Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä pissi silmään :(

Vierailija
05.02.2015 |

Lapsuudenystäväni, jonka kanssa olemme aina olleet läheisiä on menossa huhtikuussa naimisiin. Olen ollut häistä aivan innoissani, hän pyysi minut mm. mukaan mekko-ostoksille syksyllä ja katselimme yhdessä myös juhlapaikkoja. Sain juuri äsken kuulla, että ovat juhlineet polttareita viime viikonloppuna. Minua ei kutsuttu. Kysyin yhteiseltä kaveriltani ketä siellä oli, hän vastasi että "kavereista kaikki jotka on kutsuttu häihin", ihmetteli vielä mikä este minulla oli... Eli siis minua ei näköjään kutsuttu häihinkään jos muut ovat kutsun saaneet! Suututtaa! Ihminen jota olen pitänyt "lisäsiskona" pikkusiskoni lisäksi, joka pyysi minut esikoisensa kummiksi. Ei halua minua häihin. Olenko lapsellinen kun suutun? Mitä oikein teen? Morsian ei vielä tiedä että tiedän.

Kommentit (416)

Vierailija
281/416 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet hänen lapsensa kummi, niin lasta älä jätä - kummius on lupaus kulkea lapsen rinnalla tukemassa.

Vierailija
282/416 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:18"]Te puhutte ja elätte vielä nuoruutta tai ruuhka-aikaa. Itse pahoitin mieleni, kun en ollut kutsuttuna hautajaisiin, minulle tärkeän ihmisen saattojuhlaan. Myöhäistä kysellä häneltä (pidin itsestään selvänä että menen) - enkä kysele missään tapauksessa tilaisuuden järjestäjiltä.

Puhu ihmeessä ystäväsi kanssa, ja jätä kaikki pikkusieluinen urputus sikseen, elämä on lyhyt. Kysy suoraan, sano että jäi asia vaivaamaan. Ei elämä ole elämää suurempaa, eikä kannata jäädä lillukanvarsikkoon.

Toivottavasti kaikki menee hyvin. Toimi heti!
[/quote]

Eihän hautajaisiin ole tapana kutsua ketään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/416 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:35"]Lapsuudenystäväni, jonka kanssa olemme aina olleet läheisiä on menossa huhtikuussa naimisiin. Olen ollut häistä aivan innoissani, hän pyysi minut mm. mukaan mekko-ostoksille syksyllä ja katselimme yhdessä myös juhlapaikkoja. Sain juuri äsken kuulla, että ovat juhlineet polttareita viime viikonloppuna. Minua ei kutsuttu. Kysyin yhteiseltä kaveriltani ketä siellä oli, hän vastasi että "kavereista kaikki jotka on kutsuttu häihin", ihmetteli vielä mikä este minulla oli... Eli siis minua ei näköjään kutsuttu häihinkään jos muut ovat kutsun saaneet! Suututtaa! Ihminen jota olen pitänyt "lisäsiskona" pikkusiskoni lisäksi, joka pyysi minut esikoisensa kummiksi. Ei halua minua häihin. Olenko lapsellinen kun suutun? Mitä oikein teen? Morsian ei vielä tiedä että tiedän.
[/quote]

Jos ystäväsi on ihmetellyt mikä este sinulla oli saapua polttareihin niin eikö vastaus ole selvä! Olettaa että sinut on KUTSUTTU. Voi pyhä Maria miten yksinkertaista.

Vierailija
284/416 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:35"]Lapsuudenystäväni, jonka kanssa olemme aina olleet läheisiä on menossa huhtikuussa naimisiin. Olen ollut häistä aivan innoissani, hän pyysi minut mm. mukaan mekko-ostoksille syksyllä ja katselimme yhdessä myös juhlapaikkoja. Sain juuri äsken kuulla, että ovat juhlineet polttareita viime viikonloppuna. Minua ei kutsuttu. Kysyin yhteiseltä kaveriltani ketä siellä oli, hän vastasi että "kavereista kaikki jotka on kutsuttu häihin", ihmetteli vielä mikä este minulla oli... Eli siis minua ei näköjään kutsuttu häihinkään jos muut ovat kutsun saaneet! Suututtaa! Ihminen jota olen pitänyt "lisäsiskona" pikkusiskoni lisäksi, joka pyysi minut esikoisensa kummiksi. Ei halua minua häihin. Olenko lapsellinen kun suutun? Mitä oikein teen? Morsian ei vielä tiedä että tiedän.
[/quote]

Oletko noin yksinkertainen.

