Haluaako naiset todella tasa-arvoa?
Eivät halua, vaan he haluavat eroon itselleen asetetuista odotuksista ja velvoitteista, mutta säilyttää miesten vastaavat:
Nainen soitti Marc Rudoville radiolähetykseen: "If this man doesn't buy he doesn't get any poonani!" "And of course I called her a prostitute," Rudov toteaa.
Myöhemmin Rudov toteaa: "So if a man meets a woman who refuses to reciprocate (financially on a date), she's basically showing him how it's gonna be like when they get divorced. Which means she will clean his clock."
"I can't tell you how many women I've talked to who say 'I'm sorry. I just wanna be wined and dined. Why? Cause it makes me feel special.' And I say: 'Great! Who doesn't wanna feel special? Do you think women have a monopoly on that?"
Nainen sanoi Rudoville: "If we go on a vacation you expect me to pay my way?" "Yes." "Well then you're not getting any sex." Rudov vastaa: "If you're on a vacation by yourself do you pay?" "Yes." "If youre going with your girlfriend do you pay?" "Yes." "If you're going with a girlfriend that earns more than you do, do you pay?" "Yes." "Then how come all sudden when a cock is involved you're poor?" Nainen vastasi: "Because a cock is involved." "Well then you're a prostitute."
"A woman can be your boss at the work and at the bar she expects you to buy her drink. Doesn't make sense."
Yleisön naiset yrittävät sanoa Rudoville, että maksamisessa on kyse romantiikasta: "Doyou think femininity is exactly like masculinity?" "You are confusing gender and ability."
"I grew up thinking of women as second class citizens. That's what society told me. And as I evolved and went through graduate school I started to realize that isn't true. So now I treat women as peers and I only accept women who want to be peers."
Rudovin vastaus naisen väitteeseen siitä, että kaikki naiset eivät pysty maksamaan osaansa "There isn't a woman here who can't afford to take a guy to dinner. Not one. So I don't buy it.
Okei, don't get me wrong. Mun mielestä on hienoa kohdella naista kuin ladya, välillä tarjota oman maksukyvyn mukaan (todellakaan siis en kauheasti maksele silloin kun olen pelkän opintotuen varassa jne.) ja sen mukaan, mikä on tuttavuuden aste ja oma deittailutilanne (jos käyn paljon treffeillä, en tarjoa jokaiselle ainakaan ekoilla treffeillä). En siis jaa Rudovin näkemyksiä täysin, mutta mielestäni hän ei tee mitään väärää sinänsä. Hänen mielipiteensä ovat kuitenkin perusteltuja ja, ollaan nyt rehellisiä, monet miehet ovat liian sinisilmäisiä naisten kanssa, kun on kyse raha-asioista. Sinänsä Rudovin esittämä tyyli ei ole väärä tai loukkaava ketään kohtaan, vaikka en sitä itse toteutakaan.
Mutta miettikääpä naiset, erityisesti feministit, mikä on teidän asenteenne? Jatkuvasti lukee ja kuulee kitinää seksismistä, miesten vaatimuksista ja miesten kulttuurista. Feministit valittavat miesten kilpailukulttuurista, poikien rajuista leikeistä, maskuliinisesta kehonkielestä ("miehetkin voisivat huomata, että päätä voi kääntää ilman että hartiat liikkuvat" on eräskin lehdestä lukemani kitinä miesten käytöksestä), miesten "tunteettomuudesta", "homofobisesta" äijäkulttuurista jossa miehet esim. eivät mene fyysisesti yhtä lähelle toisiaan kuin naiset jne. Tuntuu että kaikki mikä on nimenomaan miehistä, miehille tyypillistä, on feministien silmissä viallista. Mutta silti valitetaan kun ei ole enää herrasmiehiä ja kukaan kohtele sua kuin naista. Ette voi saada kaikkea. Jos näette maskuliinisuuden viallisena ja sanotte että miehillä ei saa olla myös seksistisiä vaatimuksia naisia kohtaan (esim. hoikkuus, laittautuminen, ei paljoa seksipartnereita, pitkä tukka, siisti kielenkäyttö, naisellinen pukeutuminen jne.) niin ei teilläkään ole oikeutta odottaa mieheltä herrasmiesmanöövereitä, miehistä huolenpitoa ja lohdutusta, dominoivuutta sängyssä jne. Your call. No double standards.
Itse vain pyrin pysyttelemään mahdollisimman kaukana kaikista kitisijöistä, miesvihaajista ja kolmannen aallon feministeistä ja sen sijaan keskityn naisiin jotka näkevät maskuliinisuuden positiivisena voimavarana eivätkä yritä sanoa mitä miehet voivat naisilta odottaa. Mutta ymmärrän hyvin niitä miehiä, jotka liittyvät esim. MGTOW (Men go their own way)-liikehdintään ja toteavat, että olen mieluummin ilman naisia kuin suostun heidän odotuksiinsa ja kitinöihinsä, kun he itse ovat arvostelun yläpuolella.
Tätä saatte aikaan miesten syyllistämisellä ja maskuliinisuuden demonisoinnilla. Tyytyväisiä? Omaan nilkkaan se vaan kolahtaa.
Kommentit (194)
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:05"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:59"]
AP tuntui haluavan miesvihaa joten täältä pesee.
Englanninkielisen lainauksen laittamiseen oli kaksi syytä. AP riemuitsee kun yksi nainen ei pärjännyt yhdelle miehelle väittelyssä ja naista kutsutiin prostituoiduksi (siitä varmasti tuli AP:lle kihelmöivä olo). Sitten se laitetaan tänne kaikkien naisten luettavaksi ja AP toivoo saavansa mahdollisimman monet naiset tuntemaan itsensä häväistyksi. Kuvottavaa selkäänpuukottamista. Sitten AP ilmoittaa hyveellisesti ettei ole samaa mieltä joka kohdassa huorittelijan kanssa. Kuvottavaa tekopyhyyttä. Ja vielä kehtaa loukkaantua henkilöön menevästä kommentoinnista. Tuollaisen aloitusviestin jälkeen?
Ja nyt sitten se feministiosuus. Miehet eivät tee muuta kuin pahaa. 90% kauheimmista rikoksista on miesten tekemiä. Miehet murhaavat ja kiduttavat. Miehet aloittavat sodat. Miehet ovat syyllisiä 90%:ssa perheväkivaltatapauksista. Miehet tappavat valtavat määrät ihmisiä typerällä riskinotolla mm. liikenteessä. Miehet hakkaavat toisiaan nakkikioskeilla ja puukottavat baareissa. Miehet lähettelevät tappouhkauksia keskustelupalstoilla.
AP itkee sitä että feministit haluavat kitkeä maskuliinista käytöstä yhteiskunnasta. Olisi mielipuolista olla yrittämättä kitkeä maskuliinista käytöstä. Jos emme yritä, meidät kaikki murhataan vuoteisiimme. Tiedän että tämä on totta, koska olen lukenut lehtiä ja tiedän millaisia KAIKKI miehet ovat.
Valitatte sitä että voitte joutua maksamaan naiselle kupin kahvia? Ymmärrättekö millaista suvaitsevaisuutta, rajatonta anteeksiantoa ja lähimmäisenrakkautta me naiset osoitamme, kun suostumme yleensä puhumaan yhdellekään teistä hirviöistä?
Oliko tarpeeksi syyllistämistä ja demonisointia?
Yrität AP kovasti kehitellä itsellesi täällä älyllisen ja sivistyneen ihmisen imagoa, mutta sanonpa (kirjoitan) sinulle yhden asian: Tämä vastaus on täsmälleen yhtä tasokas kuin aloituksesi.
[/quote]
Sä teet tuossa voimakkaita oletuksia mun motiiveista tuon aloitustekstin suhteen ja sitten kirjoitat tuollaisen purkauksen sen vastineeksi. Sori, mut ei ne ole mitään muuta kun sun omia kuvitelmia. Ei näin.
AP
[/quote]
Tuo ei ollut mikään purkaus, vaan tarkoitukseni oli avoimesti pilkata tekoälyllistä, huomiohakuista ja provosoivaa kirjoitustyyliäsi sekä argumenttejasi. Linkkisi ja lähteesi ovat vitsi. Not sori.
Miesten väkivaltaisuus sen sijaan on fakta. Oli varmaan fiksu veto sinulta olla kajoamatta siihen pitkällä tikullakaan. Ja sanonta "ei näin" meni muodista 10 vuotta sitten.
Olet viimeinen ihminen täällä kyselemään minkään keskustelukulttuurin perään. Sitä saa mitä tilaa.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:48"]
Englanninkielisen lainauksen laittamiseen oli kaksi syytä. AP riemuitsee kun yksi nainen ei pärjännyt yhdelle miehelle väittelyssä ja naista kutsutiin prostituoiduksi (siitä varmasti tuli AP:lle kihelmöivä olo). Sitten se laitetaan tänne kaikkien naisten luettavaksi ja AP toivoo saavansa mahdollisimman monet naiset tuntemaan itsensä häväistyksi. Kuvottavaa selkäänpuukottamista. Sitten AP ilmoittaa hyveellisesti ettei ole samaa mieltä joka kohdassa huorittelijan kanssa. Kuvottavaa tekopyhyyttä. Ja vielä kehtaa loukkaantua henkilöön menevästä kommentoinnista. Tuollaisen aloitusviestin jälkeen?
Ja nyt sitten se feministiosuus. Miehet eivät tee muuta kuin pahaa. 90% kauheimmista rikoksista on miesten tekemiä. Miehet murhaavat ja kiduttavat. Miehet aloittavat sodat. Miehet ovat syyllisiä 90%:ssa perheväkivaltatapauksista. Miehet tappavat valtavat määrät ihmisiä typerällä riskinotolla mm. liikenteessä. Miehet hakkaavat toisiaan nakkikioskeilla ja puukottavat baareissa. Miehet lähettelevät tappouhkauksia keskustelupalstoilla.
AP itkee sitä että feministit haluavat kitkeä maskuliinista käytöstä yhteiskunnasta. Olisi mielipuolista olla yrittämättä kitkeä maskuliinista käytöstä. Jos emme yritä, meidät kaikki murhataan vuoteisiimme. Tiedän että tämä on totta, koska olen lukenut lehtiä ja tiedän millaisia KAIKKI miehet ovat.
Valitatte sitä että voitte joutua maksamaan naiselle kupin kahvia? Ymmärrättekö millaista suvaitsevaisuutta, rajatonta anteeksiantoa ja lähimmäisenrakkautta me naiset osoitamme, kun suostumme yleensä puhumaan yhdellekään teistä hirviöistä?
Yrität AP kovasti kehitellä itsellesi täällä älyllisen ja sivistyneen ihmisen imagoa, mutta sanonpa (kirjoitan) sinulle yhden asian: Tämä vastaus on täsmälleen yhtä tasokas kuin aloituksesi.
[/quote]
Sä teet tuossa voimakkaita oletuksia mun motiiveista tuon aloitustekstin suhteen ja sitten kirjoitat tuollaisen purkauksen sen vastineeksi. Sori, mut ei ne ole mitään muuta kun sun omia kuvitelmia. Ei näin.
AP
[/quote]
Tuo ei ollut mikään purkaus, vaan tarkoitukseni oli avoimesti pilkata tekoälyllistä, huomiohakuista ja provosoivaa kirjoitustyyliäsi sekä argumenttejasi. Linkkisi ja lähteesi ovat vitsi. Not sori.
Miesten väkivaltaisuus sen sijaan on fakta. Oli varmaan fiksu veto sinulta olla kajoamatta siihen pitkällä tikullakaan. Ja sanonta "ei näin" meni muodista 10 vuotta sitten.
Olet viimeinen ihminen täällä kyselemään minkään keskustelukulttuurin perään. Sitä saa mitä tilaa.
[/quote]
Mitenkäs ne TUOREET perheväkivaltatilasot menikään? Vai huudatko myös lasikattoa ja naisen euroa?
PÄIVITÄ tietosi, ennenkuin oksennat ruudulla. Miesten väkivalta tapahtuu laitapuolen kulkijoiden keskuudessa suurimmaksi osaksi, vai montako raiskaaja-murhaaja-hakkaajaa lähipiiriisi kuuluu?
Mutta miesvihaajana sinulle on se ja sama, kunhan saat aukoa päätäsi ja leimata miehet väkivaltaisiksi.
En ole ap, ja olet aiheesta aika kaukana =) Voi femakkoreppanaa. Osta hiekanpoistoon sopivat väineet ?
No jos tota ap.n ajatusmaailmaa seurasin oikein, naisen pitää siis vaan laittautua ja mies tekee siitä hyvästä kaikki työt? Ihan ok diili. Kuulosti vaan siinä kohassa aika kurjalta kun ap ilmoitti ettei lohduta naista jos nainen ei ole laittautunut ja hoikka. Minusta jokaista ihmistä pitäisi lohduttaa ulkonäöstä huolimatta :/ Ja sitten vielä ettei lohduta muutenkaan analyyttisesti vaan kutittelemalla, niin siinä kohdassa kans meni pieleen.
Ja joo ei miehen pidä mielestäni puhua monotonisesti möreällä äänellä vaan ihan normaalisti. Ja maskuliinisesta ulkonäöstä niin harva nainen ihailee mitään Bull Mentulaa esim.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:18"]Ei huomioida palsta-aspergeria.
[/quote] joo kiitos yleistämisestä
-asperger
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:48"]
[/quote]
AP
[/quote]
[/quote]
Kyllä mä tiedän että tarkoitus oli pilkata. Mutta on se purkaus samalla kun se perustuu vaan sun hatusta vedettyihin oletuksiin mun kieroista motiiveista. Mä en oo tässä mitään yrittäny todistella millään lähteillä, vaan näytin esimerkin mitä todellisuus on sitten kun miehet kieltävät naisilta seksismin. Epäilen että se ei ole useimmille naisille kauheasti mieleen. Missään en ole väittänyt että Rudovin jutut pitäisi ottaa jonain tieteellisenä tutkimuksena.
Miesten väkivaltaisuus ei suinkaan lisäänny tukemalla poikien maskuliinista kasvua, vaan saattamalla heidät tilaan jossa he tuntevat tarvetta todistella maskuliinisuuttaan mm. väkivallalla. Tähän joudutaan helposti, jos pojan elämästä puuttuvat terveet, välittävät ja oikeudenmukaiset maskuliiniset roolimallit, joilta ammentaa oppia. Tätä saadaan myös aikaan demonisoimalla miehen seksuaalisuutta ja maskuliinista kulttuuria ylipäätään. Miesvihalla luodaan vain rikkinäisiä poikia, jotka häpeävät omaa miehisyyttään, tuntevat selittämätöntä raivoa, eivätkä kykene suuntaamaan maskuliinisuuttaan hyviin asioihin.
Kiitos kun kerrot mulle trendeistä. Mä oon selvästikin niistä pihalla, mutta pidä sä jooko huolta trenditietoisuudesta ettei keskustelu vaan mene sivuraiteille.
Mä en ole täällä lähtenyt mihinkään henkilökohtaisuuksiin. En todellakaan alennu sille tasolle että syyttelisin toisia mielenvikaisiksi netissä. Sä voit kuvitella pienessä päässäsi mun motiiveiksi mitä tahansa naisten ärsyyttämisen ja naisten joukkomurhan väliltä, mutta kannattaisi pitää se ihan omassa tiedossa. En todellakaan ole suhtautunut täällä kovin epäkunnioittavasti muita keskustelijoita kohtaan. Jos mun kirjoitustyylini ärsyyttää sua jossain kaunokirjallisessa mielessä, niin se on sun henkilökohtanen päänsärkys jota voit mennä purkamaan vaikka kuntosalille. Varmasti itsellesikin parempi sillä tavalla.
Mä en täällä ainakaan tarkoituksella ole ketään loukkannut ja mielestäni oon pysynyt myöskin ihan asiallisessa kielenkäytössäkin. Todellakin voin ojentaa ihmistä joka alkaa säälittävästi vihjailla mulle mielenhäiriöistä.
AP
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:20"]
No jos tota ap.n ajatusmaailmaa seurasin oikein, naisen pitää siis vaan laittautua ja mies tekee siitä hyvästä kaikki työt? Ihan ok diili. Kuulosti vaan siinä kohassa aika kurjalta kun ap ilmoitti ettei lohduta naista jos nainen ei ole laittautunut ja hoikka. Minusta jokaista ihmistä pitäisi lohduttaa ulkonäöstä huolimatta :/ Ja sitten vielä ettei lohduta muutenkaan analyyttisesti vaan kutittelemalla, niin siinä kohdassa kans meni pieleen.
Ja joo ei miehen pidä mielestäni puhua monotonisesti möreällä äänellä vaan ihan normaalisti. Ja maskuliinisesta ulkonäöstä niin harva nainen ihailee mitään Bull Mentulaa esim.
[/quote]
Vedetty tässä vähän mutkat suoriksi. Jos nainen ei halua olla nainen mulle ja tyydyttää mun tarpeita, ei siinä tee itsekään kauheasti mieli olla mies naiselle. Näinhän se menee varmasti molempiin suuntiin. Kun mies ei anna erityishuomiota naiselle tai ole naisen makuun riittävän dominoiva sängyssä, ei nainenkaan enää halua miellyttää miestä samalla tavalla.
Yksi iso virhe minkä miehet tekevät naisen kertoessa ongelmistaan on, että he tarjoavat loogisia ratkaisuehdotuksia, vaikka hyvin usein nainen haluaa vain että joku kuuntelee ja ymmärtää.
Monien tutkimusten mukaan naiset pitävät matalista ja monotonisista äänistä. http://www.uusisuomi.fi/viihde/91372-mies-tallainen-aani-tehoaa-naisiin
http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2013052917083475_lz.shtml
Miten hormonitoimintaansa piikillä manipuloiva Bull Mentula liittyy mihinkään? Bull on täysi poikkeus jopa intohimoisten saliharrastajien keskuudessa. Hän tuhoaa sisäelimensä piikillä eikä tule 80 vuoden ikää näkemään, se on aika varma. Se, että valtaosa naisista kuitenkin toivoo miehellä olevan ainakin jossain määrin erottuvat lihakset, on ihan faktaa
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 01:00"]
Ap vaikutat vähän agressiiviselta ja vanhanaikaiselta :/
[/quote]
Ei tääkään nyt liity asiaan mitenkään, mutta en lähde kieltämäänkään. Toki mua vituttaa noi tyypit, jotka yrittää usein tarkotuksella ohjata keskustelua henkilökohtasella piikittelyllä. Kun ei ne tunnu muuten ymmärtävän yskää, niin mun mielestä se on ihan järkevää sanoa se sitten haista vittu -tyylillä. Vanhanaikainen olen aivan varmasti, eipä ole elämääni häirinnyt se asia, mitä nyt ehkä kaikista ahdasmielisimmät viherpiiperöt kattoneet vähän kieroon.
AP
Mun mielestä sussa on paljon samaa ahdasmielisimpien viherpiiperöiden kanssa :) Varsinkin niiden ahdasmielisien kanssa.
Jos nainen ei ole hoikka ja nätti, niin sillä ei ole oikeutta odottaa mieheltä lohdutusta jaa huolenpitoa?
Voi että mua säälittää nää nykynuoret, jotka joutuu tavanomaisten treffailupaineiden lisäksi koko ajan miettimään sen oman sukupuolen merkitystä ja siihen kohdistuvia odotuksia ja käydä jotain valtataistelua.
Ihmiset on yksilöitä. On eri tavalla ajattelevia ihmisiä, joista kannattaa valita se itselle sopivin. Tuo ap.n ajattelutapa on muutenkin hyvin omituinen tuon osalta että mitä ihminen saa odottaa toiselta. Että jos pidän vaikkapa muutamasta perinteisestä naisen piirteestäni kiinni, niin sittenki minulla on oikeus odottaa mieheltä kahta miehistä piirrettä? Saanko minä määritellä ne itse vai kuka ne päättää? Ap.n mielestä menee yksi yhteen naisen ulkonäkö vst. Herrasmiesmanöverit. Mun mielestä ei mene niin. Ulkonäkö ulkonäöstä jne. Jos tuollaista logiikkaa haluaa kannattaa.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 18:45"]
Mielestäni naisen kuuluu olla nainen ja miehen mies. Mieheni ei tarvitse tehdä kotitöitä ne kyllä hoidan itse. Mutta sen verran on hyvä osata niitä miehenkin, että jos olen sairaana niin hän ottaa silloin vastuun.
En ole avuton nainen, osaan miestentyöt siinä kuin miehenikin. Mutta mieluummin olen nainen joka tössäkäynnin liäsksi huolehtii perheestä ja jodista. Passaan mieheni niin hyvin kuin se on suinkin mahdollista, pidän itsestäni huolta samoin kodista.Maksan laskuista puolet. Miehelleni olen tasavertainen. Mutta saan myös olla nainen. Mieheni avaa ovet ja onherrasmies. Hän saa minut tuntemaan itseni naiseksi.
Tasavertaisuuden tulisi tulla esille siinä että mies ja nainen saa samasta työstä samaa palkkaa. Mutta muuten kyllä naisen tulee olla nainen ja miehen mies. En osaa arvostaa miestä joka on kodinhengetär.
[/quote]
Mulle vois sopia tällaiset roolit, jos kokonaistyömäärä olisi sama kummallakin. Teillä ei näytä niin olevan. En mä jaksais ketään "passata", tuskin sellainen kuninkaan asema tekee hyvää kenellekään ihmiselle.
Meillä tasa-arvo todellista samanarvoisuutta ja yhteisen elämä elämistä. Molemmat käy töissä, rahat on yteisiä. Kumpikin saa olla oma itsensä ja käydä ulkona kavereiden kanssa. Molemmat laittaa perheen kuitenkin etusijalle. Kotityöt tehdään yhdessä aina. Mina enemmän pesen pyykkiä ja laitan ruokaa. Mies imuroi, minä pesen vessat ja huolehdin järjestelemisestä. Mies avaa ovet ja kantaa kassit. Hän huolehtii autoista, lumitöistä ja nurmikon leikkauksesta. Minä olen kotona virttyneissä verkkareissa enkä muutenkaan ole mikään "naisellinen" ap.n kuvaamalla tavalla.
[/quote]
AP
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 10:37"]
Voi että mua säälittää nää nykynuoret, jotka joutuu tavanomaisten treffailupaineiden lisäksi koko ajan miettimään sen oman sukupuolen merkitystä ja siihen kohdistuvia odotuksia ja käydä jotain valtataistelua.
Ihmiset on yksilöitä. On eri tavalla ajattelevia ihmisiä, joista kannattaa valita se itselle sopivin. Tuo ap.n ajattelutapa on muutenkin hyvin omituinen tuon osalta että mitä ihminen saa odottaa toiselta. Että jos pidän vaikkapa muutamasta perinteisestä naisen piirteestäni kiinni, niin sittenki minulla on oikeus odottaa mieheltä kahta miehistä piirrettä? Saanko minä määritellä ne itse vai kuka ne päättää? Ap.n mielestä menee yksi yhteen naisen ulkonäkö vst. Herrasmiesmanöverit. Mun mielestä ei mene niin. Ulkonäkö ulkonäöstä jne. Jos tuollaista logiikkaa haluaa kannattaa.
[/quote]
No eihän ne mene. Missit deittailee jääkiekkoilijoita, jos et ole huomannut. Mies pääsee hierarkian huipulle statuksella, ei ulkonäöllä.
AP
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:19"]
Miten ihmeessä olisi hierarkian huipulla deittailemalla missejä?
[/quote]
Jääkiekkoilijoilla on enemmän valinnanvaraa naisten suhteen kuin useimmilla. Kyllä monelle missi kelpaisi, mutta moni ei kelpaa missille.
Kyllä se vaan menee. Mua ei kiinnosta mitä missit tekee. Eikä missit päätä mun kriteereiden vastaavuutta. Ulkonäkö vst. Ulkonäkö ja sillä selvä.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 10:37"]
[/quote]
No eihän ne mene. Missit deittailee jääkiekkoilijoita, jos et ole huomannut. Mies pääsee hierarkian huipulle statuksella, ei ulkonäöllä.
AP
[/quote]
Ap ei taida osata edes kuvitella, mitä on kun kaksi ihmistä on aidosti kiintyneitä toisiinsa ja elää yhteisessä kodissa yhteistä hyvää maksimoiden ja näin kasvattavat myös omaa henkilökohtaista onnellisuuttaan.
Naisen elämästä pieni murto-osa on taaperon tai vauvan äitiyttä. Nykyaikana yhä useamman naisen elämässä ei tällaista jaksoa ole lainkaan. Naiset haluavat käydä töissä. Siksi he miehiä ahkerammin kouluttautuvat ja miehiä vähemmän syrjäytyvät.
Ja jos ei osaa lohduttaa tai pitää huolta muista, niin kenenkään ei kannata ryhtyä sellaisen kanssa suhteeseen. Tuolainen käytös ei ole mikään vaihtokaupan väline, vaan inhimillistä kanssakäymistä. Jos sellainen taipumus puuttu, niin huolestuisin todella. Mun pienet lapsetkin lohduttaa leikkitovereitaan ilman odotuksia vastapalveluksista. (viittaan siis ap.n aloitusviestiin kuinka naisten ei tule odottaa em. asioita elleivät itse ole hoikkia ja panosta ulkonäköön)
Älä leimaa minua. Olen ollut pikkutytöstä asti feministi ja mm. liian lähelle tunkeminen on yksillöllinen asia, eikä mikään mies/nais-kysymys. Minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoa; sitä, että minulla ja kaikilla maailman pikkutytöillä ja -pojilla on oikeus ja mahdollisuus kasvaa yksilöinä kuten haluavat.