Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison lapsi edellisestä liitosta

Vierailija
14.11.2021 |

Puolison aikuinen lapsi edellisestä liitosta ei kunnioita minua tai sanomisiani tippaakaan. Puolisoni taiteilee lapsen ja minun välillä ja yrittää pitää molemmat tyytyväisinä. Rakastan puolisoani enemmän kuin mitään maailmassa, enkä voi kuvitella elämää ilman häntä, mutta lapsen asenne ja sen tuomat ongelmat alkavat jo vaikuttaa suhteeseemme. Mikä on ratkaisu ja kannattaako edes yrittää? Pitääkö vain hyväksyä faktat ja nostaa kytkintä? Harmillisinta toki on, että todennäköisesti tulee päivä, kun tämäkin lapsi kasvaa myös mieleltään aikuiseksi ja sitten hän tajuaa mitä on aiheuttanut ja hän katuu. Sitten on toki liian myöhäistä korjata asioita.

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tuo lapsi on ärsyttävä, omanapainen ja itsekäs. Sellainen on minun poikani. Nuorempi poika ei ole.

Ei tuossa auta kuin asettaa rajat. Sanoa, että näitä et sitten syö. Sanoa, että vauva hoidetaan klo 20-2.30, ja silloin ei saunota. Sanoa, että yöllä ei käytetä mikroa.

JA sanoa, että jos ei kelpaa, niin mene omaan kämppääsi. Niin minäkin sanon 21 v pojalleni. 19 veelle sanon, että jos ei kelpaa, muuta pois.

Miksi ei saa saunoa? Tai käyttää yöllä mikroa?

102/116 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista. Todellakin apua ja mielipiteitä kaivataan. Aikuinen lapsi on siis kyseessä, 20 v. Asui vielä kotona, kun muutin mieheni kanssa yhteen. Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 5 vuotta, 1 yhteinen lapsi on. Tämä edellisen liiton lapsi siis asuessaan täällä ei osallistunut juuri mihinkään..no sanotaan ei mihinkään kotihommiin. Päinvastoin, saimme hänen jälkensä siivota. Jos pyysin apua jossain hän änähti ikäänkuin aikoisi asian tehdä, muttei tehnyt, minä en sitten jaksanut muutaman päivän ja muistuttelun jälkeen odottaa ja tein sitten itse. Odotin kuin kuuta nousevaa hänen poismuuttoaan ja se se vasta olikin pitkäpiimäistä hommaa. Minä annoin hänelle kaikki mööpelit uuteen asuntoon, sohvat, nojatuolit, lamput, keittiövälineet, sängyn yms. Hän ei ole edes sanaa kiitos sanonut. Nyt hän usein ilmoittaa lyhytsanaisesti tulevansa käymään luonamme, sanoo että tulee vaikka ke käymään ja yhtäkkiä huomaan, että lojuu meillä vielä sunnuntaina. Ei edelleenkään osallistu mihinkään. Olen pyytänyt, että hän ei öisin kulkisi ulkona meillä yöpyessään, koska meille syntyi miehen kanssa vauva puoli vuotta sitten, ei noudata tätä yhtä pientä pyyntöä vaan yrittää sitten luikkia salaa ovista ja toki minä yöllä havahduin kun hän palaa. Olisi vielä tuhat ja yksi tarinaa kerrottavana, mutta en taida jaksaa.. mielipiteitä tähänastisesta?

Mitä siis tekisitte?

Asunnon avain pois. Se on teidän kotinne ja aikuinen " lapsi " saa  luvan noudattaa teidän tahtoanne teidän kodissanne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei ole lapsi vaan aikuinen ihminen. Vaikka hän tulee "kotiin" käymään, niin se ei ole enää hänen kotinsa.

Joten hänen on eklettävä niillä säännöillä, millä teillä eletään. Jos hiippaiee yällä ulkona , niin menköön sitten omaan kotiinsa nukumaan. Miksi annatte tehdä noin? Ettekö osaa asettaa AIKUISELLE ihiselle rajoja?

Antaisitteko kavereidenne toimia noin? Aivan, ette. EI se aikuinen "lapsi" ole sen kummempi, jonka annetaan rellestää miten huvittaa.

