Mies haluaa maksaa vain omat ruuat...?
Olemme uusperhe, minulla koululainen edellisestä liitosta. Miehellä ei ole lapsia. Yhteistä on halunnut mutta lasta ei vaan kuulu. Kaksi vuotta olemme maksaneet kaiken puoliksi, siis vuokran ja laskut. (muutin miehen luokse, 2mh) Nyt mies haluaa maksaa ruokakuluista vain omansa ja jakaa jääkaapin "kahtia". Kokkaamme siis tulevaisuudessa myös omat ruuat. Shampoot ja suihkugeelit ym ostamme myös erikseen. Vuokran ja asumiskulut maksamme edelleen puoliksi. Minä olen hoitanut lapsen vaatteet, puhelimen, matkat, harrastusten maksun ym tähänkin asti yksin joten se ei muutu. Mitä ajatuksia herättää, voiko toimia?
Kommentit (366)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:30"]
Tarkoitatko, että aiemmin teitte yhteiset ruoat ja nyt erilliset?
Kyllä. Olemme käyneet kerta viikkoon marketissa yhdessä ja maksettu puoliksi. Kärryssä on lapsen jogurtteja ja keksejä ym mihin mies ei koske. Tämä ilmeisesti ärsyttää. Lapsi urheilee ja syö jo enemmän kuin minä joten kyllä lapsi tuota ruokasummaa nostattaa. Tosin mies kyllä syö varmaan kolmen kertaa enemmän kuin minä ;) Ollaan kuitenkin maksettu puoliksi ja kokattu yhdessä. Kaikki mitä kaapeissa on, saa ottaa. Ja lisäksi olemme pari kertaa kuussa molemmat käyneet ostamassa hedelmiä tai leipää ilman laskun puolittamista. Mutta nyt mies haluaa muuttaa tämän systeemin. ap
Ei ihme jos mies ei halua maksaa jugurttia ja keksejä,täysin turhia.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheessä ei koskaan ole ollut mitään mitä ei kuka tahansa saisi syödä, vaikka naapurin Lasse tulisi nälkäisenä saisi syödä meidän juuston. En kyllä jaksaisi tuollaista elämää. Nipottaa nyt jostain ruuanostosta. Ymmärrän kyllä että uusperheessä jaetaan muita kuluja mutta RUOKA.
Mitäs oli ruokalasku kuukaudessa ja vuodessa? Sinä tietysti luulet että ei juuri mitään...
Minulle tulee mieleen, että sinulla ap on kallis maku, se oli ensimmäinen ajatukseni.
Siis niin, että miehelle riittäisi salaatiksi kurkku, tomatti ja salaatti. Sinä taas haluat ostaa siihen mukaan fetaa, paprikaa, siemeniä, salaatinkastiketta.
Mies haluaisi syödä makaronia ja jauhelihaa ja sinä taas tuorepastaa ja jne.
Mies on sitten alkanut ajatella, että pääsee halvemmalla kun ostaa vain itselleen, kun ei tarvi ostaa mitää krumeluureja.
Sitä en tiedä miten voisi tapa toimia jos saatte yhteisen lapsen, tuskin kovin hyvin. Mutta voisihan sitä hetken kokeilla jos tuossa teidän tämänhetkisessä elämäntilanteessa toimisikin.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheessä ei koskaan ole ollut mitään mitä ei kuka tahansa saisi syödä, vaikka naapurin Lasse tulisi nälkäisenä saisi syödä meidän juuston. En kyllä jaksaisi tuollaista elämää. Nipottaa nyt jostain ruuanostosta. Ymmärrän kyllä että uusperheessä jaetaan muita kuluja mutta RUOKA.
Ai "nipottaa" turhasta kun menee 2000€ kuussa ruokakauppaan?
Narsisti eksä huus jopa omalle pojalleen että hänen juustoa et ota. Salaa söimme kyllä sen ukon karkkeja😂😂👍Paska mikä paska ,onneksi sain voimia erota.
Vaikealta elämältä kuulostaa. En jaksaisi.
Se on nykyfeministeille kova paikka, jos mies on noin tasa-arvoinen. Ap:n kannattaa ottaa perinteinen mies, joka huolehtii perheestään eli toimii maksuautomaattina.
Mun mielestä ruuat maksetaan puoliksi silloin, kun syödään oikeasti saman verran. Itse 50 kiloa painavana pienenä naisena tuntui kohtuuttomalta, että exän mukaan ruokakulut laitetaan puoliksi. Kauppaan meni törkeästi rahaa ja yksi lasagnevuoka olisi kestänyt mulla rasioihin lajiteltuna viikon, miehen kanssa se meni päivässä. Usein kun tehtiin ruokaa vuorotellen, mun vuoro koittikin kokata jo samana iltana, kun mies oli hotkinut lämpimän ruuan päivän mittaan ollessaan kotona.
Aina kun mies haluaa laittaa kauppalaskun puoliksi, hän tosiasiassa haluaa naisen rahoittamaan omaa evästelyään. Yksin asuessa ruokakulut ovat pienentyneet huimasti, eikä enää mene rahaa limsoihin ja vissyyn, sipseihin tai muuhun älyttömyyteen, joihin miehen kanssa asuessa meni.
Ja ap:n ongelmaan: kauppalaskun puolittaminen teidän tapauksessa lienee aika hyvä valinta, koska sinä ja lapsi syötte varmasti yhteensä miehen annoksen verran?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ruuat maksetaan puoliksi silloin, kun syödään oikeasti saman verran. Itse 50 kiloa painavana pienenä naisena tuntui kohtuuttomalta, että exän mukaan ruokakulut laitetaan puoliksi. Kauppaan meni törkeästi rahaa ja yksi lasagnevuoka olisi kestänyt mulla rasioihin lajiteltuna viikon, miehen kanssa se meni päivässä. Usein kun tehtiin ruokaa vuorotellen, mun vuoro koittikin kokata jo samana iltana, kun mies oli hotkinut lämpimän ruuan päivän mittaan ollessaan kotona.
Aina kun mies haluaa laittaa kauppalaskun puoliksi, hän tosiasiassa haluaa naisen rahoittamaan omaa evästelyään. Yksin asuessa ruokakulut ovat pienentyneet huimasti, eikä enää mene rahaa limsoihin ja vissyyn, sipseihin tai muuhun älyttömyyteen, joihin miehen kanssa asuessa meni.
Ja ap:n ongelmaan: kauppalaskun puolittaminen teidän tapauksessa lienee aika hyvä valinta, koska sinä ja lapsi syötte varmasti yhteensä miehen annoksen verran?
Tiedätpähän ainakin miltä miehistä tuntuu maksaa naisten kuluja verojen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Se on nykyfeministeille kova paikka, jos mies on noin tasa-arvoinen. Ap:n kannattaa ottaa perinteinen mies, joka huolehtii perheestään eli toimii maksuautomaattina.
Jos ruokakulut laitetaan puoliksi, se on nainen joka toimii maksuautomaattina. Mies nimittäin syö kirjaimellisesti kaksinkertaisen määrän ruokaa naiseen verrattuna. Tämä myös aiheuttaa lisätyötä kaupassakäynnin ja ruoanlaiton muodossa. Miehet ovat myös sotkuisempia joten aiheuttavat enemmän siivoustyötä. Miehet myös valehtelevat että heitä ei haittaa sotku. Siivoaminen heitä haittaa.
Reilu jako olisi se, että mies maksaa 2/3 ruoasta ja siivoaa enemmän kuin nainen. Tämä ei vain taida miehille kelvata. Reilu peli on miehille myrkkyä.
Vierailija kirjoitti:
Jos poika on teini se syö aikuisen verkan ja enemmänkin ajoittain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos poika on teini se syö aikuisen verkan ja enemmänkin ajoittain
Mutta teinit syövät sen tärkeimmän lounaan koulussa ja lisäksi koulun jälkeen usein ulkona. Oma 15v syö kotona aamupalan, eli aina sen saman: kauraleivän/kaurapuuroa/jogurttia ja marjoja. Illalla sitten vastaava iltapala tai lämmittää treenien jälkeen lounasta.
Välipalat ja ulkona syömiset maksaa tietysti lapsen huoltajat. Mulla oli vastaava keissi miesystävän kanssa joka majaili täällä kuukauden. Hänen mielestään hänelle kuului ruuista 1/3, vaikka söi koko ruokabudjetista yli puolet, sillä hän oli yksin päivän kotona kun minä ja lapsi syötiin töissä ja koulussa arkisin. Viikonloppuna teini oli usein seurustelukumppaninsa luona, tai jos oli meillä, minä valmistin aina ruuan.
Hirveä riita ruokalaskusta kun mies maksoi muka liikaa. Päinvastoin: minun ruokalaskuni nousivat miehen myötä, kun piti puolittaa kaikki miehen älyttömät ostokset. Pelkkään vissyyn miehellä meni kerralla 10e ja lipitti sitä koko ajan, samoin osti Pepsi 6päkkejä, eli litrahinnaltaan kalleinta. Kahvia mies keitti aina pannullisen ja kaatoi viemäriin loput (eli suurimman osan), leipää ja leivänpäällisiä veti hirveät määrät päivässä. Söi myös huvikseen vaan koska ei ollut muutakaan tekemistä.
Eli ihan omalla tuoreella kokemuksella väitän: aikuinen mies syö kuin teini, jolla ei ole säännöllisiä ruoka-aikoja ja mitään käsitystä mitä ruoka maksaa. Meidän teini tietää kyllä, että mustikoita ei kaadeta kaurapuuroon koko pussia kerralla, tai että juustoa ei leikata leipäveitsellä leivän päälle isoja siivuja.
Teini osaa paistaa itse munakkaita ja ostaa kaupasta edullisinta, toisin kuin tämä mies.
Mutta halvaksi tuli miehelle, kun minä kustansin hänen mässäilyään. Ei kiitos avoliittoa mulle enää koskaan.
Vierailija kirjoitti:
No eipä tuo miltään unelmien prinssiltä vaikuta. Lähtisin sellaisen hakuun asap.
Suomalaisnaisen mielestä unelmien prinssi on sellainen, jota voi käyttää taloudellisesti hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko naimisissa? Jos ette, miksi miehen pitäisi maksaa sinun lapsen ruoat ym?
Ihan samantekevää ovatko naimisissa jos kerran ovat päättäneet perheenä elää. Muutenkin toi kuulostaa ihan naurettavalta! Kalliimmaksi tulee molemmille todennäköisesti ostaa ja laittaa eri ruoat! Ei se yksi lapsi niin paljoa syö.
Jos olisin AP laittaisin ihan kiusallani itselleni ja lapselle kaikenlaisia herkkuja joista tietäisin että maistuisivat miehellekin. Sitten syötäis nautiskellen sen nenän edessä ja se vois vaikka lämmitellä pannulla kaupan makaroonilaatikkoa itselleen samalla kun haistelis meidän ruokien tuoksuja. Ehkä AP:n mies on hyvä kokki ja osaa itsekin tehdä hyvää ruokaa, mun mies ei osaisi ja jo pelkästään siitä syystä se ei varmasti tuollaista järjestelyä ehdottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Kohta varmaan joku tulee kertomaan, että heidän perheessä punnitaan vaa'alla, kuinka paljon kukin syö.
Penskat syö huvikseen koko ajan.Ei ihme jos mies haluaa omat erikseen.