Ex-vaimo kieltää lapsiani käymäatä isänpäivänä
Meillä on yhteishuoltajuus mutta lapsilla on äidin viikko just nyt kun on isänpäivä. Vanhempi lapsista 13v soitti ja sanoi äidin kieltäneen lapsia tulemasta isänpäivänä käymään koska viettävät isänpäiväö uuden miehensä kanssa. Ainut hauska juttu on että tällä uudella miehellä ei ole lapsia. Hän on ainoastaan isäpuolena minun ja ex vaimoni lapsille.
Vi##u kun naiset osaa olla typeriä. Meidän kotien välillä on matkaa 700-metriä joten ei tarvitsisi edes kuskailla.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No muistat tuon, jos ensi toukokuussa sattuu isäviikko äitienpäivän kohdalle 🤗
Jos tekisin sen eträ en antaisi lapsia äitienpäivänä hänen luokseen oltaisiin sitten äkkiä käräjillä huoltajuudesta. Enkä viitsisi kyllä pilatakaan sitä iloa lapsilta sillä eihän se ole minulta pois.
Olet selvästi lasten äitiä fiksumpi. Isä-ja äitienpäivät ovat pienille lapsille tärkeitä. On nähty vaivaa, kun on askarreltu ja odotetaan kovasti sitä, että oma vanhempi ilahtui. Harmi, että lastesi äiti vie sen katkeruuttaan heiltä pois. Itsekästä!
Itellekki isänpäivä on ehkä vuoden surullisin päivä. Lasten äiti on pilannut koko päivän alusta asti. Ei lapset ole eron jälkeen ollut isänpäivänä koskaan luonani, en ole saanut isänpäiväonnitteluja, en mitään. On jopa kieltänyt kutsumasta minua isä-nimellä, koska se titteli kuuluu nykyiselle. Käskenyt lasten puhutella mua vaan etunimellä.
Tekee todella paljon kiusaa ihan normitapaamisissakin, ei olla kotona sovittuna aikana, ei vastata puhelimeen jne. Turhauttaa todella paljon ajaa satoja kilometrejä turhaan ja palata takaisin tyhjällä autolla kyyneleet silmissä.
Kovat elatusmaksut kuitenkin kelpaavat
Vierailija kirjoitti:
Aamulla kun olin vielä sängyssä, heräsin ulko-oven ääneen. Kaksi vanhinta lastani olivat salaa karanneet luokseni mukanaan kortteja ja koulussa leivottuja keksejä. Nuoremmat sisarukset eivät olleet uskaltaneet uhmata äidin käskyä, mutta varmasti ovat hengessä mukana..
Poika keitti kahvit ja tytär teki aamupalan jotka sitten yhdessä nautittiin sängyssä. Olen onnellinen siitä että he tekivät tuon ratkaisun, mutts molemmat pelkäävät miten äiti sen heille kostaa.
Aika tiukkaa viestiä heidän äitinsä laittoi tämän jäökeen ensin lapsille ja sitten minulle.Hyväö isänpäivää kaikille isille
T isä
Ihanaa isänpäivää! 🇫🇮💗
Kyse on selvästi aidosta halusta viettää tärkeää päivää kanssasi.
Se, ettei lasten äiti sitä näe on harmillista.
Kun aika menee eteenpäin, lapsesi muistavat kyllä tämänkin päivän. Se yhdistää teitä.
Miettikää kuinka hävyttömiä monet naiset on. He käyttävät mahdollisuutta iskeä kun sen sukupuolensa avulla saavat. Ainut vain että pelinappuloina käytetään ihmisiä ja vielä lapsia.
Hyvää isänpäivää multakin kaikille isille, vaikka mulle se on menettänyt jo merkityksensä
Vierailija kirjoitti:
Miettikää kuinka hävyttömiä monet naiset on. He käyttävät mahdollisuutta iskeä kun sen sukupuolensa avulla saavat. Ainut vain että pelinappuloina käytetään ihmisiä ja vielä lapsia.
Riittävän moni, että tämä olisi miesten tasa-arvoa lasten huoltajuuteen liittyen lain päivittämisen puitteissa tarpeellista. On ikävää, että äidin asema on edelleen niin vahva, että usein jopa tasa-painoisempi kasvattaja lapsille olisi todella isä ja silti lapsien huoltajaksi laitetaan äiti.
N38
Tässä ketjussa on muuten tsempoikommentteja lasten isille, jotka tänään viettävän isänpäivän ilman lapsia äidin vuoksi niin alapeukutettu. Voidaanko tästä vetää johtopäätös, että katkerat äidit ovat tällä hetkellä vauva av:ssä lukemassa näitä kommentteja lasten ollessa kotona, kun he voisivat olla isällään?
Tuli vain mieleen, koska alapeukut joihinkin kommentteihin vaikuttaa oudoilta. Kovin oudoilta, hieman ehkä katkerilta reaktioilta...
Vierailija kirjoitti:
Ex vaimosi kuvitelkoon tilanteen toisin päin, jossa äitienpäivää vietettäisiin isän uuden tyttöystävän kanssa.
Silloin joustetaan vuoroviikko systeemistä että lapset ovat äidillään äitienpäivänä
Kyllä jotkut naiset käyttävät häikäilemättömästi lapsia pelinappuloina. En tiedä kuin yleisesti, mutta omassa lähipiirissäkin näitä on useita tapauksia.
Miehillä on myös todella iso kynnys hakea apua oikeuden kautta, se lysti maksaa todella paljon. Vastapuolelle siinä ei ole lähes mitään rahallista riskiä. Etävanhempi joutuu voittaessaankin kustantamaan omat kulunsa, hävittäessään vastapuolenkin kulut. Kaikkineensa riitatilanne voi maksaa kymmeniäkintuhansia euroja.
Siksi moni etävanhempi, monesti isä, tyytyy kohtaloonsa. Ollen vain elatusmaksun maksaja, sadistisesti käyttäytyvän lähivanhemman armoilla.
Kyllä näille asioille pitäisi jotain tehdä ja pikaisesti, miehet ovat näissä asioissa täysin altavastaajan asemassa, vailla juurikaan mitään oikeuksia. Ties kuin moni isä murtuu näissäkin asioissa ja ajaa loppujen lopuksi rekan keulaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex vaimosi kuvitelkoon tilanteen toisin päin, jossa äitienpäivää vietettäisiin isän uuden tyttöystävän kanssa.
Silloin joustetaan vuoroviikko systeemistä että lapset ovat äidillään äitienpäivänä
Naisten käyttäytyminen on vaan niin sairasta.
Aloitusta on alapeukutettu vajaa 10%. Noin paljon on käyttäjistä katkeroituneita äitejä.
On surullista lukea näiden miesten kokemuksia siitä kuinka isyys ja sen vaaliminen heidän kohdallaan toteutuu. Tässä tapauksessa vain on toteutumatta. Ja tiellä seisoo lasten äidit. Ymmärrän sen, että jos lasten isä on kyvytön huolehtimaan itsestään, arjen sujuvuudesta, lasten kehityksestä ja kasvatuksesta, tai on vaaraksi lapselle ja terveydelle jollain tavalla. Tällöin on syytä evätä tapaamisia ja/tai valvotuiksi. Ei muutoin. Ei äitien tulisi omien henk.koht. syiden vuoksi mielivaltaisesti tapaamisia estää ja lasten oikeutta isäänsä viedä. Lapsilla ja isillä on oikeuksia ja lapsen etu on tavata tasapainoista vanhempaansa. Lasten isä on voinut olla huono mies, mutta se ei tarkoita samaa kuin huono isä. On syytä pitää omat tunteet kurissa ja käsitellä asiat, eikä niin että lapset joutuvat kärsimään vanhempiensa toraisuudesta. Se ei ole kenenkään etu.