Vierailija
285/416 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka on hiukka tyhmää, ei helvetti :D

Vierailija
286/416 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:35"]Lapsuudenystäväni, jonka kanssa olemme aina olleet läheisiä on menossa huhtikuussa naimisiin. Olen ollut häistä aivan innoissani, hän pyysi minut mm. mukaan mekko-ostoksille syksyllä ja katselimme yhdessä myös juhlapaikkoja. Sain juuri äsken kuulla, että ovat juhlineet polttareita viime viikonloppuna. Minua ei kutsuttu. Kysyin yhteiseltä kaveriltani ketä siellä oli, hän vastasi että "kavereista kaikki jotka on kutsuttu häihin", ihmetteli vielä mikä este minulla oli... Eli siis minua ei näköjään kutsuttu häihinkään jos muut ovat kutsun saaneet! Suututtaa! Ihminen jota olen pitänyt "lisäsiskona" pikkusiskoni lisäksi, joka pyysi minut esikoisensa kummiksi. Ei halua minua häihin. Olenko lapsellinen kun suutun? Mitä oikein teen? Morsian ei vielä tiedä että tiedän. [/quote] Jos ystäväsi on ihmetellyt mikä este sinulla oli saapua polttareihin niin eikö vastaus ole selvä! Olettaa että sinut on KUTSUTTU. Voi pyhä Maria miten yksinkertaista.

[/quote]

Tuon sanoja ei ollut morsian vaan aapeen ja morsiammen yhteinen ystävä joka ei tiennyt ettei aapeeta ole kutsuttu. Jos olisit lukenut ketjun, sinulle olisi selvinnyt ettei morsian tietoisesti kutsunut aapeeta eikä ole sitä oikeastaan selittänyt mitenkään. Apu on sen sijaan kyllä kelvannut.

Vierailija
287/416 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä ap on, Viron reissu ja kummius, miten aiot ratkaista?

Vierailija
288/416 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:06"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:01"]

Nyt tuli vastaus: "Halutaan juhlia pienellä porukalla. Anteeksi kun en kertonut aikaisemmin." Mikähän on "pieni porukka" kun minä olin kutsuja askartelemassa ja niitä tehtiin muistaakseni ainakin 70... AP

[/quote]

No eikö ole hyvä että kysyit? Nyt ainakin näkee selvästi, ettei ystäväsi ole mistään loukkaantunut, mitään väärinkäsitystä ei ole, eikä mitään järkevää selitystäkään ole. Pelkkä hyväksikäyttäjä. Unohda se.

[/quote]

Vastasitko jo ap? :( Laittaisin jotain että Mukavaa että apuni kelpasi, taksani on 60e/tunti. Laitan laskun perässä.

Vierailija
289/416 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä aiot tehdä teidän ystävyyden kanssa. Oletteko vielä häiden jälkeen väleissä?

Kuten tiedät, keskustelu aiheesta täällä jatkuu.

Vierailija
290/416 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ovatko ystäväsi häät siis huhtikuussa?

Vierailija
291/416 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:06"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:01"]

Nyt tuli vastaus: "Halutaan juhlia pienellä porukalla. Anteeksi kun en kertonut aikaisemmin." Mikähän on "pieni porukka" kun minä olin kutsuja askartelemassa ja niitä tehtiin muistaakseni ainakin 70... AP

[/quote]

No eikö ole hyvä että kysyit? Nyt ainakin näkee selvästi, ettei ystäväsi ole mistään loukkaantunut, mitään väärinkäsitystä ei ole, eikä mitään järkevää selitystäkään ole. Pelkkä hyväksikäyttäjä. Unohda se.

[/quote]

Vastasitko jo ap? :( Laittaisin jotain että Mukavaa että apuni kelpasi, taksani on 60e/tunti. Laitan laskun perässä.
[/quote]
Et vissiin ole lukenut koko ketjua. Kannattaisi ennen kuin tekee typeriä kysymyksiä....

Vierailija
292/416 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:41"]Ap, ovatko ystäväsi häät siis huhtikuussa?

[/quote]
Mitähän aloituksessa lukee? Hmmmm...

Vierailija
293/416 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:18"]Te puhutte ja elätte vielä nuoruutta tai ruuhka-aikaa. Itse pahoitin mieleni, kun en ollut kutsuttuna hautajaisiin, minulle tärkeän ihmisen saattojuhlaan. Myöhäistä kysellä häneltä (pidin itsestään selvänä että menen) - enkä kysele missään tapauksessa tilaisuuden järjestäjiltä. Puhu ihmeessä ystäväsi kanssa, ja jätä kaikki pikkusieluinen urputus sikseen, elämä on lyhyt. Kysy suoraan, sano että jäi asia vaivaamaan. Ei elämä ole elämää suurempaa, eikä kannata jäädä lillukanvarsikkoon. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Toimi heti! [/quote] Eihän hautajaisiin ole tapana kutsua ketään!

[/quote]

Tietenkin hautajaisiin kutsutaan! Jos on lähipiirin kesken, niin lähipiiristä joku soittaa ja kertoo missä ja milloin hautajaiset ja että tervetuloa.

Jos on isommat ja vapaammat hautajaiset, nin kutsu on lehdessä. Kuolinilmoituksessa lukee aika ja paikka sekä sanat "mikä ystävällisenä kutsuna ilmoitetaan".

Mistäs kukaan tietäisi mennä hautajaisiin jos ei saisi lähiomaisilta kutsua! Ruuat ja juomat pitää osata tilata oikealle määrälle. Viimeksi toukokuussa taas meiltä kuoli läheinen ja teimme kutsulistan ja soitimme kaikki läpi. Tilasimme sitten pitopalvelulta ruuat tuolle määrälle. Samoin kantajat pyysimme näistä kutsutuista. (Ajattelimme, että vainaja ei olisi halunnut isoja hautajaisia eli lehti-ilmoitusta).

Vierailija
294/416 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:28"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:23"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:29"]

Täh? Mä oon ainakin ollut pareissakin polttareissa, jotka on pidetty edellisenä kesänä ja seuraavana sitten häät. Tässä iässä kun kaveripiiri on hajaantunut ympäri maata ja maailmaa, kaikilla on perheet jne. on huomattavasti helpompi sopia yhteisiä aikoja jos eivät satu samalle kesälle tai edes vuodelle. Luulin että on ihan normikäytäntö? En olo koskaan ollut polttareissa, jotka olisivat esim. edellisessä kuussa ennen häitä. Aina on ollut se puoli vuotta ainakin väliä.

[/quote]

Onpa outoa, meidän kaveripiirissä polttarit taas on pidetty lähes aina "perinteisen" kaavan mukaan, eli häitä edeltävänä viikonloppuna. Ei sentään edellisenä iltana, mutta ihan maksimissaan kuukausi ennen häitä. Niin ne käytännöt vaihtelee :D

[/quote]

Ihan mielenkiinnosta, miksi näin paljon alapeukkuja? Onko polttarien juhliminen kuukausia etukäteen tosiaan niin yleistä? Meilläkin tuttavien keskuudessa nimittäin polttarit ovat lähes aina olleet 1-2 viikkoa ennen hääjuhlaa ja olen ymmärtänyt että tämä on se yleisin käytäntö.

[/quote

Ei koskaan viikkoa ennen, siinä on jo niin paljon muutakin häästressiä ja menoa. Kuukausi ennen on sopiva ja sellaiseen itse olen tottunut.

Vierailija
295/416 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä kuulu?

Vierailija
296/416 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 13:05"]

Mitä AP:lle kuuluu?

[/quote]

Vierailija
297/416 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on toki hakuammuntaa, mutta toivon kuulevani ap:stä vielä

Vierailija
298/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 16:35"] Ai sinä olet lapsen kummi...no varmaan saat hoitaa lasta häiden ajan niin siksi sinua ei ole kutsuttu ;) Kato morsian saa bailata ja sinä hoidat lasta ja saat palkaksi seuraavana päivänä ruuantähteitä häistä kunhan olet ensin sen hääpaikan siivonnut! NIIH!
[/quote]Ja toivottavasti et ole se "ilmainen" lastenhoitajasinkku. Älä riennä aina apuu. Tuttava käytti härskisti sinkkukaveriaan lastenhoitajana ja apurina. Kunnes tyyppi tajusi että käytetään hyväksi...

Vierailija
299/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:41"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:35"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:28"]Toi ulkonäön perusteella ekskluudaaminen on ite asiassa tosi yleistä. Akat on bitchejä, ja kaikki itteensä nätteinä pitävät haluaa varmistaa, ettei paikalla ole morsianta kauniimpaa. Tämän vuoksi jenkeissä kaasoilla on aina hirveät vaatteet. [/quote] Niinpä. Mä sain kaasohommista potkut kun en suostunut laittamaan morsiamen valitsemaa, aivan kamalaa kasarihenkistä mekkoa... hän naama punaisena polki jalkaa ja valitti ja sitten lipsautti että tämän mekon rinnalla hän näyttää itse kivalta :D en suostunut sittenkään ja niin vaihtui kaaso

[/quote]

Ohis, mutta minä en voi ymmärtää tuollaista ajattelutapaa ollenkaan. Eikö olisi hienompaa, jos ne häät olisivat esteettisesti miellyttävä kokonaisuus? Huvittava ajatus, että kaikki on ah niin viimeisen päälle, ja sitten hääkuvissa vilkkuu kaaso ja morsiusneidot, jotka on tuotu paikalle aikakoneella vuodesta 1985 :D

[/quote]

Mietin ihan samaa. Jos haluaa olla huomion keskipisteenä, niin eikö sellainen hirvitys juuri vie huomion morsiamesta..?

Muutenkin minun mielipiteeni on se, että kaksi kaunista naista vierekkäin näyttävät kauniimmalta kuin kumpikaan erikseen. 

Vierailija
300/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:35"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:28"]Toi ulkonäön perusteella ekskluudaaminen on ite asiassa tosi yleistä. Akat on bitchejä, ja kaikki itteensä nätteinä pitävät haluaa varmistaa, ettei paikalla ole morsianta kauniimpaa. Tämän vuoksi jenkeissä kaasoilla on aina hirveät vaatteet. [/quote] Niinpä. Mä sain kaasohommista potkut kun en suostunut laittamaan morsiamen valitsemaa, aivan kamalaa kasarihenkistä mekkoa... hän naama punaisena polki jalkaa ja valitti ja sitten lipsautti että tämän mekon rinnalla hän näyttää itse kivalta :D en suostunut sittenkään ja niin vaihtui kaaso

[/quote]

No nyt vasta tajuan, miksi tutun häissä kaasolla oli ihan kummallinen ja häiden teemaan sopimaton kasarimekko... :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi