärsyttäis mua ja jolle tekisin tollasen tempun. Mistä sitä edes juttelis morsiamen kanssa, häistäkö?

Vierailija
265/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 12:32"]

Miksi ap:n pitäisi vielä tuollaisen viestin jälkeen hakea jotain selityksiä ja syitä? Se on ihan yhtä noloa kuin että jätetty parisuhteen loppumisen jälkeen ottaa uudestaan ja uudestaan yhteyttä jättäjään vaatiakseen perusteluja. Selkäranka on hyvä olla olemassa.

[/quote]

Ihminen, jolla on selkärankaa, ei tarkoita samaa kuin ihminen joka ottaa kaiken paskan vastaan hiljaa. On paljon omanarvontuntoisempaa sanoa suoraan että on loukkaantunut toisen käytöksestä, kuin vain luikkia hiljaa häntä koipien välissä pois. Selityksen vaatiminen ja omien tunteidensa kertominen on ihan eri asia kuin "uudestaan ja uudestaan yhteyden ottaminen". 

Minä laittaisin "ystävälle" viestiä, esim. "Etkö siis koe että olemme niin läheisiä ystäviä, että kutsuisit minut häihin? Minä olen tulkinnut ihmissuhteemme sitten ihan väärin ja on outoa, että halusit kuitenkin suunnitella häitäsi kanssani. Minusta se on loukkaavaa, sillä tunnen että minua on käytetty hyväksi kun apuni kelpasi, mutta seurani ei kelpaakaan. Olenko tietämättäni loukannut sinua jotenkin, sillä muuten en ymmärrä miksi kohtelet minua näin töykeästi?"

Sellainen "on noloa kertoa toiselle että hän on itselle tärkeä" on melko ala-astemeininkiä. Aikuinen ei pidä sitä nolona, eikä myöskään sitä, että kertoo toiselle hänen loukanneen tunteitaan. Ihmisellä on tunteet ja saa olla.

Vierailija
266/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kyllä on törkeitä tapauksia! Häät saa naiset sekoamaan näköjään ihan totaalisesti. Omallekkin kohdalle on sattunut pari ihmeellistä tapusta, ei ihan näin räikeitä kuitenkaan.

Vieläköhän nämä törkeiden temppujen tekijät ilkeävät ottaa yhteyttä askartelun yms. merkeissä. Jos tätä näet vielä tätä "ystävää" niin olisi ihan viileän kohtelias ja saattaisin sanoa jotain että harmi kun ehdin ostaa jo häälahjankin, joka puheissasi on tietysti vähintää kultaa ja timantteja. Yleensä työrket ihmiset ovat myös ahneita... Ois ihan mielenkiintoista kuulla mitä sanoo sen jälkeen. En väkisellä siis olisi hänen kanssaan tekemisissä mutta jos sattumalta kohtaatte ja jos alkaa selitellä jotain häistä ja kaveruudesta, niin voit myös tosiaan sanoa jotain että ystävälle teen ilmaiseksi "kaason" juttu, mutta muille ne maksaa... Ja et koskaan ikinä tee tälle ihmiselle mitään vastapalveluksia! Muista se. Kohtele niin kuin sinua kohdeltiin...

Vierailija
267/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:37"]

Voi ap, kuulostaa hirveältä. Itse kuulin vähän ennen polttareita, että morsian ei ollut kutsumassa minua häihin. En kehdannut enää perua osallistumista, kun olin jo luvannut tuoda polttareihin ruokaa. Olipa siinä kiva kuunnella morsiamen hehkutusta hääpaikasta, kun olin ainoa seurueesta, joka ei osallistuisi häihin. Mutta eniten vituttaa juuri se, ettei morsian itse puhunut kutsumattomuudesta mitään, kuulin sen monen kaverin ketjun välityksellä.

[/quote]

Mä olisin tuonut ja jättänyt ruuat, sit toivottanut hyvät illat ja kivat häät. Ehkä hyvät loppuelämätkin.

Vierailija
268/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:37"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:30"]

Älä nyt ainakaan suostu lapsenvahdiksi. Katkaise kaikki välit. Älä lahjo lasta. Kummin tehtävä on huolehtia kristillisestä kasvatuksesta. Lähetä vaikka sähköpostilla tietoja niitten alueen pyhäkoulusta ja linkkaa raamattu.uskonkirjat.net sitten isompana, mutta mitään kalliita lahjoja ei tarvitse ostella. Kummin homma on sillä hoidettu ja kaveerata ei tarvitse enää tuollaisen kanssa. Jos alkaa urputtaa kummihommasta, voit laittaa viestin, että olet joskus rukoillut kummilapsen puolesta, kyllä Jumala kuulee, mutta et sen kummempaa rupea selittelemään, miksi et ole lahjoja lähettänyt, juhliinhan tuskin kutsutaankaan...

[/quote]

No ei nyt kyllä kannata lapselle alkaa kostaa äitinsä moukkamaisuutta, IMO.

[/quote]
Lapsihan oli tosi pieni, onko edes vuoden täyttänyt? Kummina oleminen on vuosikymmenien aikaista sitoutumista, kannattaako sellaiseen ryhtyä jos on vanhempien kanssa välit hyytyneet. Kannattaa jättäytyä hommasta nyt heti alkumetreillä eikä jatkaa vuosia kestävää kiusallista pakkoseurustelua ja kidutusta, lapsella tuskin on vielä mitään muistikuvaa ap:n olemassa olosta, on sen verran pieni vielä kuitenkin.

Vierailija
269/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti morsian on juuri siitä syystä jättänyt kertomatta, että saa sen työntekijän ja auton hakeakseen niitä viinoja. Ajatuksena on luultavasti ollut, että kerrotaan sitte ettei oo kutsuttu, ku kaikki hommat on hoidettu.

Vierailija
270/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:00"]Mikäs ap:n vointi? Vieläkö linjoilla?
[/quote]

AP avasi juuri toisen punkkupullon kiukkuunsa. Tuskin tänään enää päivittelen, kiitos kaikille

Vierailija
271/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta sanoa että kylläpä on kusipäinen ämmä. Vieläpä sinun autolla hakemaan Virosta viinoja. Joo, vie sille Ikea-kassi ja käske kantaa ite juomansa. V***u!

Vierailija
272/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat ap:lle!! Tosi veemäinen tilanne ja morsian.
Just tänään kuuntelin päiväkodin pihassa,kun 4-5-vuotiaat uhkaili, et " sää tönit, mää en kutsu sua mun synttäreille!" voi miksi ihmiset on niin ikäviä toisilleen, eikä ikä näy tuovan järkeä mukanaan :(

Vierailija
273/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ulkonäön perusteella ekskluudaaminen on ite asiassa tosi yleistä. Akat on bitchejä, ja kaikki itteensä nätteinä pitävät haluaa varmistaa, ettei paikalla ole morsianta kauniimpaa. Tämän vuoksi jenkeissä kaasoilla on aina hirveät vaatteet.

Vierailija
274/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työtoveri pyysi apua muuttoihinsa. Kuskasin muutokuormiaan moneen kertaan. Hain jopa kerran kanssaan pöydän toiselta paikkakunnalta. Hoidin eläimiään, kun hän oli matkoilla, lahjoitin itselleni tarpeetonta hyväkuntoista tavaraa. Hän ei koskaan tarjonnut mitään vastikkeeksi, ei edes kahvikupposta. Tosi moukka. Lopetin auttamisen, kun huomasin toistuvasti, että kutsui muita työtovereita ja suurinpiirtein puoli kylää vieraakseen ja tuppareihin, mutta minua ei. Jotkut ihmiset vaan ovat loisia. Hyvä ap, jos pääset moisesta "ystävästä" eroon.

Vierailija
275/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:28"]Toi ulkonäön perusteella ekskluudaaminen on ite asiassa tosi yleistä. Akat on bitchejä, ja kaikki itteensä nätteinä pitävät haluaa varmistaa, ettei paikalla ole morsianta kauniimpaa. Tämän vuoksi jenkeissä kaasoilla on aina hirveät vaatteet.
[/quote]

Niinpä. Mä sain kaasohommista potkut kun en suostunut laittamaan morsiamen valitsemaa, aivan kamalaa kasarihenkistä mekkoa... hän naama punaisena polki jalkaa ja valitti ja sitten lipsautti että tämän mekon rinnalla hän näyttää itse kivalta :D en suostunut sittenkään ja niin vaihtui kaaso

Vierailija
276/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:28"]Toi ulkonäön perusteella ekskluudaaminen on ite asiassa tosi yleistä. Akat on bitchejä, ja kaikki itteensä nätteinä pitävät haluaa varmistaa, ettei paikalla ole morsianta kauniimpaa. Tämän vuoksi jenkeissä kaasoilla on aina hirveät vaatteet.
[/quote]

Niinpä! Mä oon ollu sellasissa häissä, joissa kukaan morsianta hoikempi ei saanut tulla samaan kuvaan hänen kanssaan :D oli lihonut vuodessa nopeasti paljon ja kärsi hirveistä itsetunto-ongelmista sen takia.

Vierailija
277/416 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on kyllä törkeä tyyppi. Eniten ihmetyttää se, että ap on pitänyt morsianta todella hyvänä ystävänä. Jotenkin järkyttävää, että ollut niin erilaiset käsitykset ystävyydestä. On varmasti sydän särkynyt ja jollain tavalla mennyt luotto ihmisiin. Tai itsellä olisi ainakin näin käynyt.

Vierailija
278/416 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kannatan ajatusta, että ap jättää morsmaikun huolehdittavaksi tuleeko sitä yhteistä Viron reissua vai ei. Antaa hänen kysellä perään ja huolehtia. Ap voi pitää itsestään selvänä ettei se hänen puolestaan ole enää suunnitelmissa tuollaisen oharin jälkeen. Ei kannata edes matkoja maksella vaikka morsmaikku sellaisen valmistelematta ostaisi. Kuulostaa tyypiltä, joka ei osallistuisi edes bensakuluihin.

Enkä murehtisi edes kummiutta. Aika vaikea olla kummi jos kitkaa vanhemman kanssa. Miten enää välit palautuisi tuosta reiluksi jos ystävän mielestä tuollainen käytös on hyväksyttävää.

Vierailija
279/416 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäisin nyt välit poikki, hyvä ap. Älä vastaa puheluihin, tekstareihin ja muihin. Se, että olet kummi ei ole mikään ongelma, hän voi vaihtaa uuden kummin tilalle. Sinut on valittu siihenkin pestiin vain siksi koska olet ollut kynnysmatto, annat rahaa ja aikaa. Kylmästi vaan välit poikki - eikä se ole edes kylmää, vaan oikein. Sinä ansaitset parempaa, et tuollaista loukkaamista ja hyväksikäyttöä. Sinulla on oikeus parempiin ystäviin.

Unohdat vaan koko ihmisen ja jätät omaan arvoonsa.

Vierailija
280/416 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te puhutte ja elätte vielä nuoruutta tai ruuhka-aikaa. Itse pahoitin mieleni, kun en ollut kutsuttuna hautajaisiin, minulle tärkeän ihmisen saattojuhlaan. Myöhäistä kysellä häneltä (pidin itsestään selvänä että menen) - enkä kysele missään tapauksessa tilaisuuden järjestäjiltä.

Puhu ihmeessä ystäväsi kanssa, ja jätä kaikki pikkusieluinen urputus sikseen, elämä on lyhyt. Kysy suoraan, sano että jäi asia vaivaamaan. Ei elämä ole elämää suurempaa, eikä kannata jäädä lillukanvarsikkoon.

Toivottavasti kaikki menee hyvin. Toimi heti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä