Mies väittää näin, onko totta teillä kaikilla muilla?
Meillä viisihenkinen perhe, vanhemmat tekevät epädäännöllistä työtä ja minä äiti siis 3-vuorotyötä. Kun minulla alkaa "vapaapäivät" niin ne menee yleensä siivotessa ja kodin kaaosta järjestäessä. Olen todella väsynyt tähän, toki tiedän/tiesin, että tämän kokoisessa porukassa hommia riittää...
Nyt tuli jälleen taistelu kotitöistä yms. asioista. Meillä on koko ajan pyykkiä pestävänä, ns.pyykkivuori olemassa vaikka pesen sitä myös koko ajan. Puhtaat pyykit odottavat aina myös päivän pari laittajaansa eli minua. Eli minä pesen, laskostelen ja laitan pyykit kaappeihin. Lapset on 12, 10 ja 4. Nyt mies väittää ettei kellään muulla ole pyykkivuoria ja puhtaan pyykin vuoria kotonaan, että miten en vaan saa laitettua niitä... Ja minulla tuli jaksamisen ääriraja vastaan. Eli kun minulla pyörii esim. yövuorot niin koti menee kaaokseen aina sinä aikana eikä mies näe omassa toiminnassaan tai toimimattomuudessaan mitään vikaa.
Eikä näe muka mitään kaaosta, vaikka kodin epäjärjestys on aivan todellista eikä mitään ns.pikkusotkua. Hänen mielestään en saa mitään aikaiseksi ja kellään muilla ei ole tällaista. Omasta toiminnastaan huomauttaessani sain vain vastaukseksi, että käännät just asiat näin hänen piikkiin. Minä en kerrassaan tässä elämäntilanteessa parempaan pysty, teen vapailla ja töiden jälkeenkin sen minkä ehdin. Mies menee yleensä työpäivän jälkeen levähtämään... Päälle tulee harkkakuskaukset jne jne. Tähän päälle sain kuittauksen myös siitä, että hän on laskenut montako kertaa viime kesänä leikkasin nurmikon tai haravoin lehtiä ja niitä ei kuulemma ollut monta. Ehkä musta ei vaan oo tähän.
Kommentit (148)
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:15"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:13"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:08"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:04"]
Miten tästäkin saa ongelman?
Kun vaatteet riisutaan, ne laitetaan suoraan koneeseen. Kun kone on täynnä, se laitetaan päälle. Vaatteet, joia ei haluta kuivata kuivurilla, otetaan pois ja laitetaan puulle, muut pyöritetään kuivaksi. Joku ilta viikosta katsotaan pari jaksoa komediasarjaa ja silitetään se, mikä pitää silittää. Lakanat ja pyyhkeet pestään lakananvaihtopäivänä erikseen.
Yksinkertaista ja helppoa.
[/quote]
MItenhän tuo oikeasti toimii? Meneekö teillä siis koneeseen sekaisin valkoiset ja mustat ja kaikenkirjavat vaatteet? Kyllä ne meillä pyykkikoriin riisutaan, josta sitten lajitellaan koneeseen.
[/quote]
Kyllä menee. Vaatteiten lajittelu on täydellistä ajanhukkaa. Kirkkaan punaiset tai muuten voimakkaasti värjätyt vaatteet voin pestä erillään ensimmäisen kerran, mutta muuten meillä ei lajitella. Kaikki pestään sekaisin 40 asteessa, eikä koskaan ole tapahtunut värivuotoja. -105
[/quote]
No kyllä minusta valkoiset vaatteet muuttuvat vähemmän valkeiksi jos ne pestään mustien kanssa.
[/quote]
En ole eläessäni lajitellut mustia ja valkoisia erikseen, ja ihan hyvin on valkoinen pysynyt valkoisena, sininen sininenä ja musta mustana. Mahdoton ajatus, että hankkisin vielä pyykkikorin. -105
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:08"]
Meillä homma menee niin että minä, mies, olen 3-vuorotyössä. Kun tulen kotiin, teen ruoan, tyhjennän ja täytän astianpesukoneen, siivoan kokkausjäljet, laitan lapset, 2kpl pieniä, siivoamaan päivän jälkensä, leikin ja juttelen lasten kanssa, teen lumityöt, iltapalan, putsaan autot lumesta, leikkaan kesäisin ruohon ja hoidan pihaa, vien roskat, vien lapset aamulla hoitoon 99% päivistä (vapaapäivinä minä herään aikaisin lasten kanssa, vaimo nukkuu), käyn salilla. Vaimo jos huomaa että joutuu pesee pyykit ja joku kattila on jäänyt hellalle ja lautanen tiskipöydälle sekä ehkä sukka johonkin nurkkaan, valittaa että aina joutuu tekee kaikki, talous ei pysyis pystyssä ilman häntä ja niin päin pois. En jaksa sanoa hänelle kuin "selvä." koska ei maksa vaivaa. Sitä paitsi itse en ikinä ole valittanut eikä mulla jaksaminen lopu.. Ihmettelen vain aloittajaa että jos ei jaksa niin miksei voi pyytää apua. Se on yleensä tehokkain tapa saada apua. Ei määrääminen ja valittaminen. Montaa miestä se vain "lannistaa" ennestäänkin eikä jaksa vaivautua jos joka kerta valitetaan. Pyykkiäkin pesen mutta harvoin, niille naisille jotka huomasivat puutteen listassani.. Ei se ole kuin asenteesta kiinni. Ja sitä paitsi, perhe-elämämme on täysin normaalia muuten ja hyvin menee. Telkkua ehtii katsoa ja vaikka kavereita tavata, ikinä ei aika lopu kesken.. Ja ei en ole tossun alla, ei ole syytä siihenkään. T. Tosielämän Jani Pesonen
[/quote]
Miehet yleensä huomaavatkin vain omat työnsä. Kukas sit lattiat imuroi, lattiat pyyhkii, matot tamppaa, petivaatteet vaihtaa, vessanpytyt pesee, käsinpesualtaat pesee, pöydät pyyhkii, pölyt pyyhkii, tavarat järjestelee, pyykit pesee, muut "kokkausjäljet" siivoaa, kukat kastelee ja hoitaa sekä sisältä talvisin sekä kesäisin ulkoakin. Ja meinaatko, ettei vaimosi ikinä täytä astianpesukonetta?
Mun ex kuvitteli tekevänsä KAIKEN kun laittoi omat tiskinsä asianpesukoneeseen, laittoi sen päälle ja laittoi takaisin kuivat kaappiin. Ja sinä Jani Pesonen vaikutat samanlaiselle.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:24"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:08"]
Meillä homma menee niin että minä, mies, olen 3-vuorotyössä. Kun tulen kotiin, teen ruoan, tyhjennän ja täytän astianpesukoneen, siivoan kokkausjäljet, laitan lapset, 2kpl pieniä, siivoamaan päivän jälkensä, leikin ja juttelen lasten kanssa, teen lumityöt, iltapalan, putsaan autot lumesta, leikkaan kesäisin ruohon ja hoidan pihaa, vien roskat, vien lapset aamulla hoitoon 99% päivistä (vapaapäivinä minä herään aikaisin lasten kanssa, vaimo nukkuu), käyn salilla. Vaimo jos huomaa että joutuu pesee pyykit ja joku kattila on jäänyt hellalle ja lautanen tiskipöydälle sekä ehkä sukka johonkin nurkkaan, valittaa että aina joutuu tekee kaikki, talous ei pysyis pystyssä ilman häntä ja niin päin pois. En jaksa sanoa hänelle kuin "selvä." koska ei maksa vaivaa. Sitä paitsi itse en ikinä ole valittanut eikä mulla jaksaminen lopu.. Ihmettelen vain aloittajaa että jos ei jaksa niin miksei voi pyytää apua. Se on yleensä tehokkain tapa saada apua. Ei määrääminen ja valittaminen. Montaa miestä se vain "lannistaa" ennestäänkin eikä jaksa vaivautua jos joka kerta valitetaan. Pyykkiäkin pesen mutta harvoin, niille naisille jotka huomasivat puutteen listassani.. Ei se ole kuin asenteesta kiinni. Ja sitä paitsi, perhe-elämämme on täysin normaalia muuten ja hyvin menee. Telkkua ehtii katsoa ja vaikka kavereita tavata, ikinä ei aika lopu kesken.. Ja ei en ole tossun alla, ei ole syytä siihenkään. T. Tosielämän Jani Pesonen
[/quote]
Miehet yleensä huomaavatkin vain omat työnsä. Kukas sit lattiat imuroi, lattiat pyyhkii, matot tamppaa, petivaatteet vaihtaa, vessanpytyt pesee, käsinpesualtaat pesee, pöydät pyyhkii, pölyt pyyhkii, tavarat järjestelee, pyykit pesee, muut "kokkausjäljet" siivoaa, kukat kastelee ja hoitaa sekä sisältä talvisin sekä kesäisin ulkoakin. Ja meinaatko, ettei vaimosi ikinä täytä astianpesukonetta?
Mun ex kuvitteli tekevänsä KAIKEN kun laittoi omat tiskinsä asianpesukoneeseen, laittoi sen päälle ja laittoi takaisin kuivat kaappiin. Ja sinä Jani Pesonen vaikutat samanlaiselle.
[/quote]
Ja tähän tietysti vielä ikkunoiden peseminen ja mattojen pesu kesäisin.
Harvoinpa vaan mies huomaa kuin sen oman roskapussinsa viennin. Kun sitten naiseltakin asiaa kysäisee, niin saattaapi se nainen viedä niitä roskapusseja jopa samanverran, mutta harva puusilmä mies sellaista edes huomaa. Kuvittelee vaan, että kerran viikossa tulee roskapussi täyteen ja hän on sen viejä.
Miten paljon tuo harkkakuskaamiset vie aikaa. Meidän poika 11v pelaa lätkää ja todellakin mä lojun siellä jäähallilla ihan liikaakin. se on pois kotitöiltä. Mitä jos vaihtaisitte välillä, mies jää kotiin tekemään kotitöitä ja sä lähdet harrastusten pariin. Mies näkis mitä se on ja sä näkisit mitä sen elämä on.
Miten olisi kuivausrummun hommaamnen ? Nopeuttasi sitä pyykin kiertokulkua kun ei tarttis odotella niiden kuivumista.. isommat Lapset veisi omansa kaappiin, ottaisit pyykkipäivän yhdestä vapaapäivästäsi ja pesisit monta koneellista. ei niiden koneeseen laittoon ja rumpuun siirtämiseen mene kauheasti aikaa.