Käskette sen lojumasta omaan kämppäänsä.  Varsinkin, jos ei osaa edes alkeelliisa käytöstapoja. 

Nyt on kyse MIEHEN aikuisesta lapsesta. Hän on ainoa, joka voi sopia pelisäännöistä, ei ap. Ap voisi kohdistaa valituksen oikeaan osoitteeseen eli miehelle, ei palstalle tai miehen lapselle.

Omituinen ajatus. Jos kodissani on aikuinen henkilö, miehen sukulainen, kylässä, en saa antaa hänelle käytöksestään palautetta suoraan vaan vain miehen kautta? Entä jos kylässä on anoppi, puolison sisarus tai kaveri? Entä jos itse kutsun anopin kylään ja tämä käyttäytyy huonosti, saanko silloin antaa suoraan palautetta? Ymmärtäisin neuvon, jos puolison lapsi olisi alaikäinen, mutta parikymppistä ei pitäisi olla enää tarpeen kasvattaa.

Vierailija
104/116 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tuo lapsi on ärsyttävä, omanapainen ja itsekäs. Sellainen on minun poikani. Nuorempi poika ei ole.

Ei tuossa auta kuin asettaa rajat. Sanoa, että näitä et sitten syö. Sanoa, että vauva hoidetaan klo 20-2.30, ja silloin ei saunota. Sanoa, että yöllä ei käytetä mikroa.

JA sanoa, että jos ei kelpaa, niin mene omaan kämppääsi. Niin minäkin sanon 21 v pojalleni. 19 veelle sanon, että jos ei kelpaa, muuta pois.

Miksi ei saa saunoa? Tai käyttää yöllä mikroa?

Siksi, koska työssä käyvät tarvii yöllä unta. Jos koko perhee valvoo öisin, niin sitten saa metelöidä kuten haluaa.

(Tosin, meidän teiniperheessä vaihdoimme kaikki ovet äänieristettyihin oviin juuri sen takia, ettei tarvitse riidellä)

Saunominen: ihan perus käytöstapoja on hoitaa omat hommat silloin,,kun ei ole kiirellisempää. Jos itsellä on kiire saunoa tiettyyn aikaan, on kohteliasta ilmoittaa, ettei voi asiaa hoitaa muulloin.

Muita rautalankakysymyksiä?

Vierailija
105/116 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen lapsi pudottaa lattialle jotakin, ja siitä huomautetaan jottei se päädy vauvan suuhun. Hmmm...

Puolivuotias ei vielä hirveästi liiku, mahdollisesti ryömii hieman. Miten puolivuotias vauva pääsisi itsekseen noukkimaan keittiöstä jotakin suuhunsa? Etkö vahdi lastasi?

Trolli Porvoosta.

Vierailija
106/116 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei ole lapsi vaan aikuinen ihminen. Vaikka hän tulee "kotiin" käymään, niin se ei ole enää hänen kotinsa.

Joten hänen on eklettävä niillä säännöillä, millä teillä eletään. Jos hiippaiee yällä ulkona , niin menköön sitten omaan kotiinsa nukumaan. Miksi annatte tehdä noin? Ettekö osaa asettaa AIKUISELLE ihiselle rajoja?

Antaisitteko kavereidenne toimia noin? Aivan, ette. EI se aikuinen "lapsi" ole sen kummempi, jonka annetaan rellestää miten huvittaa.

Käskette sen lojumasta omaan kämppäänsä.  Varsinkin, jos ei osaa edes alkeelliisa käytöstapoja. 

Nyt on kyse MIEHEN aikuisesta lapsesta. Hän on ainoa, joka voi sopia pelisäännöistä, ei ap. Ap voisi kohdistaa valituksen oikeaan osoitteeseen eli miehelle, ei palstalle tai miehen lapselle.

Omituinen ajatus. Jos kodissani on aikuinen henkilö, miehen sukulainen, kylässä, en saa antaa hänelle käytöksestään palautetta suoraan vaan vain miehen kautta? Entä jos kylässä on anoppi, puolison sisarus tai kaveri? Entä jos itse kutsun anopin kylään ja tämä käyttäytyy huonosti, saanko silloin antaa suoraan palautetta? Ymmärtäisin neuvon, jos puolison lapsi olisi alaikäinen, mutta parikymppistä ei pitäisi olla enää tarpeen kasvattaa.

Uusperheessä on oma dynamiikka. Totta kai lapsipuolelle saa sanoa, mitä haluaa, mutta jos haluaa luoda hyvät suhteet häneen, on paras kierrättää käskyt vanhemman kautta. Suhteiden luominen ja luottamuksen rakentaminen on hidasta puuhaa, sen kun rikkoo,,niin voi mennä vuosia saada homma pakettiin uudelleen.

Jos taas ihmissuhteilla ei ole mitään merkitystä, niim tee ihan mitä itse haluat.

107/116 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omille lapsille voit noin sanoa, vieraalle et. Se on ISÄN asia. Jos ei miellytä, aina voi muuttaa ITSE pois.

Kyseessä myös ap.n koti .Vieras on sitäpaitsi AIKUINEN . Ei vieras säätele sääntöjä. Ei kuulu perheeseen

Vierailija
108/116 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omille lapsille voit noin sanoa, vieraalle et. Se on ISÄN asia. Jos ei miellytä, aina voi muuttaa ITSE pois.

Kyseessä myös ap.n koti .Vieras on sitäpaitsi AIKUINEN . Ei vieras säätele sääntöjä. Ei kuulu perheeseen

Kyllä minun aikuiset lapset kuuluu perheeseen.

Kauhea asenne, että kun täytät 18 niin sen jälkeen potkitaan pois perheestä.

Etelämpänä perheeseen kuuluu paljon laajempi joukko ihmisiä, ja meilläkö siihen saisi kuulua vain vanhemmat ja alaikäiset lapset?

Vierailija
109/116 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, en jaksanut lukea kaikkia viestejä, mutta siis teillä on yhteinen pieni lapsi ja miehellä aiemmasta liitosta syntynyt parikymppinen joka tykkää oleilla teillä eikä osallistu kotihommiin. Ja sehän sinua ärsyttää. Tää nuori pitää kotianne kotinaan, koska on asunut siellä. Hän valvoo öisin, ja luikkii (koska ei halua herättää vauvaa) milloin mitenkin. Hän on teillä koska rakastaa isäänsä ja haluaa vielä kodin turvaa aina silloin tällöin. Hänellekin on varmasti shokki, sinä olet siellä ja hän aistii ettet pidä hänestä. Kurja tilanne. Voisitko antaa miehesi hoitaa isän hommat ja antaa hänen käydä keskustelua nuoren kanssa, että hän saa kyllä olla teillä, mutta sinä et jaksa hoitaa kaikkia kotitöitä yksin, että olisi kiva jos hän osallistuisi niihin. Hän voisi vaikka käydä kaupassa, leikittää vauvaa, osallistua yhdessä ruoanlaittoon yms. Siinä samalla tutustuisitte toisiinne paremmin. Antaisit miehesi myös viettää yhteistä aikaa nuoren kanssa, lähtisivät vaikka syömään keskenään tai harrastamaan jotain. Anna heille siis omaa tilaa ja vastuuta niin luulis tilanteen ajan kanssa parantuvan.

Vierailija
110/116 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä tapauksissa AINA se mies on saamaton vätys jota ei kiinnosta perheen asiat. Antaa omien lasten käyttäytyä miten sattuu ja sysää kaiken vastuun uudelle puolisolle. Sitten nämä valittajat AINA vaativat lapselta ja usein lapsen äidiltäkin kaikenlaista mutta miehen ei tietenkään tarvitse ottaa vastuuta tai muuttua.

Ja liian usein niitä yhteisiä lapsia aletaan pukkaamaan vaikka jo olemassa olevissa lapsissa olisi tarpeeksi työmaata.

Vierailija
111/116 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitus ansaitaan, sitä ei voi vaatia, kuten ei rakkauttakaan.

Vierailija
112/116 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin on toimittukin, että mies on ohjeistanut nuorta ja nuori on saanut täällä olevilla miten paljon tahansa, mutta hän ei ole muuttanut tapojaan millään lailla vaan päinvastoin on alkanut sitten salassa tehdä ja valehdella päin naamaa jos ei muuten saa tehdä mitä haluaa.

Tämä puolivuotias konttaa kovaa vauhtia ja nousee jo seisomaankin, kerää nopsaan kaiken lattioilla suuhunsa.

Emme ole etelässä vaan Suomessa ja kyllä, siltikin myös miehen lapsi edellisestä liitosta kuuluu tiiviisti perheesemme. Mutta jos hänen käytöksensä on tällaista emme me enää sitä jaksa kodissamme katsella. Kuten emme jaksaisi katsella kenenkään muunkaan perheenjäsenen käytöstä. Ja hän on siis AIKUINEN, ei enää lapsi. Aikuisena hankitaan oma asunto, otetaan vastuu omasta elämästä ja aletaan käyttäytyä ihmisiksi, myös ja varsinkin niitä omia läheisiä ja perhettä kohtaan.

Vierailija
113/116 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esittää saa, mutta eri asia on huomioidaanko sitä. Aina voi muuttaa vain omaa käytöstään eli tilata muuttoauton, jos meno ei miellytä.

Etkö edes ymmärrä, että se on tällä hetkellä enemmän ap:n koti kuin miehen täysi-ikäisen lapsen? Ap todennäköisesti maksaa siitä kodista, ei puolisonsa lapsi. Ap:lla on puolisonsa kanssa pieni taapero, ei puolison täysi-ikäisellä lapsella. Kumpikohan tässä yhtälössä lähtee kämpästä, jos tilanne menee pahaksi? Minun näkemykseni mukaan ei ainakaan ap.

Vierailija
114/116 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä tapauksissa AINA se mies on saamaton vätys jota ei kiinnosta perheen asiat. Antaa omien lasten käyttäytyä miten sattuu ja sysää kaiken vastuun uudelle puolisolle. Sitten nämä valittajat AINA vaativat lapselta ja usein lapsen äidiltäkin kaikenlaista mutta miehen ei tietenkään tarvitse ottaa vastuuta tai muuttua.

Ja liian usein niitä yhteisiä lapsia aletaan pukkaamaan vaikka jo olemassa olevissa lapsissa olisi tarpeeksi työmaata.

Vähän ohi aiheesta, mutta minä olen isäpuoli ja meillä on päinvastoin. Jos lapsi olisi minun, niin kuri olisi paljon tiukempi. Mutta tällä hetkellä en  voi oikein sanoa mitään, kun lapsi ei ole minun ja lapsen äiti on ottanut asenteen, että minulla ei periaatteessa ole oikeutta sanoa mitään, kun se asia on aina vähintäänkin väärin muotoiltu. En saa esim. sanoa, että älä puhu ruoka suussa, tai että kengät ja reppu laitetaan oikeaan paikkaan, eikä jätetä eteiseen lojumaan tai että sänky petataan kunnolla, eikä vain viskata tyynyä ja peittoa päälle. En pystyisi petaamaan sänkyä niin huonosti kuin tämä lapsi, vaikka yrittäisin. 

Vierailija
115/116 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kodissaan pitää teineillekin voida sanoa asioista,eiväthän he mitään kuninkaita ole.

Vierailija
116/116 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ap:nkin koti,kyllä hän saa esittää mielipiteensä asioista kotonaan.

Esittää saa, mutta eri asia on huomioidaanko sitä. Aina voi muuttaa vain omaa käytöstään eli tilata muuttoauton, jos meno ei miellytä.

Jos AP maksaa asunnosta / omistaa asunnosta puolet, niin se ei kyllä mene, että hän olisi se joka joutuu muuttamaan tai olemaan hiljaa. Se aikuinen lapsi on VIERAANA siellä vanhempansa kotona, hän ei omista asuntoa, eikä hänellä ole mitään sanavaltaa siitä miten siellä toimitaan. Asunnossa ollaan siten, kuin isännät sanovat, ei niin kuin itse haluaa. Jos ei kermaperseaikuislapselle mene perille, niin avaimet pois. Kotiin tullaan vain päiväsaikaan, yöksi ei jäädä. Pidä keittiön kaapit tyhjänä, niin tuskinpa tulee enää syömään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän