Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten paljon palkkasi pitäisi nousta, että olisit valmis vaihtamaan työpaikkaa?

Vierailija
16.11.2021 |

Sillä oletuksella, että olet tyytyväinen nykyiseen työpaikkaan, työnkuvaan, työmatkan pituuteen jne. Uuteen työhön kuuluu puolen vuoden koeaika.

Kommentit (235)

Vierailija
201/235 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausipalkka ei kerro kaikkea.

Oma kuukausipalkka on vähän päälle 5k€, mutta vuosipalkka lomarahat, ylityöt, palkkiot ja bonukset huomioiden noin 80k€.

Paikan vaihtoa kannattaisi lähteä harkitsemaan vasta sitten, jos uusi kuukausipalkka vastaisi nykyistä vuosipalkkaa + sopiva korotus siihen päälle.

Pitäisi saada siis noin 2000€ lisää peruspalkkaan.

Vierailija
202/235 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltäydyin juuri 200e korotuksesta. Verot veisi puolet ja lisäksi bensakustannukset nousisi (kiitos SDP) koska nykyään olen etänä ja uudessa olisi pitänyt olla paikalla. Jotain 50e/kk enemmän olisi jäänyt käteen.

Käteen pitäisi jäädä noin 200e enemmän jotta olisn valmis vaihtamaan, veikkaan että tämä tarkoittaa noin 400e korotusta ja lisäksi pitäisi voida olla etänä ettei tule autoilun kustannuksia.

Bensan hintaa nostaa öljyn maailmanmarkkinahinnan kallistuminen eikä SDP. Poliittisesti tiedottomille tiedoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/235 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään bonuksia tuskin enää näkee... niin että riittäisi vajaa 1000 e /kk enemmän.

Vierailija
204/235 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi vähän hassusti, mutta tosi mukavasti parisen vuotta sitten. 

Hain firmaan joka on menestynyt tosi hyvin. Kävin työnhaun alussa Verotoimistossa katsomassa tulevien työkavereiden ansiotuloja parilta edelliseltä vuodelta. Ne olivat yllättävän kovia. Pistin oman palkkapyyntöni strategisesti 5-10% heidän tulojen alle...mutta silti 30% kovemmaksi kuin silloinen palkkani. Työnhaun edetessä minulle selvisi, että palkka koostuu palkasta ja merkittävästä bonuksesta. Tajusin verotoimistossa näkyvien tulojen olevan siis palkka+bonus, eikä vain palkka.

Sain sen paikan. +20% palkankorotuksella (vrt. edellinen palkkani) + bonukset. Nyt vuosiansioni ovat olleet 40-50% suurempia kuin edellisessä duunissani. 

Tavallaan hyvä opetus itselleni. Kun kuvittelin muiden saavan kovaa palkkaa niin pyysin ja vaadin itsellenikin samaa. Jos olisin alussa tiennyt koko tilanteen, en olisi ikänä uskaltanut vaatia yhtä paljon.

N.34

Vierailija
205/235 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla yli 15 vuotta = 38 palkallista lomapäivää vuodessa (vain arkipäivät lasketaan, ei lauantait, eli yhteensä n. 7,5 viikkoa), ja näihin ei lasketa pyhäpäiviä.

Omassa virastossa on lisäksi hyvin joustavat työajat, etätyöt oli sallittu jo ennen koronaa. En kyllä kovin helpolla vaihtaisi jäykempään systeemiin.

Vierailija
206/235 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Voisin vaihtaa pari kolme sataa pienempään palkkaan, jos työnkuva olisi vähänkään inhimillisempi. Mielenterveys on tärkeämpää kuin raha.

T: terveydenhuollon lähiesimies

Vierailija
207/235 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemmallakin voisi tehdä, jos vastuut vähenisi. Vaan nykyaikana vastuut vain lisääntyy, palkka ei niinkään.

Sitten jos yrität hakea kokemukseen nähden vaatimattomia töitä, ei tule valituksi, koska oletetaan, että lähtee heti, jos saa kokemukseen paremmin sopivia hommia.

Vierailija
208/235 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitäämpä....nykyinen vuosipalkka ~70000€. Työ välillä raskasta, mutta pääosin ihan mukavaa. Työpäiviä vuodessa noin 130. Työpäivän pituus aina 12h, joka osaltaan selittää vähäiset työpäivät. Minulla ei ole koulutusta, vaan olen jäänyt lukion jälkeen työelämään. Osaamiseni olen näyttänyt tekemällä työni hyvin, joten olen työssäni osaston palkkakärkeä. Työmatka vajaa kolme kilometriä, joten auto ei välttämätön.

Jotta vaihtaisin työpaikkaa, pitäisi työpäivien määrän pysyä samalla tasolla, se olisi jopa palkkaakin tärkeämpi asia. Jos taas pitäisi vaihtaa työhön, jossa tehdään perinteisempää 8h päivää päivävuorossa, niin palkkavaatimukseni olisi 10000€/kk. Realistista? No ei minustakaan. Siksi en vaihda työpaikkaa.

Vierailija
209/235 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietitäämpä....nykyinen vuosipalkka ~70000€. Työ välillä raskasta, mutta pääosin ihan mukavaa. Työpäiviä vuodessa noin 130. Työpäivän pituus aina 12h, joka osaltaan selittää vähäiset työpäivät. Minulla ei ole koulutusta, vaan olen jäänyt lukion jälkeen työelämään. Osaamiseni olen näyttänyt tekemällä työni hyvin, joten olen työssäni osaston palkkakärkeä. Työmatka vajaa kolme kilometriä, joten auto ei välttämätön.

Jotta vaihtaisin työpaikkaa, pitäisi työpäivien määrän pysyä samalla tasolla, se olisi jopa palkkaakin tärkeämpi asia. Jos taas pitäisi vaihtaa työhön, jossa tehdään perinteisempää 8h päivää päivävuorossa, niin palkkavaatimukseni olisi 10000€/kk. Realistista? No ei minustakaan. Siksi en vaihda työpaikkaa.

miksi epärealistinen. hae jenkkifirmaan etätöihin, palkat hyvät

Vierailija
210/235 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei kysytty, mutta jopa hiukan pienemmälläkin palkalla lähtisin, kun vain jotain sopivaa löytyisi. Valitettavasti tämä opekoulutus ei avaa mitään ovia.

Terveiset varhaiskasvatuksesta

Vierailija
211/235 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma palkka nousi 1000e niin vaihdoin, vaikka olin ihan tyytyväinen. No en viihtynyt uudessa ollenkaan ja onneksi vanha työnantaja tahtoi takaisin. Sain vielä +200e....

Vierailija
212/235 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain persuvapaan eli hyväilmapiirisen  työpaikan.

Vierailija
213/235 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tonni, täydet lomat, ei koeaikaa.

Kuka saa sovittua uudesta työstä ilman koeaikaa?

Esimerkiksi minä sain. Aiempaan palkkaan verrattuna yli 10 % korotus, täysi vuosiloma, ei koeaikaa ja hyvin joustava etätyön mahdollisuus.

Vierailija
214/235 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvisi nousta yhtään niin vaihtaisin jo sillä työpaikkaa...

Työyhteisö on huono ja esimiehet ylimielisiä ..ehkä irtisanoudun jo muutenkin vaikka ilman työpaikkaa

Vierailija
215/235 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvisi nousta yhtään niin vaihtaisin jo sillä työpaikkaa...

Työyhteisö on huono ja esimiehet ylimielisiä ..ehkä irtisanoudun jo muutenkin vaikka ilman työpaikkaa

Täällä toinen, jolla vastaava tilanne. Olen toiveikas, että minut valitaan toiseen työpaikkaan, jossa palkkani tulisi olemaan nykyistä pienempi, mutta vuosilomia enemmän. En halua enää leikkiä terveydelläni nykyisessä työilmapiirissä. 

Vierailija
216/235 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kanssakommentoijien tulot aika mukavalla tasolla...itse saa hoitoalalla vain haaveilla moisista. Itse teen päivätöitä sairaanhoitajana mielenterveys- ja päihdepuolella. Pääasiassa pidän työstäni, mutta n.  nykyisin 40 000 e:n vuositulot omaavana olisin kyllä valmis vaihtamaa työpaikkaa vaikka  200 e:n korotuksen vuoksi. Tämän vuoksi vuorotöihin siirtyminen vahvassa harkinnassa.

Siihen liittyen, vähän aiheen vierestä: jos kuulolla  3-vuorotyössä olevia sairaanhoitajia, kuulisin mielelläni kokemuksia paljonko keskimäärin hankitte vuorotyöllä?

Vierailija
217/235 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain persuvapaan eli hyväilmapiirisen  työpaikan.

Se oot sinä itse joka hapatat ja pilaat ilmapiirin joka paikassa. Hapansilakka. Pohdittavaksi Oscar Wilden sanoja (vapaasti muistista): some people bring joy wherever they go, others whenever they go. Sinä olet jälkimmäistä porukkaa.

Menet melkein minne tahansa, YLEä lukuunottamatta, niin sun pomot on persuja. Kaikki jotka ei oo kokkareita. Mieti sitä. 

Vierailija
218/235 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmis noin 500 euron laskuun, jos saan vastaavan työn mukavammassa työyhteisössä. Olen sote- alan töissä. Etsin nyt uutta työtä. Palkan nouseminen ei ole tavoite vaan mukavampi työporukka. Työmäärän ja joustojen tms. suhteen odotan tason olevan entisellään.

Vierailija
219/235 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen työ on antoisaa eikä juuri koskaan tylsää, työkaverit kivoja tai vähintään asiallisia, työmatka bussilla vartin ja palkka nelisen tonnia johon olen aivan tyytyväinen, hyvä ja laaja työterveyshuolto. Asuntolainat maksettu, joten elelen ihan kivasti eikä minulla ole erityisiä aineellisia toiveita elämälle. Jos saan elää yhtä terveenä (perussairauksia on) kuin kuluneen vuoden, olen tyytyväinen elämääni. Jos saan lukea kirjoja, käydä metsässä ja hoitaa lemmikkieläintä, en tiedä mitä muuta enää toivoa. 

En siis keksi äkkiseltään mitään työtä, mihin vaihtaisin millään palkalla, koska harvassa työssä kaikkien asioiden summa olisi näin hyvä. Ehdotonta eitä en kuitenkaan sano, koska en voi tietää mitä elämä tuo tullessaan. Esimerkiksi jos saisin yhdenkin kovin epätasapainoisen työkaverin joka purkaisi omat ongelmansa työyhteisöön, voisi se jo muuttaa paljon. 

Vierailija
220/235 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokopäiväinen ja kokoaikainen työsopimus riittäisi siihen, että voin hyvillä mielin irtisanoutua nykyisestä työstäni ja tarvittaessa vaihtaa asuinpaikkakuntaakin. Palkan suuruus ei ole lainkaan oleellinen asia, jos jostakin alhaisten asuinkustannusten pikkupaikkakunnasta on kyse.