Voimia kaikille miehille joiden lasten tapaamiset ja oikeudet ovat vieneet naiset mielivaltaisesti. Ei ole varmasti helppoa. Onneksi kaikki naiset eivät tällaisia ole eikä näin toimi, kuten ei kuuluisikaan.
Lapsilla on oikeus äitiin ja isään. Muut läheiset aikuiset ovat vain bonusta, ja hyvä jos lapsilla on paljon turvallisia aikuisia ympärillä. Sen ei pitäisi olla keneltäkään pois.
Jokainen joka tietoisesti pitää (vakaan ja turvallisen!) lapsen isän kaukana lapsen elämästä, tulisi hävetä ja katsoa peiliin. Kenen etua ajat? Jokainen äiti joka näin toimii, on yksikin äiti liikaa.
Isien oikeudet on syytä laittaa kuntoon.
En voi olla huomaamatta kuinka kypsästi väärinkohdellut isät täällä kuitenkin asiaan reagoivat ja toimivat vastuullisesti, eivätkä lähde maksamaan pottuja pottuina. Se ei auta mitään, eikä sille tielle kannata lähteä.
Monesti näissä tapauksissa, joissa on erottu niin äiti on todella itsekäs, välittämättä yhtään lasten ja lasten isän oikeuksista.
Oma ego menee niiden lasten edelle.
Kyllä pitäsi monen naisen tosiaan katsoa peiliin ja HÄVETÄ!
N30 kirjoitti:
On surullista lukea näiden miesten kokemuksia siitä kuinka isyys ja sen vaaliminen heidän kohdallaan toteutuu. Tässä tapauksessa vain on toteutumatta. Ja tiellä seisoo lasten äidit. Ymmärrän sen, että jos lasten isä on kyvytön huolehtimaan itsestään, arjen sujuvuudesta, lasten kehityksestä ja kasvatuksesta, tai on vaaraksi lapselle ja terveydelle jollain tavalla. Tällöin on syytä evätä tapaamisia ja/tai valvotuiksi. Ei muutoin. Ei äitien tulisi omien henk.koht. syiden vuoksi mielivaltaisesti tapaamisia estää ja lasten oikeutta isäänsä viedä. Lapsilla ja isillä on oikeuksia ja lapsen etu on tavata tasapainoista vanhempaansa. Lasten isä on voinut olla huono mies, mutta se ei tarkoita samaa kuin huono isä. On syytä pitää omat tunteet kurissa ja käsitellä asiat, eikä niin että lapset joutuvat kärsimään vanhempiensa toraisuudesta. Se ei ole kenenkään etu.
Voimia kaikille miehille joiden lasten tapaamiset ja oikeudet ovat vieneet naiset mielivaltaisesti. Ei ole varmasti helppoa. Onneksi kaikki naiset eivät tällaisia ole eikä näin toimi, kuten ei kuuluisikaan.
Lapsilla on oikeus äitiin ja isään. Muut läheiset aikuiset ovat vain bonusta, ja hyvä jos lapsilla on paljon turvallisia aikuisia ympärillä. Sen ei pitäisi olla keneltäkään pois.
Jokainen joka tietoisesti pitää (vakaan ja turvallisen!) lapsen isän kaukana lapsen elämästä, tulisi hävetä ja katsoa peiliin. Kenen etua ajat? Jokainen äiti joka näin toimii, on yksikin äiti liikaa.
Isien oikeudet on syytä laittaa kuntoon.
En voi olla huomaamatta kuinka kypsästi väärinkohdellut isät täällä kuitenkin asiaan reagoivat ja toimivat vastuullisesti, eivätkä lähde maksamaan pottuja pottuina. Se ei auta mitään, eikä sille tielle kannata lähteä.
Ilmaiset asian hyvin. Olen samaa mieltä kanssasi. N38
Voisiko joku äiti täällä perustella miksi ajattelee niin että nykyinen kumppani on se ihminen, jolle kuuluu isänpäivä-asiat. Vaikka lapsilla olisi rakastava, biologinen isä.
Mun mielestä on turhaa sanoa syyksi sitä että tämä nykyinen on päivittäin lasten elämässä läsnä. Etävanhemmalla ei siihen ole mahdollisuutta ja se taas on yleensä sen lähivanhemman syytä.
Ero voi johtua mistä tahansa asiasta, voi olla ihan kumman vaan tai molempien syytä. Tai ei kummankaan, mutta lähes aina äiti vaatii lapset itselleen ja sille ei Suomessa isä voi oikeastaan mitään. Suomen laki on tässä asiassa valovuoden jäljessä tasa-arvosta.
Lähivanhempi, joka on käytännössä aina isä, ei voi olla lapsen elämässä päivittäin läsnä jo ihan asuinjärjestelyiden takia, ja jos tätä käytetään vielä verukkeena isänpäivän eväämiseen on kyllä kaikin puolin sairasta lähivanhemman toimesta.
Ainut mitä tästä kysyisin, on että missä kohdalla keksit pyytää lapsia sunnuntaina luoksesi? Perjantaina?
Eiköhän tää viikonloppu olisi lapset voineet olla sulla vaikka koko viikonlopun, jos olisit ymmärtänyt sopia asiasta ajoissa.
Minulle ainakin sopii, mutta jos olen jo sopinut muuta menoa on ärsyttävää viime tipassa asioita muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ainut mitä tästä kysyisin, on että missä kohdalla keksit pyytää lapsia sunnuntaina luoksesi? Perjantaina?
Eiköhän tää viikonloppu olisi lapset voineet olla sulla vaikka koko viikonlopun, jos olisit ymmärtänyt sopia asiasta ajoissa.
Minulle ainakin sopii, mutta jos olen jo sopinut muuta menoa on ärsyttävää viime tipassa asioita muuttaa.
Ajattelevat, empaattiset ihmiset ottavat toiset ihmiset huomioon, vaikkapa näin juhlapäivinä ja saatavat jopa ehdottaa itse asiaa, vaikkei isäviikonloppu sattuisikaan juuri isänpäivän kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelevat, empaattiset ihmiset ottavat toiset ihmiset huomioon, vaikkapa näin juhlapäivinä ja saatavat jopa ehdottaa itse asiaa, vaikkei isäviikonloppu sattuisikaan juuri isänpäivän kohdalle.
Jotkut ihmiset ovat vaan niin hankalia, että ainoastaan heidät ja heidän menonsa pitää ottaa huomioon. Kyllä mä omat lapseni isälle päästäisin, jos nämä sinne isänpäivänä haluavat mennä. Mutta ärsyttäisi tosi paljon se, jos asiasta on epätietoisuutta että ollaanko sinne menossa vai ei. Kaveripiirissä yhtä tällaista avioeroperhettä seurannut, jossa koskaan ei tiedä onko isän luona kukaan avaamassa ovea, vaikka pojat ovat sinne sovitusti menossa. Lapsilla ei ole isänsä kotiin avaimia.
Todella surullista, että äiti haluaa kostaa eron lasten kautta. Valitettavasti tuollainen äidin itsekkyys oli meidänkin uusperheessä täyttä totta mieheni ex-vaimon harjoittamana. Tätä isästä vieraannuttamista kesti monta vuotta. Nyt se ei enää onnistu, kun lapset ovat jo aikuisiässä ja voivat itse päättää ja tavata isäänsä vapaasti. Veikkaanpa, että tuo ex-vaimon kostonhimo osuus vielä teidänkin tapauksessa äidin omaan nilkkaan. Eivät lapset tyhmiä ole. Tsemppiä sinulle ja hyvää isänpäivää kaikesta huolimatta! Eikä tosiaan kannata alentua äitienpäivänä samalle tasolle vaan anna lasten viettää äitienpäivää yhdessä äidin kanssa, vaikka se isäviikolle osuisikin.