Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies väittää näin, onko totta teillä kaikilla muilla?

Vierailija
03.02.2015 |

Meillä viisihenkinen perhe, vanhemmat tekevät epädäännöllistä työtä ja minä äiti siis 3-vuorotyötä. Kun minulla alkaa "vapaapäivät" niin ne menee yleensä siivotessa ja kodin kaaosta järjestäessä. Olen todella väsynyt tähän, toki tiedän/tiesin, että tämän kokoisessa porukassa hommia riittää...
Nyt tuli jälleen taistelu kotitöistä yms. asioista. Meillä on koko ajan pyykkiä pestävänä, ns.pyykkivuori olemassa vaikka pesen sitä myös koko ajan. Puhtaat pyykit odottavat aina myös päivän pari laittajaansa eli minua. Eli minä pesen, laskostelen ja laitan pyykit kaappeihin. Lapset on 12, 10 ja 4. Nyt mies väittää ettei kellään muulla ole pyykkivuoria ja puhtaan pyykin vuoria kotonaan, että miten en vaan saa laitettua niitä... Ja minulla tuli jaksamisen ääriraja vastaan. Eli kun minulla pyörii esim. yövuorot niin koti menee kaaokseen aina sinä aikana eikä mies näe omassa toiminnassaan tai toimimattomuudessaan mitään vikaa.
Eikä näe muka mitään kaaosta, vaikka kodin epäjärjestys on aivan todellista eikä mitään ns.pikkusotkua. Hänen mielestään en saa mitään aikaiseksi ja kellään muilla ei ole tällaista. Omasta toiminnastaan huomauttaessani sain vain vastaukseksi, että käännät just asiat näin hänen piikkiin. Minä en kerrassaan tässä elämäntilanteessa parempaan pysty, teen vapailla ja töiden jälkeenkin sen minkä ehdin. Mies menee yleensä työpäivän jälkeen levähtämään... Päälle tulee harkkakuskaukset jne jne. Tähän päälle sain kuittauksen myös siitä, että hän on laskenut montako kertaa viime kesänä leikkasin nurmikon tai haravoin lehtiä ja niitä ei kuulemma ollut monta. Ehkä musta ei vaan oo tähän.

Kommentit (148)

Vierailija
141/148 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä niitä pyykkivuoria monilla on, mutta on tavallista että myös mies hoitaa kodin töitä.

Vierailija
142/148 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on laiska ääliö. Hän voi jatkossa huolehtia pyyhkeiden ja lakanoiden vaihtamisesta, pyykkäämisestä, ripustamisesta ja laittamisesta paikoilleen.

Mielestäni vanhemmat lapsesi voivat hoitaa muiden pyykkien kohdalla pesukoneiden tyhjennyksen, vaatteiden ripustamisen ja kuivien vaatteiden viikkaamisen. He voivat ottaa pinoista itselleen kuuluvat vaatteet ja laittaa ne kaappeihinsa.

Minä huolehdin koko perheen pyykeistä 12-vuotiaasta. Olen peniksetön, joten tilanne ei ollut ongelmallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/148 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee pyykkivuoria siksi,e tten viitsi kuunnella päivittäin pesukoneen pärinää  enkä katsella kuivausritilää eteisessä maanantaista sunnuntaihin.

Vierailija
144/148 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se sun mies tekee päivisin ja silloin kun sä olet töissä ja se kotona lasten kanssa?

Vierailija
145/148 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ne laikat ei edes tajua olevansa se laikin tyyppi, kun eivät ymmärrä, etteivät tee mitään kun aika kuluu muiden haravanvetojen laskemiseen. Ihan töissä välillä huomaa, kuinka epärealistinen kuva joillakin on omista työsuorituksista, ja muiden tekemiset tuntuvat jotenkin unohtuvan laskuista.

Vierailija
146/148 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkivuoren saa heti pienemmäksi kun nostaa siitä pois miehen vaatteet, miehen petivaatteet ja miehen pyyhkeet :) Pese siis vain omasi ja lasten tarvitsemat pyykit, sama pätee muihinkin kotitöihin, tee kotitöitä vain itsesi ja lasten tarpeisiin. Mikäli mies nalkuttaa, sano että et tee enempää kuin mitä tekisit yksinhuoltajana ja että vapaamatkustajat tehköön oman osuutensa tästä lähtien. Mikäli mies ei tuosta tajua niin seuraava askel on miehen laittaminen pihalle. Suomalainen mies ei muuten keskustelemalla opi mitään, ainut keino saada muutoksia on ottaa kovat otteet käyttöön. Muutaman jättämisen jälkeen kopa suomalaisen mirhen on mahdollista oppia ihmisten tavoille.

Vierailija
147/148 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 23:16"]

Pyykkivuoren saa heti pienemmäksi kun nostaa siitä pois miehen vaatteet, miehen petivaatteet ja miehen pyyhkeet :) Pese siis vain omasi ja lasten tarvitsemat pyykit, sama pätee muihinkin kotitöihin, tee kotitöitä vain itsesi ja lasten tarpeisiin. Mikäli mies nalkuttaa, sano että et tee enempää kuin mitä tekisit yksinhuoltajana ja että vapaamatkustajat tehköön oman osuutensa tästä lähtien. Mikäli mies ei tuosta tajua niin seuraava askel on miehen laittaminen pihalle. Suomalainen mies ei muuten keskustelemalla opi mitään, ainut keino saada muutoksia on ottaa kovat otteet käyttöön. Muutaman jättämisen jälkeen kopa suomalaisen mirhen on mahdollista oppia ihmisten tavoille.

[/quote]..... Kopa suomalaisen mirhen... Kännykkä prkl.

Vierailija
148/148 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kun pyykkiä kuivatetaan sisätiloissa, vie se aina energiaa kuivatusmuodosta riippumatta.

[/quote

Luonnollisesti vie - meillä pyykit kuivuvat telineissä siis,  kun lattialämmitys on pienellä, muutamia pattereita päällä ja puut lämmittävät leivinuunin ja talon. Ei kuivausrummun ääntä ja sen sähkönkulutusta. Pyykkiä pestiin pahimillaan 21 koneellusra viikossa,  mutta nyt lapset isompia ja voimme pitää joskus pari pyykitöntä päivää. Miehen työkaverit aina ihnettelevät vähäistä sähkönkulutustamme - ei rumpua, saunotaan harvoin, sammutetaan koko ajan valoja eri tiloista, energiataloudellinen tiskikone, energiansäästölamput,  luetaan, leikitään ja rakennellaan paljon eli telkkarit sun muut vähän päällä. Vielä kun saisi useammin laitettua ruokaa keuvinuunissa.

t. kuivausrummun turhaksi maininnut