Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Graduntekijät, mikä fiilis?

Vierailija
02.02.2015 |

Mulla hommat aika alkuvaiheessa, aineistoa kerään. Paska fiilis just tänään, tuntuu että oon yliopiston kaikkien aikojen tyhmin ja surkein graduntekjä. 

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

30: Saako udella, missä tiedekunnassa on sanamäärä rajattu? En ole itse kuullut moisesta, mutta ehkä omallakin (matemaattis-luonnontiet.) ovat säännöt muuttuneet, mutten ole tietoinen.

Vierailija
82/117 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 15:39"]

Mulla on tavoitteena vain päästä läpi, arvosana 2 riittäisi minulle ihan hyvin. Kuinkahan huono se oikeasti saa olla? :D Nuo arvostelukriteerit on jotenkin niin ympäripyöreitä.

[/quote]Mä sain kandista 2 eikä siinä ollut kyllä paljoa järkeä. Graduun nyt on kyllä sentään selkeämmät ohjeet.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

55: Kai se saa olla niin huono, että läpi kuitenkin pääsee. Mikä tuo 2 oikein on? Onko se ammattikorkeakoulun arvosana?

Vierailija
84/117 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 15:12"]

Jos sen G:n haluaa valmiiksi, niin kyllä on ihan mahdollista tehdä se parissa kk. Työn ohessakin.

[/quote]

Riippuu kyllä ihan alasta, vai puhutko pelkästä kirjoitusosasta? Luonnontieteellisessä voidaan kerätä näytteitä esim. yhden vuoden ajalta.

Vierailija
85/117 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 16:01"]

55: Kai se saa olla niin huono, että läpi kuitenkin pääsee. Mikä tuo 2 oikein on? Onko se ammattikorkeakoulun arvosana?

[/quote]

Kyllä tuo 1-5 -arvosteluasteikko on ihan yliopistossa käytössä. Opiskelen ruotsia.

Vierailija
86/117 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

60: Enpä ole ennen kuullut. Miten tuo suhteutuu seitsenportaiseen arvosteluun, jossa on:

approbatur
lubenter approbatur
non sine laude approbatur
cum laude approbatur
magna cum laude approbatur
eximia cum laude approbatur
laudatur

?

Vierailija
88/117 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon alanvaihtaja, eka lopputyö tuli tehtyä puolessa vuodessa, ja siitä 3kk lapsi oli sairaana. Toki ekoihin opintoihin kului reilu 10 vuotta, kun olin yli puolet ajasta töissä, myös noin 2000 km päässä yliopistosta pari vuotta, jolloin ei kyllä opinnot napanneet pätkääkään. Nyt uusi tutkinto on gradua vaille valmis, aikaa menny jotain 1 vuosi ja 5kk. Gradun teolle olen varannut tällä kertaa 9 kk, ja siihen mahtunee 5-8 viikkoa lomia ja paritkin sairaslomat tarvittaessa. Vanha ala ei ole työllistävä, uuden alan töihin olen pätevä vasta kun gradu on valmis. Pakko siis tehdä, jos aikoo joskus töihin. Luultavasti koko kesän lomailen, ja kirjoitan gradua aktiivisesti maalis-huhtikuun ja syyskuun, lulen, että se loppujen lopuksi riittää. Sehän on vain lopputyö. Niin joo, suurin osa kursseista on vitosella läpi, muutama myös kolmosella ja nelosella. Pitää miettiä, mitä varten opiskelee ja sitten... Just do it.

Vierailija
89/117 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä fiilis. Gradu valmis, vain artikkeli johonkin tiedejulkaisuun puuttuu. Opintopisteetkin (40op) kilahtaneet rekisteriin ja gradu on sidottu ja tiedekunnan kirjastoon lähetetty. Artikkelin ensimmäinen englanniksi käännetty luonnos tehty. Nyt ohjaaja keksi että pitäisikin vielä tehdä ainakin yksi ajo tutkimusdatasta ja lisätä ne tulokset siihen artikkeliin. En jaksaisi, nyt tämä asia on roikkunut kohta 2kk kun en halua aloittaa.

Vierailija
90/117 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 16:35"]

60: Enpä ole ennen kuullut. Miten tuo suhteutuu seitsenportaiseen arvosteluun, jossa on:

approbatur
lubenter approbatur
non sine laude approbatur
cum laude approbatur
magna cum laude approbatur
eximia cum laude approbatur
laudatur

?

[/quote]

Asteikoissa on vaihtelua, meillä (OTK) arvostelu on 5-10 ja hylätty.

Vierailija
91/117 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 10:43"]Mites teillä muuten työtilanne? Onko gradun jälkeen töitä tiedossa? Itsellä gradu kohta valmis, mutta töistä ei mitään tietoa.. Pelottaa työttömäksi maisteriksi valmistuminen. Vaikka olenkin tehnyt aika hyvin oman alan töitä koulun ohella ja ulkomaankokemusta ja kielitaitoa löytyy, ei tunnu minnekään pääsevän edes haastatteluun :(
[/quote]

Eipä oo ei..

