Ex-vaimo kieltää lapsiani käymäatä isänpäivänä
Meillä on yhteishuoltajuus mutta lapsilla on äidin viikko just nyt kun on isänpäivä. Vanhempi lapsista 13v soitti ja sanoi äidin kieltäneen lapsia tulemasta isänpäivänä käymään koska viettävät isänpäiväö uuden miehensä kanssa. Ainut hauska juttu on että tällä uudella miehellä ei ole lapsia. Hän on ainoastaan isäpuolena minun ja ex vaimoni lapsille.
Vi##u kun naiset osaa olla typeriä. Meidän kotien välillä on matkaa 700-metriä joten ei tarvitsisi edes kuskailla.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
N30 kirjoitti:
On surullista lukea näiden miesten kokemuksia siitä kuinka isyys ja sen vaaliminen heidän kohdallaan toteutuu. Tässä tapauksessa vain on toteutumatta. Ja tiellä seisoo lasten äidit. Ymmärrän sen, että jos lasten isä on kyvytön huolehtimaan itsestään, arjen sujuvuudesta, lasten kehityksestä ja kasvatuksesta, tai on vaaraksi lapselle ja terveydelle jollain tavalla. Tällöin on syytä evätä tapaamisia ja/tai valvotuiksi. Ei muutoin. Ei äitien tulisi omien henk.koht. syiden vuoksi mielivaltaisesti tapaamisia estää ja lasten oikeutta isäänsä viedä. Lapsilla ja isillä on oikeuksia ja lapsen etu on tavata tasapainoista vanhempaansa. Lasten isä on voinut olla huono mies, mutta se ei tarkoita samaa kuin huono isä. On syytä pitää omat tunteet kurissa ja käsitellä asiat, eikä niin että lapset joutuvat kärsimään vanhempiensa toraisuudesta. Se ei ole kenenkään etu.
Voimia kaikille miehille joiden lasten tapaamiset ja oikeudet ovat vieneet naiset mielivaltaisesti. Ei ole varmasti helppoa. Onneksi kaikki naiset eivät tällaisia ole eikä näin toimi, kuten ei kuuluisikaan.
Lapsilla on oikeus äitiin ja isään. Muut läheiset aikuiset ovat vain bonusta, ja hyvä jos lapsilla on paljon turvallisia aikuisia ympärillä. Sen ei pitäisi olla keneltäkään pois.
Jokainen joka tietoisesti pitää (vakaan ja turvallisen!) lapsen isän kaukana lapsen elämästä, tulisi hävetä ja katsoa peiliin. Kenen etua ajat? Jokainen äiti joka näin toimii, on yksikin äiti liikaa.
Isien oikeudet on syytä laittaa kuntoon.
En voi olla huomaamatta kuinka kypsästi väärinkohdellut isät täällä kuitenkin asiaan reagoivat ja toimivat vastuullisesti, eivätkä lähde maksamaan pottuja pottuina. Se ei auta mitään, eikä sille tielle kannata lähteä.
Ilmaiset asian hyvin. Olen samaa mieltä kanssasi. N38
Kiitos!
Päätit siis tulla tännekin minuna esiintymään. Mitä saat tästä toiminnasta? Kirjoita asiallisia kommentteja itsekin, jos katkera olet peukuista...
Alkuperäinen N30
N30 kirjoitti:
En kuitenkaan antaisi lapsiani isälleen jos olisi minun viikonloppu. Jos sopimuksissa joustetaan koko ajan sovitut asiat ovat yhtä sekamelskaa. Sovituista asioista kun pidetään huolta on kaikki tuolloin simppeliä ja molemmat tietävät mitä milloinkin tapahtuu. Mielipahaahan se aiheuttaa mutta on myös reilua.
Mä antaisin omana viikonloppuna, jos asia sovitaan vaikka viikkoa aiemmin, eikä sitä keksitä kesken viikonlopun.
Mulla on kuitenkin myös oma isä, jota voidaan lasten kanssa käydä tervehtimässä ja syömässä isänpäiväkakkua, jos oma isä on sopinut muuta. Tämähän on täysin sopimuskysymys, eikä mikään sellainen mitä jompikumpi voi sanella.
Jättäkää huomioimatta tuon nimimerkki N30 kommentit. Esiintyy minuna, ja hämmentää soppaa itsekkäistä syistä. Eivät edusta minun, alkuperäisen ajatuksia eikä kirjoituksia.
N30 kirjoitti:
En kuitenkaan antaisi lapsiani isälleen jos olisi minun viikonloppu. Jos sopimuksissa joustetaan koko ajan sovitut asiat ovat yhtä sekamelskaa. Sovituista asioista kun pidetään huolta on kaikki tuolloin simppeliä ja molemmat tietävät mitä milloinkin tapahtuu. Mielipahaahan se aiheuttaa mutta on myös reilua.
Hoi! Sinä katkeroitunut, toisena esiintyvä vanhempi nainen, lopeta!
Tsemppiä kaikille isille ja hyvää isänpäivää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex vaimosi kuvitelkoon tilanteen toisin päin, jossa äitienpäivää vietettäisiin isän uuden tyttöystävän kanssa.
Silloin joustetaan vuoroviikko systeemistä että lapset ovat äidillään äitienpäivänä
Naisten käyttäytyminen on vaan niin sairasta.
Ihana, että miesten vastaukset ovat näin asiallisia, eikä katkeria kuten naisten
Vierailija kirjoitti:
Aloitusta on alapeukutettu vajaa 10%. Noin paljon on käyttäjistä katkeroituneita äitejä.
Hienoa, että isät vastaavat täällä asiallisesti, eivätkä ryhdy loan heittoon kuten äidit.
Vierailija kirjoitti:
Itellekki isänpäivä on ehkä vuoden surullisin päivä. Lasten äiti on pilannut koko päivän alusta asti. Ei lapset ole eron jälkeen ollut isänpäivänä koskaan luonani, en ole saanut isänpäiväonnitteluja, en mitään. On jopa kieltänyt kutsumasta minua isä-nimellä, koska se titteli kuuluu nykyiselle. Käskenyt lasten puhutella mua vaan etunimellä.
Tekee todella paljon kiusaa ihan normitapaamisissakin, ei olla kotona sovittuna aikana, ei vastata puhelimeen jne. Turhauttaa todella paljon ajaa satoja kilometrejä turhaan ja palata takaisin tyhjällä autolla kyyneleet silmissä.
Kovat elatusmaksut kuitenkin kelpaavat
Varmasti jatkuu noin, kun olet tuollainen hiiri. Ryhdistäydy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itellekki isänpäivä on ehkä vuoden surullisin päivä. Lasten äiti on pilannut koko päivän alusta asti. Ei lapset ole eron jälkeen ollut isänpäivänä koskaan luonani, en ole saanut isänpäiväonnitteluja, en mitään. On jopa kieltänyt kutsumasta minua isä-nimellä, koska se titteli kuuluu nykyiselle. Käskenyt lasten puhutella mua vaan etunimellä.
Tekee todella paljon kiusaa ihan normitapaamisissakin, ei olla kotona sovittuna aikana, ei vastata puhelimeen jne. Turhauttaa todella paljon ajaa satoja kilometrejä turhaan ja palata takaisin tyhjällä autolla kyyneleet silmissä.
Asioista on vajaa 10 vuotta informoitu lastenvalvojia, kaksi kertaa on oltu oikeudessa, ei mies voi näille asioille mitään. Enää en jaksa. Odotan vain että lapset ovat täysi-ikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asioista on vajaa 10 vuotta informoitu lastenvalvojia, kaksi kertaa on oltu oikeudessa, ei mies voi näille asioille mitään. Enää en jaksa. Odotan vain että lapset ovat täysi-ikäisiä.
Tämä nyt vaan on miesten kohtalo johon teidän kannattaa totuttautua.
N30 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltäneet kutsumaan sinua isäksi? Jos mun äiti olis tehnyt noin ilkeästi, olisin aikuisena katkaissut välit äitiini. Karma seuraa jokaista.
Toivottavasti on sinun viikkosi, kun on seuraava äitienpäivä.
Teet exälle saman tempun ja jos olet sinkku, hankit baarista jonkun panon juhlistamaan tätä päivää lastesi kanssa.
N30 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kehtaat? Empatiakykysi loistaa poissaolollaan, olet häpeäksi naissukupuolelle. Mene itseesi ja häpeä. Luuletko tosiaan, että kukaan tekee mitään kirjoittamallasi kommenteilla? Ne eivät tarjoa ratkaisuja, näkökulmia, apua, tukea, vinkkejä. Päinvastoin. Lietsot vaan provokaatiota, pahaa oloa ja trolleja, kuten itsekin olet. Jos sinulla ei tosiaan ole parempaa sanottavaa, eikä ulosantisi tämän tasokkaampaa ole, niin miksi käytät aikaasi palstalle? Urheile ja tee mieluisia asioita, näin jaksat paremmin ja saat pään kuntoon! (:
Hyi hitto mikä akka. Meillä eka isänpäivä ilman sitä isää, toiset ei vaan osaa arvostaa sitä että biologinen vastuunsa kantava isä on elossa. Hävytöntä.