Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakotatteko teinit keräämään marjoja?

Vierailija
03.08.2018 |

Olen kuulemma natsimutsi, nolo ja kohtuuton. Eikä kenenkään muun äidit pakota marjapuskiin.
Mehu maistuu kyllä talvella, mutta jonkun muun täytyisi kerätä viinimarjat puskista.

Kommentit (156)

Vierailija
1/156 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pakota teinejä mihinkään

Vierailija
2/156 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pakottanut. Pyysin ja poimivat kumpikin yhden pensaan, joko kerralla tai osissa, kummin vain halusivat. Me vanhemmat poimittiin loput. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/156 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakotan keräämään isovanhemmilleen jotka eivät enää jaksa. Isovanhemmat ostavat paljon heille milloin mitäkin ja saavat osoittaa kiitollisuutensa näin.

Vierailija
4/156 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en.😂

Vierailija
5/156 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvinnut pakottaa. Isomummo on ollut aina pojalle tärkeä ja on tullut sinne ( ehkä kohteliaisuudestakin)aina keräämään marjat, etteivät jää puskiin. Se harmittaisi mummoa kovin. ja tykkää juoda myös mehuja joita niistä keitän.

Vierailija
6/156 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mutsi kyllä pakotti. Ja siellä oltiin koko päivä. En mene skutsiin enää ikinä.

Vierailija
7/156 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta ne teinit keittämään ihania hilloja ja marmeladeja myös.

Sitten jätski- ja keksi- tai kakkubileet.

Itse innostuin jo lapsena kirpeästä herukkahillosta ja teen sitä yhä innoissani. Itse opettelin hillon valmistuksen, koska herukoista tehtiin yleensä vain sitä mehua, josta itse en ole koskaan välittänyt.

Vierailija
8/156 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pakota edes itseäni.

Vierailija
9/156 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuulemma natsimutsi, nolo ja kohtuuton. Eikä kenenkään muun äidit pakota marjapuskiin.

Mehu maistuu kyllä talvella, mutta jonkun muun täytyisi kerätä viinimarjat puskista.

Kerää itse kun kerta niitä kasvatatkin! Olet jotenkin sekaisin.

Vierailija
10/156 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerää itse kun kerta niitä kasvatatkin! Olet jotenkin sekaisin.

Nyt teini sinne pusukaan niinkuin äitisi käski. Pois se puhelin kädestä.

Vierailija
11/156 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarvinnut pakottaa. Isomummo on ollut aina pojalle tärkeä ja on tullut sinne ( ehkä kohteliaisuudestakin)aina keräämään marjat, etteivät jää puskiin. Se harmittaisi mummoa kovin. ja tykkää juoda myös mehuja joita niistä keitän.

Minäkin kävin teininä mummon marjapuskilla poimimassa avuksi mummolle. Kotona meillä ei ollutkaan puskia. Eikä minua tarvinnut mitenkään pakottaa, tein sen mielelläni. Samoin pidin kasvimaan kitkemisestä. Ja syksyllä lehtien havaroimisesta. Olinkohan jotenkin omituinen teini...?

Vierailija
12/156 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kun ei teineiltä vaadita mitään.

Vierailija
13/156 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sanonut että tässä talossa ei tipu ruokaa ennen kuin keräävät marjoja. Itse en ehdi töiden takia niitä poimimaan, eli ilman teinejä marjat hohmetyisi puskiin.

Vierailija
14/156 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon sanonut että tässä talossa ei tipu ruokaa ennen kuin keräävät marjoja. Itse en ehdi töiden takia niitä poimimaan, eli ilman teinejä marjat hohmetyisi puskiin.

Saa siinä kyllä vähän omia kasvatusmetodejaankin miettiä, jos noin pitää sanoa teinille. Normaalijärkinen teini ymmärtää kyllä kun pyydetään, että poimisitko marjat, kun en töiden takia niitä ehdi poimia ja talvella nekin kyllä maistuu kaikille. 

Vierailija
15/156 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa siinä kyllä vähän omia kasvatusmetodejaankin miettiä, jos noin pitää sanoa teinille. Normaalijärkinen teini ymmärtää kyllä kun pyydetään, että poimisitko marjat, kun en töiden takia niitä ehdi poimia ja talvella nekin kyllä maistuu kaikille. 

Sulla ei taida hetkeen olla ollut teinejä.

Vierailija
16/156 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noita kyllä pysty mihinkään pakottamaan enää. Lahjonta voisi kyllä toimia, jos lupaisi palkaksi jotain nuoren haluamaa siitä jos poimii marjat. Mutta itse on miehen kanssa marjat noukittu, ymmärrän ettei nuoria ihmisiä kiinnosta sellainen vaan ihan eri jutut, omat menot. 

Opeta ne teinit keittämään ihania hilloja ja marmeladeja myös.

Sitten jätski- ja keksi- tai kakkubileet.

Ihan alkoi huvittaa kun ajattelin omia "äijiä" eli siinä testosteroninhuuruisessa pahimmassa teinivaheessa olevia poikia tekemässä hilloja ja marmeladeja, tai osallistumassa jätski-, keksi- tai kakkubileisiin. Edes viimemainittu ei kelpaisi taatusti yhtään, olisi heistä varmaankin pikkulasten touhuja. 

Vierailija
17/156 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei taida hetkeen olla ollut teinejä.

No on siitä tosiaan kaksi vuotta kun nuorempi täytti 20. 

Vierailija
18/156 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalijärkinen kyllä tajuaa, että kuka tahansa ehtii töiden ohessa poimimaan marjoja! Turha edes valehdella muuta. Sanoisit mielummin, että ei ole kohtuullista että kaikki kasaantuu samalle ihmiselle tms mut älä jauha paskaa, kun sillä et ainakaan saa mitään keskusteluyhteyttä auki.

Vierailija
19/156 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalijärkinen kyllä tajuaa, että kuka tahansa ehtii töiden ohessa poimimaan marjoja! Turha edes valehdella muuta. Sanoisit mielummin, että ei ole kohtuullista että kaikki kasaantuu samalle ihmiselle tms mut älä jauha paskaa, kun sillä et ainakaan saa mitään keskusteluyhteyttä auki.

Ai, sun tapa aloittaa keskustelu on, että älä jauha paskaa? Ei ihme, ettei teinienkään kanssa oikein toimi. 

Vierailija
20/156 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätski-, keksi- tai kakkubileet!

Oh dear!

😁😁😁😁😁😁