Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan mummot kinuavat vauvaa jatkuvasti yökyläilemään

Vierailija
28.08.2023 |

Onko nykyään yleistäkin, että ihmiset laittavat pieniä vauvoja hoitoon yönyli esimerkiksi mummolaan? Minulla on 3kk ikäinen vauva ja jatkuvasti anoppi tai oma äitini kyselee, josko vauva tulisi yökylään, jotta saisimme miehen kanssa 'omaa aikaa' ja voisimme mennä johonkin hotelliin tai kylpylään. Olenko ainoa, jonka mielestä pienen vauvan paikka on vanhempien luona, eikä yökyläilemässä vieraiden ihmisten kanssa. En voisi kuvitellakaan olevani yötä erossa vauvasta, jotta pääsisin johonkin hotelliin viettämään 'parisuhdeaikaa'. Tätä ei tunnuta millään ymmärtävän vaan saan jatkuvasti kuulla, että olen liian kiinni vauvassa ja pitäisi välillä lähteä juhlimaan tai viettää aikaa miehen kanssa kaksin. Onko se outoa, että en kaipaa vauvavuonna mitään baarissa notkumista tai hotelliöitä miehen kanssa?

Kommentit (1177)

Vierailija
1/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 3kk on liian pieni jo imetyksenkin takia, mutta eikö ole kiva tietää, että joskus voitte saada vapaaillan tai jopa yön. Sen voi käyttää vaikka nukkumiseen, jos ei muuhun. Parisuhteellekin pitää varata aikaa ja energiaa. Se suhde on lapsen koti. Vanhemmalla sukupolvella saattaa olla kokemusta siitä, kuinka parisuhteen käy, jos äiti keskittyy vain vauvaan.

Vierailija
2/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saattaa se kääntyä niinkin, että joskus kun sulle tuntuu olevan oikea aika yökyläilyyn, niin he kieltäytyvät jatkossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti huomanneet, että mies on ihan kyllästynyt psrisuhteeseenne kun itse et huomaa kuin vauvan.

Vierailija
4/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumppaa maitoa. Ihan hyvä alkaa pikkuhiljaa vieroittaa vauvaa.

Vierailija
5/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna olisin vain onnellinen että teillä on noin hyvät tukiverkot ympärillä. Aika monelle perheelle lapsen yökylään saaminen on jotain mikä ei ole koskaan mahdollista.. Isovanhemmille voi vastata, että kunhan vauva hieman kasvaa niin yökyläily on ajankohtaista.

Vierailija
6/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ehkä vanhanaikainen, mutta mielestäni olisi omituista, jos 3kk ikäisen vauvan äiti kaipaisi jatkuvasti bilettämään tai yleensäkään öitä erossa vauvasta. Miksi se parisuhdeaika pitää ottaa yöllä? Eikö sitä voi hoitaa päiväsaikaan, jolloin lapsen ei tarvitse olla niin pitkiä aikoja erossa äidistä?

Vierailija
7/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ehkä vanhanaikainen, mutta mielestäni olisi omituista, jos 3kk ikäisen vauvan äiti kaipaisi jatkuvasti bilettämään tai yleensäkään öitä erossa vauvasta. Miksi se parisuhdeaika pitää ottaa yöllä? Eikö sitä voi hoitaa päiväsaikaan, jolloin lapsen ei tarvitse olla niin pitkiä aikoja erossa äidistä?

Juuri näin ja voihan sitä parisuhdetta hoitaa ihan arjessa, ilman mitään hotelleja tai kylpylöitä.

Ap

Vierailija
8/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3kk ikäinenkö tietää, et oli yön erossa vaikka 10 tuntia, tai päivällä 3 tuntia? Eikä nyt välttis bilettämään, mutta sais yhden illan keskittyä syömään ruoka rauhassa, katsoa vaikka leffa, halia kumppania sängyssä ja nukkua hyvin. Aamulla voi sitten lähteä hakemaan vauvaa vaikka klo 7.

Vierailija
9/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vain vastannut että "katsotaan sitten kun vauva täyttää vuoden" eikä kukaan ole pahastunut. Vietetään miehen kanssa parisuhdeaikaa iltaisin kun vauva menee yöunille.

Vierailija
10/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3kk ikäinenkö tietää, et oli yön erossa vaikka 10 tuntia, tai päivällä 3 tuntia? Eikä nyt välttis bilettämään, mutta sais yhden illan keskittyä syömään ruoka rauhassa, katsoa vaikka leffa, halia kumppania sängyssä ja nukkua hyvin. Aamulla voi sitten lähteä hakemaan vauvaa vaikka klo 7.

No jos yleisesti pidetään periaatetta, jonka mukaan lapsi voi olla yhtä monta yötä erossa ensisijaisesta vanhemmastaan kuin hänellä on ikävuosia, niin kyllä se varmaan samaan malliin tunneissa korreloituu alle vuoden ikäiselle. 3 kk ikäinen kun heräileekin öisin, jolloin kyllä varmasti "tietää" olevansa erossa äidistä. Varsinkin jos normaalisti on täysimetetty ja nyt pitäisikin syödä yhtäkkiä pullosta (kaikki ateriat).

Vierailija
11/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mies kaipaa yhteistä aikaa, mummot on luvanneet järjestää ja sinä sanot, että ei käy. Ero on totta aika pian! Vaikka sinä et voi olla erossa vauvasta, mies voi eikä se yksin hotelliin lähde.

Vierailija
12/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhemmat kokevat, että saavat yhteistä aikaa riittävästi vaikka vauva on kotona, miksi pikkuvauva pitäisi väkisin antaa hoitoon?

Vierailija
13/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun mies kaipaa yhteistä aikaa, mummot on luvanneet järjestää ja sinä sanot, että ei käy. Ero on totta aika pian! Vaikka sinä et voi olla erossa vauvasta, mies voi eikä se yksin hotelliin lähde.

Melko heppoiseen parisuhteeseen on tehty vauva, jos tuohon kaatuu.

Vierailija
14/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen lapsivapaan ole pakko tarkoittaa hotellia, kylpylää tai baaria. Itse olisin ollut ikionnellinen yhdestä rauhassa nukutusta yöstä. 3 kk kyllä vielä liian pieni.

Vierailija
15/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Blokkaa häiritsijät.

Muuten tuo häiriökäyttäytyminen vain pahenee.

Vierailija
16/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus saan lapsenlapsia varmasti tulen kysymään säännöllisesti josko lapset tulisivat (yö)kylään.

Itse myös halusin hoitaa lapset itse (miehen kanssa), enkä imetyksenkään vuoksi halunnut jättää vauva-ikäistä hoitoon. Olisi kannattanut. Olin aivan sekopäinen, kun en kuukausiin saanut nukuttua edes 2 t putkeen. En nimittäin pystynyt nukkumaan, jos vauva huusi viereisessä huoneessa kuin mikäkin. Mies ei kiljuvan vauvan kanssa myöskään halunnut lähteä minnekään. Eikä mies myöskään herännyt vauvan itkuun, joten hän ei voinut hoitaa edes osia öistä.

Loppujen lopuksi siihen mennessä, kun kuopus oli 14 v olimme miehen kanssa olleet jossain kaksin 2 kertaa. Tuon jälkeen periaatteessa lapset pystyi jättämään yöksikin yksin kotiin, mutta eipä juurikaan ole tehnyt mieli. Miksi sitä viitsisi lomailla uppo-oudon tyypin kanssa?

Jos lasten vanhemmat eivät lastenhoitoapua toivo, se on tietenkin ok. Tarjoudun silti, eli tarvittaessa olen käytettävissä.

Vierailija
17/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käsität hieman väärin.

Minulla käy kylässä äiti , joka jatkuvasti valittaa, kun ei saa nukkua, väsyttää, vauva valvottaa, mutta apua ei ota vastaan.

Isovanhemmilla on varmaan hyvät aikeet auttaa, varsikin jos näkevät väsymyksen.

Mutta ei ehkä vielä ole sen aika.

Vierailija
18/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies kaipaa vauvavuonna jotain yhteisiä hotelliöitä, saakin mennä. Yhdessä vauva päätetty tehdä ja miehellä luulisi olevan realiteetit tiedossa, että vauvavuonna sitä yhteistä kahdenkeskistä aikaa ei vain niin paljoa ole.

Ap

Vierailija
19/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies kaipaa vauvavuonna jotain yhteisiä hotelliöitä, saakin mennä. Yhdessä vauva päätetty tehdä ja miehellä luulisi olevan realiteetit tiedossa, että vauvavuonna sitä yhteistä kahdenkeskistä aikaa ei vain niin paljoa ole.

Ap

Älä huoli, tuskin se jaksaa enää kauaa kysellä, kun vaimolla ei ole haluja yhteiseen aikaan. Teistä on tulossa kaksi yksikköä, sinä+lapsi ja mies. Onnea jatkoon avioliitossa.

Vierailija
20/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on käsittämätöntä, että näin monen mielestä pieni imeväisikäinen pitäisi erottaa tuntikausiksi tai jopa yöksi ulkopuolisten hoitoon, jotta vanhemmat pääsisivät viettämään parisuhdeaikaa. Kyllä sitä ehtii myöhemminkin.

Ap