Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ottavat myöhästelyn henkilökohtaisesti?

Vierailija
28.01.2015 |

Kun todellisuudessa harvempi tahalleen haluaa olla myöhässä. En ymmärrä miksi jotkut jopa suuttuvat, jos kavereiden tapaamisessa ollaan myöhässä? Miksei vaan vois ottaa vapaa-ajalla rennosti?

Kommentit (250)

Vierailija
1/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollain on vähän väliä tapana myöhästyä 15 min on täysin fine etten odottele yli 5 min vaan poistun asioilleni. Palaan sitten puolen tunnin kuluttua. Hän joutuu näin ollen odottamaan samaisen 15 min jonka oletti minun odottavan. Kätsyä!

Vierailija
2/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:34"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:23"] Myöhästely nimenomaan ON henkilökohtaista. Satunnaisesti sitä voi sattua kaikille. Jatkuvana tapana se on oikeasti ikävää. Miksi SINUN aikasi on arvokkaampaa kuin toisen? [/quote] Tuskin se myöhästelijä ajattelee noin ja tuskin pitää omaa aikaa arvokkaampana. Ehkä yleinen ajatus on se, että elämän voi ottaa rennomminkin ja se odottaja oppia myös olemaan rennompi. [/quote] Epäilen, että rennon myöhästelijänkin ilme alkaa kiristyä, kun joku maksaa samalla mitalla takaisin ja saapuu paikalle sopivasti myöhästelijän jälkeen.

[/quote]

Itse olen juuri tällainen myöhästelijä ja minusta on ihan vapauttavaa, jos tällainen tiukkis on joskus myöhässä. Jää itselle aikaa enemmän siinä odotellessa seurailla muita ihmisiä ja selailla kännykästä uutisia, johon on harvoin kunnolla aikaa muuna aikana. Että puolestani se on erittäin tervetullutta!
[/quote]

No opettele olemaan vartti etuajassa paikalla: Ehdit lukea uutisesi saamatta mäntin mainetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:48"]

Tällaisia aloituksia tekee vain sellainen ihminen, joka myöhästelee aina eikä näe siinä mitään väärää. Myötähäpeä.

[/quote]

En ole mitään syytä myötähäpeään, sillä kaveri- ja tuttavaporukkani on aivan vastaavanlaista eikä kenelläkään ole siinä ongelmaa. Nekin jotka ovat tarkempia kellon kanssa tievät aikataulun joustavan, joten ei hermostu. En tosin ole aina myöhässä ja jos jonkun 15 min myöhästyisin, niin ilmoittaisin kyllä. Minua ei pätkääkään haittaa myös jos joku muu on myöhässä ja itse ajoissa.

Ongelmana on nämä jotkut ei niin läheiset tyypit, joille myöhästely on jotain aivan kamalaa ja loukkaantuu siitä sitten ihan hirveästi. Yleensä he ovat kovin pingottajaluontoisia ihmisiä muussakin elämässä. Ihmiset vaan oikeastaan menee hämilleen hänen käytöksestään ja vähän välttelevät sopimasta tapaamisia hänen kanssaan. Siksi ihmettelen asiaa, mutta hyviä pointteja teiltä joiltakin on tullut, mikä auttaa hänen ymmärtämisessä. Kun en haluaisi itse lopettaa tämän kaverin tapailemista.

Vierailija
4/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua henkilökohtaisesti RAIVOSTUTTAA myöhästely. Siis sellainen jolle ei ole vain mitään syytä, sen toki ymmärrän että vaikka VR on jossain jumalan selän takana jumissa mutta jos muuten vain lähdetään myöhässä ja siksi joku toinen käkkii odottamassa.

Ehkä sitten olen tiukkapipo, mutta jos sovitaan joku aika, itse pidän siitä kiinni ja toivon samaa myös vastapuolelta.

Vierailija
5/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tosi tarkka siitä etten ole myöhässä, olen pikemmiten etuajassa aina lääkärin vastaanotolla, töissä jne. En ole ikinä myöhästynyt myöskään tapaamisista (otan myös kelin/ruuhkan huomioon joka kerta)ja hiukka ärsyttää että toiset ottaa asian niin "rennosti" eivätkä välitä pätkääkään moneltako oli sovittu näkevämme.

Vierailija
6/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:52"]

Osaatko mennä töihinkään ajallaan? Kyllä se mikä on sovittu ON sovittu ajankohta. Ei myöhästely ole mitenkään ymmärrettävää ellei nyt just sitten ole autosta puhjennu rengas, ajanu kolarin tms.

[/quote]

Yleensä korkeakoulutetuilla työssään on liukumat eli ei ketään kiinnosta. Esimiehitkin ovat itse aina jäljessä kokousten aikatauluista, joten rentoa on ja silti hommat tulee tehtyä. Kansainvälisessä yhteistyössä aikataulut pissii myös aina, joten tiukkisasenteella ei vaan enää tänä päivänä pärjää.

Vierailija
7/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:59"]

Jos jollain on vähän väliä tapana myöhästyä 15 min on täysin fine etten odottele yli 5 min vaan poistun asioilleni. Palaan sitten puolen tunnin kuluttua. Hän joutuu näin ollen odottamaan samaisen 15 min jonka oletti minun odottavan. Kätsyä!

[/quote]

Ei vaan noloa.

Vierailija
8/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi teidän tiukkapipoisten mielipide siitä, miten suhtaudutte jos myöhästelijä pahoittelee ja sanoo yleisesti ettei päässyt lähtemään ajoissa tms. syyksi? Mä nimittäin myöhästyn usein paskarallin (=sairaus) vuoksi, mutta se ei ole sellainen asia, josta haluan avautua edes kaikkein lähimmille ystäville.

Vierailija
9/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:07"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:52"]

Osaatko mennä töihinkään ajallaan? Kyllä se mikä on sovittu ON sovittu ajankohta. Ei myöhästely ole mitenkään ymmärrettävää ellei nyt just sitten ole autosta puhjennu rengas, ajanu kolarin tms.

[/quote]

Yleensä korkeakoulutetuilla työssään on liukumat eli ei ketään kiinnosta. Esimiehitkin ovat itse aina jäljessä kokousten aikatauluista, joten rentoa on ja silti hommat tulee tehtyä. Kansainvälisessä yhteistyössä aikataulut pissii myös aina, joten tiukkisasenteella ei vaan enää tänä päivänä pärjää.

Mun mies on lääkäri. Aika usein se lähtee kotoa siihen aikaan, kun pitäisi ottaa eka potilas vastaan. Korkeakoulutettujen ei tarvitse olla ajoissa. Minä olen LTO enkä koskaan aamulla ajoissa paikalla avaamassa ovia, kyllä ne vanhemmat voi odotella, se 15 min muka vaikuttaa niin, että ne ei ehdi junaan ja bussiin ja töihin. Höh. Junia tulee aina uusia.

Vierailija
10/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tosi tarkka siitä etten ole myöhässä, olen pikemmiten etuajassa aina lääkärin vastaanotolla, töissä jne. En ole ikinä myöhästynyt myöskään tapaamisista (otan myös kelin/ruuhkan huomioon joka kerta)ja hiukka ärsyttää että toiset ottaa asian niin "rennosti" eivätkä välitä pätkääkään moneltako oli sovittu näkevämme.

[/quote]

Miksi olet sitten aina ajoissa? Eikö se ole rasittavaa, kun ei mitkään asiat kuitenkaan mene aikataulujesi ja ajatustesi mukaan.

Vierailija
11/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ap sanoisit jos sun kaveris jättäis tulematta ollenkaan eikä ilmoittais mitään, myöhemmin vaan sanois vaan että ei huvittanut? Että kun ei mua vaan kiinnostanut tulla, et tää nyt vaan on mun elämäntapa ja kannattaa varautua etten aina jaksa tulla.

Vierailija
12/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:10"]

[/quote]

Miksi olet sitten aina ajoissa? Eikö se ole rasittavaa, kun ei mitkään asiat kuitenkaan mene aikataulujesi ja ajatustesi mukaan.

[/quote]

No siksi juuri että matkalla voi sattua jotain yllättävää, mieluummin olen ajoissa kuin myöhässä.

Vierailija
13/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:09"]

Mua kiinnostaisi teidän tiukkapipoisten mielipide siitä, miten suhtaudutte jos myöhästelijä pahoittelee ja sanoo yleisesti ettei päässyt lähtemään ajoissa tms. syyksi? Mä nimittäin myöhästyn usein paskarallin (=sairaus) vuoksi, mutta se ei ole sellainen asia, josta haluan avautua edes kaikkein lähimmille ystäville.

[/quote]

No jos tuo olisi jatkuvaa niin ärsyttäisihän se. Miten joka kerta ei pääse lähtemään ajoissa, ajoitusta olisi siis rukattava. Pahoittelu on sentään hyvä.

Vierailija
14/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:38"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:36"]

sovittiin, että tapaamme klo 13.00 ja nyt on jo 13.15 ja minä jatkan elämääni.

[/quote]

Toi nyt on tosi tylyä ja loukkaavaa. Jos pointti oli kaverin tapaaminen, niin ei kai 15 min paljon ole.

[/quote]

Eihän sulla ole lukutaitokaan hallussa. Tuossahan sanottiin, että 15 min voi odottaa, mutta kun te myöhästelijät ette pysty edes siihen. Toisekseen on eroa sillä, joutuuko kaveria odottamaan joskus, kuin joka kerta.

Vierailija
15/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:11"]

[/quote]

[/quote]

No siksi juuri että matkalla voi sattua jotain yllättävää, mieluummin olen ajoissa kuin myöhässä.

[/quote]

Mutta eikö se  ole rasittavaa olla siis aina ajoissa ja muut myöhässä, kun yhteiskunta ja ihmiset eivät pyöri sinun tulojesi ja ajoissaolemisiesi tahtiin?

Vierailija
16/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:14"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mutta eikö se  ole rasittavaa olla siis aina ajoissa ja muut myöhässä, kun yhteiskunta ja ihmiset eivät pyöri sinun tulojesi ja ajoissaolemisiesi tahtiin?

[/quote]

Mihin pyrit? Ei, se ei ole rasittavaa. En oleta että maailma pyörii minun aikataulujeni mukaan mutta on epäkohteliasta olla toistuvasti välinpitämättömyyttään myöhässä. 

Entä jos jokainen suhtautuisi niin lääkärikäynteihin ja töissäkäyntiinkin? Niinpä niin. 

Vierailija
17/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä syyttää myöhästelijöitä minä -asenteesta, mutta kyllä tästä keskustelusta huokuu juuri se, ettei porukka ajattele ketään muuta kuin itseään tällä tiukkapipoisella asenteellaan. Ei maailma kuitenkaan pyöri sen ajoissa olevan tahdissa ja ihmisillä nyt on monia syitä miksi myöhästyä.

Vierailija
18/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:14"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minäkin olen ajoissa, muuta en toivo kun että saavuttaisiin _sovittuna_ aikana, ajoissa ei tarvi muiden olla mutta sovittuna kiitos kyllä.

Vierailija
19/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:16"]

Joku täällä syyttää myöhästelijöitä minä -asenteesta, mutta kyllä tästä keskustelusta huokuu juuri se, ettei porukka ajattele ketään muuta kuin itseään tällä tiukkapipoisella asenteellaan. Ei maailma kuitenkaan pyöri sen ajoissa olevan tahdissa ja ihmisillä nyt on monia syitä miksi myöhästyä.

[/quote]

No nehän syyt on ok jos kyseessä on joku junan myöhästyminen tai vastaava, mutta joku "sori, en vaan tajunnu käydä suihkussa aiemmin ni vähän kesti toi meikkaaminen"- toistumiseen on todella perseestä.

Vierailija
20/250 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:07"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:52"]

[/quote]

[/quote]
Kyllä meillä vaan palaverit alkaa tasan silloin kun on sovittu ja lopetetaan silloin kun sovittu että ihmiset ehtii seuraavaan. Ärsyttävää jos 5 tyyppiä palaverissa ja yhtä pitäis odotella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi