Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ottavat myöhästelyn henkilökohtaisesti?

Vierailija
28.01.2015 |

Kun todellisuudessa harvempi tahalleen haluaa olla myöhässä. En ymmärrä miksi jotkut jopa suuttuvat, jos kavereiden tapaamisessa ollaan myöhässä? Miksei vaan vois ottaa vapaa-ajalla rennosti?

Kommentit (250)

Vierailija
161/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyöhästely kertoo että et välitä muista sen vertaa että olisit sovittuna aikana paikalla. Ei pidä luvata semmoista, mitä ei pysty pitämään, tapaamisaikojakaan. Aika yleistä tämä on nykyään, onneksi on sen verran mittarissa ettei tarvtse tuollaista sietää, enkä siedä.

Vierailija
162/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:19"]

Koska myöhästyjä ei arvosta ystäviään seisottamalla näitä treffipaikalla turhaan.

[/quote]

Tuo kun on just sitä loukkaantumista ja itseensä ottamista. Eihän myöhästelyllä ole mitään tekemistä ystävän arvostamisen kanssa vaan se on toisille sisäsyntyinen tapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:18"]

Myöhästytkö treffeiltäkin suurimman ihastuksesi kanssa? Töistä? Tuskin.

[/quote]

Niin, tai myöhästytkö junista ja lentokoneista? Tai tuletko häihin ja hautajaisiin myöhässä? Tuskin.

[/quote]

Olen myöhästynyt noista ainakin töistä, junasta ja häistä. :)

Vierailija
164/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:18"]

No mulla on yks kaveri joka on aina myöhässä. Sen takia koska "laittautuu". Se ihan hyvin tietää että illalla on tapaaminen mutta silti laiskottelee koko päivän ja puolituntia ennen dovittua aikaa ryömii suihkuun...että pistää vihaksi.

[/quote]

Mut se on sen kaverin tapa, voisitko sinä arvostaa häntä ja sopeutua eds vähän hänen luonteeseensa?

Vierailija
165/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästely nimenomaan ON henkilökohtaista. Satunnaisesti sitä voi sattua kaikille. Jatkuvana tapana se on oikeasti ikävää. Miksi SINUN aikasi on arvokkaampaa kuin toisen?

Vierailija
166/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se sitten pitäisi ottaa, jos ei henkilökohtaisesti? 

[/quote]

Siten, että me ihmiset ollaan erilaisia ja rennommalla asenteella pääsee kaikki helpommalla.

Vierailija
167/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että on aina tai usein myöhässä kertoo siitä, ettei arvosta muita ihmisiä ja väheksyy yhdessä sovittuja tapaamisia. Todella ylimielistä ja muita vähättelevää käytöstä.

[/quote]

Niin se kertoo sille odottajalle, mutta tuskin se myöhästelijä niin ajattelee. Kandee ehkä miettiä, miksi itse kokee sen niin loukkaavaksi ja miksi vapaa-ajallakin tarvitsee pingottaa.

Vierailija
168/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa, koska olen yleensä itsekin myöhässä. :) Kyllä täytyy olla pipo kireällä, jos tuostakin saa hepulit ja ollaan tyyliin katkaisemassa välejä...

[/quote]

Joo en ymmärrä mitä näille ihmisille on tapahtunut koulu ja työelämässä, että noin kovasti tarttee vapaallakin pipo olla kireänä. Ei ihmiset pahuuttaan myöhästy vaan se on tapa siinä missä muutkin. Kulttuurit voivat olla Suomessakin erilaisia. Ihmettelen vaan miten nämä ihmiset pärjäisivät ulkomaalaisten kanssa tai silloin, kun hommat ei mene täydellisesti...Yleensä nämä tiukkapipot on juuri niitä jäykkiä tyyppejä, jotka ahdistavat muita pingottamisellaan.

Vierailija
169/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:19"]

[/quote]

Siten, että me ihmiset ollaan erilaisia ja rennommalla asenteella pääsee kaikki helpommalla.
[/quote]
Sinusta on varmaan myös ok lainata kavereilta rahaa ja tavaroita ja niin palauttaminen välillä unohtuu, miks pingottaa jos ei oo pakko

Vierailija
170/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:19"]

[/quote]

[/quote]

Rennolla asenteella päätyy kynnysmatoksi. Kiitos ei!

Vierailija
171/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:19"]

Se, että on aina tai usein myöhässä kertoo siitä, ettei arvosta muita ihmisiä ja väheksyy yhdessä sovittuja tapaamisia. Todella ylimielistä ja muita vähättelevää käytöstä.

[/quote]

Niin se kertoo sille odottajalle, mutta tuskin se myöhästelijä niin ajattelee. Kandee ehkä miettiä, miksi itse kokee sen niin loukkaavaksi ja miksi vapaa-ajallakin tarvitsee pingottaa.
[/quote]

Miksi minun aikani pitäisi olla vähempiarvoista kuin myöhästelijän? Sen signaalin myöhästelijä antaa. Minulla on vapaa-ajalla parempaakin tekemistä kuin odotella myöhästelijöitä.

Vierailija
172/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:23"]

Myöhästely nimenomaan ON henkilökohtaista. Satunnaisesti sitä voi sattua kaikille. Jatkuvana tapana se on oikeasti ikävää. Miksi SINUN aikasi on arvokkaampaa kuin toisen?

[/quote]

Tuskin se myöhästelijä ajattelee noin ja tuskin pitää omaa aikaa arvokkaampana. Ehkä yleinen ajatus on se, että elämän voi ottaa rennomminkin ja se odottaja oppia myös olemaan rennompi.

Vierailija
173/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Rennommalla asenteella jäät yksin kun muut ovat lähteneet.

Siitä vaan, ei kiinnosta.

Vierailija
174/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:19"] Miten se sitten pitäisi ottaa, jos ei henkilökohtaisesti?  [/quote] Siten, että me ihmiset ollaan erilaisia ja rennommalla asenteella pääsee kaikki helpommalla. [/quote] Sinusta on varmaan myös ok lainata kavereilta rahaa ja tavaroita ja niin palauttaminen välillä unohtuu, miks pingottaa jos ei oo pakko

[/quote]

No ei ainakaan kiirettä ole niiden palauttamisella. Rahaahan en kenellekään lainaisi.

Vierailija
175/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:30"]

[/quote]

Tuskin se myöhästelijä ajattelee noin ja tuskin pitää omaa aikaa arvokkaampana. Ehkä yleinen ajatus on se, että elämän voi ottaa rennomminkin ja se odottaja oppia myös olemaan rennompi.

[/quote]

Oletko itse koskaan joutunut odottamaan jossain ostarin edessä melkein tuntia koska joku on myöhässä? Voin sanoa että se ei todellakaan opeta olemaan rennompi.

Vierailija
176/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:23"]

[/quote]

[/quote]

Epäilen, että rennon myöhästelijänkin ilme alkaa kiristyä, kun joku maksaa samalla mitalla takaisin ja saapuu paikalle sopivasti myöhästelijän jälkeen.

Vierailija
177/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:19"] Miten se sitten pitäisi ottaa, jos ei henkilökohtaisesti?  [/quote] Siten, että me ihmiset ollaan erilaisia ja rennommalla asenteella pääsee kaikki helpommalla. [/quote] Rennolla asenteella päätyy kynnysmatoksi. Kiitos ei!

[/quote]

Ei vaan pidetyksi ihmiseksi, jonka seurassa on mukava olla ja joka osaa laittaa elämänasiat tärkeysjärjestykseen :)

Vierailija
178/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi myöhästelijä itse suuttuu, jos en ole enää odottamassa, kun hän saapuu? Silloin alkaa puhelin kilistä, että missä olet, miksi et ole täällä, mehän sovittiin. Joo, niin sovittiin, että tapaamme klo 13.00 ja nyt on jo 13.15 ja minä jatkan elämääni. Olisi ollut kiva nähdä, mutta koska sinulla oli muuta tekemistä juuri tapaamisaikaan, niin minä en jäänyt odottelemaan.

Vierailija
179/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaveri ei ilmoita myöhästyvänsä, lähden 15 min odottelun jälkeen omille asioilleni. Siinäpä sitten miettii käytöstapojaan.

Vierailija
180/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:34"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:23"] Myöhästely nimenomaan ON henkilökohtaista. Satunnaisesti sitä voi sattua kaikille. Jatkuvana tapana se on oikeasti ikävää. Miksi SINUN aikasi on arvokkaampaa kuin toisen? [/quote] Tuskin se myöhästelijä ajattelee noin ja tuskin pitää omaa aikaa arvokkaampana. Ehkä yleinen ajatus on se, että elämän voi ottaa rennomminkin ja se odottaja oppia myös olemaan rennompi. [/quote] Epäilen, että rennon myöhästelijänkin ilme alkaa kiristyä, kun joku maksaa samalla mitalla takaisin ja saapuu paikalle sopivasti myöhästelijän jälkeen.

[/quote]

Itse olen juuri tällainen myöhästelijä ja minusta on ihan vapauttavaa, jos tällainen tiukkis on joskus myöhässä. Jää itselle aikaa enemmän siinä odotellessa seurailla muita ihmisiä ja selailla kännykästä uutisia, johon on harvoin kunnolla aikaa muuna aikana. Että puolestani se on erittäin tervetullutta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä