Kaikki isät DNA testiin
http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Uutiset/Kaikki-isat-DNA-testiin/
Olisi hyvä jos Suomessa otettaisiin käyttöön automaattinen DNA testi isyyden vahvistamiseksi jopa avioliitossa oleville isille. Näin asiasta olisi 100% varmuus aina
Kommentit (295)
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:35"]
Miesten luulosairauttako noilla veroeuroilla kaikille tehtävillä testeillä tyydytetään! Ei kiitos! Jos mies ei luota vaimoonsa niin paljoa, että odottaa näkevänsä oman lapsensa ja omat piirteensä hänessä, niin sellainen saa olla ilman luottavaista vaimoakin!
[/quote]
Miksi naisten luulosairautta pitää vero-euroilla tyydyttää? Jos nainen ei luota siihen että mies kantaa vastuunsa isänä lapsen tullessa, niin saa tulla toimeen ilman miehiä.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:27"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 12:01"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 09:46"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 04:56"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 04:39"]
Mikäs tää uusi pakkomielle on? Miks tästä jotku naisvihaajat vauhkoaa?
[/quote] Suurin osa tätä ketjua lukeneista on selvästikkin miehiä. Luultavasti vielä lapsettomia sellaisia. Jos lapsellisia ovat niin lueskelevat täälä Vauva palstaa yömyöhään ja aamulla kun vaimo herää hoitamaan lapsia niin kuorsaavat itse tyytyväisinä kunnes vaimo tulee lapset hoidettuaan ilmoittamaan, että ruoka on valmista. Syövät itsensä täyteen ja jatkavat omia puuhiansa vapaasti vaimon rehkiessä kotihommien parissa. Kun ei kerran voi olla varma, että ne lapset on omia niin miksi sitten osallistua perheen ja lasten hoitamiseen? Kun ei sitä DNA testiäkään kehtaa akalta pyytää niin hoitakoot ämmä talouden itse.. Oikein unelma miehiä..[/quote] Koita lukea nuo perustelut ajatuksen kanssa. Dna:n keräämisestä olisi paljon hyötyä. Saataisiin kaikki suomalaiset rekisteriin, josta olisi hyötyä poliisitutkinnoissa. Kun dna- näytteenotto olisi rutiinia/pakollista synnärillä, ei luulisi kenenkään syyllistyvn turhaan. Mikähän tässä asiassa on niin vaikea ymmärtää/hyväksyä? Jotkin ylevät tietosuojaperiaatteetko? Vai epäilys isyydestä. Jos isyys on selvä, niin turha siitä on kenenkään syyllistyä. Onhan alkometeriin puhalluttaminenkin rutiinia, etkä siinäkään tunne syyllisyyttä, vaikka ehkä turhaan puhallutetaankin![/quote]
Tämä nyt ei liity aiheeseen, mutta minä olen kyllä sitä vastaan että kaikki suomalaiset laitettaisiin johonkin dna rekisteriin. Niin paljoa vakavia rikoksia ei tapahdu että sille olisi tarvetta ja toisaalta ihmisistä ei pystytä tekemään "hyviä" holhouksella. Tärkeinpänä on ehkä se että ihmiset jumitetaan sillä omaan syntymärooliinsa ja menneisyyteensä. Joskus ihmiselle on tervehdyttävä kokemus olla "tuntematon". Pääsee astumaan ulos siitä boksista mihin on laitettu, kokeilemaan eri rooleja ja kehittymään ihmisenä. Se että joillekin on samantekevää minne heidän dna tai sormenjäljet päätyvät ei ole tarpeeksi hyvä syy että muidenkin yksityisyyteen tunkeudutaan.
[/quote] Nyt jo esim. kaikkien sorenjäljet laitetaan rekisteriin jotka hakevat passia. Joten missä ongelma? [/quote]
Siinä että minä en ainakaan koskaan ole suostunut sellaiseen että sormenjälki pitää antaa passia varten. Enkä myöskään aio sitä antaa, joten jääköön passi hankimatta. Vai oletko sinä sitä mieltä että kun joku päättää että nyt tehdään näin tai kun enemmistö tekee jotain niin se ei ole sinulle ongelma. Menet vain massan mukana.
Ihan sama. Saahan sen dna-testin, kun itse tilaa ja maksaa.
Kuinkahan moni näistä isyystestien vaatijoista on vaatinut oman isänsä selvittämistä? Kommenttien perusteella hyvin monen äiti on raskautunut jollekin muulle kuin aviomiehelleen. Eikö olisi viimeistään nyt aika selvittää, onko oma isä joku muu kuin se, jota on ikänsä isänä pitänyt. Ja huom: nyt ei sitten kannata vedota yhdennäköisyyteen, kun se ei tässä ketjussa kelvannut muutenkaan.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:46"]Omalla kohdallani saa testata ihan vapaasti. Kuitenkin mietin niitä perheitä, missä nainen on käynyt vieraissa ja valehtelee miehelleen. Onko kuitenkin lapselle parempi luulla, että isänsä on oikea isänsä ja perhe pysyy kasassa? Miehelle tilanne on tietysti ikävä, elää valheessa koko elämä. Mutta lapselle tuo tilanne on ehkä kuitenkin parempi kuin että perhe sitten hajoaa. Lapsen kasvun ja kehityksen kannalta ei varmaan ole väliä, onko isä biologinen vai ei. Kunhan perhe on kasassa ja lapsella on isä.
[/quote]
Ja sitten samalla logiikallahan nainen voi sitten lapsen parasta ajatellen käydä hakemassa isän puolen geenit joltain alfaurokselta, kuten esim. Teemu Selänteen äiti teki.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 08:09"]Minä testautin yhteisen lapsemme olin aivan sataprosenttisen varma että lapsi on avomieheni halusin sen oikein paperille ettei tarvitse ikinä miehen epäillä isyyttään mutta tasaarvon nimissä haluaisin myös miehet valheen paljastus testiin jossa voitaisiin selvittää ovatko miehet pettäneet naista koska siitähän tässä DNA testissä loppujen lopuksi on kyse niin homman pitäisi olla pakollista molempiin suuntiin jos mies haluaa isyystestin niin nainenkin voisi viedä miehen valheen paljastus testiin ei tarvitsisi kenenkään elää valheessa
[/quote]
Positiivinen isyyatesti ei mitenkään sulje pois sitä, etteikö nainen olisi voinut pettää. Ja tasa-arvoa ei muutenkaan pitäisi soveltaa tuolla tavalla.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:20"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:16"]Meillä ainakin näkee naamasta, kenen lapsia ovat. :D
[/quote]
Jos meillä olisi katsottu naaman perusteella lasten isä niin olisi kyllä tullut iso pulma. Kumpikin lapsista oli nimittäin aivan anoppini näköisiä :D
[/quote]
No eikös se nimenomaa ole siinä se juju, että isänsä lapsia ovat, kun sukuyhteys näkyy naamasta.
Sama juttu dna kanssa, yksilönvapaus, ne jotka haluavat maksakoon itse, eikä huudella veronmaksajia apuun kun kukaan nainen ei voi tulla raskaaksi pyhästä hengestä, vaan siihen tarvitaan nainen ja mies eli kun pidättäytyy seksistä, niin noita huolia ei ole.
[/quote]
Sama juttu papa-kokeiden ja mammografian kans ei vittu kiinnosta maksaa näin mies veronmaksajana. Maksakoon kaikii omansa. Oikeestaan synnytyksenkin sais naiset maksaa, vittu nehän siinä synnyttää.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:17"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:16"]
Meillä ainakin näkee naamasta, kenen lapsia ovat. :D
[/quote] On täysin mahdotonta nähdä naamasta kenen lapsia ne ovat[/quote]
Ei ollenkaan, meillä lapset ovat ihan isänsä näköisiä.
