Kaikki isät DNA testiin
http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Uutiset/Kaikki-isat-DNA-testiin/
Olisi hyvä jos Suomessa otettaisiin käyttöön automaattinen DNA testi isyyden vahvistamiseksi jopa avioliitossa oleville isille. Näin asiasta olisi 100% varmuus aina
Kommentit (295)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 11:17"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:46"]Omalla kohdallani saa testata ihan vapaasti. Kuitenkin mietin niitä perheitä, missä nainen on käynyt vieraissa ja valehtelee miehelleen. Onko kuitenkin lapselle parempi luulla, että isänsä on oikea isänsä ja perhe pysyy kasassa? Miehelle tilanne on tietysti ikävä, elää valheessa koko elämä. Mutta lapselle tuo tilanne on ehkä kuitenkin parempi kuin että perhe sitten hajoaa. Lapsen kasvun ja kehityksen kannalta ei varmaan ole väliä, onko isä biologinen vai ei. Kunhan perhe on kasassa ja lapsella on isä.
[/quote]
Ja sitten samalla logiikallahan nainen voi sitten lapsen parasta ajatellen käydä hakemassa isän puolen geenit joltain alfaurokselta, kuten esim. Teemu Selänteen äiti teki.
[/quote]
Eri asia. Tahallinen pettäminen on aina huono. Mutta jos nyt on virheen tehnyt ja paksuksi tullut, niin on aiheellistä miettiä, mitä tuossa tilanteessa kannattaa tehdä ja mikä on lapsen paras.
[/quote]
Lapsen etu on tietää totuus. Samoin miehen etu
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:14"]
Älä mene naimisiin. Tai jos menet, älä harrasta yhdyntöjä. Siten et voi tulla isäksi ollenkaan niin ei tarvitse pelätä.
[/quote]
Olet aika naurettava. Sinusta siis nainen saa huijata toisen miehen isäksi? Sinusta siis lapsella ei ole oikeutta tietää omaa isäänsä?
[/quote]
Minkälainen nainen huijaa miehen isäksi? Normaali? En voi uskoa, että tuo olisi yleinen ongelma. Mielummin se raha vaikka kouluruokailuihin.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:03"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:00"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:39"]
Miettikää nyt naiset miltä tuntuisi kasvattaa sellaista lasta mitä olette pitänyt omana ja yhtäkkiä se ei olisi teille mitään sukua?
[/quote]Jos minä olisin sitä omanani pitänyt vaikka 18 vuotta ja selviäisi, ettei se olekkaan minun, en voisi sitä silti vähempää rakastaa. Minun hän olisi, vaikka ei biologisesti niin muuten. Ihmista(lasta) minä ainakin rakastaisin ,enkä biologiaa.
[/quote] Pelkkää puhetta niin kauan kunnes olet sen itse kokenut[/quote]
Minulla on n 8v tytär, jonka yksinhuoltaja olen. Minulle selvisi, että tyttäreni ei ole minun biologinen jälkeläinen, kun hän oli noin 3v vanha. Mikä muuttui? Loppujen lopuksi ei oikeastaan mikään, toki alkuun järkytys, mutta siitä pääsi nopeasti yli. (ainoastaan pitää / piti miettiä milloin kerron asian tytölle)
Rakastan tytärtäni aivan yhtä paljon nykyäänkin kuin silloin kun luulin hänen olevan biologinen tyttäreni. Joten minä olen kokenut tuon asian, ja ei minulle sillä biologisuudella ei ole mitään merkitystä.
T. Yh-isi
[/quote]
Ja tämä liittyi asiaan millä tavalla? No ei vittu millään. Onko se niin vaikee tajuta ettei teiltä kukaan oo tulossa teidän lapsia pois hakeen. Kyse on nyt vastasyntyneiden testauksesta? Tajuatko mitä vastasyntynyt tarkoittaa? Se ei ole kolmen vanha.
Sä saat kasvattaa vaikka koko kylän lapset, jos haluat. Onko se väärin että isällä olisi varmuus, että varmasti on oikea isä. Se ei mitenkään pois sulje sun halua kasvattaa muiden lapsia.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:35"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 13:40"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 13:28"]
Nimenomaan moraalin kautta ajattelen asiaa. Lapsen etu menee aina aikuisen edun edelle. Jopa tässä tilanteessa. Kysymys onkin, että mikä se lapsen paras on tässä tilanteessa? Joku sanoi, että lapsella on oikeus tietää totuus ja biologinen isänsä. Periaatteessa kyllä. Mutta onko oikeasti lapselle parempi sellainen tilanne, että tietää totuuden ja biologista isää ei kiinnostanut alkaa isäksi, nainen sitten on yksinhuoltaja ja lapsi isätön. VAI että nainen valehtelee miehelleen, ja lapsi saa välittävän isän ja ehjän perheen.
[/quote]
Eli toisinsanoen jos mies käy työmatkallaan huorissa, niin sinun mielestä on moraalisesti oikein, ettei hän kerro siitä vaimolleen, koska lapsen etu?
[/quote]
Varmaan sitten. Jos kyseessä on kerran tapahtunut erhe. Mutta jos kyse on jatkuvasta harrastuksesta, niin sellainen mies ei ole kauhean perhekeskeinen ja parempi vaan erota.
[/quote]
Nainen joka ei raskauden alussa osaa kertoa miehelle, että tämä ei ehkä olekaan isä, ei ole kauhean perhekeskeinen ja silloin on parempi vaan erota, eikö?
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 12:44"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 12:23"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 03:40"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 03:06"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 02:52"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 02:29"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 02:12"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 01:39"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 01:29"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 01:24"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 00:45"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 00:35"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 00:09"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:57"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:28"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:11"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:46"]Omalla kohdallani saa testata ihan vapaasti. Kuitenkin mietin niitä perheitä, missä nainen on käynyt vieraissa ja valehtelee miehelleen. Onko kuitenkin lapselle parempi luulla, että isänsä on oikea isänsä ja perhe pysyy kasassa? Miehelle tilanne on tietysti ikävä, elää valheessa koko elämä. Mutta lapselle tuo tilanne on ehkä kuitenkin parempi kuin että perhe sitten hajoaa. Lapsen kasvun ja kehityksen kannalta ei varmaan ole väliä, onko isä biologinen vai ei. Kunhan perhe on kasassa ja lapsella on isä. [/quote] Naiset, lapset, naapurin lapset ja lemmikit menee miesten edelle? Eihän miehen elämällä ole väliä, kunhan muut hymyilevät. [/quote] Lapsen etu menee kaiken edelle. Tuossa tilanteessa vaikuttaisi, että paras on kun isä kasvattaa lapsen omanaan. [/quote] Tuossa toteutuu ainoastaan äidin etu, kun ei jää huoraamisestaan kiinni. Väärä isä kärsii ja lapsi kun ei tiedä oikeaa isäänsä. [/quote] Jos lapsi ja isä eivät saa koskaan tietää totuutta, he eivät kärsi mitenkään. [/quote] Että joku ihminen voi olla itseään täynnä. Valehtelisit omalle lapsellesi koko hänen elämänsä? Minkälainen ihminen oikein olet [/quote] No ei tämä omaa elämääni mitenkään kosketa enkä ikinä itseäni tuollaiseen tilanteeseen laittaisi. Mietin vain muiden perheiden kohdalla, että mikä olisi parasta. Jos vahinko on jo sattunut ja nainen raskaana toiselle. [/quote] Eihän tuo nyt mitenkään olisi noin parasta, että salataan lapsen oikea isä ja huijataan väärä mies isäksi. Eihän tuo nainenkaan edes rakasta tuota miestä, jos voi pettää noin hirveässä asiassa. [/quote] Sekin tietysti on hyvä vaihtoehto, jos lapsen oikea isä haluaa olla isä. Mutta entä jos ei halua? Voihan nainen miestään rakastaa, mutta on tehnyt virheen. Jos nainen haluaa kuitenkin pitää perheen kasassa ja lapselleen isän. Kaikki sortuu viimeistään siihen, jos testit tulisivat pakollisiksi. Ilman sitä testiä ei tuo asia ihan helpolla paljastuisi. Jos nyt ei mustan miehen kanssa ole ollut. [/quote] Naisen pitää vähän miettiä ketä panee eli panna vain avio- tai avomiestään. Tässä laitettaisiin mies, joka ei ole lapselle mitään sukua elatusvelvolliseksi ja lailliseksi perijäksi. Jos saan lapsia teen kyllä testit, koska naisissa tuntuu olevan melko moraalittomia tapauksia. Naiset jotka inisee luottamisesta pitäisi tietää ettei koskaan voi olla varma kuin itsestään.
[/quote] Mikä ongelma tuossa sitten on, mies luulee elättävänsä lastaan. Muutenkin isä on se, joka lapsen kasvattaa eikä niinkään se joka siittää. [/quote] Eli voisit itse lähteä synnäriltä mikä tahansa vauva kainalossa, sama se onko se sinun vai naapurihuoneen Lissun, kunhan nyt joku vauva on? [/quote] Jos kasvattamani lapsi paljastuisikin jonkun muun lapseksi, niin minulle se olisi ihan sama. Se ei vaikuttaisi mihinkään. [/quote] Pitäisikö tuo jonkun uskoa? [/quote] Ihan sama, uskot tai et, näin se on. Jos on vuosia rakastanut ja huolehtinut lapsestaan ja sitten paljastuukin, ettei se olekaan biologinen lapsi, niin täytyy kyllä olla todella surkea vanhempi jos tuo tieto jotenkin siihen rakkauteen vaikuttaa. [/quote] Sönkkäät edelleen vain asian vierestä. Tuskimpa moni mieskään sitä kasvattamaansa lastaan hylkää jos 20 vuoden päästä paljastuu, ettei se oma olekaan. Puolison asema on toki epävarmempi. Kysymys on edelleenkin siitä, että lähtisitkö synnytyslaitokselta kotiin mieluummin oman vai jonkun toisen lapsen kanssa. Jos saisit valita, niin satsaisitko sen vuosien ajallisen, materiaalisen ja henkisen panoksen mieluummin omaan kuin vieraaseen lapseen? Ja ennenkaikkea: miksi miehellä ei pitäisi olla oikeutta valita?[/quote] En voi vastata koska en ymmärrä miten kysymys liittyy aiheeseen. Itselleni geenit ovat toissijaisia. Lapsi on itsessään riittävä, oli geenit mitkä hyvänsä. Mielestäni jos lapselle vaihtoehtoina ovat isättömyys tai "väärä" isä, niin väärä isä on parempi. [/quote] Taidat esittää tyhmää, jos et ymmärrä miten kysymys liittyy aiheeseen.
Onko mielestäsi siis miehellä velvollisuus huolehtia kenen tahansa muun miehen lapsesta, tai sinulla velvollisuus huolehtia kenen tahansa muun naisen lapsesta? Naapurin Pera paukauttaa naapurin Lissun paksuksi ja sanoo, että se on sinun niin homma on sillä selvä ja lapsen tulevaisuus turvattu?[/quote] Ei ole velvollisuus. Kaikissa esittämissäsi esimerkeissä tilanne on erilainen ja sitä ei voi verrata siihen, että nainen pimittää tiedon lapsen todellisesta isästä. Mies tuossa vapaaehtoisesti ottaa homman hoidettavakseen kun luulee, että lapsi on omansa. Ei tuo mielestäni mitenkään kamala kohtalo ole. Nainen, mies ja lapsi ovat kaikki tyytyväisiä. Silloin voi tulla ongelmia, jos totuus paljastuu, mutta näissäkin tapauksissa isä yleensä kokee edelleen olevansa lapsen isä ja lapsi pitää häntä oikeana isänään.[/quote]
Ihailtava moraali sinulla kyllä. Tuolla samalla logiikalla voi sanoa, että mikä tahansa pettäminen tai valehtelu on ihan ok, kunhan siitä ei jää kiinni.
Ymmärrän kyllä, että naiselle asiaa voi olla vaikea käsittää, kun on äärimmäisen epätodennäköistä että itse koskaan joutuisi tilanteeseen jossa joutuisi miettimään, että onko se lapsi oma.
[/quote]
Nimenomaan moraalin kautta ajattelen asiaa. Lapsen etu menee aina aikuisen edun edelle. Jopa tässä tilanteessa. Kysymys onkin, että mikä se lapsen paras on tässä tilanteessa? Joku sanoi, että lapsella on oikeus tietää totuus ja biologinen isänsä. Periaatteessa kyllä. Mutta onko oikeasti lapselle parempi sellainen tilanne, että tietää totuuden ja biologista isää ei kiinnostanut alkaa isäksi, nainen sitten on yksinhuoltaja ja lapsi isätön. VAI että nainen valehtelee miehelleen, ja lapsi saa välittävän isän ja ehjän perheen.
[/quote]
Valehtelu EI ole koskaan oikein eikä lapsen etu. Lapsen etu on että se saa tutustua oikeaan isäänsä
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 11:49"]
Minun mieheni tai kuka vaan mies saa ihan vapaasti tehdä isyystestit jos itse maksaa ettei veronmaksajat vainoharhaisten kuluja maksa.
Meillä on 2 lasta ja olemme olleet yhdessä 23 vuotta ja olen ollut 100% uskollinen joten hukkaan menisi nekin rahat. Onneksi mieheni luottaa minuun ilman testejäkin ja luottamus on parisuhteen perusta.
Jos ei pysty luottamaan niin parempi pysyä sinkkuna ja lapsettomana ettei mene mielenterveys mustasukkaisena.
[/quote]
Minä joudun maksamaan vainohathaisten naisten rintasyöpä tutkimuksia, pitäiskö nekin lopettaa? Yhtä huonolla prosentilla siinä mennään ellei huonommallakin.
Miksi? eikö avioliitossa oleva mies sitten saa olle halutessaan isä vaimonsa lapselle, vaikkei se oma olisikaan? Mitä tuosta hyödyttäisiin. Jos mies ei ole varma isyydestään eikä missään nimessä halua kasvattaa toisen miehen lasta niin sittenhän sen testin saa halutessaan. Mun nykyinen mies on adoptoinut lapseni, jonka omaa isää ei edes kiinnostanut tunnustaa isyyttään. Jos olisimme tavanneet jo raskausaikana, hän olisi varmasti vain tunnustanut isyyden vaikka tiesikin ettei lapsi ole hänen. Nyt emme viitsineet enää niin tehdä.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 09:46"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 04:56"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 04:39"]
Mikäs tää uusi pakkomielle on? Miks tästä jotku naisvihaajat vauhkoaa?
[/quote] Suurin osa tätä ketjua lukeneista on selvästikkin miehiä. Luultavasti vielä lapsettomia sellaisia. Jos lapsellisia ovat niin lueskelevat täälä Vauva palstaa yömyöhään ja aamulla kun vaimo herää hoitamaan lapsia niin kuorsaavat itse tyytyväisinä kunnes vaimo tulee lapset hoidettuaan ilmoittamaan, että ruoka on valmista. Syövät itsensä täyteen ja jatkavat omia puuhiansa vapaasti vaimon rehkiessä kotihommien parissa. Kun ei kerran voi olla varma, että ne lapset on omia niin miksi sitten osallistua perheen ja lasten hoitamiseen? Kun ei sitä DNA testiäkään kehtaa akalta pyytää niin hoitakoot ämmä talouden itse.. Oikein unelma miehiä..[/quote] Koita lukea nuo perustelut ajatuksen kanssa. Dna:n keräämisestä olisi paljon hyötyä. Saataisiin kaikki suomalaiset rekisteriin, josta olisi hyötyä poliisitutkinnoissa. Kun dna- näytteenotto olisi rutiinia/pakollista synnärillä, ei luulisi kenenkään syyllistyvn turhaan. Mikähän tässä asiassa on niin vaikea ymmärtää/hyväksyä? Jotkin ylevät tietosuojaperiaatteetko? Vai epäilys isyydestä. Jos isyys on selvä, niin turha siitä on kenenkään syyllistyä. Onhan alkometeriin puhalluttaminenkin rutiinia, etkä siinäkään tunne syyllisyyttä, vaikka ehkä turhaan puhallutetaankin![/quote]
Tämä nyt ei liity aiheeseen, mutta minä olen kyllä sitä vastaan että kaikki suomalaiset laitettaisiin johonkin dna rekisteriin. Niin paljoa vakavia rikoksia ei tapahdu että sille olisi tarvetta ja toisaalta ihmisistä ei pystytä tekemään "hyviä" holhouksella. Tärkeinpänä on ehkä se että ihmiset jumitetaan sillä omaan syntymärooliinsa ja menneisyyteensä. Joskus ihmiselle on tervehdyttävä kokemus olla "tuntematon". Pääsee astumaan ulos siitä boksista mihin on laitettu, kokeilemaan eri rooleja ja kehittymään ihmisenä. Se että joillekin on samantekevää minne heidän dna tai sormenjäljet päätyvät ei ole tarpeeksi hyvä syy että muidenkin yksityisyyteen tunkeudutaan.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 11:57"]
Miksi? eikö avioliitossa oleva mies sitten saa olle halutessaan isä vaimonsa lapselle, vaikkei se oma olisikaan? Mitä tuosta hyödyttäisiin. Jos mies ei ole varma isyydestään eikä missään nimessä halua kasvattaa toisen miehen lasta niin sittenhän sen testin saa halutessaan. Mun nykyinen mies on adoptoinut lapseni, jonka omaa isää ei edes kiinnostanut tunnustaa isyyttään. Jos olisimme tavanneet jo raskausaikana, hän olisi varmasti vain tunnustanut isyyden vaikka tiesikin ettei lapsi ole hänen. Nyt emme viitsineet enää niin tehdä.
[/quote]
Taidat olla idiootti, kun et ymmärrä lukemaasi.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:21"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:15"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:14"]
Älä mene naimisiin. Tai jos menet, älä harrasta yhdyntöjä. Siten et voi tulla isäksi ollenkaan niin ei tarvitse pelätä.
[/quote] Olet aika naurettava. Sinusta siis nainen saa huijata toisen miehen isäksi? Sinusta siis lapsella ei ole oikeutta tietää omaa isäänsä? [/quote] Kuten sanottu, mulle ihan sama. Itse tiedän,,kuka on lapseni isä. Mitä muut tekee on mulle yksi haile. Mutta jos noin pelkäät isäksi tulemista, niin siihen on varma keino. Tyydy omaan nyrkkikyllikkiin. Ei sillä,,että sulle muuta olisi ollut tarjollakaan, naiset haistaa luulotautiset miehet kaukaa. [/quote]
Ja kuinka monta kertomusta on saanut lukea, kun joku jakorasia on saanut muksun ja aviomies on luullut sen olleen hänen. Ja isyyshän pitää kumota ensimmäisen vuoden aikana jos sen meinaa ylipäätään tehdä.
Naiset kusettavat tällaisissa asioissa valitettavan paljon.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 11:49"]
Minun mieheni tai kuka vaan mies saa ihan vapaasti tehdä isyystestit jos itse maksaa ettei veronmaksajat vainoharhaisten kuluja maksa.
[/quote]
Selitätkä miksi Suomessa on 40 000 lasta väärällä isällä jos kyse on vain vainoharhaisuudesta.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:17"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:16"] Meillä ainakin näkee naamasta, kenen lapsia ovat. :D [/quote] On täysin mahdotonta nähdä naamasta kenen lapsia ne ovat[/quote] Kyllä meidän lapset ainakin ihmiset tunnistaa isänsä ulkonäöstä ja lapset kertovat usein jonkin kysyneet ovatko sen ja sen lapsia. Samoin tunnistan oman kylän lapset, kenen lapsia ovat, ulkonäöstä, vaikka en olisi ennen lasta nähnytkään.Ja muistan joskus ihmetelleeni äidilleni, miksi lapsuusnaapurin lapsi näytti toisen naapurin lapselta. No se toinen naapuri oli senkin lapsen isä. Yllättävän moni lapsi on kuin isänsä kopio. [/quote] No miten tämä auttaa sitä isää, joka oli papereissa merkattu isäksi? Lapsen 18v asti joutuu maksamaan elareita ja oikea isä pääsi pälkähästä. Voi lapsi raukkaa, isäksi huijattu vihaa äidin petollisuuden takia ja lapsi muistuttaa olemassaolollaan aina tästä tapahtumasta.
