Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Savustetaanko suomalaisilla työpaikoilla työntekijöitä ulos? Tapahtuuko tätä?

ElliIhmeissan1
13.11.2021 |

Eli tiedätkö savustetaanko suomalaisilla työpaikoilla työntekijöitä ulos, jos työntekijästä ei pidetä jostain syystä? Tapahtuuko tätä Suomessa?

Jos tätä vielä tapahtuu niin en ymmärrä miten sitä voidaan perustella.

Kommentit (175)

Vierailija
1/175 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Eikä läheskään aina ole kyse siitä, että työpaikalla ei arvosteta tai pidetä työntekijästä. Riittää, kun esimies kokee uhaksi itselleen. Liian taitava työntekijä saa pomon näyttämään huonommalta ja sitähän ei kaikki esimiehet kestä.

Vierailija
2/175 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Eikä läheskään aina ole kyse siitä, että työpaikalla ei arvosteta tai pidetä työntekijästä. Riittää, kun esimies kokee uhaksi itselleen. Liian taitava työntekijä saa pomon näyttämään huonommalta ja sitähän ei kaikki esimiehet kestä.

Nimenomaan esimiehet ovat tässä se ongelma. Jaakot erityisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/175 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tapahtuu ja monella eri alalla. Suomalaiset on kateellisia mulkkuja. Ei tarvi kuin alkaa opiskella jotain niin sen jälkeen ollaan et mikä sä yrität olla jne. Niin katkeraa ja pikkusieluista menoa että ihmettelen näiden ihmisten sielunelämää.

Vierailija
4/175 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus pomo, joka kutsui "ikäviä alaisia" puhutteluun kahden kesken, ja kehotti irtisanoutumaan. Ei oo oikeastaan enää edes savustamista, vaan suoranaista ajamista. Yhdeltä ainakin sai hermon palamaan niin että se lähtikin. Mua ei uskaltanut yrittää vaikka olis halunnut, kun olin niin läheisissä väleissä luottamusmieheen ja tiesi, etten suostuisi kahdenkeskiseen puhutteluun.

Vierailija
5/175 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos ei pidetä syystä tai toisesta. Jopa samanarvoiset saattaa sitä yrittää. Yhdessä työpaikassa kiusattiin yhtä enkä lähtenyt siihen mukaan vaan autoin häntä niin minua ruvettiin yrittämään ulos savustaa.

Vierailija
6/175 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on suomalainen iän ikuinen paha tapa työpaikoilla, jossa katkerat ihmiset purkavat pahaa oloaan.

Vierailija
7/175 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä erityisesti rakennusalalla, jossa ei noudateta minkäänlaisia lakeja.

Tiedän yhden suomalaisen ison rakennusalan yhtiön, jossa kaikki poikkiteloin asettuvat naiset savustetaan ulos.

Miehet saavat puhua paskaa ja vittuilla, heille maksetaan tästä sata tonnia vuoteen. Nainen jos uskaltaa tehdä muuta kuin olla hiljaa, järjestetään pihalle.

Olen itsekin mies ja ollut töissä tuolla kymmenen vuotta.

Vierailija
8/175 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalan normipäivä.

Vierailija
9/175 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalan normipäivä.

Onko antaa esimerkkiä niin sivustaseuraajakin ymmärtäisi, että millainen meno siellä hoitoalalla todellisuudessa on?

Montaa varmasti alaakin hartkitsevaa kiinnostaa

Vierailija
10/175 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pääsi entinen myyjä huolto-organisaation pomoksi ja jälkiä korjataan vieläkin. Onneksi yleni johtoryhmään.

Vierailija
11/175 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen ollut mukana savustamassa. Työntekijä teki työnsä hyvin, kunnes koeaika päättyi. Sen jälkeen saatiin me työkaverit aina korjailla työnjälkeä ja mikään ei auttanut, esimiehen tai tämän esimiehen puhuttelut. Mutta teki kuitenkin näennäisesti töitään, niin ei voinut irtisanoa. Sen lisäksi puhui pahaa uusille työntekijöille ja sai heidätkin lopettamaan töidensä hoitamisen, haukkui selän takana kaikkia, myös minulle, kunnes tajusi, etten ole hänen kanssaan samaa mieltä. Kun saatiin savustettua hänet ulos, koko työpaikan ilmapiiri muuttui täysin ja kyselyssä ollut ilmapiiri nousi nelosesta kasiin.

Vierailija
12/175 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hoito-alalla pahakin tilanne työtovereiden kohtelussa?

Vierailija
13/175 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalan normipäivä.

Onko antaa esimerkkiä niin sivustaseuraajakin ymmärtäisi, että millainen meno siellä hoitoalalla todellisuudessa on?

Montaa varmasti alaakin hartkitsevaa kiinnostaa

Selaa hoitajien postauksia ja ketjuja, retoriikka ei jätä mitään arvailujen varaan.

Vierailija
14/175 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä erityisesti rakennusalalla, jossa ei noudateta minkäänlaisia lakeja.

Tiedän yhden suomalaisen ison rakennusalan yhtiön, jossa kaikki poikkiteloin asettuvat naiset savustetaan ulos.

Miehet saavat puhua paskaa ja vittuilla, heille maksetaan tästä sata tonnia vuoteen. Nainen jos uskaltaa tehdä muuta kuin olla hiljaa, järjestetään pihalle.

Olen itsekin mies ja ollut töissä tuolla kymmenen vuotta.

Tämän takia en koskaan tule ostamaan uutta asuntoa. Ala on täysin läpimätä ja kiusaaminen arkipäivää.

Vierailija
15/175 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Systemaattisesti. Vanha työntekijä on kallis (ikälisät, pitkät lomat) ja KVTES antaa mahdollisuuden maksaa kouluttamattomalle pienempää peruspalkkaa kuin koulutetulle. Uudet tulevat baareista (korona), me vanhan kantturat vaihdettiim kaupungin puolelle.

PSHP kaatukoon paskaansa.

Sahu

Vierailija
16/175 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuu jatkuvasti.

Vierailija
17/175 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelussa kun sanot sanankin laeista alkaa ajojahti.

Vierailija
18/175 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hoito-alalla pahakin tilanne työtovereiden kohtelussa?

Riippuu paikasta varmaan. Monessa paikassa on sellainen yläkoulumeininki, eli juoruillaan toisista, muodostetaan klikkejä ja ulkopuolelle jääviä saatetaan kiusata.

Vierailija
19/175 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli työnantaja joka savusti raskaana olevia työntekijöitä oikein urakalla.

Vierailija
20/175 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todellakin savustetaan. Yksi narsisti esimies savusti työntekijöitä milloin mistäkin syystä. Esim kun pelkäsi että hänen asioitaan paljastetaan. Oli tehnyt asioita töissä jotka eivät olisi kestäneet päivänvaloa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi