Miksi mies viileni? Tapasin kuukauden yhtä miestä, joka
kävi aivan kuumana perääni. Viestitteli jatkuvasti ja piti minusta paljon. Tiedän että hän on sitoutumiskammoinen, vaikka olikin innokkaampi kuin minä. Olin toivonut taas kovasti tapaamista ja kertonut myönteisiä käsityksiäni miehestä. Sen jälkeen yhtäkkiä mies viileni. Viestit hiipuivat ja muuttuivat lyhyiksi ja neutraaleiksi tai hän ei vastaa. Mitähän tapahtui? Mitä minä tein väärin? Olen koittanut kysyä. Mies sanoo ettei halua sitoutua. En minäkään tahdo. Olen sen kertonut. Tapailu aikaisempaan malliin riittäisi. En tajua. Mies oli niin innokas aluksi.
Kommentit (181)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:26"]Neuvoja minulle? Otanko lainkaan yhteyttä vai muistutanko olemassaolostani silloin tällöin?
Ap
[/quote]
Johan sulle on moni sanonut, että anna olla. Mutta kun se ei sulle kelpaa, niin tee niinku tahot. Ruikuta perään ja tee itsestäsi pelle.
(Enpä tiedä, olenko itseriittoinen. Vastasin kokemusteni mukaan, kun toinen kerran kysyy ja on selkeästi ihan epätietoinen. Toi on nimittäin melkoista potaskaa, että "miehet toimii aina näin" ja "naisille käy aina aina näin". Teki mieli valaista, että sellaiseen itsensä huijaamiseen ei ainakaan kannata lähteä, koska niin se ei ole. Jos ei perspektiivi ja vinkit kelpaa, niin ei niistä mikään pakko ole ottaa onkeensa. Aina voi jäädä syyttelemään miehiä sioiksi tai oudoiksi, jos luulee, että elämä sillä ratkeaa. Puss och kram!) 67
Ap, mies ei ole enää kiinnnsotunut. Sille voi olla monta syytä, mistä sen tietää onko hänellä elämässän vaikka jotain suru-uutisia tai vastoinkäymisiä. Jos et kerran itsekään etsi rakkautta, miksi asia sitten vaivaa. Tapailusuhde ei edellytä mitään ikuisuutta. Homma oli hauskaa aikansa ja loppui, sellaista se on. Löysi toisen tai on liian vösynyt säätöön jostain muusta syystä. Homma ohi, löydöt seuraavan. Jatkoa!
Luulen että olin vain välillä rasittava ja mies pelkäsi, että haluan sitoa häntä. Tosin hän vakuutti vahvuuttaan ja sitä, että kaikesta voi puhua, mutta tositilanne voi olla toinen. Ajattelin nyt katsoa, kuuluuko miehestä mitään. Von tulla kertomaan :). Vahvasti epäilen, että ei kuulu.
Ap
Leikitään hetki vielä yhdessä :) Mitäs jos kuuluu? Jos kyselee kuulumisia esim. Miten reagoisitte?
Ap
Hei, ajattelin näin itse "sitoutumiskammoisena" vastata, että paras on antaa aikaa ja olla vain. Jos ei jaksa odottaa ja toisen ailahtelut rasittaa, kannattaa siirtyä eteenpäin. Moni sanoo, että olisi löytänyt toisen, mutta ei se kaikkien kohdalla varmaan niin ole. Eri asia on se, tahtooko alkaa "säätämään" sitoutumiskammoisen kanssa, siinä tulee ylä ja alamäkiä. Enkä puhu nyt pettämisestä, aika usein se on ensimmäinen ajatus mikä monille tulee sanasta sitoutumiskammoinen.
Itse otan heti välimatkaa ja takapakkia, kun joku alkaa tulemaan liian "lähelle". Siinä oma mieli hyökkää kimppuun ja kuiskailee ahdistavia asioita korvaan, kuinka "jos hänestä tulee liian läheinen, hän aikoo vain satuttaa sinua" yms.
Toki kaikkien kanssa ei toimi samat tekniikat enkä tiedä mitä miehen päässä liikkuu, mutta neuvoksi antaisin helpolta kuulostavan, mutta vaikean, eli aikaa, aikaa, aikaa... Ehkä mies alkaa taas jonkun ajan päästä näyttää kiinnostumisen merkkejä.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 14:26"]Hei, ajattelin näin itse "sitoutumiskammoisena" vastata, että paras on antaa aikaa ja olla vain. Jos ei jaksa odottaa ja toisen ailahtelut rasittaa, kannattaa siirtyä eteenpäin. Moni sanoo, että olisi löytänyt toisen, mutta ei se kaikkien kohdalla varmaan niin ole. Eri asia on se, tahtooko alkaa "säätämään" sitoutumiskammoisen kanssa, siinä tulee ylä ja alamäkiä. Enkä puhu nyt pettämisestä, aika usein se on ensimmäinen ajatus mikä monille tulee sanasta sitoutumiskammoinen.
Itse otan heti välimatkaa ja takapakkia, kun joku alkaa tulemaan liian "lähelle". Siinä oma mieli hyökkää kimppuun ja kuiskailee ahdistavia asioita korvaan, kuinka "jos hänestä tulee liian läheinen, hän aikoo vain satuttaa sinua" yms.
Toki kaikkien kanssa ei toimi samat tekniikat enkä tiedä mitä miehen päässä liikkuu, mutta neuvoksi antaisin helpolta kuulostavan, mutta vaikean, eli aikaa, aikaa, aikaa... Ehkä mies alkaa taas jonkun ajan päästä näyttää kiinnostumisen merkkejä.
[/quote]
Näin aion tehdä. Mies saa tilaa ja oma harmitukseni haalistuu. Harmi. Meillä oli kivaa ja seksi oli hyvää. On vaikea löytää korvaajaa. Olen tosi nirso.
Ap
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:52"]
Se varmaan tekee parhaillaan samaa luin joka ilta minun kanssani, lähettelee jonkun kanssa pitkiä seksiviestejä. En olis halunnut menettää tuota seuralaista. Ap
[/quote]
Selvästi olisit halunnut enemmän kuin mies, vaikka muuta sanot. Mies sai jo, mitä halusi ja siinä se. Älä nolaa itseäsi yrittämällä saada tuollaista tyyppiä takaisin. Mitä enemmän yrität, sitä lujempaa se juoksee karkuun. Jatkossa käännä huomiosi kunnon miehiin, jos haluat oikean ihmissuhteen.
[/quote]
Mulle riitti ihan juhlinta, seksisuhde ja kivat viestit. Olisin pärjännyt sillä ikuisuuden.
Ap
[/quote]
Mutta kun ikuisuus on juuri se, mitä tuollainen sitoutumiskammoinen ei halua. Ihastumisvaiheessa voidaan olla hyvinkin kiihkeitä, mutta jos tilanne alkaa vaikuttaa pysyvältä niin menee pupu pöksyyn. Olet ristiriitainen, jos haluat "ei-vakavaa suhdetta", mutta sen pitäisi kuitenkin kestää.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:52"]
Se varmaan tekee parhaillaan samaa luin joka ilta minun kanssani, lähettelee jonkun kanssa pitkiä seksiviestejä. En olis halunnut menettää tuota seuralaista. Ap
[/quote]
Selvästi olisit halunnut enemmän kuin mies, vaikka muuta sanot. Mies sai jo, mitä halusi ja siinä se. Älä nolaa itseäsi yrittämällä saada tuollaista tyyppiä takaisin. Mitä enemmän yrität, sitä lujempaa se juoksee karkuun. Jatkossa käännä huomiosi kunnon miehiin, jos haluat oikean ihmissuhteen.
[/quote]
Mulle riitti ihan juhlinta, seksisuhde ja kivat viestit. Olisin pärjännyt sillä ikuisuuden.
Ap
[/quote]
Mutta kun ikuisuus on juuri se, mitä tuollainen sitoutumiskammoinen ei halua. Ihastumisvaiheessa voidaan olla hyvinkin kiihkeitä, mutta jos tilanne alkaa vaikuttaa pysyvältä niin menee pupu pöksyyn. Olet ristiriitainen, jos haluat "ei-vakavaa suhdetta", mutta sen pitäisi kuitenkin kestää.
[/quote]
Kestää siinä mielessä, missä kaveruussuhteetkin kestävät. Ei niissäkään olla sitouduttu toiseen mutta ne voivat jatkua.
Ap
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 14:33"]
Näin aion tehdä. Mies saa tilaa ja oma harmitukseni haalistuu. Harmi. Meillä oli kivaa ja seksi oli hyvää. On vaikea löytää korvaajaa. Olen tosi nirso. Ap
[/quote]
Niinpä, that's life - harvemmin se elämä on vain onnistunutta rusinoiden poimimista pullasta.
Annoit pelimiehelle pillua ja nyt sitä ei enää kiinnosta. Kuinka tyhmä sitä voi ihminen olla?
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 14:51"]
Kestää siinä mielessä, missä kaveruussuhteetkin kestävät. Ei niissäkään olla sitouduttu toiseen mutta ne voivat jatkua. Ap
[/quote]
Omituinen vertaus. Ei se ole minulta pois, jos kaverini löytää muitakin uusia kavereita, mutta en kyllä hyvällä katsoisi sitä, että mieleiseni nainen harrastelisi seksiä muiden kanssa samaan aikaan kun meillä on jotain meneillään - en ainakaan siinä tapauksessa, että itselläni olisi mielenkiintoa pitää hänestä millään tasolla kiinni. Useimmat ihmiset todennäköisesti ajattelevat näin, vaikka täällä palstoilla kaiken maailman panorinkeilijöitä onkin.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 14:51"]
Kestää siinä mielessä, missä kaveruussuhteetkin kestävät. Ei niissäkään olla sitouduttu toiseen mutta ne voivat jatkua. Ap
[/quote]
Omituinen vertaus. Ei se ole minulta pois, jos kaverini löytää muitakin uusia kavereita, mutta en kyllä hyvällä katsoisi sitä, että mieleiseni nainen harrastelisi seksiä muiden kanssa samaan aikaan kun meillä on jotain meneillään - en ainakaan siinä tapauksessa, että itselläni olisi mielenkiintoa pitää hänestä millään tasolla kiinni. Useimmat ihmiset todennäköisesti ajattelevat näin, vaikka täällä palstoilla kaiken maailman panorinkeilijöitä onkin.
[/quote]
Sinä oletkin eri ihminen ja haluat erilaisen suhteen. En minäkään avioliitossani sitä olisi hyväksynyt. Hyvässä yhteisymmärryksessä me oltiin. Toisille sopii toinen eikä sitä pidä muiden tuomita. Eipä noista puhuttu, yleisesti tilivelvollisuudesta vain.
Ap
Mies on varattu ja sen nainen sai hepulin ja kielsi miestä ettei ole enää kanssasi tekemisissä.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:53"]No selvästi sai muiltakin. En ikinä alentuisi jahtaamaan miestä, epätoivo ja riippuvaisuus ei ole seksikästä kenenkään mielestä. Mutta kukin tyylillään. Turhan jatkat, siirry seuraavan. Kiinnostunut mies ottaa AINA yhteyttä ja on aktiivinen. Aina. [/quote]
Muutoin samaa mieltä, mutta toi vika juttu ei pidä paikkansa.
m36
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:18"]Mies on varattu ja sen nainen sai hepulin ja kielsi miestä ettei ole enää kanssasi tekemisissä.
[/quote]
Ei ollut. Tapasimme hänen luonaan.
Ap
Mun mielestä ap jaksaa tässäkin ketjussa jankata ihan tappiin asti, mikä on miehelle varmaan yksi piirre jota juosta pakoon. Eli selvästi aika ripustautuvaa tyyppiä. Todennäköisesti mies aisti tämän ja juoksee karkuun. Vaikka et ap haluakaan vakavaa parisuhdetta, tulee rivien välistä selväksi että olet todella tarrautuvainen. Se voi ahdistaa helposti ketä tahansa. Monet kaltaisesi naiset jatkavat miehen ahdistelua siihen saakka että miehen pitää alkaa käyttäytyä todella kusipäisesti, jotta pääsevät naisesta eroon. Ja sitten alkaa syyttely jne, että miksi ensin olit minuun ihastunut...tai miksi annoit olettaa että meillä oli jotain yms. Toikin että ap vielä odottelet ja toivot että miehestä kuuluu jotain kertoo sen millainen olet,et osaa antaa periksi. Joskus on hyvä hetki osata luovuttaa oikealla hetkellä.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 11:32"]Onko miehestä kuulunut?
[/quote]
Ei mutta lähetin pitkän viestin vastauksena yhteen miehen esittämään kysymykseen.
Ap
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 13:13"]Tapailu tarkoittaa tietääkseni sitä, että sääntöjä ei ole vielä laadittu. Molemmat saavat siis vapaasti tapailla muitakin. Ja mielensäkin saa vaihtaa, jos huomaa ettei ole YHTÄÄN rakastunut toiseen, tai jos joku muu on kiinnostavampi. Joten lopeta säälittävä viestien lähettely ja lopeta myös selittely itsellesi että teit jotain väärin. Mies ei yksinkertaisesti ole KIINNOSTUNUT ENÄÄ!
[/quote]
Kyllä, molemmat saivat tapailla muitakin. Rakastuminen ei ollut tavoite eikä toivottavaa. Olisin juossut pakoon jos mies olisi sanonut rakastuneensa. Minulla on takana ero pitkästä suhteesta enkä ala nyt mihinkään parisuhteeseen. Tällainen hauskanpito- ja järjestelysuhde sopi nyt kuvioihin. Korostan, että mies oli viime päiviin asti se innokkaampi osapuoli.
Ap