Naapuri haluaa minusta ilmaisen lapsenvahdin...
Olen siis lapseton 23 vuotias nainen joka työskentelen päiväkodissa. En halua itse lapsia koska taloudellinen tilanteeni ei kestäisi lapsen hankkimista ja en jaksaisi hoitaa lasta vapaa-ajalla.
Nyt kuitenkin naapuriini on muuttanut rouva joka on kolmen lapsen äiti.
Tässä ei olisi muuten mitään ongelmaa mutta rouva on saanut päähänsä että hoidan hänen lapsiaan ilmaiseksi viikonloppuisin.
"Mitään palkkaahan tästä ei sulle tarvi maksaa kun saat työkokemusta mun avulla nyt vähän isompien lasten kanssa"
Lapsien iät siis 7, 9 ja 13.
Rouva kuulemma haluaisi mennä johonkin harrastukseensa jossa voi mennä vähän myöhään. (Eli baariin ryyppäämään ystäviensä kanssa)
Olen yrittänyt kieltäytyä mutta rouva ei usko... Mitä voin tehdä?
Ja kyllä minä asun porvoossa.
Kommentit (108)
Tätä tekivät nimenomaan lasteni kavereiden vanhemmat. Ei meidän ovelle ihan vieraita naapureita ilmestynyt.
Ystävälle, jonka lapset ovat lasteni kavereita, on vaikeampi paiskata ovi kiinni nenän edestä ja tehdä lasu. Silti asia täytyy ottaa puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
LÄHIIMÄISEN AUTTAMINEN ON UNOHTUNU TÄSSÄ KYLMÄSSÄ MAAILMASSA!!!!!!!!!!!!!!!!
EI OLE auttamista,jos toinen vaan tunkee ja tunkee ja tunkee lapsia ja TOINEN EI HALUA HOITAA!
Mulla oli tommonen naapuri,iski äidin jolla oli kolme lasta. "voit kai illan ja yön hoitaa kun olet muutenkin päiväkodissa työssä!"
EN hoida,just siksi kun olen päiväkodissa ja toisekseen en hoida vieraita lapsia enkä varsinkaan yön yli!
Onneks loppui suhde nopsaan! Se oli kamalaa se ruikutus!
Vierailija kirjoitti:
Minä todella olen yrittänyt mutta naapurini on sitä rasittavaa "kyttään naapurini menoja ja sitä onko hän kotona" tyyppiä.
Yleensä hän tulee koputtamaan oveeni lapsien kanssa ja yrittää tunkea ne vain meille.
Toinen koputtaa ja kun avaan oven hän häipyy ja lapset jäävät kuistilleni koska mamma on sanonut että vahdin heitä tänään.
Ap
Lasu?
Olut -tölkki kädessä ovea avaamaan ja alle pienet viinitumut.. Siihen loppuu kyselyt.
Hei Ap täällä. Tämä ei tosiaankaan ole provo. Toivon että olisikin.
Naapuri ei ole vielä vastannut viestiin. Olin tänään poissa töistä henkilökohtaisten menojen takia.
Kiitos kaikista neuvoista jotka olen saanut. Päivitän kun jotain tapahtuu.
Ap
AP, onko naapurista kuulunut mitään?
Taitaa olla vielä töissä. Ei ole vastannut mitään viestiini.
Ap
Olen kokenut paljon räikeämpiä juttuja kuin ap. Kyllä tämä ilmiö on totta. Ainakin silloin kun naapureista tulee liian läheisiä.
Miten tällaisesta trollijutusta on voinut kehkeytyä nelisivuinen ketju?
Alku on selvästi pelkkää huuhaata.
Haluaisin vielä mainita että ensin tämä naapurin rouva vaikutti todella mukavalta ja sytävällisestä.
Tämä häirintä alkoi vasta kun hän sai tietää työstäni.
Aluksi toivoin että hän vain lopettaisi. Kiitos paljon avustanne.
Ap
Koska tämä provo on mielenkiintoinen ja hitusen realsitinen. Itse ainakin seuraan mieoenkiinnolla miten tämä kehittyy XD
Alat yhtä jääräpäisesti vaatia rahaa aikaisemmasta lastenhoitokeikasta kuin mitä äityli tuputtaa lapsiaan sinulle hoidettavaksi. Että puhutaan asiasta sitten uudelleen, kun aikaisemmat velat on kuitattu. Olet nähnyt vaivaa ammattitutkintosi eteen ja sinulla on oikeus saada tehdystä työstä asianmukainen palkka.
Noniin tilanne päivityksen aika.
Tästä taisi sittenkin tulla kunnon naapuri riita. Äsken tämä kyseinen roiva kävi oven takanani huutamassa kuinka olen itsekäs narsisti olen. Lisäksi hän kuulemma toivoo etten koskaan saisi lapsia ja että tämä ei jää tähän
Hän olisi varmasti sanonut jotain muutakin mutta tein kuten täällä neuvottiin ja vedin oven kiinni.
Taitaa todellakin olla aika tehdä kunnianloukkausyyte.
Uskon että tuo nainen varmasti vielä aiheuttaa jotain harmia.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Minä todella olen yrittänyt mutta naapurini on sitä rasittavaa "kyttään naapurini menoja ja sitä onko hän kotona" tyyppiä.
Yleensä hän tulee koputtamaan oveeni lapsien kanssa ja yrittää tunkea ne vain meille.
Toinen koputtaa ja kun avaan oven hän häipyy ja lapset jäävät kuistilleni koska mamma on sanonut että vahdin heitä tänään.
Ap
Tällaisessa tapauskessa oikea yhteydenotto-osoite on sosiaalipäivystys.
Hienoa ap, että uskalsit pitää puolesi!
Joo musta kyllä toi meni ihan yli... pidän tilannetta päivitettynä.
Ap
Ap hyvä tarina meni pilalle, olit liian innokas saamaan vauhtia muutamassa tunnissa.
Tosielämässä tuota kuitenkin on tapahtunut. Räikein tietämäni tapaus kun lasteni serkkutyttö olivat mummolassa vahtimassa pikkusiskojaan, sillä aikana kun aikuiset olivat marjassa. Naapuri oli tuonut kolme muksua tyyliin työnnetty , perävalot näkyy kun lapset auton ovesta ulos ja ilmoittavat vain tulevansa tänne siksi aikaa kun aikuiset on marjassa, ihan tuntemattomia tuolle tytölle eikä edes anoppi noita lapsia kovin hyvin tuntenut. Aika paljon 14-vuotiaalle hoitaa viittä lasta, joista kolme ihan vieraita. Pikkusiskojaan hän oli tottunut muutaman tunnin silloin tällöin katsomaan ja äitinsä sitä paitsi maksoi siitä. Kyllä muuten äitinsä oli sen verran kipakka täti, että vaati tytölle maksun ja sanoi, että jos jotain olis sattunut, vastuu olis tuon joka toi ja ei tartte toista kertaa tuoda ilman sopimista ja ilmaiseksi ei meidän tyttö vieraita lapsia hoida.
Joo, on hankalaa, jos on ystävystynyt hyväksikäyttävien naapureiden kanssa ja omat lapset ovat kavereita heidän lastensa kanssa. Juuri tätä käytetään hyväksi. Sitten kun tähän puuttuu, menee välit. No, joutaa mennäkin.