Ex-vaimo kieltää lapsiani käymäatä isänpäivänä
Meillä on yhteishuoltajuus mutta lapsilla on äidin viikko just nyt kun on isänpäivä. Vanhempi lapsista 13v soitti ja sanoi äidin kieltäneen lapsia tulemasta isänpäivänä käymään koska viettävät isänpäiväö uuden miehensä kanssa. Ainut hauska juttu on että tällä uudella miehellä ei ole lapsia. Hän on ainoastaan isäpuolena minun ja ex vaimoni lapsille.
Vi##u kun naiset osaa olla typeriä. Meidän kotien välillä on matkaa 700-metriä joten ei tarvitsisi edes kuskailla.
Kommentit (115)
Juu soitin kyllä ja meillä on sossun paperissa määritelty viikot jotka ovat äidillä ja jotka isällä. Nyt on vain äidin viikko ja vaihtopäivä on sitte perjantai.
Harmittaa tosi lujaa lasten puolesta koska tiedän heidän askarrelleen yms. Isänpäivän vuoksi.
Äiti kyllä pyytää usein hänen viikoillaan että lapset voisivat olla minun luona hänen viikollaan kun on viikonloppuna menoa ja se ei ole minua koskaan haitannut.
Ex vaimosi kuvitelkoon tilanteen toisin päin, jossa äitienpäivää vietettäisiin isän uuden tyttöystävän kanssa.
Miksi kirjoitan tänne. TIEDÄN ETRÄ HÄN LUKEE AKTIIVISESTI TÄTÄ SIVUSTOA minä en niinkään, mutta toivona että hän näkisi tämän ja samalla muiden kommentit. Ja muuttaisi sitten kantaansa.
Hänen mielestä isäpuolen isänpäivä on kuulemma vähintään yhtä tärkeä kuin biologisen isän.
No muistat tuon, jos ensi toukokuussa sattuu isäviikko äitienpäivän kohdalle 🤗
Todella ikävästi tehty äidiltä, mutta sovi lasten kanssa, että vietätte isänpäivää viikon päästä.
Vierailija kirjoitti:
No muistat tuon, jos ensi toukokuussa sattuu isäviikko äitienpäivän kohdalle 🤗
Jos tekisin sen eträ en antaisi lapsia äitienpäivänä hänen luokseen oltaisiin sitten äkkiä käräjillä huoltajuudesta. Enkä viitsisi kyllä pilatakaan sitä iloa lapsilta sillä eihän se ole minulta pois.
13-v voi kyllä tulla ihan omatoimisestikin luoksesi, jos matkaa on noin vähän. Ja saakin tulla.
Harmillinen tilanne. Varmasti ketuttaa, ja saa näin tehdäkin. Kurjaa, että ex-vaimosi ei kykene joustamaan, eikä asiaa kantiltasi katsomaan.
Ei varmasti lohduta, mutta kun lapset tulevat jälleen luoksesi niin nauttikaa yhteisestä ajasta hyvässä seurassa tuolloin. Isänpäivä on isänpäivä, eikä toinen päivä sen tarkoitusta täysin korvaa.
Tärkeintä on, että olet kuitenkin isä lapsillesi vuoden jokaisena päivänä, eikä tätä kukaan voi viedä sinulta pois (:
Voimia ja tsemppiä huomiseen!
Meinaatko, että naisen pitäisi jatkaa elämäänsä ikuisesti sinuun ripustautuneena? Naisella on uusi ja hyvä suhde, ja lapset ovat saaneet miehenmallin, eli käytännössä uuden isän elämäänsä. Älä sinä tarraudu heidän elämäänsä, vaan anna heidän viettää yhdessä perheenä näitä merkkipäiviä.
Vierailija kirjoitti:
13-v voi kyllä tulla ihan omatoimisestikin luoksesi, jos matkaa on noin vähän. Ja saakin tulla.
Näissä on aina vaarana se että mitä tekee äiti jos lapsi päättää häntä vastaan.
En osaa ottaa muuten kantaa, mutta voimia ap. sinulla on oikeus tavata lapsiasi ja he ovat sinun rakkaita lapsiasi. kaikkea hyvää sulle.
Aika ankeaa jos näin. Tosin vaikea ymmärtää oisko se uusi mieskään niin innoissaan tuosta.
Vierailija kirjoitti:
En osaa ottaa muuten kantaa, mutta voimia ap. sinulla on oikeus tavata lapsiasi ja he ovat sinun rakkaita lapsiasi. kaikkea hyvää sulle.
Mistä huomaa että tämä kirjoittaja on nainen?
Siitö että isällä on oikeus kasvattaa lapsensa eikä vain tavata lapsiaan.
Sitä kannattaa ajoissa miettiä että mihin reikään kikkelinsä tuikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vain sinulle opiksi että ei se aivan näin mene. Meillä oli hyvä avioliitto 17-vuoden ajan ja olimme yhdessä onnellisia melkein 20 vuotta. Elämä ehkä opettaa sinuakin joskus.
Onneksi ei ole pakko tavata lasta jos ei halua. On parempaakin tekemistä.
Miksei ne lapset itse voi tulla käymään? 13v ja noin lyhyt matka. Itse kävin isää moikkaamassa isänpäivänä kun olin jotain 8v,toisella puolella kaupunkia. En kysynyt äitiltä. Ei se oikein ilahtunut, kun mun isä oli mitä oli, mutta ei äiti minkään voinut. Ja minua isä kuitenkin hyvin kohteli.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ole pakko tavata lasta jos ei halua. On parempaakin tekemistä.
Aaaaaa. Tää on säälittävä provo joltain 16v pojalta.
Vierailija kirjoitti:
Peräisin empatiakykyäsi? Se loistaa poissaolollaan. Vähän näytät asioista tietävän, ja käsittävän ihmismieltä sekä tämän muutosta. Henkilö jonka tapaat esim. tänään ei ole enää vuoden päästä samanlainen täysin, tiedätkö miksi? Ympäristö, ihmissuhteet, elämänkokemus ja -tapahtumat ovat vaikuttaneet ja muovanneet häntä. Eli, on hyvin perustelua olevansa epätietoinen tulevaisuudesta ja näistä tapahtumista joita ei ole voinut nähdä tapahtuvan omalle kohdalleen.
Jos nämä asiat ovat vieraita, niin kokeile itsereflektointia, saat hieman käsitystä mistä puhun ja mitä tarkoitan. Et sinäkään varmasti ole sama ihminen jollainen olet ollut kuukausia, vuosia sitten. Kaikki ihmiset muuttuvat, toiset enemmän, toiset vähemmän, mutta muutos on jatkuvaa ja sitä tapahtuu. Halusimme sitä tai emme.
Ookko tosissas? Voitko kysyä exältä suoraan?
Eihän toi voi olla totta. Mut jos on, niin vietätte sitten lasten kanssa vaikka ensi viikon sunnuntaina, eihän se niin päivän päälle.