Onhan se kivaa salata lapsen oikea isä eikä välittää mitään siitä että se tulevaisuudessa saattaa alkaa vehtailla oman sisaruksensa kanssa.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:15"]
Lassukat vaatii dna-tetejä. Selvää naisvihaa!
[/quote]
Tulkitsen tämän niin, että pettäjähuora hakee tekemiselleen vapaampaa ilmapiiriä.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:46"]
Kuka tuon kaiken lystin maksaisi? Veronmaksajat? Jos lapsi syntyy avioliitossa, lain mukaan lapsi olisi kuitenkin miehen.
Kuulostaan ihan kommunistiselta holhoamiselta, niin kuin aikoinaan Romaniassa, kun kaikki hedelmöitymisiässä olevat naiset tarkistettiin kuukausittain, etteivät käyttäneet ehkäisyvälineitä ja raskauden mahdollisuus turvattiin, jotta Romaniasta tulisi suuri ja mahtava, kuin Neuvostoliitosta aikoinaan.
Sama juttu dna kanssa, yksilönvapaus, ne jotka haluavat maksakoon itse, eikä huudella veronmaksajia apuun kun kukaan nainen ei voi tulla raskaaksi pyhästä hengestä, vaan siihen tarvitaan nainen ja mies eli kun pidättäytyy seksistä, niin noita huolia ei ole.
[/quote]
Miksi sitten yhteiskunnan pitää maksaa synnytyskulut, lapsilisät jne? Jos asia ei valtiolle kuulu?
Eihän se valtiolle kuulu silloinkaan kun mies ei halua maksaa elareita
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:03"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:00"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:39"]
Miettikää nyt naiset miltä tuntuisi kasvattaa sellaista lasta mitä olette pitänyt omana ja yhtäkkiä se ei olisi teille mitään sukua?
[/quote]Jos minä olisin sitä omanani pitänyt vaikka 18 vuotta ja selviäisi, ettei se olekkaan minun, en voisi sitä silti vähempää rakastaa. Minun hän olisi, vaikka ei biologisesti niin muuten. Ihmista(lasta) minä ainakin rakastaisin ,enkä biologiaa.
[/quote] Pelkkää puhetta niin kauan kunnes olet sen itse kokenut[/quote]
Minulla on n 8v tytär, jonka yksinhuoltaja olen. Minulle selvisi, että tyttäreni ei ole minun biologinen jälkeläinen, kun hän oli noin 3v vanha. Mikä muuttui? Loppujen lopuksi ei oikeastaan mikään, toki alkuun järkytys, mutta siitä pääsi nopeasti yli. (ainoastaan pitää / piti miettiä milloin kerron asian tytölle)
Rakastan tytärtäni aivan yhtä paljon nykyäänkin kuin silloin kun luulin hänen olevan biologinen tyttäreni. Joten minä olen kokenut tuon asian, ja ei minulle sillä biologisuudella ei ole mitään merkitystä.
T. Yh-isi
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 11:49"]
Minun mieheni tai kuka vaan mies saa ihan vapaasti tehdä isyystestit jos itse maksaa ettei veronmaksajat vainoharhaisten kuluja maksa.
Meillä on 2 lasta ja olemme olleet yhdessä 23 vuotta ja olen ollut 100% uskollinen joten hukkaan menisi nekin rahat. Onneksi mieheni luottaa minuun ilman testejäkin ja luottamus on parisuhteen perusta.
Jos ei pysty luottamaan niin parempi pysyä sinkkuna ja lapsettomana ettei mene mielenterveys mustasukkaisena.
[/quote]
Tolla idealla ei yhteiskunnan pitäisi puuttua lasten kustannuksiinkaan. Eikä yhdenkään miehen pitäisi joutua maksaaan elatusmaksuja.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 11:51"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:14"]
Älä mene naimisiin. Tai jos menet, älä harrasta yhdyntöjä. Siten et voi tulla isäksi ollenkaan niin ei tarvitse pelätä.
[/quote]
Olet aika naurettava. Sinusta siis nainen saa huijata toisen miehen isäksi? Sinusta siis lapsella ei ole oikeutta tietää omaa isäänsä?
[/quote]
Minkälainen nainen huijaa miehen isäksi? Normaali? En voi uskoa, että tuo olisi yleinen ongelma. Mielummin se raha vaikka kouluruokailuihin.[/quote]
Lukemattoat naiset huijaavat miehiä isäksi. Ei se ole pettämistä harvinaisempaa
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:14"]
Älä mene naimisiin. Tai jos menet, älä harrasta yhdyntöjä. Siten et voi tulla isäksi ollenkaan niin ei tarvitse pelätä.
[/quote]
Olet aika naurettava. Sinusta siis nainen saa huijata toisen miehen isäksi? Sinusta siis lapsella ei ole oikeutta tietää omaa isäänsä?
[/quote]
Kuten sanottu, mulle ihan sama. Itse tiedän,,kuka on lapseni isä. Mitä muut tekee on mulle yksi haile. Mutta jos noin pelkäät isäksi tulemista, niin siihen on varma keino. Tyydy omaan nyrkkikyllikkiin. Ei sillä,,että sulle muuta olisi ollut tarjollakaan, naiset haistaa luulotautiset miehet kaukaa.
[/quote]
Mikäs vitun femakkomiesvihaaja se täällä riehuu. Joka toinen nainen pettää miestään ja joka kerta voi tulla raskaaksi, oletko tosiaan sitä mieltä että miesten on velvollisuus elättää mitä tahansa petturiämmän apäriä vain siksi, että kyseinen pettäjälehmä ei suostu testiin?
Ja ennenkuin joku uliseen naisvihaa niin kysyn, että pitäisi pettäjälehmiä puhutella nätisti? Heidän sekoilustahan Suomessakin on noin 40000 lasta väärällä "isällä"
Nää femakoiden provot on niin huonoja.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 12:01"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 09:46"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 04:56"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 04:39"]
Mikäs tää uusi pakkomielle on? Miks tästä jotku naisvihaajat vauhkoaa?
[/quote] Suurin osa tätä ketjua lukeneista on selvästikkin miehiä. Luultavasti vielä lapsettomia sellaisia. Jos lapsellisia ovat niin lueskelevat täälä Vauva palstaa yömyöhään ja aamulla kun vaimo herää hoitamaan lapsia niin kuorsaavat itse tyytyväisinä kunnes vaimo tulee lapset hoidettuaan ilmoittamaan, että ruoka on valmista. Syövät itsensä täyteen ja jatkavat omia puuhiansa vapaasti vaimon rehkiessä kotihommien parissa. Kun ei kerran voi olla varma, että ne lapset on omia niin miksi sitten osallistua perheen ja lasten hoitamiseen? Kun ei sitä DNA testiäkään kehtaa akalta pyytää niin hoitakoot ämmä talouden itse.. Oikein unelma miehiä..[/quote] Koita lukea nuo perustelut ajatuksen kanssa. Dna:n keräämisestä olisi paljon hyötyä. Saataisiin kaikki suomalaiset rekisteriin, josta olisi hyötyä poliisitutkinnoissa. Kun dna- näytteenotto olisi rutiinia/pakollista synnärillä, ei luulisi kenenkään syyllistyvn turhaan. Mikähän tässä asiassa on niin vaikea ymmärtää/hyväksyä? Jotkin ylevät tietosuojaperiaatteetko? Vai epäilys isyydestä. Jos isyys on selvä, niin turha siitä on kenenkään syyllistyä. Onhan alkometeriin puhalluttaminenkin rutiinia, etkä siinäkään tunne syyllisyyttä, vaikka ehkä turhaan puhallutetaankin![/quote]
Tämä nyt ei liity aiheeseen, mutta minä olen kyllä sitä vastaan että kaikki suomalaiset laitettaisiin johonkin dna rekisteriin. Niin paljoa vakavia rikoksia ei tapahdu että sille olisi tarvetta ja toisaalta ihmisistä ei pystytä tekemään "hyviä" holhouksella. Tärkeinpänä on ehkä se että ihmiset jumitetaan sillä omaan syntymärooliinsa ja menneisyyteensä. Joskus ihmiselle on tervehdyttävä kokemus olla "tuntematon". Pääsee astumaan ulos siitä boksista mihin on laitettu, kokeilemaan eri rooleja ja kehittymään ihmisenä. Se että joillekin on samantekevää minne heidän dna tai sormenjäljet päätyvät ei ole tarpeeksi hyvä syy että muidenkin yksityisyyteen tunkeudutaan.
[/quote]
Nyt jo esim. kaikkien sorenjäljet laitetaan rekisteriin jotka hakevat passia.
Joten missä ongelma?
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 12:23"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 03:40"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 03:06"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 02:52"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 02:29"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 02:12"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 01:39"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 01:29"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 01:24"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 00:45"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 00:35"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 00:09"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:57"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:28"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:46"]Omalla kohdallani saa testata ihan vapaasti. Kuitenkin mietin niitä perheitä, missä nainen on käynyt vieraissa ja valehtelee miehelleen. Onko kuitenkin lapselle parempi luulla, että isänsä on oikea isänsä ja perhe pysyy kasassa? Miehelle tilanne on tietysti ikävä, elää valheessa koko elämä. Mutta lapselle tuo tilanne on ehkä kuitenkin parempi kuin että perhe sitten hajoaa. Lapsen kasvun ja kehityksen kannalta ei varmaan ole väliä, onko isä biologinen vai ei. Kunhan perhe on kasassa ja lapsella on isä.
[/quote]
Naiset, lapset, naapurin lapset ja lemmikit menee miesten edelle? Eihän miehen elämällä ole väliä, kunhan muut hymyilevät.
[/quote]
Lapsen etu menee kaiken edelle. Tuossa tilanteessa vaikuttaisi, että paras on kun isä kasvattaa lapsen omanaan.
[/quote]
Tuossa toteutuu ainoastaan äidin etu, kun ei jää huoraamisestaan kiinni. Väärä isä kärsii ja lapsi kun ei tiedä oikeaa isäänsä.
[/quote]
Jos lapsi ja isä eivät saa koskaan tietää totuutta, he eivät kärsi mitenkään.
[/quote]
Että joku ihminen voi olla itseään täynnä. Valehtelisit omalle lapsellesi koko hänen elämänsä? Minkälainen ihminen oikein olet
[/quote]
No ei tämä omaa elämääni mitenkään kosketa enkä ikinä itseäni tuollaiseen tilanteeseen laittaisi. Mietin vain muiden perheiden kohdalla, että mikä olisi parasta. Jos vahinko on jo sattunut ja nainen raskaana toiselle.
[/quote]
Eihän tuo nyt mitenkään olisi noin parasta, että salataan lapsen oikea isä ja huijataan väärä mies isäksi. Eihän tuo nainenkaan edes rakasta tuota miestä, jos voi pettää noin hirveässä asiassa.
[/quote]
Sekin tietysti on hyvä vaihtoehto, jos lapsen oikea isä haluaa olla isä. Mutta entä jos ei halua? Voihan nainen miestään rakastaa, mutta on tehnyt virheen. Jos nainen haluaa kuitenkin pitää perheen kasassa ja lapselleen isän. Kaikki sortuu viimeistään siihen, jos testit tulisivat pakollisiksi. Ilman sitä testiä ei tuo asia ihan helpolla paljastuisi. Jos nyt ei mustan miehen kanssa ole ollut. [/quote]
Naisen pitää vähän miettiä ketä panee eli panna vain avio- tai avomiestään. Tässä laitettaisiin mies, joka ei ole lapselle mitään sukua elatusvelvolliseksi ja lailliseksi perijäksi. Jos saan lapsia teen kyllä testit, koska naisissa tuntuu olevan melko moraalittomia tapauksia. Naiset jotka inisee luottamisesta pitäisi tietää ettei koskaan voi olla varma kuin itsestään.
[/quote]
Mikä ongelma tuossa sitten on, mies luulee elättävänsä lastaan. Muutenkin isä on se, joka lapsen kasvattaa eikä niinkään se joka siittää. [/quote]
Eli voisit itse lähteä synnäriltä mikä tahansa vauva kainalossa, sama se onko se sinun vai naapurihuoneen Lissun, kunhan nyt joku vauva on?
[/quote]
Jos kasvattamani lapsi paljastuisikin jonkun muun lapseksi, niin minulle se olisi ihan sama. Se ei vaikuttaisi mihinkään. [/quote]
Pitäisikö tuo jonkun uskoa? [/quote]
Ihan sama, uskot tai et, näin se on. Jos on vuosia rakastanut ja huolehtinut lapsestaan ja sitten paljastuukin, ettei se olekaan biologinen lapsi, niin täytyy kyllä olla todella surkea vanhempi jos tuo tieto jotenkin siihen rakkauteen vaikuttaa. [/quote]
Sönkkäät edelleen vain asian vierestä. Tuskimpa moni mieskään sitä kasvattamaansa lastaan hylkää jos 20 vuoden päästä paljastuu, ettei se oma olekaan. Puolison asema on toki epävarmempi. Kysymys on edelleenkin siitä, että lähtisitkö synnytyslaitokselta kotiin mieluummin oman vai jonkun toisen lapsen kanssa. Jos saisit valita, niin satsaisitko sen vuosien ajallisen, materiaalisen ja henkisen panoksen mieluummin omaan kuin vieraaseen lapseen? Ja ennenkaikkea: miksi miehellä ei pitäisi olla oikeutta valita?[/quote]
En voi vastata koska en ymmärrä miten kysymys liittyy aiheeseen. Itselleni geenit ovat toissijaisia. Lapsi on itsessään riittävä, oli geenit mitkä hyvänsä. Mielestäni jos lapselle vaihtoehtoina ovat isättömyys tai "väärä" isä, niin väärä isä on parempi.
[/quote]
Taidat esittää tyhmää, jos et ymmärrä miten kysymys liittyy aiheeseen.
Onko mielestäsi siis miehellä velvollisuus huolehtia kenen tahansa muun miehen lapsesta, tai sinulla velvollisuus huolehtia kenen tahansa muun naisen lapsesta? Naapurin Pera paukauttaa naapurin Lissun paksuksi ja sanoo, että se on sinun niin homma on sillä selvä ja lapsen tulevaisuus turvattu?[/quote]
Ei ole velvollisuus. Kaikissa esittämissäsi esimerkeissä tilanne on erilainen ja sitä ei voi verrata siihen, että nainen pimittää tiedon lapsen todellisesta isästä. Mies tuossa vapaaehtoisesti ottaa homman hoidettavakseen kun luulee, että lapsi on omansa. Ei tuo mielestäni mitenkään kamala kohtalo ole. Nainen, mies ja lapsi ovat kaikki tyytyväisiä. Silloin voi tulla ongelmia, jos totuus paljastuu, mutta näissäkin tapauksissa isä yleensä kokee edelleen olevansa lapsen isä ja lapsi pitää häntä oikeana isänään.[/quote]
Miten voi olla noin mätä ja moraaliton ihminen?
Ihan sama mulle. En ole ikinä muiden kuin mieheni kanssa seksiä harrastanut (en ole uskis) niin saisi olla melkoisia hyppääjäsiittiöitä, että jonkun muun lapsia olisivat. Minulla ei ole mitään salattavaa siis. Ja kyllähän sen lapsista näkee kenen geenejä kantavat :)