Kaveri asuu asuntovaunussa.
Kaverini myi kaksi vuotta sitten asuntonsa, osti sellaisen asuntovaunun ja reissaa sillä kesäisin pitkin eurooppaa, tämän vielä ymmärrän mutta kun talvet asuu myös siinä vaunussaan veljensä pihassa. Käy välillä jollain ulkomaan reissuilla talvisin muttei vaunullaan. Maksaa kuulemma vuokraa maa pläntistä, sähköt, vedet, saunan käytöt yms veljelleen mutta vaikka veljellään iso komikerroksinen uudehko talo ja kyseessä poikamies jolla toista sataa neliötä, niin mikä ihme kun ei halua asua mukavassa ja lämpimässä oikeassa kodissa edes talvella vaikka veljensä tiedän tarjonneen yläkertaansa käyttöönsä? Mikä ihme tälläistä naista vaivaa? Eihän tuo ole millään tavalla normaalia että viihtyy siellä pienessä kopissaan jopa pakkasilla ja ylipäätään asuu siinä vaunussaan ja kutsuu kodikseen. Olisiko jotain mielenterveys ongelmaa? Voiko tälläistä ihmistä auttaa jotenkin saamaan normaali elämästä kiinni? Rahaa sillä olisi kyllä oikeaan kotiin.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vuotta ja jään eläkkeelle. Myyn kämppäni, ostan jonkun kaksion suomesta ja hankin hyvän asuntoauton. Kesät suomessa ja muun ajan ympäri Eurooppaa. ei tarvitse olla minusta huolissaan.
Tuon kyllä ymmärrän, ethän sinä talvia asu sitten siinä vaunussa. Vaan sinulla on myös koti. Tämä kuullostaa ihan terveeltä ja normaalilta eläkesuunnitelmalta. Mutta kun kaverini ei ole eläkeläinen, keski-ikäinen NAINEN ja tosiaan asuu siinä vaunussa vuoden ympäri yksin. Alkuun luulin vitsiksi mutta vitsi on jatkunut nyt kolmatta vuotta ja alan oikeasti olla todella huolissani. Olen kysellyt sukulaisiltaan ja yhteisiltä tuttavilta mitä voisimme tehdä, kuinka auttaisimme, eivätkä tunnu välittävän asumistilanteesta tästä tilanteesta millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Anna kaverin asua.
Miten voisit antaa kaverisi elämän luisua tälläiseksi tekemättä asialle mitään?! Minä välitän hänestä ja olen tarjonnut talveksi paikkaa kotoanikin mutta kuittasi asian vain naurahduksella ja kiitti tarjouksesta muttei tarttunut. Ei itse ymmärrä siis elin olosuhteitaan lainkaan. Käy niin sääliksi. Enkä voi ymmärtää mikseivät edes omat sukulaisensa puutu tähän touhuunsa.
Mistä olet huolissasi? Osaatko eritellä?
Kauheempi elämähän se on vuokrakämpässä johon menee koko palkka ja joudut maksamaan oman vankilas. Ei mitään järkeä.
Olen asunut noin naisena vähän vastaavasti itsekin vuosikausia. En halua asua miehen (edes veljentai isän) kanssa saman katon alla koska ilmeiset seksuaaliset ongelmat. Miehet nyt vaan eivät sovellu asumaan kenenkään sellaisten kanssa, jotka eivät anna siittää itseään. Säälin lapsia, jotka joutuvat isien kanssa kahden asumaan. Toisaalta naisen voi olla turvallisempaa asua lähellä sukulaismiestä kuin jonkun randomin tontilla, riippuu tapauksesta.
Miksi epäilet naisella mt-ongelmia? Hän on kokeillut jo taviselämää ja todennut, että paska diili, ja elää nyt elämää omilla ehdoillaan. Tekee mitä tykkää ja pärjää vähällä. Jotkut ihmiset valitsevat asua koko elämänsä luostareissa, toiset mökeillään. Kolmannet kerrostalossa. Miksei asuntoautossakin? Onhan niitä nomadeja ollut aina. Kenellekään tuollaisen ei pitäisi olla ongelma, paitsi tietysti nalle wahlrooseille, jotka vihaavat (toisten) vapautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vuotta ja jään eläkkeelle. Myyn kämppäni, ostan jonkun kaksion suomesta ja hankin hyvän asuntoauton. Kesät suomessa ja muun ajan ympäri Eurooppaa. ei tarvitse olla minusta huolissaan.
Tuon kyllä ymmärrän, ethän sinä talvia asu sitten siinä vaunussa. Vaan sinulla on myös koti. Tämä kuullostaa ihan terveeltä ja normaalilta eläkesuunnitelmalta. Mutta kun kaverini ei ole eläkeläinen, keski-ikäinen NAINEN ja tosiaan asuu siinä vaunussa vuoden ympäri yksin. Alkuun luulin vitsiksi mutta vitsi on jatkunut nyt kolmatta vuotta ja alan oikeasti olla todella huolissani. Olen kysellyt sukulaisiltaan ja yhteisiltä tuttavilta mitä voisimme tehdä, kuinka auttaisimme, eivätkä tunnu välittävän asumistilanteesta tästä tilanteesta millään tavalla.
Jos asumuksen saa pidettyä lämpimänä niin mistä olet huolissasi? Siitä että hän valitsee elää toisella tavalla kuin sinä?
Mikä tässä siis sinua tarkalleen ottaen hiertää? Onko kyseessä naapurisi vai miksi vainoat naisparkaa?
Olen vähän aikaa sitten kunnostanut asuntovaununi jonka ostin 12 vuotta sitten. 'Vein sen yhteen firmaan kunnostettavaksi jossa tehtiin sähkötyöt ja sisusta. Itse tein sänkyn ja muita juttuja. Aiomme avovaimon kanssa reisssata sillä.
Mikä tässä konkreettisesti huolestuttaa? Muu kuin ilmeisesti se, että eri ihmiset arvostavat eri asioita? Yhtälailla voisi ihmetellä, miksi joku asuu "mummonmökissä" kantovedellä, maaseudulla, kerrostalossa, suurkaupungissa....
Oma vaunuhan on oma minikoti, jossa on oletettavasti lämpö ja vesi ja kokkausmahdollisuus ym.. Myös itse asuisin mieluummin omassa vaunussa, kun jonkun muun katon alla, olkoonkin mitä palatsi vaan.
Minuakin kiinnostaisi tietää, mikä siinä asumisessa on vikana? Mikä huolettaa? Jos asuntovaunussa tarkenee talvellakin, niin mikä on ongelman nimi?