Mä olen meillä se joka tekee suurimman osan kotitöistä, vituttaahan se välillä mutta mies on pitkää päivää töissä ja mä en aina jaksa nalkuttaa (välillä kyllä) ja kyllä se auttaa jos mä pyydän ja se on kotona.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 09:27"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 16:40"]
Meillä viisihenkinen perhe, vanhemmat tekevät epädäännöllistä työtä ja minä äiti siis 3-vuorotyötä. Kun minulla alkaa "vapaapäivät" niin ne menee yleensä siivotessa ja kodin kaaosta järjestäessä. Olen todella väsynyt tähän, toki tiedän/tiesin, että tämän kokoisessa porukassa hommia riittää... Nyt tuli jälleen taistelu kotitöistä yms. asioista. Meillä on koko ajan pyykkiä pestävänä, ns.pyykkivuori olemassa vaikka pesen sitä myös koko ajan. Puhtaat pyykit odottavat aina myös päivän pari laittajaansa eli minua. Eli minä pesen, laskostelen ja laitan pyykit kaappeihin. Lapset on 12, 10 ja 4. Nyt mies väittää ettei kellään muulla ole pyykkivuoria ja puhtaan pyykin vuoria kotonaan, että miten en vaan saa laitettua niitä... Ja minulla tuli jaksamisen ääriraja vastaan. Eli kun minulla pyörii esim. yövuorot niin koti menee kaaokseen aina sinä aikana eikä mies näe omassa toiminnassaan tai toimimattomuudessaan mitään vikaa. Eikä näe muka mitään kaaosta, vaikka kodin epäjärjestys on aivan todellista eikä mitään ns.pikkusotkua. Hänen mielestään en saa mitään aikaiseksi ja kellään muilla ei ole tällaista. Omasta toiminnastaan huomauttaessani sain vain vastaukseksi, että käännät just asiat näin hänen piikkiin. Minä en kerrassaan tässä elämäntilanteessa parempaan pysty, teen vapailla ja töiden jälkeenkin sen minkä ehdin. Mies menee yleensä työpäivän jälkeen levähtämään... Päälle tulee harkkakuskaukset jne jne. Tähän päälle sain kuittauksen myös siitä, että hän on laskenut montako kertaa viime kesänä leikkasin nurmikon tai haravoin lehtiä ja niitä ei kuulemma ollut monta. Ehkä musta ei vaan oo tähän.
[/quote]
mikä vitun kaaos? naisilla tuntuu olevan joku kammotus kun on muutama vaate siellä täällä ja sit vedetään jatkuvalla syötöllä jotain itkupotkuraivareita. ja kaikki aika menee siivoamiseen.
mitä jos antaisitte olla sen raivosiivoamisen ja siitä NALKUTTAMISEN kaikille muille. jos EI OLE AIKAA niin sitten ei ole, siivotkaa vaikka kerran viikossa niin aika ei lopu kesken. Ei ole PAKKO siivota joka päivä jos ei ole aikaa [/quote]
Ymmärsitkö ap:n pointin. Mies nalkuttaa pyykkivuorista, mutta ei itse tee mitään, ettei niitä olisi.
No ei se mies varmaan sitä konetta hajota vaikka niin aiemmin kirjotin, mutta olis liian vaivalloista alkaa sille opettamaan pyykinpesua. Kohta mulla tulee lähtö synnärille ja sanoin jo että EI sillä aikaa pese pyykkiä. Koitankin nyt pitää koria tyhjänä ettei sillävälin pyykkiä oliskaan. Pyykkäys on harvoja kotitöitä mistä tykkään, niin senkin puoleen se saa jäädä mulle.
Nyt muistinkin että kun tavattiin ja mies asu sillon vielä kotonaan niin aloin sillon jo pesemään miehen pyykkejä. Otin lähtiessäni asunnolleni mukaan miehen likaset vaatteet ja petivaatteet :D Petivaatteet sillä olis muuten ollu monta kuukautta vaihtamatta.
Mä erottelen vaatteet tummiin ja vaaleisiin. Farkkuja pesen aluks erillään. Sitten joko 40 tai 60 asteessa kone pesee ja siitä kuivuriin suurin osa. Minkä takia tehdä asioista vaikeempia kun on.
No mitä olen mies ja puolustan miestäsi. En minäkään jaksa töiden jälkeen ruveta mitään lattiaa puunaamaan tai likapyykkejä hieromaan. Kyllä ihminen tarvitsee lepoa, etkö tiedä, että vähäunisuus voi johtaa kaikenlaisiin sairauksiin?
Kuulostaa samalta kuin meillä. Äiti teki kaikki hommat työssäkäynnin ohella, isä pitkäaikais työtön eikä tehnyt muuta kuin valittanut.
Yksi päivä äiti ilmoitti että on hankkinut kämpän helsingistä ja muutti pois. Isä oli niiiin yllättynyt tästä :3
Nyt isällä on hauskaa kun voi päivät pitkät huutaa pitkäaikais sairaalle ja lukio ikäiselle, työssäkäyvälle tyttärilleen siitä, kun lumitöitä ei ole tehty. eikä kukaan koskaan tässä talossa tee mitään...
Anteeksi isä, en jaksa lapioida lunta 2 päivää sen jälkeen kun pääsin sairaalasta :)
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 11:03"]
No mitä olen mies ja puolustan miestäsi. En minäkään jaksa töiden jälkeen ruveta mitään lattiaa puunaamaan tai likapyykkejä hieromaan. Kyllä ihminen tarvitsee lepoa, etkö tiedä, että vähäunisuus voi johtaa kaikenlaisiin sairauksiin?
[/quote]
Miten meidän monien muiden miehet jaksavat töiden jälkeen laittaa ruuan, hoitaa tiskit, ripustaa koneellisen, tehdä lumityöt ja vielä leikkiä lasten kanssa? Meillä levätään yöllä. Eri juttu, jos on vuorotyössä, niin sitten ei välttämättä pestä lattioita esim. yöllä, mutta sitten taas ennen ja jälkeen unien pitää onnistua. Ap:n tapauksesta: meillä ei missään nimessä viitsitä valittaa toiselle kotitöistä, vaan tehdään ne vain pois itse ja toinen luonnollisesti hoitaa niitä yhtä lailla.
Miksi niin monet hehkuttavat kuivausrumpua? Meillä on sellainen kahdessa asunnossa, mutta pääasunnossa eli kotona ei ole. Kuivaamme narulla ja nipsutelineissä siksi, että siinä säästyy sähköä ja vaatteista tulee hyvin sileitä, kun ne oikoo käsin kuivumaan. Rummusta tulee usein ulos ruttukasa.
Miksi ihmiset korostavat kuivausrummun nopeutta? Vaatteet tulevat kuiviksi päivän tai yön aikana, monet hyvinkin nopeasti, ja useimmilla on kaapeissa aina jotakin päälle pantavaa kuitenkin. Mihin on kiire? Muistan lapsuudessani, että lempifarkut piti saada joskus kuivaksi nopeasti ja silitysrautaa ja hiustenkuivaajaa käytettiin, mutta nykyteineillä on useita housuja, joten ei ongelma ainakaan meillä.
Kestovaippoja käyttäessämme kuivaustahti riitti naruripustuksessa myös aivan hyvin. Kuivausrumpu lämmittää myös ikävästi koko taloa noissa toisissa asunnoissamme ja naruripustus on käytössä, joten melko turhia koneita. Ymmärrettävästi jotkut haluat piilottaa kaikki pyykkitouhut kuivaaviin pesukoneisiin, kuivauskaappeihin ja rumpuihin - meillä pesuhuone saa näyttää pesuhuoneelta. Ihanaa, kun se on toisinaan ihan tyhjä - silloin saunotaan, kylvetään ja nautitaan kynttilänvalosta.
Meillä on korkealla olevien pyykkinarujen ja nipsutelineiden (3) lisäksi seinässä kiinni oleva 120 cm leveä Artweger Ruck-Zuck -teline, jossa on 10,2 metriä kuivaustilaa. Pyöreistä, paksuista tangoista ei jää vaatteisiin ripustusjälkiä. Siihen ylettyvät lapsetkin, huippulöytö. Löytyy netistä ja isommista liikkeistä.
Se, että suunnittelisi kotitöistä toimivia ja sopisi perheen kanssa töiden jaosta, on kai monille liian korkeaa matematiikkaa.
Pyykin lajittelu kannattaa lopeaa heti ensimmäisenä. Hidastaa pyykkihuoltoa aivan turhaan. -105
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 11:03"]
[/quote]
Mitä jos ap:kaan vain lepää työpäivän jalkeen ja vapaapäivinä? Kuka ne kotihommat sitten tekee? Miten miehen lepo on tärkeämpää kuin naisen?
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 11:49"]
Miksi niin monet hehkuttavat kuivausrumpua? Meillä on sellainen kahdessa asunnossa, mutta pääasunnossa eli kotona ei ole. Kuivaamme narulla ja nipsutelineissä siksi, että siinä säästyy sähköä ja vaatteista tulee hyvin sileitä, kun ne oikoo käsin kuivumaan. Rummusta tulee usein ulos ruttukasa.
Miksi ihmiset korostavat kuivausrummun nopeutta? Vaatteet tulevat kuiviksi päivän tai yön aikana, monet hyvinkin nopeasti, ja useimmilla on kaapeissa aina jotakin päälle pantavaa kuitenkin. Mihin on kiire? Muistan lapsuudessani, että lempifarkut piti saada joskus kuivaksi nopeasti ja silitysrautaa ja hiustenkuivaajaa käytettiin, mutta nykyteineillä on useita housuja, joten ei ongelma ainakaan meillä.
Kestovaippoja käyttäessämme kuivaustahti riitti naruripustuksessa myös aivan hyvin. Kuivausrumpu lämmittää myös ikävästi koko taloa noissa toisissa asunnoissamme ja naruripustus on käytössä, joten melko turhia koneita. Ymmärrettävästi jotkut haluat piilottaa kaikki pyykkitouhut kuivaaviin pesukoneisiin, kuivauskaappeihin ja rumpuihin - meillä pesuhuone saa näyttää pesuhuoneelta. Ihanaa, kun se on toisinaan ihan tyhjä - silloin saunotaan, kylvetään ja nautitaan kynttilänvalosta.
Meillä on korkealla olevien pyykkinarujen ja nipsutelineiden (3) lisäksi seinässä kiinni oleva 120 cm leveä Artweger Ruck-Zuck -teline, jossa on 10,2 metriä kuivaustilaa. Pyöreistä, paksuista tangoista ei jää vaatteisiin ripustusjälkiä. Siihen ylettyvät lapsetkin, huippulöytö. Löytyy netistä ja isommista liikkeistä.
Se, että suunnittelisi kotitöistä toimivia ja sopisi perheen kanssa töiden jaosta, on kai monille liian korkeaa matematiikkaa.
[/quote]
Kun pyykkiä kuivatetaan sisätiloissa, vie se aina energiaa kuivatusmuodosta riippumatta.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 16:40"]
Meillä viisihenkinen perhe, vanhemmat tekevät epädäännöllistä työtä ja minä äiti siis 3-vuorotyötä. Kun minulla alkaa "vapaapäivät" niin ne menee yleensä siivotessa ja kodin kaaosta järjestäessä. Olen todella väsynyt tähän, toki tiedän/tiesin, että tämän kokoisessa porukassa hommia riittää... Nyt tuli jälleen taistelu kotitöistä yms. asioista. Meillä on koko ajan pyykkiä pestävänä, ns.pyykkivuori olemassa vaikka pesen sitä myös koko ajan. Puhtaat pyykit odottavat aina myös päivän pari laittajaansa eli minua. Eli minä pesen, laskostelen ja laitan pyykit kaappeihin. Lapset on 12, 10 ja 4. Nyt mies väittää ettei kellään muulla ole pyykkivuoria ja puhtaan pyykin vuoria kotonaan, että miten en vaan saa laitettua niitä... Ja minulla tuli jaksamisen ääriraja vastaan. Eli kun minulla pyörii esim. yövuorot niin koti menee kaaokseen aina sinä aikana eikä mies näe omassa toiminnassaan tai toimimattomuudessaan mitään vikaa. Eikä näe muka mitään kaaosta, vaikka kodin epäjärjestys on aivan todellista eikä mitään ns.pikkusotkua. Hänen mielestään en saa mitään aikaiseksi ja kellään muilla ei ole tällaista. Omasta toiminnastaan huomauttaessani sain vain vastaukseksi, että käännät just asiat näin hänen piikkiin. Minä en kerrassaan tässä elämäntilanteessa parempaan pysty, teen vapailla ja töiden jälkeenkin sen minkä ehdin. Mies menee yleensä työpäivän jälkeen levähtämään... Päälle tulee harkkakuskaukset jne jne. Tähän päälle sain kuittauksen myös siitä, että hän on laskenut montako kertaa viime kesänä leikkasin nurmikon tai haravoin lehtiä ja niitä ei kuulemma ollut monta. Ehkä musta ei vaan oo tähän.
[/quote]
Mulla on vähän huono sieto tällaista marttyyriutta kohtaan. Ei tuollaista ongelmaa tule jos vain yksinkertaisesti nostaa sen kissan pöydälle ja sanoo että ei perkele vetele tämä meno. Nössöilyllä voit olla kotiorja vaikka loppuikäs. Oma valinta.
Meillä perheenjäsenii myös viis ja voi kyllä on pyykkivuoria ku oletaa et kaikki o naisen töitä. Mut kyl oon saanu ukkokullan jo laittamaan kans pyykkikoneen päälle ja myös laittaa kuivumaan. Sanoppa ukolles ellei se ala tekee kotitöit ni lähtee ettii kämppää sit tietää et joutuu hommiin jos meinaa pitää hiukanki siistin kämppäänsä. Vähä v*tun ärsyttävä ukko sulla
Laita sinä miehelle tilastotietoa siitä, kuinka monta kertaa hän on pessyt pyykkiä tai siivonnut. Ei varmaan kovin montaa kertaa. Ja sano sille, että muilla ei tosiaan ole tällaista, koska muilla myös miehet osallistuu kotitöihin.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 16:44"]No ei susta ole ainakaan kappalejaon tekijäksi.
[/quote]
Etpä ole tainnut mobiililla kirjoittaa.
Suosittelen, että kerrot miehelle saman mitä nyt tässä. Lisäksi 12- ja 10-vuotiaat ovat jo riittävän vanhoja edes viemään omat pyykkinsä kaappeihin.
Miten kattelet tuollaista laiskuria? Ja vielä kommentoi. En mä ainakaan jaksaisi.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:13"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:08"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:04"]
Miten tästäkin saa ongelman?
Kun vaatteet riisutaan, ne laitetaan suoraan koneeseen. Kun kone on täynnä, se laitetaan päälle. Vaatteet, joia ei haluta kuivata kuivurilla, otetaan pois ja laitetaan puulle, muut pyöritetään kuivaksi. Joku ilta viikosta katsotaan pari jaksoa komediasarjaa ja silitetään se, mikä pitää silittää. Lakanat ja pyyhkeet pestään lakananvaihtopäivänä erikseen.
Yksinkertaista ja helppoa.
[/quote]
MItenhän tuo oikeasti toimii? Meneekö teillä siis koneeseen sekaisin valkoiset ja mustat ja kaikenkirjavat vaatteet? Kyllä ne meillä pyykkikoriin riisutaan, josta sitten lajitellaan koneeseen.
[/quote]
Kyllä menee. Vaatteiten lajittelu on täydellistä ajanhukkaa. Kirkkaan punaiset tai muuten voimakkaasti värjätyt vaatteet voin pestä erillään ensimmäisen kerran, mutta muuten meillä ei lajitella. Kaikki pestään sekaisin 40 asteessa, eikä koskaan ole tapahtunut värivuotoja. -105
[/quote]
No kyllä minusta valkoiset vaatteet muuttuvat vähemmän valkeiksi jos ne pestään mustien kanssa.