Vierailija
92/117 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoitan väittäriä ja muistelen, miten mukavaa oli gradun kirjoitus aikoinaan, kun se oli huomattavasti selkeämpää ja teema oli hiukan pienempi, ei tarvinnut ottaa niin paljon paineita uuden keksimisestä... eli summa summarum, joka kohdassa kirjoittaminen on varmaan se hankala vaihe ja niiin kuin silloinkin, nytkin on välillä ihan epätoivoinen olo, ja joskus taas toiveikas, kun on flowta... Päivät on erilaisia, ei aina ole yhtä virkeä ideoimaan ja sitten pitää vaan tehdä jotakin rutiinimaista tai kerätä vielä lisäâ matskua, että jostakin tulisi joku uusi ajatus mieleen lukiessa... yleensä se tehoaa, mutta joskus on tervanjuontia. Mulla on tapana muutenkin ensin kerätä hurjasti materiaalia ja sitten olen hukkua siihen, mutta olen aina pelännyt aloittaa kirjoittamista ennen kuin olen varma, että tiedän asiasta tarpeeksi... nyt tosin ohjaaja on koko ajan patistanut kirjoittamaan, mikä on tietysti siinä mielessä hyvä, että jää materiaalinkeruusta jatkuvasti jotakin konkreettista muistiin ja niitä raakileita tulevaisuuteen muokattavaksi, mutta samalla turhauttaa ihan mahdottomasti, etten pysty tekemään omalla tyylilläni, eli ensin keräten ja sitten vasta kirjoittaen... no, joo luku kerrallaan siitä se tulee, mutta turhauttaa vaan se, että tietäâ joka ikistâ lukua kirjoittaessaan, että joutuu editoimaan lopuksi todella raaalla kädellä.

Vierailija
93/117 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kaksi gradua ja ihan ekana ohjeena, että suhtautukaa siihen kuin mihin tahansa kurssityöhön. Ei se ole mikään vuorenkokoinen suoritus, ja hoituu suhteellisen äkkiäkin heti kun saa raamit selväksi työlleen. Mikä on sen tarkoitus, mitkä ovat spesifit tutkimuskysymykset, millä metodeilla ja aineistolla vastauksia haetaan, minkä teoreettisen näkökulman tai kehyksen kautta asiaa lähestytään. Kun nämä on selviä, tutkiminen ja kirjoittaminen sujuvat leikiten.

Vierailija
94/117 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan. Musta tuntuu että en saa tuloksiin mitään logiikkaa, sellaista punaista lankaa. On vähän eri maailmasta keskenään nämä tulokseni jotenkin. Huoh.

Vierailija
95/117 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graduntekijät, mikä fiilis? 

Täällä yritän saada tuloksia aikaan. Sekavat ja vaihtelevat olot, jotkut kohdat hyviä, toiset vaan jotain plaaplaa..

Ja noille jotka sanoo "sen kun tekee sen vaan", itse ainakin olen tehnyt jo pari kertaa mielestäni suht valmiiksi, mutta ohjaajan mukaan ei ole läpimenevä gradu vielä ilman kunnon muutoksia.

Vierailija
96/117 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vv

Vierailija
97/117 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa ja ahdistaa. Koko alkuvuoden olen vältellyt koko gradua. Kohta se on pakko puristaa kasaan muutamassa viikossa. Arghh! 

Vierailija
98/117 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan huippufiilis! Aineiston olen kerännyt ja kirjoittanut tulososion. Nyt pitää vielä hieman muokata tekstiä, liittää teoria ja kirjoittaa johtopäätökset. Teoriaosuus sun muut ovat olleet valmiina jo hetken ja olen ikionnellinen, että keräämäni aineisto on mielenkiintoista ja sellaista, joka "sopii" työhöni. Jotenkin tässä loppusuoralla kirjoittaminen on muuttunut entistä helpommaksi. Mitähän teen kun tämä on ohi?!

En ota paineita arvosanasta. Mielelläni näkisin saavani 3, mutta en ota stressiä sen kummemmin. 

Vierailija
99/117 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain C:n kun pelkäsin että meneeköhän edes läpi. Mahtava fiilis! :)

Vierailija
100/117 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyipäs sopiva ketju. 5. vuosi lähenee loppuaan, vauva kyllä välissä tullut, etten siitä itseäni halua rankaista, ettei gradu ole vielä valmis, mutta sen tekeminen on niin PASKAA! Matikan gradua teen, ja sen pitäis olla sieltä helpoimmasta päästä, mutta nyt kun katson n.15 sivun tuotostani, se näyttää niin typerältä. Matikkaa nähnytkään..en uskalla koskaan palauttaa sitä :D Valmiiksi se olisi kuitenkin toukokuun puoleenväliin mennessä saatava. YÄK.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi