Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Idiootit liikenteessä

Vierailija
02.02.2015 |

Miksi joka kerta, kun ajamaan lähtee tulee näitä teiden ritareita vastaan? Kukaan ei koskaan myönnä tekevänsä näitä, mutta silti liikenteessä tätä ajotaidotonta porukkaa riittää. Nyt voit anonyymisti tunnustaa ja perustella käytöstäsi liikenteessä!

- Ajovauhdin heijaaminen jopa 65-78 km/h välillä

- 80-alueella 70km/h kunnes tulee "ohituskaistan alkuun 1km" -kyltti ja vauhti lähtee pikkuhiljaa nousemaan. Ohituskaistalla paahdetaan lähes satasta ja tämän jälkeen tiputetaan vauhti takaisin reilusti alle rajoitusten

- Vauhdin hidastaminen kun auto/tolppa tulee vastaa vaikka nopeus on jo alle rajoituksen

- Ohituksen jälkeen ohittaneen auton perään jumahtaminen vaikka nopeus olisi reippaasti enemmän kuin aiemmin ajamasi nopeus

- Letkan syntyessä liian lyhyet turvavälit. Sinulla ei ole aikomustakaan mennä ohi, mutta ajat silti niin lähellä seuraava, että ohi halajava ei siihen voi mennä. Koko letkasta ei pääse kerralla ohi, mutta myös yksi kerrallaan ohittaminen on tehty mahdottomaksi (tarkoitan 3-5 auton letkoja, en monen kilometrin ruuhkia jolloin ohittaminen on vain tyhmää).

- Em. mainittu tilanne, mutta rekan perään jumahtaminen

- Motarilla huonommalla kelillä todella alhainen nopeus esim. 60km/h. Kumpi on vaarallisempaa? Ajaa sitä edes 80km/h jos satasta ei ole turvallista mennä vai pakottaa muut jarruttelemaan ja ohittamaan? Moni tajuaa aika myöhään, eettä edessä oleva auto lähestyy turhan nopeasti perä edellä. Huonolla kelillä ohituskaista on myös muhjuinen ja täten melko riskialtis vaihtoehto.

Tuleeko kellekkään mieleen lisää ärsyttäviä tilanteita liikenteessä?

Kommentit (236)

Vierailija
141/236 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, kun hiljaa ajava nostaa nopeuttaan siinä vaiheessa kun sitä lähtee ohittamaan? Todella ärsyttävää.

Vierailija
142/236 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku alkeellinen kilpailuvietti. Kerran kohdassa jossa Tuuski vaihtuu satasen alueeksi, odottelin hetken josko edellä ajavakin tajuaisi nostaa nopeuttaan. No kun vaikutti räpläävän jotain radiotaan tms. joten kiihdyntin nopeasti ja lähdin ohittamaan, niin eiköhän tämä ryhdy kiihdyttämään kilpaa. Minunkin alkeellinen viettini käynnistyi ja siinä sitten ajoimme jo kolmenkumpin ylinopeutta, mutta minun koslani pärjäsi paremmin. Näin ukkelin ilmeen kun se raivosi. Hah.

T:sama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/236 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työmatkallani näen viikottain ns. Datailijoita auton ratissa. Nopeus vaihtelee heillä alinopeudesta ylinopeuteen ja on jopa sellaisia jotka eivät pysy omalla kaistallaan. Saa pelätä ohittaessa heitä moottoritiellä että tulevatko kyljestä läpi. Siinä ajetaan känny kädessä ja dataillaan. Ja näitä näkee paljon.

Kerran yksi nainen meikkasi ja ajoi....

Vierailija
144/236 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kerran meinasin vassata "kännikuskin" kun seilasi niin paljon. No lähemmäs päästyäni näin että se räpläsi luuriaan.

Tästä keksin myöhemmin hienon juonen, jos joudun joskus itse autoilla lärveissä: Pidän kännykkää näyttö päällä noin naaman korkeudella :)

Vierailija
145/236 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="AV Mamma" time="03.02.2015 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 11:16"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 22:35"]

Ohituskaistan tukkijat, argh!

[/quote]

Ohituskaista on ohituskaista, ei ylinopeuskaista. Osta ykstyiskone, jos haluat kulkea nopeusrajoituksia nopeampaa. Mutta ei sulla taida olla rahaa köyhä.

[/quote] Miksi edes lähdet ohituskaistalle, jos et aio mennä ohitse?  Sitten kun on vielä niitäkin höyrypäitä, jotka ajelee siinä vasemmalla vaikka ei ristinsielua lähimailla. Paitsi minä, joka tulen takaa ja mietin, että uskallanko nyt ohittaa oikealta vai en.

[/quote]

Moottoritiellä näkee päivittäin näitä vasemmalla kaistalla jatkuvasti ajavia idiotteja. Eilenkin oli oikea kasita puhdas ja vasemmalla sohjoa, niin eiköhän yhden vatipään pitänyt ajaa koko ajan silti sillä vasemmalla kaistalla. Parempi pinta tai olosuhde ei tällä kertaa voinut olla tekosyynä.

Vierailija
146/236 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="AV Mamma" time="03.02.2015 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:50"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 22:25"]

- Letkan syntyessä liian lyhyet turvavälit. Sinulla ei ole aikomustakaan mennä ohi, mutta ajat silti niin lähellä seuraava, että ohi halajava ei siihen voi mennä. Koko letkasta ei pääse kerralla ohi, mutta myös yksi kerrallaan ohittaminen on tehty mahdottomaksi (tarkoitan 3-5 auton letkoja, en monen kilometrin ruuhkia jolloin ohittaminen on vain tyhmää).

- Em. mainittu tilanne, mutta rekan perään jumahtaminen

[/quote]

Nämä ärsyttävät erityisesti. Ei se ensimmäinen auto jonoa tee vaan se toinnen. Ja sori nyt mammat, mutta usein ne rekan perässä roikkuvat ja ei ohitusaikeissa olevat kuskit ovat naisia. En ymmärrä mikä se logiikka on olla ihan rekan puskirissa kiinni.

[/quote] Kyllä se jono alkaa siitä ekasta autosta.

[/quote]

Ei yksi auto ole jono. Jonoa tekee ne jotka ajaa sen yhden perässä. Jos ei halua ohittaa, niin miksi ei voi jäättää niin reilua rakoa että muut mahtuu ohittamaan?!?

Vierailija
147/236 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut ajokortti vasta parisen vuotta, ja ajokokemusta ei ole hirveästi, sillä minulla ei ole omaa autoa. Ajankin siis usein aika varovaisesti. Ärsytän varmasti monia kokeneempia kuskeja, mutta ajan mieluumin sellaista vauhtia, mikä sopii omiin taitoihini. Kärsin hieman ajopelosta, mutta miten muuten pääsisin siitä eroon, kuin ajamalla? Ja koen, että enemmän ne perseessä roikkujat ja hullut ohittelijat aiheuttavat vaaratilanteita, kuin minä. Pysyn kuitenkin koko ajan omalla kaistalla ja pidän reilun turvavälin edessä ajavaan.

Vierailija
148/236 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tie ei ole sitä varten että pääset toteuttamaan ajosuoritusta jolla maksimoit oman vapaa-aikasi. Sinulta puuttuu tällaisen oleellisen asian ymmärrys eli olet vajavainen kuljettaja. Valitettavasti tällaiset rutiininomaisesti pientä nättiä ylinopeutta ajamaan tottuneet, omasta mielestään muita tärkeämmät kuljettajat, ajavat usein myös paljon, jolloin meillä on tien päällä jatkuvasti kuljettajia, joiden henkinen kantti ei riitä suhtautumaan tyynesti siihen tosiasiaan että näillä heidän minäminäfantasiaansa häiritsevillä tekijöillä on yhtäsuuri oikeus olla tien päällä, oli se sitten mopoauto, traktori tai varovainen henkilöautoilija.

[/quote]

Jahas. Ilmeisesti tientukko ilmoittautui?

Jos 80km/h tuntuu pahalta nopeudelta kesällä maantiellä, niin autossa oikea paikka ei ole ratin takana. Ymmärrän varovaisuuden huonoissa olosuhteissa kuten liukkaus, sumu, kova sade, jne. Mutta kesällä kuivalla kelillä Suomen nopeusrajoitukset eivät ole liian korkealle asetettuja.

[/quote]

Väärin meni. Onko joku väittänyt että nopeusrajoitukset on liian korkealle asetettuja? Sinun pitäisi ymmärtää poistua ratin takaa jos arvostelukykysi on noin huono eikä henkinen kanttisi riitä liikenteeseen.

Vierailija
149/236 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:24"]Turvavälejä on hiukka hankala pitää sen vuoksi, että letkassa ajaessa siihen on heti joku apina tunkemassa. "Perässä roikkuja" taas on useimmiten odottamassa ohitusmahdollisuutta. Itselläni on vanhahko automaatti joka ei kiihdy yhtä nopeasti kuin vaihdeauto, jolloin ohitus on aloitettava mahdollisimman läheltä edelläajavaa että ehtii ohitse ennen kuin paikka menee ohi.

Itseäni ärsyttää se, että hidastetaan ennen punaisia valoja, ettei tarvitsisi pysähtyä. Tästä on sitten seurauksena, että kauempana perässä ajavat eivät ehdi valoista, kun jonon ensimmäinen eli hidastelija on vielä 25 metrin päässä kun valot jo vaihtuvat...
[/quote]Voi luoja mikä saapas.

Vierailija
150/236 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotias lapsi kuoli eilen ohitustilanteessa ja sinä tuot tähän Darwinin lain?

Vierailija
151/236 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 11:15"]

Ajankohtainen keskustelu: 2-vuotias kuoli ohitustilanteessa

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015020219136370_uu.shtml

[/quote]

niin kuka oli sitä mieltä että ohittelu on ihan ok? joka ikinen ohitus on liikaa ja jokaisen pitäisi siihen pyrkiä parhaansa mukaan että viattomat vastaantulijat eivät kärsi!

[/quote]

Minä olen sitä mieltä että ohittelu on ok. Enhän kävellenkään liikkuen jää hitaamman perään tepsuttelemaan, hyvänen aika sentään.

Kun tilaa on niin ohi vaan, ei se sen kummempaa ole.

Darwinin laki karsii kyllä epäkelvot pois omalla karulla tavallaan.

[/quote]

2-vuotias lapsi kuoli eilen ohitustilanteessa ja sinä tuot tähän Darwinin lain?

Vierailija
152/236 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 08:43"]

Ei kyllä yhtään ihmetytä että lähes kaikki vastaajat on sitä mieltä että ohittajat on niitä ketkä aiheuttavat vaaratilanteita. Pitäkää mammat se marssivauhti edes muutaman km/h yli nopeusrajoituksen, niin se liikenne alkaa sujumaan. Jos pelottaa, jää kotiin.

[/quote]

Minä eilen pysähdyin stop-merkin kohdalle paikassa, jossa niin todellakin kannattaa tehdä. Vieressäni oli auto kääntymässä vasemmalle, minä kääntymässä oikealle (t-risteys). Takanani tullut auto ei tästä tykännyt, hän tööttäsi kun lainkuuliaisesti pydähdyin, ja kun olin ehkä juuri ja juuri saanut auton käännettyä ja olin kiihdyttämässä vauhtia, tämä sankari pyyhältää ohi niin että vastaan tullut väistää lumipenkkaan. MIKÄ HELVETIN JÄRKI TUOSSAKIN OLI? 

[/quote]

Ei liity millään tavalla minun kirjoitukseeni, joten turhaan sitä lainasit, mutta totta, ei siinä mitään järkeä olekaan. Kuten ei myöskään siinä 60-70km/h matelussa 80:n alueella. Yhtä vittumaista molemmat.
[/quote] Jos on 80:n alue niin se ei tarkoita että olisi pakko ajaa sitä. Nopeus valitaan mm. sään mukaan.

Vierailija
153/236 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:25"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 07:52"]

Kun ei voida päästää sitä liittymästä tulevaa liittymään sujuvasti moottoritielle vaan ajetaan siinä rinnalla oikeanpuoleisella kaistalla, joten liittyjä joutuu hidastamaan vauhtiaan ja hidastaa sitten liikennettä ainakin hetkellisesti kun siihen tielle pääsee. Pohjoisessa talvisaikaan ryhmittymiskaistan ja oikeanpuoleisen kaistan välillä saattaa olla joskus reilu lumivalli muuten paitsi yhdessä kohden, mistä kaikki autot sitten ajavat. Tuo vielä vaikeuttaa asiaa jos siinä vasemmalla on urpoja jotka eivät osaa antaa tilaa.

[/quote]

Newsflash: se on sen liittyjän tehtävä sovittaa nopeutensa muun liikennevirran mukaiseksi...
[/quote]

Ai sinäkö olet yksi niistä mulkuista, jotka eivät millään anna tietä motarille liittyessä vedoten "minulla on oikeus"-asenteeseen? Aika monelta kolarilta vältyttäisiin liikenteessä, jos ihmiset oppisivat olemaan joustavia, eivätkä asennoituisi noin, että minulla on oikeus, laki sanoo! Ajatko sinä risteyskolarinkin tahallasi, jos joku ajaa väärin ja tulee kolmion takaa eteesi, ehtisit jarruttaa, mutta painat kaasua, koska laki sanoo, että sinulla on oikeus mennä ensin? Tottakai tieliikennelakia pitää noudattaa, mutta hyvä kuski osaa ennakoida ja olla joustava, ei tuijota vain omia oikeuksiaan, vaan yrittää toimia tilanteissa kaikkien liikkujien parhaaksi! Mikä ihmeen ongelma siinä on, ettei voi mennä ohituskaistalle, jos rampilta tulee letka autoja? Vasta kiihdytyskaistan jälkeen vaihdetaan sinne ohituskaistalle ja körötellään edessä, kun haluaisi päästä tuollaisesta itsekkäästä idiootista ohi.

Vierailija
154/236 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:55"]

Mun mies ajaa aina vauhdikkaasti, koska on taitava rattimies ja automme tehokas&turvallinen neliveto Audi.

[/quote]

Niin kauan se on ihan ok, jos muut ei joudu kärsimään miehesi törttöilystä.

Vierailija
155/236 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 08:43"]

Ei kyllä yhtään ihmetytä että lähes kaikki vastaajat on sitä mieltä että ohittajat on niitä ketkä aiheuttavat vaaratilanteita. Pitäkää mammat se marssivauhti edes muutaman km/h yli nopeusrajoituksen, niin se liikenne alkaa sujumaan. Jos pelottaa, jää kotiin.

[/quote]

Minä eilen pysähdyin stop-merkin kohdalle paikassa, jossa niin todellakin kannattaa tehdä. Vieressäni oli auto kääntymässä vasemmalle, minä kääntymässä oikealle (t-risteys). Takanani tullut auto ei tästä tykännyt, hän tööttäsi kun lainkuuliaisesti pydähdyin, ja kun olin ehkä juuri ja juuri saanut auton käännettyä ja olin kiihdyttämässä vauhtia, tämä sankari pyyhältää ohi niin että vastaan tullut väistää lumipenkkaan. MIKÄ HELVETIN JÄRKI TUOSSAKIN OLI? 

