Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri haluaa minusta ilmaisen lapsenvahdin...

Vierailija
17.11.2021 |

Olen siis lapseton 23 vuotias nainen joka työskentelen päiväkodissa. En halua itse lapsia koska taloudellinen tilanteeni ei kestäisi lapsen hankkimista ja en jaksaisi hoitaa lasta vapaa-ajalla.
Nyt kuitenkin naapuriini on muuttanut rouva joka on kolmen lapsen äiti.
Tässä ei olisi muuten mitään ongelmaa mutta rouva on saanut päähänsä että hoidan hänen lapsiaan ilmaiseksi viikonloppuisin.
"Mitään palkkaahan tästä ei sulle tarvi maksaa kun saat työkokemusta mun avulla nyt vähän isompien lasten kanssa"
Lapsien iät siis 7, 9 ja 13.
Rouva kuulemma haluaisi mennä johonkin harrastukseensa jossa voi mennä vähän myöhään. (Eli baariin ryyppäämään ystäviensä kanssa)
Olen yrittänyt kieltäytyä mutta rouva ei usko... Mitä voin tehdä?

Ja kyllä minä asun porvoossa.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä todella olen yrittänyt mutta naapurini on sitä rasittavaa "kyttään naapurini menoja ja sitä onko hän kotona" tyyppiä. 

Yleensä hän tulee koputtamaan oveeni lapsien kanssa ja yrittää tunkea ne vain meille.

Toinen koputtaa ja kun avaan oven hän häipyy ja lapset jäävät kuistilleni koska mamma on sanonut että vahdin heitä tänään.

Ap

Seuraavan kerran kun hän jättää lapset kuistille, tee lastensuojeluilmoitus. He eivät ole sinun vastuullasi.

Vierailija
22/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita talkkarille ja ilmoita häirinnästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista. Minun on ollut vaikea tehdä lasua/uhkailla häiriköinillä ilmoittamisesta sillä minulle on aina opetettu että "toisia pitää auttaa sillä se luo yhteishenkeä"

Rouva myös vaikuttaa muille naapureille mukavalta ihmiseltä. Haluaisin veilä tämän viikon kokeilla jotain rauhanomaista tapaa mutta jos tuo ei toimi voitte uskoa että teen jotain "ei niin mukavaa"

Ap

Vierailija
24/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä todella olen yrittänyt mutta naapurini on sitä rasittavaa "kyttään naapurini menoja ja sitä onko hän kotona" tyyppiä. 

Yleensä hän tulee koputtamaan oveeni lapsien kanssa ja yrittää tunkea ne vain meille.

Toinen koputtaa ja kun avaan oven hän häipyy ja lapset jäävät kuistilleni koska mamma on sanonut että vahdin heitä tänään.

Ap

Soita sosiaalipäivystykseen jos näin oikeasti käy.

Vierailija
25/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano niille lapsille, että menevät omaan kotiinsa, pois sinun rappusilta. Kyllä tuon ikäiset osaa jo.

Vierailija
26/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt puhua asiasta muiden naapureiden kanssa jotta hekin voisivat auttaa tilanteessa mutta tuo uusi Rouva on lyhyessä ajassa tullut varsin pidetyksi ja siksi kukaan ei halua auttaa minua.

He vain sulkevat silmänsä ja jättävät minut pärjäämään yksin tai vähättelevät ongelmaa.

Ap

Vierailija
27/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä avaa ovea. Ei kai kenellekään nykyään muutenkaan tule yllätysvieraita kutsumatta.

Vierailija
28/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat lastensuojeluun sosiaalipäivystykseen.

Tapahtuu tuota muuallakin kuin Porvoossa...

Vierailija
29/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kerralla selväksi ettet hoida niitä kakaroita ja jos jättää ne kuistille niin saavat värjötellä siinä kunnes äiti tulee takaisin oli kakarat miten kilttejä tahansa

KUKAAN edes porvoossa ei ole noin perkeleen tossu

Vierailija
30/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat myös samasta puusta veistettyjä.

"Miks et vahdi meitä?" "Etkö pidä meistä?" "Äiti lupas et saadaa olla sun luona tänään" "Miks oot noin ilkeä?"

Ap

Vierailija
31/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on oikeus nauttia viikonlopusta.

Tässä teet yhden virheen. Yrität luontaisesti olla sovitteleva koska ilmeisesti olet asiallinen ja mukava ihminen. Tuo on kompromissin hakemista. Vastapuoli saa jo tästä "jalan oven väliin".

Oikea repliikki:

Minä: Se ei kuulu sinulle. [Vetää oven kiinni]

Vierailija
32/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä päätät omasta vapaa-ajastasi, se ei kuulu naapurille mitä teet vai teetkö yhtään mitään. Sen voi ja pitää sanoa päin naamaa ettei ole mikään mielipidekysymys ja asia on loppuunkäsitelty. Kävele pois/luuri korvaan /ovi kiinni. Kuvittelisin ettei tässä sen enempää tarvita

Vierailija
33/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt puhua asiasta muiden naapureiden kanssa jotta hekin voisivat auttaa tilanteessa mutta tuo uusi Rouva on lyhyessä ajassa tullut varsin pidetyksi ja siksi kukaan ei halua auttaa minua.

He vain sulkevat silmänsä ja jättävät minut pärjäämään yksin tai vähättelevät ongelmaa.

Ap

Meillä on ollut yksi tän sortin naapuri, oli koko kylän riesa, kukaan ei oikein uskaltanut sanoa mielipiteitään hänelle tai valittaa viranomaisille, juorut hänestä eivät olleet ihmisten kesken kivaa kuultavaa, umpihullu, hakkaa lapsia yms. Valitettavasti piti vielä paikkaansa, kun itse pääsin tuohon lasten vahdin asemaan. Tilanne räjähti käsiin kun en lapsi enää hoitanut ja äiti jätti lapset todella heitteille, lapset itkivät ulkona että voiko tulla kylään kun äiti ei päästä sisälle, välillä heillä oli pissasta märät housut, lämmittelivät talojen rappukäytävässä pitkin päivää, käyttivät niitä myös vessana, lastensuojelulla kesti melkein vuosi saada lapset pois tältä naiselta. Hän oli kuitenkin jopa ihan hyvin taloudellisesti toimeentuleva ihminen, vaikka sellainen ei saisi vaikuttaa päätöksentekoon, mutta näyttää vaikuttavan..

Vierailija
34/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te avastitte silmäni.

Laitoin äsken viestin naapurilleni jossa kerron "napakasti" että en hoida enään hänen lapsiaan ja ilmoitan lastensuojeluun/poliisille jos hän yirttää vielä.

Kun jotain tapahtuu päivitän. Naapuri on nyt töissä.

Ap

Vierailija
35/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin isot lapset pärjää kotona keskenään. Isompi pitää huolta pienemmistä vielä. 

Vierailija
36/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli tämä nyt ei ole provo, niin et avaa ovea etkä muutenkaan reagoi koko mammaan. Jos jatkaa häiriköintiä, niin isännöitsijälle imoitus.

Vierailija
37/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa lasten olla kuistilla. Itsekkin olen jättänyt naapurin lapsen ulos, oli tulossa meille ja sanoin ettei sovi. Me syödään ja sit me mennään saunaan. Useamman tunnin se taisi pyöriä pihalla. Vanhemmat oli lähteny johonkin, olettaen et meille voi noin vain tulla kysymättä mitään.

Ei ole tämän jälkeen tullut ovelle.

Vierailija
38/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot EI, EI KÄY.

Ehkä sitten menee paremmin perille, kun pamautat ulko-ovesi kunnolla kiinni nokan edestä.

Vierailija
39/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tuo sinun nössöilysi ja vikinä. Pidä puolesi kukaan muu ei sitä tee.

Vierailija
40/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pari kaveria, jotka ei muuten ole tekemisissä juurikaan, mutta aina kun niillä on tietsikka sekaisin, tulen yllättäen mieleen ja pyytävät kyläilemään . Itseni ikäisiä eli n. 60 v  ja tapauksia, jotka eivät tiedä, mitä tarkoittaa selain, hakemisto tai tiedostonhallinta. Pitää oppia sanomaan ei.

Porvoosta minäkin

Tuo voisia sopia niille, jotka joutuvat työvoimaviranomaisten toimesta kuntouttavaan toimintaan,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi