Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ottavat myöhästelyn henkilökohtaisesti?

Vierailija
28.01.2015 |

Kun todellisuudessa harvempi tahalleen haluaa olla myöhässä. En ymmärrä miksi jotkut jopa suuttuvat, jos kavereiden tapaamisessa ollaan myöhässä? Miksei vaan vois ottaa vapaa-ajalla rennosti?

Kommentit (250)

Vierailija
241/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin outoa, että osa väittää myöhästelyn olevan joko osa persoonaa tai "sisäsyntyistä", mitä ikinä se sitten tarkoittaakin.

Mutta älkää kusipäämyöhästelijät välittäkö, eiköhän tästäkin saada väännettyä diagnoosi. Ja lääkkeet. Oishan se hienoa, jos voisi myöhästellä oikeen luvan kanssa ja kantaa vielä jotakin jännittävää kirjainyhdistelmää mukanaan. Tyyliin CBS (Chronic Belatedness Syndrome).

Sillä välin mä tulen ajoissa, kuten tapoihin kuuluu, ja jos sinä olet myöhässä, näet vaan takavaloni.

Vierailija
242/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te myöshästelijät sattuneet koskaan asumaan Saksassa? Miten siellä on suhtauduttu myöhästelyynne?

Afrikassa varmaankin olisitte kuin kotonanne. Siellä aikakäsitys on vähän erilainen kuin Suomessa... jos nyt Suomesta puhutaan, niin täkäläisten normien mukaan on epäkohteliasta myöhästyä. On tietenkin olemassa lieventäviä asianhaaroja, mutta pääpiirteissään myöhästely ei ole positiivinen juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:20"]

Alan epäillä, että näillä toisten myöhästymisestä hermostuvilla on itsellään itsetunto-ongelmia ja epävarmuutta omasta olemisestansa tms. Ei kukaan täyspäinen ota itseensä jos kaverin aikataulu vähän pettää. Mä olen päättänyt ottaa oppia näiltä kulttuurin rikastuttajilta mitä Suomeenkin valuu ja ottaa elämän ja aikataulut vähän rennommin. Rento asenne ehkäisee monilta sairauksilta ihan tutkitusti.

[/quote] Jahhah, Ylilaudan pippelipojutko ne taas on rantautuneet tänne provoilemaan ja mustaamaan rikastuttajien mainetta. Sanavarastonne on niin yksipuolinen, et se aina teidät paljastaa. Sinänsä onnistunut provo taas, kun yhdeksättä sivua on mokomasta jaksettu jauhaa.

On teillä huvit. Musta mies se Ylilaudan poikia niin pelottaapi. Kun sillä on niiiiiin iso. Et miltä se tuntui siellä takaluukussa, ui ui....

Vierailija
244/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Neljä kutsuttua pariskuntaa myöhästyi meidän vihkimisestä. Odottelivat kirkon ovella sitten. Kyllä, loukkaannuin melko pahasti. Meillä oli pienet häät ja nämä kahdeksan ihmistä olivat miltei kolmasosa kutsutuista. En kuitenkaan näyttänyt loukkaantumistani kenellekään, eikä hääpäiväni ollut lopullisesti pilalla. Arvostus kyseisiä pariskuntia kohtaan kuitenkin laski merkittävästi."

Jokaisen ystävä- ja sukulaispiiristä löytyy näitä myöhästelijöitä. Viime kesänä olin rippijuhlissa ja tapansa mukaan lapsen sylikymmi saapui puoli tuntia myöhässä kirkkoon. Samaisen sylikymmi myöhäistyi lähes kolmevarttia lapsen ristiäisistä ja kaikki juhlavieraat olivat jännityksessä ehtiikö pappi kastaa lapsen vai ei, kun papilla oli sovittu vihkitoimitus kirkkossa. Kastetoimitus ehdittiin pitää, mutta papilla ei enää ollut mahdollisuutta jäädä juhlakahville, kun hänen oli jo kiirehdittävä seuraavaan paikkaan.

Minusta myöhästelijät ovat vain omaan napaansa tuijottavia ja itsekkäitä, eivätkä huomioi millään tavalla toisten aikatauluja. Ja mikä pahinta, he varastavat huomion oli tilaisuus mikä tahansa, kailottamalla suureen ääneen, kuinka liikenteessä oli ruuhkaa tai kuinka oma ehostus vei aikaa ja vielä juhlapaikalla varastavat aikaa ja huomiota ja viivästyttävät entisestään aikataulua, vaikka siitä olisi sovittu etukäteen. 

Vierailija
245/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:31"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:20"]

Alan epäillä, että näillä toisten myöhästymisestä hermostuvilla on itsellään itsetunto-ongelmia ja epävarmuutta omasta olemisestansa tms. Ei kukaan täyspäinen ota itseensä jos kaverin aikataulu vähän pettää. Mä olen päättänyt ottaa oppia näiltä kulttuurin rikastuttajilta mitä Suomeenkin valuu ja ottaa elämän ja aikataulut vähän rennommin. Rento asenne ehkäisee monilta sairauksilta ihan tutkitusti.

[/quote]

Voisitko sitten sopia tapaamiset esimerkiksi tyylillä seitsemän jälkeen, eikä että tavataan seitsemältä.

[/quote]

Mun kaveripiirissä me ollaan tehty noin varmaan aina. Yleensä sanotaan, että siinä seitsemän maissa. Siis oikeasti käytetään jotakin suunnilleen muotoa. Ikinä kukaan ei sano, että seitsemältä. Miksette muutkin ala käyttää sellaista suunnilleen muotoa niin kaikki pääsevät helpommalla.

[/quote]

Siksi, koska jos tavataan esim lounaan merkeissä ruokatauolla, on pakko kertoa kellonaika että ehtii takaisin töihinkin. 

Vierailija
246/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myöhästyy niin se useimmiten on siitä johtuvaa ettei ole lähtenyt tarpeeksi ajoissa liikenteeseen. Ja jos ei lähde tarpeeksi ajoissa niin silloin ei pidä tapaamista ja henkilöä jonka tapaa tärkeänä. Eli kyllä se on loukkaavaa. Jos arvostaa tapaamaansa ihmistä niin ei anna hänen odottaa.

Kysymys on toisen ihmisen arvostamisesta. Sillä eihän kukaan myöhästy töistä, koulusta, lääkäristä ym. tapaamisesta. Miksi siis sen ystävän pitäisi odottaa kun myöhästytään.

Vierailija
247/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmistä jonka kanssa on sopinut tapaamisen täytyy sen verran arvostaa että on ajallaan paikalla. Sillä onhan hänkin ajallaan paikalla ja sopinut muut menonsa sen mukaan.

Vierailija
248/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku myöhästelijä alapeukuttamassa kaikkia fiksuja viestejä :D menikö tunteisiin?

Vierailija
249/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se myös olla niinkin, että ihmisen aikakäsitys ei oikein toimi. Kaikki ei ole niin näppäriä arvioimaan paljonko tarvitsevat aikaa päästäkseen jonnekin paikkaan VAIKKA liikkuvat jatkuvasti ja ovat aikuisia jne niin silti kaikilla ei ole sellaista kykyä huomata ajan todellinen kuluminen ja varautua siihen. Minusta te kavereistanne valittavat voisitte sanoa heille suoraan, että jatkuva myöhästely ärsyttää. Ehkä saisitte sitten selityksen ja ehkä jopa jotkut kykenisivät tulemaan ajoissa seuraavilla kerroilla.

Höpöhöpö. Normaaliälyinen ihminen TIETÄÄ kestääkö hänellä esim. pukeutumiseen 10 minuuttia vai 1 tunti tai kestääkö matkassa 15 minuuttia vai 45 minuuttia. 

En mä tiedä. En ole koskaan ottanut aikaa paljonko mulla kuluu mihinkin hommaan. Ei mulla edes ole enää rannekelloa ja muutenkin käytän kelloa tosi vähän. Riippuu paljon muusta liikenteestä kaunako matka milloinkin kestää. Edes ruuhka-aikaa ei voi varmuudella ennakoida. Joskus pääsen työmatkan 15 minuutissa mutta joskus meneekin 40 min, sitä ei voi tietää. Erityisesti pk-seudulla liikenne on nykyään todella epämääräistä"

Harvalla tuollainen elämätyyli onnistuisi, vai etkö opiskele tai käy töissä. Työt alkavat määrätyllä kellon lyömällä, samoin opiskelut. Ja moneen paikkaan on varattava aika ja oltava sillä kellon lyömällä esim. lääkäri, kampaaja yms. Jos myöhästyt vartinkin, olet menettänyt varaamasi ajan ja saat vielä maksaa varaamasi ajan.

Vai kuvitteletkö, että maailma pyörii sinun aikataulusi ympärillä.

Vierailija
250/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästelijä kertoo myöhästymisellä ettei olisi halunnut tulla, tai ei arvosta paikkaa jonne tuli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan