Ex-vaimo kieltää lapsiani käymäatä isänpäivänä
Meillä on yhteishuoltajuus mutta lapsilla on äidin viikko just nyt kun on isänpäivä. Vanhempi lapsista 13v soitti ja sanoi äidin kieltäneen lapsia tulemasta isänpäivänä käymään koska viettävät isänpäiväö uuden miehensä kanssa. Ainut hauska juttu on että tällä uudella miehellä ei ole lapsia. Hän on ainoastaan isäpuolena minun ja ex vaimoni lapsille.
Vi##u kun naiset osaa olla typeriä. Meidän kotien välillä on matkaa 700-metriä joten ei tarvitsisi edes kuskailla.
Kommentit (115)
Iso isät on myös isiä . Muistakaa .
Tuttu tilanne, valitettavasti. Ymmärrän varsin hyvin, että on tatti otsassa.
Ei sitten kosteta äitien päivänä tai äitipuolen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisköhän ap sun kirjoituttaa se sopimus uusiksi niin, että siellä mainitaan juhlapäivät, syntymäpäivät, vanhempiesi hautajaiset jne?
Älä nyt pilaa hyvin alkanutta provoa.
Ikävä kyllä moni isä saa tällaisen kohtelun tänäpäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, että naisen pitäisi jatkaa elämäänsä ikuisesti sinuun ripustautuneena? Naisella on uusi ja hyvä suhde, ja lapset ovat saaneet miehenmallin, eli käytännössä uuden isän elämäänsä. Älä sinä tarraudu heidän elämäänsä, vaan anna heidän viettää yhdessä perheenä näitä merkkipäiviä.
Höpö höpö. Lapsen isyys on ikuinen eikä sitä voi viedä isältä kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Juu soitin kyllä ja meillä on sossun paperissa määritelty viikot jotka ovat äidillä ja jotka isällä. Nyt on vain äidin viikko ja vaihtopäivä on sitte perjantai.
Harmittaa tosi lujaa lasten puolesta koska tiedän heidän askarrelleen yms. Isänpäivän vuoksi.
Äiti kyllä pyytää usein hänen viikoillaan että lapset voisivat olla minun luona hänen viikollaan kun on viikonloppuna menoa ja se ei ole minua koskaan haitannut.
Just olin tulossa kysymään tätä :D Meillä sama homma. Silloin kun exä haluaa kiusata tai kontrolloida, niin "paperissa lukee näin, joten näin tehdään", mutta jos kyse on hänen iltariennoistaan tai rimpsailustaan, niin "ei sitä paperia nyt tarvitse tuijottaa kuin piru raamattua" :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän äiti otti isästä eron kun paljastui että isä oli pettänyt äitiä. Käänsi isän työn isää vastaan ja sai yksinhuoltajuuden. Muutettiin melkein kahdensadan kilometrin päähän eikä nähny isää moneen vuoteen. Nyt kun ollaan jo aikuisia kaikki ollaan kaikki neljä lasta isän kanssa hyvissä väleissä ja asutaan samassa kaupungissa. Ymmärrän kyllä äidin olleen vihainen mutta huono aviomies ei tee myös huonoa isää. Isästä ei ole mitään pahaa sanottavaa mutta äidille olen katkera kun itsekkäästi vei meiltä jotain niin tärkeää.
Isäsihän tuon kaiken aiheutti. Pettäminen johtuu narsismista ja narsisti ei ole hyvä isä.
Täällä taas Vauvapsykologi äänessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti yrittää saada uudesta miehestään lapsillenne uuden isän. Odotas vaan kohta ne muuttaa koko porukka niin kauas sinusta kuin pääsevät ja äiti tekee kaikkensa pitääkseen sinut poissa. On näitä nähty eikä auta yhtään vaikka mies olisi miten hyvä isä ja ihminen. Äiti jos päättää heittäytyä hankalaksi niin siinä on isällä hyvin vähän tehtävissä. Näihin asioihin tarvittaisiin kyllä muutos.
Ei ole tervettä. Äidin seksikumppani ei ole lasten isä.
Kysyn ihan mielenkiinnosta että miten luulet äidin saaneen lapset lasten isän kanssa jos ei seksiä harrastamalla? Eli todellakin edelleen lähes poikkeuksetta kaikki isät ovat äidin seksikumppaneita. Joko joskus olleet, tai edelleen ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti yrittää saada uudesta miehestään lapsillenne uuden isän. Odotas vaan kohta ne muuttaa koko porukka niin kauas sinusta kuin pääsevät ja äiti tekee kaikkensa pitääkseen sinut poissa. On näitä nähty eikä auta yhtään vaikka mies olisi miten hyvä isä ja ihminen. Äiti jos päättää heittäytyä hankalaksi niin siinä on isällä hyvin vähän tehtävissä. Näihin asioihin tarvittaisiin kyllä muutos.
Yhteishuoltajuutta yksi kipeäpäinen äiti ei niin vain kumoa muuttamalla.
Toivottavasti ei. Näitä itsekkäitä äitejä on ihan liikaa. Ensin on "meidän lapset" ja eron jälkeen onkin sitten "mun lapset"
Niin tai silloin kun lapsi pärjää, ja on jossain hyvä niin se on äidin ansiota, mutta jos lapselle sattuu erhe, tai menee huonosti niin se on isän vika ja syy.
Todella yleistä.
Omilta lapsiltani en ole vuosikausiin saanut koulussa tehtyjä isänpäiväkortteja ja lahjoja, koska ex on painottanut ja painostanut että ne kuuluu antaa hänen nykyiselle puolisolleen.
Tämmöisiä tämä Suomessa on.
Sopimusta tehdessä kannattaa jo huomioida nää juhlapäivät, ihan vaan kirjaamalla asian sinne saa lapset luokseen isänpäiväksi. Oikeudessa sellainen toive menee käytännössä heti läpi myös, koska tällaisten päivien merkitys tiedetään ja tunnustetaan. Meillä on lastenvalvojan vahvistamassa sopimuksessa kahdeksi vuodeksi eteenpäin tapaamisten päivämäärät sovittuna. Jos pitää isänpäivää tärkeänä, niin se kannattaa mainita ja asia hoituu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu soitin kyllä ja meillä on sossun paperissa määritelty viikot jotka ovat äidillä ja jotka isällä. Nyt on vain äidin viikko ja vaihtopäivä on sitte perjantai.
Harmittaa tosi lujaa lasten puolesta koska tiedän heidän askarrelleen yms. Isänpäivän vuoksi.
Äiti kyllä pyytää usein hänen viikoillaan että lapset voisivat olla minun luona hänen viikollaan kun on viikonloppuna menoa ja se ei ole minua koskaan haitannut.Just olin tulossa kysymään tätä :D Meillä sama homma. Silloin kun exä haluaa kiusata tai kontrolloida, niin "paperissa lukee näin, joten näin tehdään", mutta jos kyse on hänen iltariennoistaan tai rimpsailustaan, niin "ei sitä paperia nyt tarvitse tuijottaa kuin piru raamattua" :D
Meillä taidettu käyttää juuri samaa sanamuotoakin 😂
Meillä ainakin yritetään kyykyttää koko ajan.
Niin oletko exän kanssa jutellut isänpäivästä vai lapsiko välitti viestin että äidin mielestä isäpuolen päivä tärkeämpi?
Hah. Mun lapsen isä sai itse vapaasti toivoa oikeudessa koska lapsi on luonaan. Hän halusi nähdä lasta kaksi kertaa kuussa yhden päivän ajan, eikä edes kysynyt mitään lomia tai juhlia kertaakaan. Olisi saanut vaikka koko viikonloput tai mitä vain, mutta ei halunnut. Ainoa mitä pyysi kirjattavaksi oli että jos päiväkodissa on isänpäiväaamupala niin äiti ei saa mennä sinne. Tuomari ihmetteli mut kirjasi toiveen. Isä ei ole koskaan hakenut lasta päiväkodista eikä ollut muutenkaan lapsen arjessa - koska ei itse halunnut sellaista.
Kiusaamistahan tuo on lasten äidin puolelta. Et lähtisi kuitenkaan kostamaan, jos äitienpäivänä lapset sinulla. Äidin on hyvä nähdä miten oikeasti aikuinen käyttäytyy.
Vierailija kirjoitti:
Hah. Mun lapsen isä sai itse vapaasti toivoa oikeudessa koska lapsi on luonaan. Hän halusi nähdä lasta kaksi kertaa kuussa yhden päivän ajan, eikä edes kysynyt mitään lomia tai juhlia kertaakaan. Olisi saanut vaikka koko viikonloput tai mitä vain, mutta ei halunnut. Ainoa mitä pyysi kirjattavaksi oli että jos päiväkodissa on isänpäiväaamupala niin äiti ei saa mennä sinne. Tuomari ihmetteli mut kirjasi toiveen. Isä ei ole koskaan hakenut lasta päiväkodista eikä ollut muutenkaan lapsen arjessa - koska ei itse halunnut sellaista.
Lisään että tottakai olen ollut näillä juhlapäiväaamupaloilla mukana lapsen kanssa, yksinhuoltaja kun olen ja isä on juuri tuollainen uuvutti.
Todella julmaa ex-vaimolta.Päivää ehtisi aivan hyvin viettää molempien kanssa,käydä omalla isällä sekä äidin uuden miehen kanssa.Lasten kannalta sekä tietysti heidän isänsä kannalta olisi tärkeää päästä viettämään päivää yhdessä.Lasten äiti kaivaa huomaamattaan maata jalkojensa alta.Hän huonontaa näin tekemällä lasten ja itsensä välejä.Jahka lapset vähän kasvavat,äiti saa varmasti maksaa tekosistaan ja voi olla etteivät lapset halua olla enää hänen kanssaan,jos hän estää lapsia tapaamasta isäänsä joustamatta yhtään kuten isä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kruunua sä tulit kiillottamaan?
Ihmisiä on monenlaisia meissä äideissä ja isissä.
Lasten aikuistuttua heillä on edelleen isä, mutta kuka haluaa aikuisena olla tuollaisen äidin kanssa enää tekemisissä.