Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset ottavat myöhästelyn henkilökohtaisesti?

Vierailija
28.01.2015 |

Kun todellisuudessa harvempi tahalleen haluaa olla myöhässä. En ymmärrä miksi jotkut jopa suuttuvat, jos kavereiden tapaamisessa ollaan myöhässä? Miksei vaan vois ottaa vapaa-ajalla rennosti?

Kommentit (250)

Vierailija
141/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:56"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:55"]

Odotutappa tälläistä tapamyöhästelijää ja saa kuulla kunniasi. Mä odotutin yli 20 minuuttia ja sanoin vaan sori, meikkipussi oli hukassa. Oliko mukava odotella?

[/quote]

Niin, tottakai ne suuttuu, koska sä sekoitat teidän valta-asetelman.

Ei niitä saa odotuttaa, koska ne on tärkeämpiä, ja odottajat on niiden alistamia.

[/quote]

Mee nyt muualle selittää noita sun typeriä teorioita. Uhriutuminen on niin väsyttävää.

Vierailija
142/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:55"]Odotutappa tälläistä tapamyöhästelijää ja saa kuulla kunniasi. Mä odotutin yli 20 minuuttia ja sanoin vaan sori, meikkipussi oli hukassa. Oliko mukava odotella?
[/quote]

Toinen hyvä näpäytys on tilata ravintolassa ruoka. On muutes inhottava tulla kun toiset jo syö. "aaiii te tilasitte jo...".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:34"]

En tiedä, onko tämä jo mainittu, mutta myöhästyminen on vallankäytön väline.

Myöhästely on tietoista, tai alitajuista, vallankäyttöä, jolla myöhästelijä näyttää sille odottajalle, että se dominoi.

Ihan perusjuttu, joka löytyy kaikista valtaa käsittelevistä kirjoista, mm. greenen power kirjasta jne.

[/quote]

Nyt se foliohattu pois päästä! :D

[/quote]Ei ole minun kommenttini ja tuota kirjaa en tunne mutta asia on kyllä tosi. Myöhästely VOI olla vallankäyttöväline. Kuten "kiltteys"kin.

Vierailija
144/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:58"]

Odotutappa tälläistä tapamyöhästelijää ja saa kuulla kunniasi. Mä odotutin yli 20 minuuttia ja sanoin vaan sori, meikkipussi oli hukassa. Oliko mukava odotella?

[/quote]

Ei niitä saa odotuttaa, koska ne on tärkeämpiä, ja odottajat on niiden alistamia.

[/quote]

Mee nyt muualle selittää noita sun typeriä teorioita. Uhriutuminen on niin väsyttävää.

[/quote]Etkö tunne peruspsykologiaa yhtään? Vai oletko itse vastaava vallankäyttäjä..

Vierailija
145/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:58"]

[/quote]

Harmittaako pikku vallankäyttäjää, kun sun tekniikat on paljastettu :D

Tuossa on linkki siihen mun mainitsemaan power kirjaan, suosittelen sitä teille kaikille, joita noi tuollaiset vallankäyttäjät kyykyttää, ette ole enää tuon kirjan lukemisen jälkeen helppoja uhreja tuollaisille.-

http://www.amazon.com/The-Laws-Power-Robert-Greene/dp/0140280197

Vierailija
146/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:02"][quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:58"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Etkö tunne peruspsykologiaa yhtään? Vai oletko itse vastaava vallankäyttäjä..
[/quote]

En kirjoittanut noita aiempia, mutta psykologisia selityksiä löytyy vaikka kuinka paljon erilaisia joka tilanteeseen. Minusta silloin ei tunne peruspsykologiaa, jos ottaa vain yhden ainoan teorian monista vaihtoehdoista ja väittää, että asiat tulee selittää juuri sen teorian kautta.

Vierailija
147/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

239: eikös niissä kommenteissa sanottu että myöhästely saattaa olla vallankäytön väline, ei että se ehdottomasti ja aina on? Että se siitä peruspsykologian tuntemuksesta.

Vierailija
148/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista että myöhästelijät eivät näköjään suostu ajattelemaan mahdollisuutta että tapansa on huono ja kenties jopa osoitus manipuloinnista. Kun heti kielletään jyrkästi ja kiivastutaan herättää se ainakin minussa tunteen että taisi totuus satuttaa..

Tai ei välitetä siitä että joku kärsii omasta myöhästelystä vaan mitätöidään sen toisen oikeus tunteeseensa. Todella mielenkiintoista.

Vierailija
149/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että tämä myöhästelijöiden fanaattinen puolustelija (luultavasti sama henkilö kirjoittanut nuo kaikki viestit) asuu Porvoossa, mutta itse liityn kuoroon, minustakin törkeä myöhästely on piittaamattomuutta toista kohtaan. En siis puhu mistään satunnaisista 5-10min heitoista, vaan jatkuvista 0,5-1 h odotutuksista. Ihan sama mikä oma aikatauluni on, mutta en todellakaan halua viettää vähäistä vapaa-aikaani istuen yksin kahvilassa tai pahimmassa tapauksessa jossain kadunkulmassa seisoskellen, ilman mitään tietoa koska kaveri mahtaa saapua. Eri asia jos hyvä syy ja/tai on kertaluontoista, mutta tosiaan nämä elämäntapamyöhästelijät ovat sietämättömiä. 

Asia on enemmän ok jos odottelen jotakuta kotiini kylään, silloin voin sentään jatkaa omia puuhiani vieraiden saapumiseen asti. Tosin jos on vaikka ruoka odottamassa niin on todella tympeää antaa sen kuivua pilalle samalla kun oma maha kurnii nälästä jonkun ajattelemattoman idiootin takia. 

Vierailija
150/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 08:57"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 08:32"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:18"] No mulla on yks kaveri joka on aina myöhässä. Sen takia koska "laittautuu". Se ihan hyvin tietää että illalla on tapaaminen mutta silti laiskottelee koko päivän ja puolituntia ennen dovittua aikaa ryömii suihkuun...että pistää vihaksi. [/quote] Mut se on sen kaverin tapa, voisitko sinä arvostaa häntä ja sopeutua eds vähän hänen luonteeseensa? [/quote] Minkä takia pitäis sopeutua toisen myöhästelyyn? Muuttakoon luonnettaan sitten. [/quote] Tolla asenteella varmaan on helppo elää, kun näkee kaiken katkerana ja ilkeytenä. Oisko mitään joku kompromissi tai yhteisymmärrys?

[/quote]

Huh huh. No mitäpä itse ehdottaisit kompromissiksi tällaiseen tilanteeseen? Kuka sen kompromissin tekee? Ja miksi? Ja mikä on se kompromissi?

Elikkä Maisa ja Liisa ovat sopineet tapaamisen kello 18 mennäkseen syömään, mutta Liisa vurnii vasta kello 17.55. suihkuun, kun Maisa on jo paikan päällä. Liisa saapuu paikalle 19.25. Mikä siihen sopisi ratkaisuksi?

Vierailija
151/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästely vaan on ärsyttävää, kun itse olet ajoissa ja joudut odottelemaan.

Vierailija
152/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on loukkaavaa. Et arvosta toisten aikaa vaan annat odotuttaa itseäsi.

Vierailija
153/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on yks kaveri joka on aina myöhässä. Sen takia koska "laittautuu". Se ihan hyvin tietää että illalla on tapaaminen mutta silti laiskottelee koko päivän ja puolituntia ennen dovittua aikaa ryömii suihkuun...että pistää vihaksi.

Vierailija
154/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästely on epäkohteliasta. Ja mä olen itse aina välillä myöhässä, varmaan jokainen on, joka kerta hävettää!

Vierailija
155/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästytkö treffeiltäkin suurimman ihastuksesi kanssa? Töistä? Tuskin.

Vierailija
156/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se sitten pitäisi ottaa, jos ei henkilökohtaisesti? 

Vierailija
157/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska myöhästyjä ei arvosta ystäviään seisottamalla näitä treffipaikalla turhaan.

Vierailija
158/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että on aina tai usein myöhässä kertoo siitä, ettei arvosta muita ihmisiä ja väheksyy yhdessä sovittuja tapaamisia. Todella ylimielistä ja muita vähättelevää käytöstä.

Vierailija
159/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa, koska olen yleensä itsekin myöhässä. :) Kyllä täytyy olla pipo kireällä, jos tuostakin saa hepulit ja ollaan tyyliin katkaisemassa välejä...

Vierailija
160/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:18"]

Myöhästytkö treffeiltäkin suurimman ihastuksesi kanssa? Töistä? Tuskin.

[/quote]

Niin, tai myöhästytkö junista ja lentokoneista? Tai tuletko häihin ja hautajaisiin myöhässä? Tuskin.