[/quote]

Ei liity millään tavalla minun kirjoitukseeni, joten turhaan sitä lainasit, mutta totta, ei siinä mitään järkeä olekaan. Kuten ei myöskään siinä 60-70km/h matelussa 80:n alueella. Yhtä vittumaista molemmat.
[/quote] Jos on 80:n alue niin se ei tarkoita että olisi pakko ajaa sitä. Nopeus valitaan mm. sään mukaan.
[/quote]

Tottakai. Mutta ei talvi tarkoita sitä, ettei ole turvallista ajaa 80 rajoitusten mukaan. Pitää olla aikamoista sohjoa ja jäätä, lunta tulla vaakasuorasta tai tien olla peilijäässä, että olisi perusteltua ajaa 60km/h 80km/h alueella. Kyllä se kertoo kuljettajan huonoista taidoista tai rajoittuneesta havainnointikyvystä (eli vaara liikenteessä), jos ei hyvällä ja normaalilla kelillä uskalla ajaa sitä 80 km/h.

Vierailija
156/236 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaappuminen keskiviivan vieressä ja päällä, vaikka omaa kaistaa olisi oikealla yllin kyllin. Eikö voisi yrittää edes siinä kaistan keskellä mennä. Sitten kun vielä nopeuskin vaihtelee joka niemen notkon saarelman mukaan, niin voe tokkiisa.

Vierailija
157/236 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:02"]

Minulla on ollut ajokortti vasta parisen vuotta, ja ajokokemusta ei ole hirveästi, sillä minulla ei ole omaa autoa. Ajankin siis usein aika varovaisesti. Ärsytän varmasti monia kokeneempia kuskeja, mutta ajan mieluumin sellaista vauhtia, mikä sopii omiin taitoihini. Kärsin hieman ajopelosta, mutta miten muuten pääsisin siitä eroon, kuin ajamalla? Ja koen, että enemmän ne perseessä roikkujat ja hullut ohittelijat aiheuttavat vaaratilanteita, kuin minä. Pysyn kuitenkin koko ajan omalla kaistalla ja pidän reilun turvavälin edessä ajavaan.

[/quote]

Hyvä, jatka noin. Älä välitä törpöistä, sillä niiden kanssa on pakko tulla aina toimeen. Sinä voit kehittyä hyväksi kuljettajaksi, mutta nämä törpöt ei kehity mihinkään, kusipäisyys on luonteessa, siitä ei voi harjoitella pois.

Vierailija
158/236 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:25"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 07:52"] Kun ei voida päästää sitä liittymästä tulevaa liittymään sujuvasti moottoritielle vaan ajetaan siinä rinnalla oikeanpuoleisella kaistalla, joten liittyjä joutuu hidastamaan vauhtiaan ja hidastaa sitten liikennettä ainakin hetkellisesti kun siihen tielle pääsee. Pohjoisessa talvisaikaan ryhmittymiskaistan ja oikeanpuoleisen kaistan välillä saattaa olla joskus reilu lumivalli muuten paitsi yhdessä kohden, mistä kaikki autot sitten ajavat. Tuo vielä vaikeuttaa asiaa jos siinä vasemmalla on urpoja jotka eivät osaa antaa tilaa. [/quote] Newsflash: se on sen liittyjän tehtävä sovittaa nopeutensa muun liikennevirran mukaiseksi... [/quote] Ai sinäkö olet yksi niistä mulkuista, jotka eivät millään anna tietä motarille liittyessä vedoten "minulla on oikeus"-asenteeseen? Aika monelta kolarilta vältyttäisiin liikenteessä, jos ihmiset oppisivat olemaan joustavia, eivätkä asennoituisi noin, että minulla on oikeus, laki sanoo! Ajatko sinä risteyskolarinkin tahallasi, jos joku ajaa väärin ja tulee kolmion takaa eteesi, ehtisit jarruttaa, mutta painat kaasua, koska laki sanoo, että sinulla on oikeus mennä ensin? Tottakai tieliikennelakia pitää noudattaa, mutta hyvä kuski osaa ennakoida ja olla joustava, ei tuijota vain omia oikeuksiaan, vaan yrittää toimia tilanteissa kaikkien liikkujien parhaaksi! Mikä ihmeen ongelma siinä on, ettei voi mennä ohituskaistalle, jos rampilta tulee letka autoja? Vasta kiihdytyskaistan jälkeen vaihdetaan sinne ohituskaistalle ja körötellään edessä, kun haluaisi päästä tuollaisesta itsekkäästä idiootista ohi.

[/quote]

Eihän moottoritielle liittymisessä ole mitään ongelmaa, jos ne motarilla ajavat pitää järkevät ajoetäisyydet ja pitävät nopeuden tasaisena. Usein vaan käy niin se väli kiihdyteään umpeen, johon ajatteli puikahtaa tai sitten jos alkaa soivittaa vauhtiaan seuraavan auton taaksen, niin tämä torvi alkaa hidastamaan ja sen jälkeen sen takana ei enää ole tilaa.

Vierailija
159/236 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:17"]

Jos on 80:n alue niin se ei tarkoita että olisi pakko ajaa sitä. Nopeus valitaan mm. sään mukaan.

[/quote]

Totta, mutta on se suoranaista vittuilua muita kohtaa, kun kesäkelissä ajellaan 60km/h kahdeksankympin alueella. Ja harvoin Suomessa on niin huono keli, että alle 80 pitäisi ajella.

Veikkaan, että monilla autoilijoilla on talvipyörät liian pienet ja he katsovat sokeasti nopeusmittaria. Ainakin tuntuu että usein mennään selvästi alle rajoitusten vaikka keli on ihan hyvä.

Vierailija
160/236 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 07:39"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 00:59"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 00:29"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 00:08"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 00:01"]Itse pidän turvaväliä. Voin ajaa 80 alueella 60 jos koen sen tarpeelliseksi. Jos tahdot ohi, autan siinä. Minusta huono kuski on sellanen joka itse päättää miten muiden kuuluu ajaa. Ennakoiva ajaja säästää löpöä, autoa, itseään mutta myös minimoi onnettomuus riskejä ei vaan itseltään mutta myös muiden kohdalla. Itsekin ajan paljon. Ja se vaan menee niin ettei se hyvä kuski ole se joka ajaa joka käänteessä tien maksiminopeutta säässä kuin säässä vaan pitää ymmärtää että maksiminopeus kuuluu alittaa. Jos ajaa ohituskaistalla ja satasta satasen alueella niin ei se ole paska jos ohittaa jonon kokonaan eikä ala lain vastaisesti siksakkaamaan kaistoilla -koska takana on joku mulkku jonka pitäisi saada ajaa ylinopeutta. Ei se niin mene! :D [/quote] Saanko udella, että mikä on sinun paljon? Itselläni kilometrejä tulee n. 80tkm/vuosi, enkä pysty allekirjoittamaan kirjoitustasi. [/quote] Saman ajan itsekin. Ihan sama allekirjoitti vai et. Tunnen paljon paskojakin ammattikorkeakoulu jotka ottavat kortin kuivumaan ja nauraa asialle. Pitäisi varmaan vaan kunnioittaa sellaisen ihmisen toimintaa? Olen itse ratin takana asiallinen ja päästän ihmisiä ohi kaasua voi jättää painamatta tai kulkea niin että muut voi ohittaa mutta kun ajaa järkevästi niin ohitus sujuu kaikilta hyvin. Huono kuski reagoi muiden ajamiseen. Et sinä päätä missä mielentilassa tai miten tuntemattomassa paikassa joku ajaa. Jos menet aamulla rattiin niin nukkusit jo ja heräisit ajoissa. Siinä pari ilmaista vinkkiä! [/quote] En ole ammattikuski, en vaan halua viettää vapaa-aikaani tien päällä vaan sen takia että jollekkin ajaminen on "vaikeaa".

[/quote]

Ei se tie ei ole sitä varten että pääset toteuttamaan ajosuoritusta jolla maksimoit oman vapaa-aikasi. Sinulta puuttuu tällaisen oleellisen asian ymmärrys eli olet vajavainen kuljettaja. Valitettavasti tällaiset rutiininomaisesti pientä nättiä ylinopeutta ajamaan tottuneet, omasta mielestään muita tärkeämmät kuljettajat, ajavat usein myös paljon, jolloin meillä on tien päällä jatkuvasti kuljettajia, joiden henkinen kantti ei riitä suhtautumaan tyynesti siihen tosiasiaan että näillä heidän minäminäfantasiaansa häiritsevillä tekijöillä on yhtäsuuri oikeus olla tien päällä, oli se sitten mopoauto, traktori tai varovainen henkilöautoilija.

[/quote]

Jahas. Ilmeisesti tientukko ilmoittautui?

Jos 80km/h tuntuu pahalta nopeudelta kesällä maantiellä, niin autossa oikea paikka ei ole ratin takana. Ymmärrän varovaisuuden huonoissa olosuhteissa kuten liukkaus, sumu, kova sade, jne. Mutta kesällä kuivalla kelillä Suomen nopeusrajoitukset eivät ole liian korkealle asetettuja.

[/quote]

Onhan ne rajoitukset matalia, mutta ei ne sun surkimuksen päätöksellä yhtään korkeammiksi muutu.

[/quote]

Jos laki on huono -sitä rikotaan.... :)
[/quote]

Onko tämä joidenkin naisten tyyli liikenteessä?! Rikotaan lakia mikäli se nyt ei omaa mieltä satu miellyytämään?!
Enää en yyyhtään ihmettele miksi naiskuskeja haukutaan yleisesti ja kokoajan!
Kyllä tän ketjun perusteella aika monelta "täydellisen hyvältä" naiskuskilta pitäis kortti ottaa pois!! Saatana miten vaarallisia te ootte tuolla tienpäällä!
Ja ei, mä en hidastele ja ajelen paljon, mut minä sentäs kunnioitan muita tiellä liikkujia (jopa niitä "paskoja") ja anna jokaisen ajaa niin kuten itse haluavat.
Onnettomuus opetti olemaan aika rauhallinen liikenteessä.
[/quote]

On aivan turha alapeukutella!
Tämä ketju on kamalaa luettavaa siihen nähden millaista liikenteessä oikasti on!
Kuvittelin aikasemmin miesten olevan mulkkuja auton ratissa, harmi vain, että niitä pahimpia mulkkuja onkin naiset. Naiset jotka KUVITTELEVAT olevansa täydellisyyttä hipovia kuskeja, noudattavat lakeja sillon ku se sopii omaan mieleen parhaiten ja kehoitetaan arempia kuskeja pysymään kotona. Miksi helvetissä!?
Kannattaiskohan jokaisen keuhkoojan täällä alkaa vilkuilemaan sinne peilin suuntaan ja miettimään miksi pikku kolareita sattuu niin paljon?
On toki hyvä huudella toisille, jos itseään ei oma henki kiinnosta.
Mä kunnioitan hitaammin ajavia, ymmärrän heidän ajavan tasan juuri sitä nopeutta missä he kokevat hallitsevansa autonsa. Mutta yhtään en kunnioita näitä, joilla on omat säännöt liikenteessä ja haukkuvat muut lyttyyn.
Ei teistä kukaan (edes minä) ole täydellistä kuskia nähnytkään!! Olette tumpeloita, tunareita, idiootteja ja taitamattomia ratin takana. Joten miettikää seuraavan kerran kun tielle lähdette, että seuraavalla kerralla lehtien otsikoihin ja kolaritilastojen kaunistukseksi saatatte juurikin te päätyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme