Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaako naiset todella tasa-arvoa?

Vierailija
23.01.2015 |

Eivät halua, vaan he haluavat eroon itselleen asetetuista odotuksista ja velvoitteista, mutta säilyttää miesten vastaavat:

Nainen soitti Marc Rudoville radiolähetykseen: "If this man doesn't buy he doesn't get any poonani!" "And of course I called her a prostitute," Rudov toteaa.

Myöhemmin Rudov toteaa: "So if a man meets a woman who refuses to reciprocate (financially on a date), she's basically showing him how it's gonna be like when they get divorced. Which means she will clean his clock."

"I can't tell you how many women I've talked to who say 'I'm sorry. I just wanna be wined and dined. Why? Cause it makes me feel special.' And I say: 'Great! Who doesn't wanna feel special? Do you think women have a monopoly on that?"

Nainen sanoi Rudoville: "If we go on a vacation you expect me to pay my way?" "Yes." "Well then you're not getting any sex." Rudov vastaa: "If you're on a vacation by yourself do you pay?" "Yes." "If youre going with your girlfriend do you pay?" "Yes." "If you're going with a girlfriend that earns more than you do, do you pay?" "Yes." "Then how come all sudden when a cock is involved you're poor?" Nainen vastasi: "Because a cock is involved." "Well then you're a prostitute."

"A woman can be your boss at the work and at the bar she expects you to buy her drink. Doesn't make sense."

Yleisön naiset yrittävät sanoa Rudoville, että maksamisessa on kyse romantiikasta: "Doyou think femininity is exactly like masculinity?" "You are confusing gender and ability."

"I grew up thinking of women as second class citizens. That's what society told me. And as I evolved and went through graduate school I started to realize that isn't true. So now I treat women as peers and I only accept women who want to be peers."

Rudovin vastaus naisen väitteeseen siitä, että kaikki naiset eivät pysty maksamaan osaansa "There isn't a woman here who can't afford to take a guy to dinner. Not one. So I don't buy it.

Okei, don't get me wrong. Mun mielestä on hienoa kohdella naista kuin ladya, välillä tarjota oman maksukyvyn mukaan (todellakaan siis en kauheasti maksele silloin kun olen pelkän opintotuen varassa jne.) ja sen mukaan, mikä on tuttavuuden aste ja oma deittailutilanne (jos käyn paljon treffeillä, en tarjoa jokaiselle ainakaan ekoilla treffeillä). En siis jaa Rudovin näkemyksiä täysin, mutta mielestäni hän ei tee mitään väärää sinänsä. Hänen mielipiteensä ovat kuitenkin perusteltuja ja, ollaan nyt rehellisiä, monet miehet ovat liian sinisilmäisiä naisten kanssa, kun on kyse raha-asioista. Sinänsä Rudovin esittämä tyyli ei ole väärä tai loukkaava ketään kohtaan, vaikka en sitä itse toteutakaan.

Mutta miettikääpä naiset, erityisesti feministit, mikä on teidän asenteenne? Jatkuvasti lukee ja kuulee kitinää seksismistä, miesten vaatimuksista ja miesten kulttuurista. Feministit valittavat miesten kilpailukulttuurista, poikien rajuista leikeistä, maskuliinisesta kehonkielestä ("miehetkin voisivat huomata, että päätä voi kääntää ilman että hartiat liikkuvat" on eräskin lehdestä lukemani kitinä miesten käytöksestä), miesten "tunteettomuudesta", "homofobisesta" äijäkulttuurista jossa miehet esim. eivät mene fyysisesti yhtä lähelle toisiaan kuin naiset jne. Tuntuu että kaikki mikä on nimenomaan miehistä, miehille tyypillistä, on feministien silmissä viallista. Mutta silti valitetaan kun ei ole enää herrasmiehiä ja kukaan kohtele sua kuin naista. Ette voi saada kaikkea. Jos näette maskuliinisuuden viallisena ja sanotte että miehillä ei saa olla myös seksistisiä vaatimuksia naisia kohtaan (esim. hoikkuus, laittautuminen, ei paljoa seksipartnereita, pitkä tukka, siisti kielenkäyttö, naisellinen pukeutuminen jne.) niin ei teilläkään ole oikeutta odottaa mieheltä herrasmiesmanöövereitä, miehistä huolenpitoa ja lohdutusta, dominoivuutta sängyssä jne. Your call. No double standards.

Itse vain pyrin pysyttelemään mahdollisimman kaukana kaikista kitisijöistä, miesvihaajista ja kolmannen aallon feministeistä ja sen sijaan keskityn naisiin jotka näkevät maskuliinisuuden positiivisena voimavarana eivätkä yritä sanoa mitä miehet voivat naisilta odottaa. Mutta ymmärrän hyvin niitä miehiä, jotka liittyvät esim. MGTOW (Men go their own way)-liikehdintään ja toteavat, että olen mieluummin ilman naisia kuin suostun heidän odotuksiinsa ja kitinöihinsä, kun he itse ovat arvostelun yläpuolella. 

Tätä saatte aikaan miesten syyllistämisellä ja maskuliinisuuden demonisoinnilla. Tyytyväisiä? Omaan nilkkaan se vaan kolahtaa.

Kommentit (194)

Vierailija
181/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lesbona mua ei oikeastaan kiinnosta tässä nyt muu kuin minkälaisia naisia ap tuollaisella kitinällä saa? Ja oletko itse tyytyväinen niihin naisiin, joita tuollainen käytös miellyttää?

Vierailija
182/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huomioida palsta-aspergeria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:07"]

Haluan säilyttää oikeuden olla joskus pullan tuoksuinen äiti. Palkat ja muut edut pitäisi saada samalle tasolle, mutta roolit saisi jokainen päättää itse

[/quote]

Hyvä niin. Ja oma kommentti noihin palkkoihin, että syrjintä on ehdottomasti tuomittavaa, mutta palkkakeskustelu on ihan väärillä raiteilla. Naiset tienaavat aika tarkalleen samanverran kuin miehet suhteessa palkkaan. Lasikatto lienee olemassa, mutta se ei murru ennen kuin naiset alkavat itse perustaa yrityksiä ja ottaa riskejä samalla tavalla kuin miehet. Nykyään miehet ovat suuresti yliedustettuina uusissa yrityksissä, erityisesti niillä aloilla joilla voidaan odottaa korkeita tuottoja.

AP

Vierailija
184/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:05"]

"...niin ei teilläkään ole oikeutta odottaa mieheltä herrasmiesmanöövereitä, miehistä huolenpitoa ja lohdutusta, dominoivuutta sängyssä jne. " Ketkä muka nykyaikana Suomessa tuollaisia odottaa. En minä ainakaan ole koskaan kaivannut mitään huolenpitoa ja lohdutusta, osaan pitää huolta itsestäni, ja pärjään ilman ulkoista lohdutusta. Herrasmiesmanöövereitäkään en ole kaivannut, päinvastoin ne tuntuu jäänteiltä jostain muinaisajoilta jolloin nainen oli avuton ilman miestä elättäjänä ja suojelijana. Sängyssäkin olen dominoiva itse, mies saisi mieluummin olla alistuva :D

[/quote]

Kokemukseni mukaan hyvin moni nainen odottaa. Sängyssä dominointiin taipuvaiset naiset ovat edelleen selkeä vähemmistö, suurin osa toivoo miehen ottavan ohjat.

AP
[/quote]Voi hyvää päivää. Hyvällä itsetunnolla varustetut naiset ovat kaikki hyviä sängyssä. Sori kun et ole sellaista tavannut. No ei ehkä jos on itsekäs ja pihi, kuka niitä haluaa hoidella.

Vierailija
185/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:14"]

Ei herranjumala. Lue vähän vähemmän rakkausnovelleja ja lakkaa hengaamasta kaksikymppisten kanssa. Sinä olet varmaan myös niitä jotka sanovat lyhyttukkaista naista rekkalesboksi. Katso ympärillesi, kunnolla. Asut suomessa jossa naiset käyvät töissä.

[/quote]

Toki Suomessa ja jenkkilässä on paljon eroja. Mutta jos nyt deittailu, joka toki täällä pyörii enemmän kahvi/leffa-akselilla, unohdetaan, niin silti on olemassa esim. miehen "elättäminen" parisuhteessa, jonka naiset kokevat usein aika vastenmieliseksi ja tässä on paljon kaksinaismoralismia. Ja lisäksi myös nuo muut asiat jotka mainitsin. Miehen pitää olla miehen näköinen ja kokoinen ja käyttäytyä maskuliinisesti, mikään itkupilli ei saa olla, pitää olla peloton väkivallan edessä ja puolustaa läheisiä (kun nainen taas saa olla pelokas), pitää olla kätevä käsistään, ottaa ohjat kun suunnitellaan jotain, olla se joka vie sängyssä jne.

AP

Vierailija
186/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan.
Mutta usein vaikuttaa siltä, että erityisesti Jenkeissä jotkut naiset haluaa miehen maksavan ja jatkavan ritarillisia tekoja kuin ennen vanhaan, mutta itse tahtovat eroon ikävistä puolista, jotka perinteiseen naisen rooliin liittyvät. Saman tyyppistä toimintaa harrastetaan jossain Return Of Kings -tyyppisissä piireissä.

Vierailija
187/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas valtaisa määrä tekstiä jotta saatiin otettua esille tuo ikivanha loppuunkaluttu aihe: Kumpi maksaa ja miksi? Mutta on se aika hienoa kun ihan englanniksi oli. Mutta ilmeisesti se oli pakko ottaa englanniksi, koska tuossa väittelyssä naiset eivät pärjänneet alkuunkaan. Suomenkielistä vastaavaa ei taida löytyä yhtä helposti.

En usko että paatuneimmat feministit ovat samoja naisia, jotka vaativat että miesten on kohdeltava naista kuin prinsessaa, joten koko aloituksessa ei minusta ole järjen hiventä. Paitsi aloittaja pääsi julistamaan että tietynlaiset naiset eivät hänelle kelpaa. Että kiitos sekavasta tietoiskusta.

Vierailija
188/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:17"]

Lesbona mua ei oikeastaan kiinnosta tässä nyt muu kuin minkälaisia naisia ap tuollaisella kitinällä saa? Ja oletko itse tyytyväinen niihin naisiin, joita tuollainen käytös miellyttää?

[/quote]

Hetkinen, sun ainoa kommentti aiheeseen on jotain henkilöön menevää vittuilua ja syytät mua kitinästä? Onko tuo sun mielestä kypsää käytöstä?

AP

Vierailija
189/194 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 08:02"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 22:41"] [quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:14"] Ei herranjumala. Lue vähän vähemmän rakkausnovelleja ja lakkaa hengaamasta kaksikymppisten kanssa. Sinä olet varmaan myös niitä jotka sanovat lyhyttukkaista naista rekkalesboksi. Katso ympärillesi, kunnolla. Asut suomessa jossa naiset käyvät töissä. [/quote] Toki Suomessa ja jenkkilässä on paljon eroja. Mutta jos nyt deittailu, joka toki täällä pyörii enemmän kahvi/leffa-akselilla, unohdetaan, niin silti on olemassa esim. miehen "elättäminen" parisuhteessa, jonka naiset kokevat usein aika vastenmieliseksi ja tässä on paljon kaksinaismoralismia. Ja lisäksi myös nuo muut asiat jotka mainitsin. Miehen pitää olla miehen näköinen ja kokoinen ja käyttäytyä maskuliinisesti, mikään itkupilli ei saa olla, pitää olla peloton väkivallan edessä ja puolustaa läheisiä (kun nainen taas saa olla pelokas), pitää olla kätevä käsistään, ottaa ohjat kun suunnitellaan jotain, olla se joka vie sängyssä jne. AP [/quote] Mikäs sinut on katkeroittanut? Mun mielestä sun kommentit on aika kaukana todellisuudesta. Ja vastauksensa kysymykseesi. Minä en halua tasa-arvia sikäli kuin se nykyään käsitetään. Todellinen tasa-arvo on mielestäni sitä, että luonnollisey sukupuoliroolit voidaan pitää, jos halutaan. Minä haluaisin olla kotiäiti, passata miestäni ja lapsiani ja huolehtia kodista. Valitettavasti se ei yhteiskunnassamme onnistu. Teen siis töitä, jolloin myös muut työt pitää jakaa tasavertaisesti. [/quote] Ei mua suinkaan häiritse nuo. Kuten aloituksessa kerroin, kannatan sitä että miehet ja naiset voivat asettaa toisilleen seksistisiä vaatimuksia. Mutta aika paljon miehet saavat paskaa niskaan siitä että uskaltavat sanoa vaikkapa, että lyhyt tukka ei ole naisellinen ja toisaalta maskuliinisuutta demonisoidaan aika paljon esim. mediassa. AP [/quote] Naiset saavat järkyttävän määrän kuraa niskaan siitä, että ovat töissä, siitä että eivät ole töissä, siitä että haluavat omaa aikaa, siitö että eivä ota omaa aikaa, siiyä että eivät halua seksiä tarpeeksi, siitä että haluavat sitä liikaa (= huora). Sun kannattais nyt ottaa todellinen reality check ja esim. oikeasti tutustua naisiin. Sä ouhut nyt jonkun oudon raivon vallassa. Onko lääkkeet kunnossa? Jos ei ole, kannattais harkita. Toi perusteeton raivo kyllä helpottaa sit aikanaan.

[/quote]

Mä oon kirjoittanu aika asiallista tekstiä. Täällä moni on tullu vittuilemaan mulle, mutten ole siinäkään kohtaa mielestäni hiiltyny. En mä ole sanonu että naiset ei kohtais tuollaisia odotuksia. Jos väität tuollaista mun tekstien perusteella, se on argumenttivirhe.

Tutustua naisiin? Kommentoimatta mitenkään sun oletuksia, niin mä voin kirjoittaa naisten ajatuksista tuntematta yhtään naista henkilökohtaisesti, esim. lukemalla päivälehtiä ja blogeja sekä katsomalla ajankohtaisohjelmia tv:stä. Sieltä tulee jatkuvasti esille nämä paradoksit, miten maskuliininen kulttuuri on säälittävää ja sitten kuitenkin kaivataan niitä tosimiehiä.

AP

Vierailija
190/194 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:05"]

"...niin ei teilläkään ole oikeutta odottaa mieheltä herrasmiesmanöövereitä, miehistä huolenpitoa ja lohdutusta, dominoivuutta sängyssä jne. " Ketkä muka nykyaikana Suomessa tuollaisia odottaa. En minä ainakaan ole koskaan kaivannut mitään huolenpitoa ja lohdutusta, osaan pitää huolta itsestäni, ja pärjään ilman ulkoista lohdutusta. Herrasmiesmanöövereitäkään en ole kaivannut, päinvastoin ne tuntuu jäänteiltä jostain muinaisajoilta jolloin nainen oli avuton ilman miestä elättäjänä ja suojelijana. Sängyssäkin olen dominoiva itse, mies saisi mieluummin olla alistuva :D

[/quote]

Kokemukseni mukaan hyvin moni nainen odottaa. Sängyssä dominointiin taipuvaiset naiset ovat edelleen selkeä vähemmistö, suurin osa toivoo miehen ottavan ohjat.

AP

[/quote]

Kokemuksesi mukaan. Sinulla lienee sitten erittäin paljon kokemusta lukuisista naisista, kun katsot oman kokemuksesi riittävän yleistysten tekoon. Kuitenkin vaadit naisilta vähäistä kokemusta...  ;)

Kaksinaismoralismi elää ja voi hyvin.

Vierailija
191/194 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naulankantaan. Ap tosiaan yrittää luoda itsestään sivistyneen ja älyllisen kuvan, mutta epäonnistuu siinä täydellisesti, koska ei ole kumpaakaan. Argumentointi on heikkoa, lähdekritiikki vielä heikompaa.

Vierailija
192/194 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jokainen yksilö ja varmasti myös sukupuoli ryhmänä haluaa maksimoida oman etunsa. Minä kuulun naisiin. Olen hyvin koulutettu ja ajatteleva ihminen, mutta minusta on ihanaa kun mies avaa oven ja kantaa painavamman matkalaukun. Jos rahatilanne sallii voi mies ensitreffeillä maksaa kahvit. Minä sitten myöhemmin maksan ja maksoin kropallani meille kaksi ihanaa lasta. Mies näyttää kahden lapsen isänä samalta kuin lapsettomanakin. Miehen urakehitys ei katkennut. Mies ei muuttanut minun perässäni maasta toiseen. Minusta mies saisi dominoida sängyssä enemmänkin. Tämä ei ole tietoinen valinta vaan biologiaa omalla kohdallani. Halu syntyy miehen halusta. Minä silitän paidat miehelleni. Pidän huolen koko perheen vaatetuksesta. Mies vaihtaa lamput ja hoitaa elektroniikan. En vaihtaisi osaani eikä mieskään. On varmaan parasta että feministi nainen etsii itselleen samanhenkisen miehen. Samoin perinteisistä rooleista pitävä vastaavat löytäköön toisensa. Silloin mitään ongelmaa ei ole. 

Vierailija
193/194 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avauksesta: " Ette voi saada kaikkea. Jos näette maskuliinisuuden viallisena ja sanotte että miehillä ei saa olla myös seksistisiä vaatimuksia naisia kohtaan (esim. hoikkuus, laittautuminen, ei paljoa seksipartnereita, pitkä tukka, siisti kielenkäyttö, naisellinen pukeutuminen jne.) niin ei teilläkään ole oikeutta odottaa mieheltä herrasmiesmanöövereitä, miehistä huolenpitoa ja lohdutusta, dominoivuutta sängyssä jne."

Mitä ihmettä ko seksistisillä odotuksilla on tasa-arvon kanssa? Pitkä tukka, naisellinen pukeutuminen, herrasmiesmanööverit? Nyt kannattaa jo kasvaa aikuiseksi ja katsoa millaisessa maailmassa eletään.

Tasa-arvo tarkoittaa, että ollaan samaarvoisia, tehdään päätökset yhdessä, kunnioitetaan toinen toistansa. Tasa-arvoa ei mitenkään vähennä, että mies kantaa kauppakassit tai huolehtii enemmän lumenluonnista. Eikä se, että nainen laittaa enemmän ruokaa tai pesee pyykkiä. Tasa-arvoisessa suhteessa nmä asiat hoidetaan kuten kenellekin sopii. Kuitenkin niin, että molemmat kunnioittaa ja tukee toinen toistaan.

Vierailija
194/194 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikutat vähän agressiiviselta ja vanhanaikaiselta :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi