Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennen kuin tuomitset masennuksen takia eläkkeellä olevat, lue tämä

Vierailija
03.02.2015 |

Minä en ole tyhmä, minä tiedän miten maailma toimii. Minä ymmärrän rahan arvon ja tiedän, miksi on tärkeää tehdä töitä. Minä en ole laiska. 

Minä olen kuitenkin kärsinyt masennuksesta koko ikäni. Olen adoptiolapsi, jolle ei sattunut kovin hyvät vanhemmat. Olen aina pelännyt ihmisiä, varsinkin aikuisia ihmisiä. Minun adoptioäitini lytisti minut henkisesti niin, että täysi-ikäiseksi tultuani olin varma ettei minusta ole koskaan mihinkään ja ettei kannata edes yrittää. Olin koulussa kiusattu ja opettajat eivät pitäneet minusta. Jäin kaikessa jälkeen ja sain huonoja numeroita läpi peruskoulun. Mistään ei tullut mitään, eikä minulla ollut kunnon ystäviä. En kuitenkaan juonut viikonloppuisin, enkä ole koskaan edes kokeillut huumeita. 

Olen yrittänyt tehdä töitä silloin tällöin, mutta en pärjää työelämässä. En pärjää ihmisten kanssa. Olen tavattoman häpeissäni siitä, etten ole pärjännyt koulussakaan. Minulla ei ole mitään koulutusta ja häpeän sitä joka päivä. Yritän näyttää normaalilta aikuiselta naiselta, mutta luulen että se, että olen syrjäytynyt, näkyy minussa silti. 

Toivoisin, ettei minua pidettäisi loisena ja taakkana. En halua kenellekään mitään pahaa, en kuluta verorahoja läheskään niin paljon kuin moni muu. En käy edes lääkärissä kuin ellei ole ihan äärimmäisen pakko. Koskaan en ole rikkonut lakia. Minulla ei ole muuta ongelmaa, kuin mielenterveysongelmat. En ole väkivaltainen, en ole arvaamaton, en ole ilkeä ihminen. En huutele kadulla enkä netissä enkä istu bussissa juttelemassa yksikseni. Sen sijaan luen paljon, seuraan eri ohjelmia, käyn "ihmisten ilmoilla". Toivon, että pystyisin käymään edes jonkun koulun ja pääsisin joskus normaaliin elämään kiinni, mutta annatteko te muut ihmiset minulle koskaan mahdollisuutta siihen? 

Kommentit (217)

Vierailija
41/217 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tekee noin. "No kun mä nyt oon tällainen, enkä voi mitään" ja elämä menee sen mukaan.
On vaikea muuttua mutta pienin askelin.

Vierailija
42/217 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi hyvä tavaton tätä yksinkertaisuutta! En minä aio aloittaa mitään lääkitystä ennen kuin sille on todellinen tarve!"

Mä olin jo lopettamassa kanssasi "keskustelun", mutta eihän tätä nyt malta jättää kesken. Tota noin. Miten tuo ylläoleva pitäisi sitten tulkita? Että JUURI NYT olet kohtalaisen TERVE, koska lääkitykselle ei ole tarvetta? Ja että tarvitset lääkitystä sitten aikanaan oikeasti siksi, että PYSTYISIT KÄYMÄÄN terapiassa?

Eli terapia saa sut satavarmasti sairastumaan pahemmin. Ja että sitten kun se päivä koittaa, niin sitten otetaan nappia.

Ei saatana....

Ehkä sun tarttis tehdä joku mind map tai vastaava, et näköjään hahmota kieltä samalla tavalla kuin muut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/217 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 14:25"]"Sitten tarvitsen myös lääkityksen, mutta tällä hetkellä sille ei ole mitään tarvetta. Pärjään elämässäni, siis tässä omassa kuplassani oikein mainiosti - eihän minun tarvitse olla työelämässä ja ihmisten kanssa jatkuvassa vuorovaikutuksessa kuten tavallisten ihmisten täytyy. "

Siis mitä vittua? Tarvitsen lääkityksen mutta tällä hetkellä en.

Ja heti perään selostusta siitä, että ei tarvitse lääkkeitä tms. koska ei tarvitse olla työelämässä. No joo joo, aika hienon itse itseään ruokkivan ja ikuisesti pyörivän rattaiston olet tuosta näperrellyt!

Oikeesti, sun jutut on ihan lapsellisia.

[/quote]

Mun mielestä on hyvä että ap ei syö lääkkeitä.

Vierailija
44/217 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 14:54"]

Voi hyvä tavaton tätä yksinkertaisuutta! En minä aio aloittaa mitään lääkitystä ennen kuin sille on todellinen tarve. En minä ota Buranaakaan niskajumi-päänsärkyyn ennen kuin olen yrittänyt saada jumia pois esim. keppijumpalla. Ei se mene niin, että mennään vain psykiatrille ja sanotaan että otan kiitos pillereitä. Ainakaan se minua hoitava lääkäri ei toimi niin (taidan olla onnekas). 

Ja totta, en juurikaan käy lääkärissä. Lääkärit ei Suomessa hoida terapiointia, vaan sen tekee julkisella puolella ihan muut ihmiset. Käyn lääkärissä kerran, pari vuodessa kun tilannetta tarkistetaan/seurataan. Ap

[/quote]

ELi jos oikeasti haluaisit apua, niin kävisit lääkärissä ja valittaisit. Menisit mukaan ryhmiin joka tarjoavat apuja Mieli maassa ry, tarjoaa apua. Mutta ethän sinä tietenkään sinne voi ottaa yhteyttä, koska sinä pelkäät mutta et halua syödä lääkkeitä.

Vierailija
45/217 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli Maassa ry antaa myös vertaistukea, sieltä voi löytää sen tukihenkilön.

Vierailija
46/217 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmät ei ole minun juttuni, olen jo niitä kokeillut. Koulua en voi aloittaa tyhjästä tuosta noin vain, juuri siihen tarvitsen sitä tukea jota en saa. Vielä. Minä tarvitsen terapiaa, ennen kuin voin edes kuvitella meneväni kouluun. Ap

Vierailija
47/217 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 15:12"]

[/quote]

Eli miksi tämä sai nyt peukun alaspäin? Eli tämä kertoo sen että vaikka apua on tajoilla sitä ei haluta ottaa vastaan. Eli masentunut saa ja pitää olla kotona eläkkeen turvin. Ja hän saa valittaa että apuja ei tarjota.

Vierailija
48/217 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 15:18"]

[/quote]

Eli miksi tämä sai nyt peukun alaspäin? Eli tämä kertoo sen että vaikka apua on tajoilla sitä ei haluta ottaa vastaan. Eli masentunut saa ja pitää olla kotona eläkkeen turvin. Ja hän saa valittaa että apuja ei tarjota.

[/quote]

Miksi tämä on kääntynyt AP:n hoito ketjuksi. Minullakin on samantapaisia kokemuksia mutta ehkä parempikin että en jaa niin että kenenkään teistä ei tarvitse ryhtyä pelastamaan minua persiin potkimisella. Ymmärtämättömyys oli minunkin läheisteni tapa ymmärtää minua.

Vierailija
49/217 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 15:14"]

Ryhmät ei ole minun juttuni, olen jo niitä kokeillut. Koulua en voi aloittaa tyhjästä tuosta noin vain, juuri siihen tarvitsen sitä tukea jota en saa. Vielä. Minä tarvitsen terapiaa, ennen kuin voin edes kuvitella meneväni kouluun. Ap

[/quote]

Ok, ole sitten kotona ja valita yhteiskunnasta. Eli apu pitää sinulle tulla kotiin, ja itse et yritä tehdä mitään. Tämä tuli selväksi, ja minun puolesta ole sitten kotona. Älä syö lääkkeitä, mutta minulta et saa sääliä. Siksi sinulla on työkyvyttömyyseläke. Sinä olet juuri semmoinen valittaja jolle tarjotaan apuja mutta se ei kelpaa. Siksi sinut jätetään rauhaan. Se on helpompi.

Se on helpompi auttaa semmoista ihmistä joka haluaa apua kuin sinua. Eli kirjoitin aikaisemmin katso peiliin ja se oikeasti sattuu kun näkee totuuden.

T

Vierailija
50/217 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap mistä nyt sitten oikein kiikastaa? Haluat terapiaa, itket, että et sitä saa. Haluat kouluun ja töihin, mutta et voi, kun et saa terapiaa. Et saa terapiaa, koska ??? et ole sitä vaatinut tai sitten sinut on katsottu niin terveeksi, ettet sitä tarvitse. Tai sitten niin sairaaksi, ettet sitä tarvitse. Toisaalta jos saisit terapiaa, et voisi siellä käydä, paitsi jos söisit samalla lääkkeitä. Nyt et halua syödä lääkkeitä, koska et ole terapiassa ja et siis "tarvitse" niitä.

tää menee mutkikkaaksi kuin kissa kudelmassa.

Vierailija
51/217 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkkeet välttämättä toimi. Tässäkin ketjussa näkee miten tunteettomia vittupäitä ne saattaa ihmisistä tehdä. Sitten kuvitellaan että asiat on kunnossa kun konemaisesti jaksetaan porskuttaa eteenpäin.

Vierailija
52/217 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 15:22"]

[/quote]

[/quote]

Miksi tämä on kääntynyt AP:n hoito ketjuksi. Minullakin on samantapaisia kokemuksia mutta ehkä parempikin että en jaa niin että kenenkään teistä ei tarvitse ryhtyä pelastamaan minua persiin potkimisella. Ymmärtämättömyys oli minunkin läheisteni tapa ymmärtää minua.

[/quote]

Koska hän sanoa että hänelle ei ole tarjottu minkäänlaisia hoitomuotoja, se on nyt todestettu, että hän ei halua näitä hoitoja joka on tarjottu. Hän sanoo että kaikki masennuspotilaat haluvat mennä töihin, mutta omilla kirjoituksilla hän toi esiin sen, että oikeasti ei halua. Minä en katso ketään kieroon jos on sairaus, mutta jos kieltäydyt hoidoista vain koska se ei ole minun juttu, niin ei minulta herua myötätuntoa eikä ymmärrystä. Se ei ole minun elämä jonka hän pilaa vain omansa.

Vierailija
53/217 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No parempi porskuttaa konemaisesti eteenpäin kuin rähmettyä perse homeessa kotiin. Koska himassa nyyhkimällä kukaan ei vielä ole parantunut, sen sijaan lääkitys on YLEENSÄ se eka apu mielenterveysongelmiin, sen rinnalle sitten terapiaa.

Ja ei tiedä, toimiiko, jos ei kokeile. Ja AP nimenomaan on kokeillut ja vielä niistä hyötynytkin.

Vierailija
54/217 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 15:33"]

No parempi porskuttaa konemaisesti eteenpäin kuin rähmettyä perse homeessa kotiin. Koska himassa nyyhkimällä kukaan ei vielä ole parantunut, sen sijaan lääkitys on YLEENSÄ se eka apu mielenterveysongelmiin, sen rinnalle sitten terapiaa.

Ja ei tiedä, toimiiko, jos ei kokeile. Ja AP nimenomaan on kokeillut ja vielä niistä hyötynytkin.

[/quote]

Mieluummin olen ja arvostan ihmisiä, jotka ovat empaattisia ja perse homeessa kuin työelämässä olevaa kusipäätä.

Vierailija
55/217 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ihminen kuntoutetaan ennen eläkkeelle menoa. Näin tapahtuu mullekin vaikken ole enää niin nuori.
Ja jos homma ei toimi polilla, sitten mennään muualle.
Soitapa vaikka Propelliin, heillä on tietoa.

Vierailija
56/217 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ilman minua "kusipäätä" ei kärjistetysti sanoen AP:n kaltaiset nynnyt pystyisi makaamaan himassa. Nääs se maksaa. Ja nääs mä maksan veroja. Paljon.

Vierailija
57/217 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 15:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Koska hän sanoa että hänelle ei ole tarjottu minkäänlaisia hoitomuotoja, se on nyt todestettu, että hän ei halua näitä hoitoja joka on tarjottu. Hän sanoo että kaikki masennuspotilaat haluvat mennä töihin, mutta omilla kirjoituksilla hän toi esiin sen, että oikeasti ei halua. Minä en katso ketään kieroon jos on sairaus, mutta jos kieltäydyt hoidoista vain koska se ei ole minun juttu, niin ei minulta herua myötätuntoa eikä ymmärrystä. Se ei ole minun elämä jonka hän pilaa vain omansa.

[/quote]

Yhäkään ei ole tarpeeksi monipuolisia hoitovaihtoehtoja että kaikki hyötyisivät niistä. Turha roikkua hoidoissa jotka eivät auta, vaan kuluttavat turhaan energiaa ja muidenkin resursseja. Eikä siinäkään ole pointtia että esittää sankaria, jonkun sinunlaisen vuoksi, että nytpä olen vain jossain "hoidossa" niin olen astetta parempi ihminen. 

Vierailija
58/217 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo todettu, että ap:lla on kokemusta lääkityksestä, joka auttaa ja joka ei tuo sivuoireita. Niin että mitä vittua täällä väitetään, että ei ole tarpeeksi monipuolisia hoitovaihtoehtoja? Ihme nillitystä. Ap vaan nyt ei halua syödä lääkkeitä. Ja koska ei, niin ei sitten mitään muutakaan. Lost cause.

Vierailija
59/217 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 15:36"]No, ilman minua "kusipäätä" ei kärjistetysti sanoen AP:n kaltaiset nynnyt pystyisi makaamaan himassa. Nääs se maksaa. Ja nääs mä maksan veroja. Paljon.
[/quote]

Ap saa rahansa vakuutusyhtiöltä ei veronmaksajilta.

Vierailija
60/217 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs vakuutusyhtiöt saavat rahansa? No esim. työeläkevakuutuksista, joita maksavat sekä työntekijät että -antajat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi