Uusin podcast piia ristikankankareen katoamisesta paljastaa jotain hyytävää Piian isästä.
Viimeisessä jaksossa isä kertoo ensimmäistä kertaa lyhyeksi jääneestä avioliitosta (5viikkoa) joka päätyy naisen itsemurhaan lääkkeillä heidän yhteisessä makuuhuoneessaan. Hän oli yrittänyt sitä jo suhteen alkuaikana epäonnistuneesti, mutta menettäen molemmat jalkansa junan alle. Mielestäni kauheinta ja hyytävintä tässä oli, että nainen oli kysynyt Piian isältä ja aviomieheltään Muurari Heikiltä, miksi hän ei kelvannut silloin kun hänellä oli vielä jalat?
Nainen josta puhutaan podcastissa nimellä Sirpa, oli 20 vuotta nuoremp aviomiestään ja Heikin sanoin, tuntenut tämän vauvasta asti. Tälle naiselle, muurari isä Heikki oli suhteen alkuaikoina ilmoittanut, että hän ei enää toista juoppohullua kestä, kuten oli Piian äiti Gunilla ollut.
Mä itse tein tästä johtopäätöksen, että tämä Sirpa masentui tästä ja yritti itsemurhaa junan avulla, menetti jalkansa ja oli riippuvainen näin Heikistä loppuelämänsä. Avioliittoa kesti 5 viikkoa päätyen itsemurhaan yhteisessä vuoteessa. Tässä Heikki isässä on podcastin kuunneltuani jotain todella outoa. Tulee mieleen joku ihme kiihko uskovais tyyppi joka julistaa itsensä profeetaksi, jota varten kaikki muut ihmiset ovat olemassa tai hyödyksi.
Mä mietin, miksi Heikki Ristikankare ylipäätään meni naimisiin kyseisen perhetutun kanssa, jonka on tuntenut vauvasta asti?
Mulla nousi karvat muutenkin pystyyn useammassa kohtaa podcastia.
Kommentit (298)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se pihassa olleen asuntovaunun katoaminen on myös outo kuvio. Poliisi ei sitä koskaan tutkinut. Se on voinut olla myös paikka, jonne mennään katsomaan toista TV:tä.
Miten asuntovaunu katosi? Haluan myös lukea tuon artikkelin/jutun/kommentin, jossa mainitaan tämä outo kuvio.
Merkillistä. Yritin googlata asiaa, mutten löytänyt sellaista lehtijuttua, vaikka olen sellaisen nähnyt, siis ihan painettuna. Joku kirjoitti aiemmin, että isä on myös jossain vaiheessa tunnustanut, mutta sitä ei ole dementian vuoksi voinut käyttää. Ja että siitäkin on ollut lehdissä ja nyt niitäkään ei löydy googlaamalla. Herää vähän kysymyksiä, että mitä aktiivista putsausta hakutuloksille on oikein tehty.
No tuossa on yksi maininta sellaisesta, se on ollut heillä vielä viikkoa aiemmin. Sittemmin siitä ovat luopuneet mutta poliisi ei ole sitä koskaan tutkinut. Minusta sekin pitäisi selvittää, minne se myytiin tai mitä sille tapahtui. Ja myös käyttää ruumiskoiria sen tutkimiseen. Vaikka aikaa onkin mennyt.
Mistä tiedät, ettei poliisi ole sitä koskaan tutkinut?
Olematonta tunnustusta?
Minä keskustelen asuntovaunusta, enkä tunnustuksesta. Mutta yhtä kaikki. Kumpaankaan ei ole pitävää lähdettä, asuntovaunuun eikä tunnustukseen. Toivottavasti meni perille.
Siis tuossa MTV3:n jutussa isä kertoo itse asuntovaunusta. Pitääkö etsiä vielä juttu, jossa hän kertoo siitä luopumisesta? Juttua seuranneille on tiedossa, että poliisi tutki kodin vasta 2018 koirien kanssa. Etsin kyllä sinulle linkit, jos on pakko. Tämä tän tason inttäminen herättää kysymyksiä, että onko tässä takana jotain isompaakin, joka ei saisi tulla ilmi. Sori mutta vaikutus on päinvastainen. Lieneekö sama ihminen, joka esittää, että isä on jehovantodistajuuden takia epäilty. > Mitäs sieltä paikallisesta jehovayhteisöstä oikein löytyy ja heidän omista oikeusjärjestelmästä.
Ensinäkin se että asuntovaunu katoaa, tai siitä luovutaan, on kaksi ihan eri asiaa. Edelleenkään tuohon asuntovaunun " katoamisen outoon kuvioon " ei varmasti löydy linkkiä, joten se siitä. Enkä valitettavasti ole sama ihminen joka esittää, että isä on jekkujen takia epäilty, joten sorit kans. Voin kysellä Heikiltä kasvotustenkin onko tulossa uusia haastatteluja jos haluan.
En minä ole väittänyt, että se on ”kadonnut”, vaan että siitä on luovuttu. Mutta on mielenkiintoista tuo tarve tulla sanomaan, että ei ole ”kadonnut”. Ilmeisesti siis todella tunnet Heikin ja siitä tämä hanakka puolustaminen. Ikävä kyllä Heikki on ollut tässä asiassa äänessä moneen otteeseen. Olisi kiinnostavampaa kuulla joskus esim. Piian koulukavereita tai vaikka sitä appea. Podcastissa toimittaja piti erikoisena, että kun hän haastatteli Teijoa, Heikki jäi ovensuuhun kuuntelemaan, mitä Teijo sanoo.
Minä vuonna se Piian veli kuoli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukahan poistatti ketjun "missä on Piia Ristikankare" 😁
Se, jota vtutti kun isää ei pysty netissä tuomitsemaan, vaikka kuului jehoviin.
Jehovathan on kaiken maallisen vallan yläpuolella. Ota selvää uskonnosta. Jehikset itse pitävät muita uskontoja Saatanan vallassa olevina.
Älä höpötä. Ei tuo liity edes tähän keissiin, yhtä vähän kuin joku lastenkirjan susikoira.
Mees mummo muualle aukoo päätäs. Kyllä tässä jutussa jehikset kuuluu olennaisena osana.
Jehikset joo, Piian perheen osalta, mutta muu on roskaa.
Et taida olla ihan kartalla vai oletko jehis😂
En ole. Olen ollut kartalla jutun alusta asti, koska olen saman koulun oppilas ja tuntenut Piian ystäviä.
Tunsit ystäviä? Et tunne kuitenkaan jehovan todistajien uskontoa?
Tunsin ystäviä, jotka olivat lahkossa. Eivät kaikki ole enää. Sen ajan suomalainen todistajuus tuntui olevan asteen verran normaalimpaa kuin nykyään. Välttämättä koko perhe ei kuulunut, ja ne ulkopuoliset elivät ihan normaalisti.
Omallakin luokalla oli oppilas, jonka äiti kuului tuohon samaan seurakuntaan kuin Piia. Oli kyllä kaikkea muuta kuin uskovainen ko. pimatsu.
Myös tuttu ja mukava naapurin perhe kuului siihen. Ei heistä ole mitään pahaa sanottavaa.Itselläsi on pahat traumat tai uskomukset, jotka sotket tahallaan tähän juttuun.
Se, että sinä tunnet "hairahtaneita" jehiksiä ei tarkoita, uskonto hyväksyy heidän elämäntyylinsä. Miksi uskontojen uhrit liikkeessä jehikset on yliedustettuina? Äläkä sinä ala päteä keittiöpsykologian tiedoillasi.
Joku on nyt a) pakkomielteinen b) mustis kun paikalla on ihminen, joka tietääkin jotain.
Ei ketään tuomita henkirikoksesta koska joku tahtoo niin eikä siedä ajatusta hänen uskonnostaan.
Vierailija kirjoitti:
2011. Kysymys on nuoremmasta, joka oli 3 v, kun Piia katosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jehovathan on kaiken maallisen vallan yläpuolella. Ota selvää uskonnosta. Jehikset itse pitävät muita uskontoja Saatanan vallassa olevina.
Älä höpötä. Ei tuo liity edes tähän keissiin, yhtä vähän kuin joku lastenkirjan susikoira.
Mees mummo muualle aukoo päätäs. Kyllä tässä jutussa jehikset kuuluu olennaisena osana.
En ole. Olen ollut kartalla jutun alusta asti, koska olen saman koulun oppilas ja tuntenut Piian ystäviä.
Tunsin ystäviä, jotka olivat lahkossa. Eivät kaikki ole enää. Sen ajan suomalainen todistajuus tuntui olevan asteen verran normaalimpaa kuin nykyään. Välttämättä koko perhe ei kuulunut, ja ne ulkopuoliset elivät ihan normaalisti.
Omallakin luokalla oli oppilas, jonka äiti kuului tuohon samaan seurakuntaan kuin Piia. Oli kyllä kaikkea muuta kuin uskovainen ko. pimatsu.
Myös tuttu ja mukava naapurin perhe kuului siihen. Ei heistä ole mitään pahaa sanottavaa.Itselläsi on pahat traumat tai uskomukset, jotka sotket tahallaan tähän juttuun.
Se, että sinä tunnet "hairahtaneita" jehiksiä ei tarkoita, uskonto hyväksyy heidän elämäntyylinsä. Miksi uskontojen uhrit liikkeessä jehikset on yliedustettuina? Äläkä sinä ala päteä keittiöpsykologian tiedoillasi.
Joku on nyt a) pakkomielteinen b) mustis kun paikalla on ihminen, joka tietääkin jotain.
Ei ketään tuomita henkirikoksesta koska joku tahtoo niin eikä siedä ajatusta hänen uskonnostaan.
Sinä ja sinun tietosi. Taidat olla vainoharhainen ja luetun ymmärtämisesi on kastemadon tasolla. Olitko Piian kiusaaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se pihassa olleen asuntovaunun katoaminen on myös outo kuvio. Poliisi ei sitä koskaan tutkinut. Se on voinut olla myös paikka, jonne mennään katsomaan toista TV:tä.
Miten asuntovaunu katosi? Haluan myös lukea tuon artikkelin/jutun/kommentin, jossa mainitaan tämä outo kuvio.
Merkillistä. Yritin googlata asiaa, mutten löytänyt sellaista lehtijuttua, vaikka olen sellaisen nähnyt, siis ihan painettuna. Joku kirjoitti aiemmin, että isä on myös jossain vaiheessa tunnustanut, mutta sitä ei ole dementian vuoksi voinut käyttää. Ja että siitäkin on ollut lehdissä ja nyt niitäkään ei löydy googlaamalla. Herää vähän kysymyksiä, että mitä aktiivista putsausta hakutuloksille on oikein tehty.
No tuossa on yksi maininta sellaisesta, se on ollut heillä vielä viikkoa aiemmin. Sittemmin siitä ovat luopuneet mutta poliisi ei ole sitä koskaan tutkinut. Minusta sekin pitäisi selvittää, minne se myytiin tai mitä sille tapahtui. Ja myös käyttää ruumiskoiria sen tutkimiseen. Vaikka aikaa onkin mennyt.
Olematonta tunnustusta?
Minä keskustelen asuntovaunusta, enkä tunnustuksesta. Mutta yhtä kaikki. Kumpaankaan ei ole pitävää lähdettä, asuntovaunuun eikä tunnustukseen. Toivottavasti meni perille.
Siis tuossa MTV3:n jutussa isä kertoo itse asuntovaunusta. Pitääkö etsiä vielä juttu, jossa hän kertoo siitä luopumisesta? Juttua seuranneille on tiedossa, että poliisi tutki kodin vasta 2018 koirien kanssa. Etsin kyllä sinulle linkit, jos on pakko. Tämä tän tason inttäminen herättää kysymyksiä, että onko tässä takana jotain isompaakin, joka ei saisi tulla ilmi. Sori mutta vaikutus on päinvastainen. Lieneekö sama ihminen, joka esittää, että isä on jehovantodistajuuden takia epäilty. > Mitäs sieltä paikallisesta jehovayhteisöstä oikein löytyy ja heidän omista oikeusjärjestelmästä.
Ensinäkin se että asuntovaunu katoaa, tai siitä luovutaan, on kaksi ihan eri asiaa. Edelleenkään tuohon asuntovaunun " katoamisen outoon kuvioon " ei varmasti löydy linkkiä, joten se siitä. Enkä valitettavasti ole sama ihminen joka esittää, että isä on jekkujen takia epäilty, joten sorit kans. Voin kysellä Heikiltä kasvotustenkin onko tulossa uusia haastatteluja jos haluan.
En minä ole väittänyt, että se on ”kadonnut”, vaan että siitä on luovuttu. Mutta on mielenkiintoista tuo tarve tulla sanomaan, että ei ole ”kadonnut”. Ilmeisesti siis todella tunnet Heikin ja siitä tämä hanakka puolustaminen. Ikävä kyllä Heikki on ollut tässä asiassa äänessä moneen otteeseen. Olisi kiinnostavampaa kuulla joskus esim. Piian koulukavereita tai vaikka sitä appea. Podcastissa toimittaja piti erikoisena, että kun hän haastatteli Teijoa, Heikki jäi ovensuuhun kuuntelemaan, mitä Teijo sanoo.
Jos ET kerran ole niin väittänyt, että on "kadonnut", niin mitä varten sitten tulet tähän kommentoimaan toisten viestejä? Kysyin nimen omaan miten vaunu katosi ja sinä tulet ketjuun rähjäämään sivusta. Todella mielenkiintoinen tarve tulla sotkemaan keskustelua ja väittämään ketä nyt sitten hanakasti puolustan. Oletko itse jokin trolli vai peräti se stupid paskopulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2011. Kysymys on nuoremmasta, joka oli 3 v, kun Piia katosi.
Ok. Kiitos kun selvensit. Luulin koko ajan, että se oli tämä veli, jonka kanssa taisteltiin kaukosäätimestä.
Vierailija kirjoitti:
Ajatte autoa sateisena lokakuun iltana/yönä. Ohitatte pysähtyneen auton. Pystytte näkemään rekisterikilven ja muistamaan sen vielä vuosienkin kuluttua. Erittäin uskottavaa. Suomalainen poliisi ainakin uskoo.😂
Niin, jos vielä näette että kyytiin nostetaan tajuttoman oloista ihmistä ja kykenette erottamaan että tyttöä, niin on sula mahdottomuus vilkaista rekkariin. Ei tulis mieleenkään.
Ei tuosta ap:n sönkötyksestä ota Erkkikään selvää. Ap ja hänen karvojen pystyynnousemisensa. Kaiken huippu kyllä tuota isää syyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos Piia tuli kotiin myöhään yöllä mahdollisesti humalassa muiden lasten ollessa jo nukkumassa, ja tuli riita isän kanssa juopottelusta?
Lasten isä ja isoisä olivat saunomassa, kun Piia "katosi". Mikseivät ukot lähteneet heti tytön perään? Kyseessä kuitenkin tiukasti vahdittu perhetyttö, jonka elämää rajoitti uskonto.
En ota kantaa siihen, onko isä syyllinen vai ei – mutta on todella outoa, että teini lähtee ulos ilman lupaa, vieläpä isänsä näkemättä, eikä tämä soita lapsensa perään. Ei edes sen kaverin luo, jolle oletti Piian menneen, varmistaakseen että tämä on kunnossa. Tai sitten huutaakseen, kun Piia lähti sinne luvatta, kuten esim. omat vanhempani olisivat aivan varmasti tuollaisessa tilanteessa tehneet.
Oli 80-luku joo ja ihmiset ehkä liikkuivat vähän vapaammin, mutta kaikilla oli jo kotipuhelimet ja soittaminen oli helppoa. Ja, kuten mainittu, Piiaa vahdittiin normaalistikin tarkkaan.
Eli häntä vahdittiin liikaa muttei tarpeeksi?
On huono ihminen, joka ei saunassa istuessaan tiedä että teini-ikäinen ( liki 16 v.) lapsi pistäytyy ulos, ja hyökkää sieltä perään kyselemään?
Kuka tekee noin?
Ootko tyhmä vai haluatko ymmärtää tahallasi väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedettiin, että Piialla oli 20 markkaa rahaa mukanaan?
Jännä sattuma, eikös myös Raisalla ollut 20 markkaa?
Tämä.
Vasta annettu viikkoraha?
Teijohan valitti ettei heillä ollut koskaan rahaa.
Silloin elettiin jo lamavuosia.
Ai vuonna -88? No eipäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatte autoa sateisena lokakuun iltana/yönä. Ohitatte pysähtyneen auton. Pystytte näkemään rekisterikilven ja muistamaan sen vielä vuosienkin kuluttua. Erittäin uskottavaa. Suomalainen poliisi ainakin uskoo.😂
Niin, jos vielä näette että kyytiin nostetaan tajuttoman oloista ihmistä ja kykenette erottamaan että tyttöä, niin on sula mahdottomuus vilkaista rekkariin. Ei tulis mieleenkään.
Ihme ettei rekka suistunu ojaan, kun ehti noin tarkkaan kytätä mitä tiellä tapahtui.
Minusta tämä tapahtumasarja on järjen vastainen. Riidellään kaukosäätimestä, sitten Pia suutuspäissään menee ulos ja katoaa.Luulisi, että Pialla oli ulos lähtiessään päämäärä. Olen saanut sen käsityksen, että alunperin ei ollut tarkoitus lähteä minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme ettei rekka suistunu ojaan, kun ehti noin tarkkaan kytätä mitä tiellä tapahtui.
Tai sitten hidasti vauhtiaan nähdäkseen paremmin, kun näki moisen tapahtuman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi outoa ajatella noin, että joku on ”mustasukkainen”, jos joku ”tietää” jotain – mitä ihmettä? Jos ”tietää” jotain, silloin pitäisi mennä poliisille sen asian kanssa. Eiköhän kaikki toivo, että asia selviää. Paitsi tekijä ehkä (ja joskus hekin alitajuisesti sitä toivovat).
Vierailija kirjoitti:
Minun äidilläni on ollut kaksi juoppoa ukkoa, molemmat kuolivat viinan takia. Onneksi luin palstaa, niin tiedän nyt, että äiti myrkytti ne, sillä onhan se outoa, että kaksi juoppoa kuolee...
Suomessahan ei yhtään alkoholistia ole ikinä koskaan tapettu......eiku...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olematonta tunnustusta?
Jos ET kerran ole niin väittänyt, että on "kadonnut", niin mitä varten sitten tulet tähän kommentoimaan toisten viestejä? Kysyin nimen omaan miten vaunu katosi ja sinä tulet ketjuun rähjäämään sivusta. Todella mielenkiintoinen tarve tulla sotkemaan keskustelua ja väittämään ketä nyt sitten hanakasti puolustan. Oletko itse jokin trolli vai peräti se stupid paskopulla?
Ajatteletko, että tässä on vain yksi ihminen lisäksesi? En tiedä, kuka on stupid paskopulla, mutta sen olen huomannut, että sinä olet merkillisen aggressiivinen. Miksi? Paljasta nyt vain ne kortit, jos olet se henkilö, jolla on jonkinlainen yhteys isään. Jos et ole ollut paikalla, et voi tietää, ja jos taas olet, olet toivottavasti kertonut poliisille. Älä nyt vain lankea sellaiseen, että eihän nyt vain kukaan mies voisi mitään tehdä eikä varsinkaan uskonnollinen ja sehän on niin mukava kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kaukaa erotti hahmon tytöksi ja rekkarinkin näki. Ei rekkaa niin vain hidasteta. Täyttä skeidaa koko tarina autosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kaukaa erotti hahmon tytöksi ja rekkarinkin näki. Ei rekkaa niin vain hidasteta. Täyttä skeidaa koko tarina autosta.
Ellei sitten JOKU kyydissä ollut ole kirjeen takana. Minkä ikäisiä Piian veljet olivat kirjeen tulon aikaan?