[/quote]Papereissa oleva isä kasvatti lapsen ihan kaikessa hiljaisuudessa,eikä maksanut mitään elareita koska asui perheensä kanssa johon tämä naapurin isännän tekemä lapsikin kuului. Biologinen isä oli naapurissa, mutta ei varmaankaan maksanut mitään. Tiedän yhden muunkin perheen, jossa yksi lapsista ei ollut perheen isän tekemä, mutta kuului perheesen siinä kun muutkin. Ennen näitä isompien isäntien tekemiä lapsia saattoi olla siellä ja täällä eikä niistä suurta numeroa tehty, vaikka kaikki tiesikin asioiden oikean laidan. Ja vielä: Ei se mies tuntunut vaimoaan vihaavan ja lapsestakin kasvoi tasapainoinen ihminen, joten varmaan hyvin pidettiin.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 03:40"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 03:06"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 02:52"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 02:29"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 02:12"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 01:39"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 01:29"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 01:24"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 00:45"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 00:35"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 00:09"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:57"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:28"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:46"]Omalla kohdallani saa testata ihan vapaasti. Kuitenkin mietin niitä perheitä, missä nainen on käynyt vieraissa ja valehtelee miehelleen. Onko kuitenkin lapselle parempi luulla, että isänsä on oikea isänsä ja perhe pysyy kasassa? Miehelle tilanne on tietysti ikävä, elää valheessa koko elämä. Mutta lapselle tuo tilanne on ehkä kuitenkin parempi kuin että perhe sitten hajoaa. Lapsen kasvun ja kehityksen kannalta ei varmaan ole väliä, onko isä biologinen vai ei. Kunhan perhe on kasassa ja lapsella on isä.
[/quote]
Naiset, lapset, naapurin lapset ja lemmikit menee miesten edelle? Eihän miehen elämällä ole väliä, kunhan muut hymyilevät.
[/quote]
Lapsen etu menee kaiken edelle. Tuossa tilanteessa vaikuttaisi, että paras on kun isä kasvattaa lapsen omanaan.
[/quote]
Tuossa toteutuu ainoastaan äidin etu, kun ei jää huoraamisestaan kiinni. Väärä isä kärsii ja lapsi kun ei tiedä oikeaa isäänsä.
[/quote]
Jos lapsi ja isä eivät saa koskaan tietää totuutta, he eivät kärsi mitenkään.
[/quote]
Että joku ihminen voi olla itseään täynnä. Valehtelisit omalle lapsellesi koko hänen elämänsä? Minkälainen ihminen oikein olet
[/quote]
No ei tämä omaa elämääni mitenkään kosketa enkä ikinä itseäni tuollaiseen tilanteeseen laittaisi. Mietin vain muiden perheiden kohdalla, että mikä olisi parasta. Jos vahinko on jo sattunut ja nainen raskaana toiselle.
[/quote]
Eihän tuo nyt mitenkään olisi noin parasta, että salataan lapsen oikea isä ja huijataan väärä mies isäksi. Eihän tuo nainenkaan edes rakasta tuota miestä, jos voi pettää noin hirveässä asiassa.
[/quote]
Sekin tietysti on hyvä vaihtoehto, jos lapsen oikea isä haluaa olla isä. Mutta entä jos ei halua? Voihan nainen miestään rakastaa, mutta on tehnyt virheen. Jos nainen haluaa kuitenkin pitää perheen kasassa ja lapselleen isän. Kaikki sortuu viimeistään siihen, jos testit tulisivat pakollisiksi. Ilman sitä testiä ei tuo asia ihan helpolla paljastuisi. Jos nyt ei mustan miehen kanssa ole ollut. [/quote]
Naisen pitää vähän miettiä ketä panee eli panna vain avio- tai avomiestään. Tässä laitettaisiin mies, joka ei ole lapselle mitään sukua elatusvelvolliseksi ja lailliseksi perijäksi. Jos saan lapsia teen kyllä testit, koska naisissa tuntuu olevan melko moraalittomia tapauksia. Naiset jotka inisee luottamisesta pitäisi tietää ettei koskaan voi olla varma kuin itsestään.
[/quote]
Mikä ongelma tuossa sitten on, mies luulee elättävänsä lastaan. Muutenkin isä on se, joka lapsen kasvattaa eikä niinkään se joka siittää. [/quote]
Eli voisit itse lähteä synnäriltä mikä tahansa vauva kainalossa, sama se onko se sinun vai naapurihuoneen Lissun, kunhan nyt joku vauva on?
[/quote]
Jos kasvattamani lapsi paljastuisikin jonkun muun lapseksi, niin minulle se olisi ihan sama. Se ei vaikuttaisi mihinkään. [/quote]
Pitäisikö tuo jonkun uskoa? [/quote]
Ihan sama, uskot tai et, näin se on. Jos on vuosia rakastanut ja huolehtinut lapsestaan ja sitten paljastuukin, ettei se olekaan biologinen lapsi, niin täytyy kyllä olla todella surkea vanhempi jos tuo tieto jotenkin siihen rakkauteen vaikuttaa. [/quote]
Sönkkäät edelleen vain asian vierestä. Tuskimpa moni mieskään sitä kasvattamaansa lastaan hylkää jos 20 vuoden päästä paljastuu, ettei se oma olekaan. Puolison asema on toki epävarmempi. Kysymys on edelleenkin siitä, että lähtisitkö synnytyslaitokselta kotiin mieluummin oman vai jonkun toisen lapsen kanssa. Jos saisit valita, niin satsaisitko sen vuosien ajallisen, materiaalisen ja henkisen panoksen mieluummin omaan kuin vieraaseen lapseen? Ja ennenkaikkea: miksi miehellä ei pitäisi olla oikeutta valita?[/quote]
En voi vastata koska en ymmärrä miten kysymys liittyy aiheeseen. Itselleni geenit ovat toissijaisia. Lapsi on itsessään riittävä, oli geenit mitkä hyvänsä. Mielestäni jos lapselle vaihtoehtoina ovat isättömyys tai "väärä" isä, niin väärä isä on parempi.
[/quote]
Taidat esittää tyhmää, jos et ymmärrä miten kysymys liittyy aiheeseen.
Onko mielestäsi siis miehellä velvollisuus huolehtia kenen tahansa muun miehen lapsesta, tai sinulla velvollisuus huolehtia kenen tahansa muun naisen lapsesta? Naapurin Pera paukauttaa naapurin Lissun paksuksi ja sanoo, että se on sinun niin homma on sillä selvä ja lapsen tulevaisuus turvattu?[/quote]
Ei ole velvollisuus. Kaikissa esittämissäsi esimerkeissä tilanne on erilainen ja sitä ei voi verrata siihen, että nainen pimittää tiedon lapsen todellisesta isästä. Mies tuossa vapaaehtoisesti ottaa homman hoidettavakseen kun luulee, että lapsi on omansa. Ei tuo mielestäni mitenkään kamala kohtalo ole. Nainen, mies ja lapsi ovat kaikki tyytyväisiä. Silloin voi tulla ongelmia, jos totuus paljastuu, mutta näissäkin tapauksissa isä yleensä kokee edelleen olevansa lapsen isä ja lapsi pitää häntä oikeana isänään.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 11:17"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:46"]Omalla kohdallani saa testata ihan vapaasti. Kuitenkin mietin niitä perheitä, missä nainen on käynyt vieraissa ja valehtelee miehelleen. Onko kuitenkin lapselle parempi luulla, että isänsä on oikea isänsä ja perhe pysyy kasassa? Miehelle tilanne on tietysti ikävä, elää valheessa koko elämä. Mutta lapselle tuo tilanne on ehkä kuitenkin parempi kuin että perhe sitten hajoaa. Lapsen kasvun ja kehityksen kannalta ei varmaan ole väliä, onko isä biologinen vai ei. Kunhan perhe on kasassa ja lapsella on isä.
[/quote]
Ja sitten samalla logiikallahan nainen voi sitten lapsen parasta ajatellen käydä hakemassa isän puolen geenit joltain alfaurokselta, kuten esim. Teemu Selänteen äiti teki.
[/quote]
Eri asia. Tahallinen pettäminen on aina huono. Mutta jos nyt on virheen tehnyt ja paksuksi tullut, niin on aiheellistä miettiä, mitä tuossa tilanteessa kannattaa tehdä ja mikä on lapsen paras.
Minkä takia minulta otettiin dna näyte laitoksella?
Jos joskus paljastuisi ettei "oma"lapsi olisikaan oma ei sillä olisi mitään merkitystä, olen kasvanut niin kiinni jo siihen.
Mutsi aikoinaan jätti meidät ja lähti toisen miehen matkaan, joskus ollut jotain puhetta systerin kanssa että sen oikea isä olisi ollut alakerran kaitsu, mutta mistä sitä tietää ja mitä väliä sillä on?
Ei se kyllä näytä yhtään samalle kuin me muut.
Tv.mies39v
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:35"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:36"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:25"]Mikä naisella on isyystestiä vastaan, jos ei ole vehdannut muiden miesten kanssa? Tässä nainen voi kumminkin huijata 18v elarit väärälle miehelle. Isyyttä ei voi edes perua jälkikäteen. [/quote] Naisella ei ole mitään isyystestiä vastaan mutta vittuilua on. Se on vain vittuilua että vaatisi avo tai aviovaimolta dna-testiä yhteisestä lapsesta. Se on aivan sama kun vaimo keksisi että naapurin rouvan lapsi voi olla oman avo tai aviomiehen ja eiku dna-testeihin. [/quote] Rakas av-mamma mies ei millään voi tietää onko lapsi yhteinen. Tuohan ei olisi mitään vittuilua, kun se tehtäisiin synnärillä kaikille.
[/quote]
Miesten luulosairauttako noilla veroeuroilla kaikille tehtävillä testeillä tyydytetään! Ei kiitos! Jos mies ei luota vaimoonsa niin paljoa, että odottaa näkevänsä oman lapsensa ja omat piirteensä hänessä, niin sellainen saa olla ilman luottavaista vaimoakin!
[/quote]
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288651968386.html
Yksi niistä lukemattomista esimerkeistä. Naiset kusettavat ja sitten vielä kehtaavat suuttua, jos joku epäilee. Toki tuossa esimerkissä se isäkin on ollut melkoinen pässinpää.
Varsinkin jos lapsi syntyy avioliitossa ja mies ei osaa epäillä isyyttään, niin kahden vuoden jälkeen tilannetta ei saa kumottua. Siinä voi sitten rouva vaatia kylmän viileästi elastusmaksuja mieheltä, joka ei ole lapsen isä.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:13"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:11"]
Ihan sama. Saahan sen dna-testin, kun itse tilaa ja maksaa.
[/quote] Paitsi että sitä ei saa tehdä ilman äidin lupaa. Eikä sillä omatekoisella testillä ole mitään merkitystä. Se ei vaikuta isyyteen mitenkään. [/quote]
Taas sitä kunnon tasa-arvoa
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:17"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:16"] Meillä ainakin näkee naamasta, kenen lapsia ovat. :D [/quote] On täysin mahdotonta nähdä naamasta kenen lapsia ne ovat[/quote] Kyllä meidän lapset ainakin ihmiset tunnistaa isänsä ulkonäöstä ja lapset kertovat usein jonkin kysyneet ovatko sen ja sen lapsia. Samoin tunnistan oman kylän lapset, kenen lapsia ovat, ulkonäöstä, vaikka en olisi ennen lasta nähnytkään.Ja muistan joskus ihmetelleeni äidilleni, miksi lapsuusnaapurin lapsi näytti toisen naapurin lapselta. No se toinen naapuri oli senkin lapsen isä. Yllättävän moni lapsi on kuin isänsä kopio. [/quote] No miten tämä auttaa sitä isää, joka oli papereissa merkattu isäksi? Lapsen 18v asti joutuu maksamaan elareita ja oikea isä pääsi pälkähästä. Voi lapsi raukkaa, isäksi huijattu vihaa äidin petollisuuden takia ja lapsi muistuttaa olemassaolollaan aina tästä tapahtumasta.
[/quote]Papereissa oleva isä kasvatti lapsen ihan kaikessa hiljaisuudessa,eikä maksanut mitään elareita koska asui perheensä kanssa johon tämä naapurin isännän tekemä lapsikin kuului. Biologinen isä oli naapurissa, mutta ei varmaankaan maksanut mitään. Tiedän yhden muunkin perheen, jossa yksi lapsista ei ollut perheen isän tekemä, mutta kuului perheesen siinä kun muutkin. Ennen näitä isompien isäntien tekemiä lapsia saattoi olla siellä ja täällä eikä niistä suurta numeroa tehty, vaikka kaikki tiesikin asioiden oikean laidan. Ja vielä: Ei se mies tuntunut vaimoaan vihaavan ja lapsestakin kasvoi tasapainoinen ihminen, joten varmaan hyvin pidettiin.
[/quote]
Olipa ihana tarina, kun vaimon huoraamisesta syntynyt lapsi paransi perhe-elämää. Tiedän perheen, jossa mies kävi reissutyössä ja nuorin lapsista paljastui kymmenvuotiaana naapurin siittämäksi. Perheenisä ampui itsensä pian tämän jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 12:23"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 03:40"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 03:06"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 02:52"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 02:29"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 02:12"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 01:39"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 01:29"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 01:24"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 00:45"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 00:35"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 00:09"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:57"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:28"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:11"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:46"]Omalla kohdallani saa testata ihan vapaasti. Kuitenkin mietin niitä perheitä, missä nainen on käynyt vieraissa ja valehtelee miehelleen. Onko kuitenkin lapselle parempi luulla, että isänsä on oikea isänsä ja perhe pysyy kasassa? Miehelle tilanne on tietysti ikävä, elää valheessa koko elämä. Mutta lapselle tuo tilanne on ehkä kuitenkin parempi kuin että perhe sitten hajoaa. Lapsen kasvun ja kehityksen kannalta ei varmaan ole väliä, onko isä biologinen vai ei. Kunhan perhe on kasassa ja lapsella on isä. [/quote] Naiset, lapset, naapurin lapset ja lemmikit menee miesten edelle? Eihän miehen elämällä ole väliä, kunhan muut hymyilevät. [/quote] Lapsen etu menee kaiken edelle. Tuossa tilanteessa vaikuttaisi, että paras on kun isä kasvattaa lapsen omanaan. [/quote] Tuossa toteutuu ainoastaan äidin etu, kun ei jää huoraamisestaan kiinni. Väärä isä kärsii ja lapsi kun ei tiedä oikeaa isäänsä. [/quote] Jos lapsi ja isä eivät saa koskaan tietää totuutta, he eivät kärsi mitenkään. [/quote] Että joku ihminen voi olla itseään täynnä. Valehtelisit omalle lapsellesi koko hänen elämänsä? Minkälainen ihminen oikein olet [/quote] No ei tämä omaa elämääni mitenkään kosketa enkä ikinä itseäni tuollaiseen tilanteeseen laittaisi. Mietin vain muiden perheiden kohdalla, että mikä olisi parasta. Jos vahinko on jo sattunut ja nainen raskaana toiselle. [/quote] Eihän tuo nyt mitenkään olisi noin parasta, että salataan lapsen oikea isä ja huijataan väärä mies isäksi. Eihän tuo nainenkaan edes rakasta tuota miestä, jos voi pettää noin hirveässä asiassa. [/quote] Sekin tietysti on hyvä vaihtoehto, jos lapsen oikea isä haluaa olla isä. Mutta entä jos ei halua? Voihan nainen miestään rakastaa, mutta on tehnyt virheen. Jos nainen haluaa kuitenkin pitää perheen kasassa ja lapselleen isän. Kaikki sortuu viimeistään siihen, jos testit tulisivat pakollisiksi. Ilman sitä testiä ei tuo asia ihan helpolla paljastuisi. Jos nyt ei mustan miehen kanssa ole ollut. [/quote] Naisen pitää vähän miettiä ketä panee eli panna vain avio- tai avomiestään. Tässä laitettaisiin mies, joka ei ole lapselle mitään sukua elatusvelvolliseksi ja lailliseksi perijäksi. Jos saan lapsia teen kyllä testit, koska naisissa tuntuu olevan melko moraalittomia tapauksia. Naiset jotka inisee luottamisesta pitäisi tietää ettei koskaan voi olla varma kuin itsestään.
[/quote] Mikä ongelma tuossa sitten on, mies luulee elättävänsä lastaan. Muutenkin isä on se, joka lapsen kasvattaa eikä niinkään se joka siittää. [/quote] Eli voisit itse lähteä synnäriltä mikä tahansa vauva kainalossa, sama se onko se sinun vai naapurihuoneen Lissun, kunhan nyt joku vauva on? [/quote] Jos kasvattamani lapsi paljastuisikin jonkun muun lapseksi, niin minulle se olisi ihan sama. Se ei vaikuttaisi mihinkään. [/quote] Pitäisikö tuo jonkun uskoa? [/quote] Ihan sama, uskot tai et, näin se on. Jos on vuosia rakastanut ja huolehtinut lapsestaan ja sitten paljastuukin, ettei se olekaan biologinen lapsi, niin täytyy kyllä olla todella surkea vanhempi jos tuo tieto jotenkin siihen rakkauteen vaikuttaa. [/quote] Sönkkäät edelleen vain asian vierestä. Tuskimpa moni mieskään sitä kasvattamaansa lastaan hylkää jos 20 vuoden päästä paljastuu, ettei se oma olekaan. Puolison asema on toki epävarmempi. Kysymys on edelleenkin siitä, että lähtisitkö synnytyslaitokselta kotiin mieluummin oman vai jonkun toisen lapsen kanssa. Jos saisit valita, niin satsaisitko sen vuosien ajallisen, materiaalisen ja henkisen panoksen mieluummin omaan kuin vieraaseen lapseen? Ja ennenkaikkea: miksi miehellä ei pitäisi olla oikeutta valita?[/quote] En voi vastata koska en ymmärrä miten kysymys liittyy aiheeseen. Itselleni geenit ovat toissijaisia. Lapsi on itsessään riittävä, oli geenit mitkä hyvänsä. Mielestäni jos lapselle vaihtoehtoina ovat isättömyys tai "väärä" isä, niin väärä isä on parempi. [/quote] Taidat esittää tyhmää, jos et ymmärrä miten kysymys liittyy aiheeseen.
Onko mielestäsi siis miehellä velvollisuus huolehtia kenen tahansa muun miehen lapsesta, tai sinulla velvollisuus huolehtia kenen tahansa muun naisen lapsesta? Naapurin Pera paukauttaa naapurin Lissun paksuksi ja sanoo, että se on sinun niin homma on sillä selvä ja lapsen tulevaisuus turvattu?[/quote] Ei ole velvollisuus. Kaikissa esittämissäsi esimerkeissä tilanne on erilainen ja sitä ei voi verrata siihen, että nainen pimittää tiedon lapsen todellisesta isästä. Mies tuossa vapaaehtoisesti ottaa homman hoidettavakseen kun luulee, että lapsi on omansa. Ei tuo mielestäni mitenkään kamala kohtalo ole. Nainen, mies ja lapsi ovat kaikki tyytyväisiä. Silloin voi tulla ongelmia, jos totuus paljastuu, mutta näissäkin tapauksissa isä yleensä kokee edelleen olevansa lapsen isä ja lapsi pitää häntä oikeana isänään.[/quote]
Ihailtava moraali sinulla kyllä. Tuolla samalla logiikalla voi sanoa, että mikä tahansa pettäminen tai valehtelu on ihan ok, kunhan siitä ei jää kiinni.
Ymmärrän kyllä, että naiselle asiaa voi olla vaikea käsittää, kun on äärimmäisen epätodennäköistä että itse koskaan joutuisi tilanteeseen jossa joutuisi miettimään, että onko se lapsi oma.
Meillä on 2 lasta ja olemme olleet yhdessä 23 vuotta ja olen ollut 100% uskollinen joten hukkaan menisi nekin rahat. Onneksi mieheni luottaa minuun ilman testejäkin ja luottamus on parisuhteen perusta.
Jos ei pysty luottamaan niin parempi pysyä sinkkuna ja lapsettomana ettei mene mielenterveys mustasukkaisena.