Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa maksaa vain omat ruuat...?

Vierailija
22.01.2015 |

Olemme uusperhe, minulla koululainen edellisestä liitosta. Miehellä ei ole lapsia. Yhteistä on halunnut mutta lasta ei vaan kuulu. Kaksi vuotta olemme maksaneet kaiken puoliksi, siis vuokran ja laskut. (muutin miehen luokse, 2mh) Nyt mies haluaa maksaa ruokakuluista vain omansa ja jakaa jääkaapin "kahtia". Kokkaamme siis tulevaisuudessa myös omat ruuat. Shampoot ja suihkugeelit ym ostamme myös erikseen. Vuokran ja asumiskulut maksamme edelleen puoliksi. Minä olen hoitanut lapsen vaatteet, puhelimen, matkat, harrastusten maksun ym tähänkin asti yksin joten se ei muutu. Mitä ajatuksia herättää, voiko toimia?

Kommentit (366)

Vierailija
21/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:13"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:59"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:48"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:34"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:00"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 07:09"] [quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 07:06"] Eikös ap sanonut että lapsi syö enemmän kuin mies? Joten kyllä silloin mies on miinuspuolella. Jos kyse ei ole huomattavista summista, ihmettelen miehen reaktiota mutta jos oikeasti mies häviää satasia kuukaudessa, voi se harmittaa. Tekisin kuitenkin niin, että arvioisin ne summat ja ap maksaisi enemmän. Kaikki ruuat olisivat edelleen yhteisiä. [/quote] Missäs ihmeessä se ap muka noin sanoi? Aina näitä juttuja lukiessa ihmetyttää kuinka uskomattomia supermiehiä nämä uusperheiden isät ovat kuin naiset edes harkitsevat heidän kanssaan olemista vaikka uusperhe-elämä ei olisi lapsille hyväksi. Uusperheet pitäisi kieltää ihmisiltä jotka eivät tee selkeää sitoumusta huolehtia ja välittää puolisonsa lapsista.  [/quote]   Puolison lapset eivät ole kuin sen vastuulla kenen lapsia ne on.  [/quote] Jos asutaan yhdessä, on silloin tarkoitus olla perhe ja perhe puhaltaa yhteen hiileen. Tajuatko, miten sairasta ja vahingoittavaa tuollainen on lapselle, kun lapsi on ainut, joka ei kuulu perheeseen? Tuo mieshän sitäpaitsi LOISII ap:n rahoilla, sai kätevästi puolitettua OMAT asumismenonsa. Ap nyt ajattelet asiaa lapsesi mielenterveyden kannalta ja häivyt!

[/quote]

Mies ei mitään loisi. AP asuu samassa asunnossa joten tietenkin hän maksaa puolet asumismenoista. Se on lapsen vanhempien ongelma mitä lapselle kuuluu. Olisiko kannattanut mietiä lapsen tuntemuksia ja asemaa kun erosi lapsen isästä?

Maailma ei pyöri lapsien mukaan. 

Tiedätkö että juuri se on hyväksi lapselle että jokua isäpuoli ei häntä määräile. Todella usein lasten ongelmat johtuu juuri siitä että toinen vanhempi tuo uuden puolison perheeseen ja se puoliso luulee olevansa osa perhettä ja lasten vanhempi. 

Mutta lapsi EI sitä koe niin. Vaan niin että tuo uusi tyyppi joka EI ole minun isäni/äitini/ tulee kotiini ja rupeaa määräilemään minua. Se on väärin.

Lapsi on tässä täysin oikeassa. Lapsella on isä ja äiti. Se ei tarvitse mitään puoli-isää tai puoli-äitiä. 

Monesti aikuiset on hemmetin itsekkäitä. Muutetan jopa vieraalle paikkakunnalle ja eristetään lapsi kavereista. Sitten otetaan joku uusi ukko ja pahemmassa tapauksessa sen lapset. Ja omien lapsien pitää vaan hyväksyä tämä? Ei ihme että lapset voi huonosti.

[/quote]

Mä en luule, vaan tiedän olevani osa lapsipuolen perhettä, olen sitä ollut reilun 16 vuotta. Kyllä, omassa kodissani olen myös kasvattanut lapsipuoltani jos siihen on ollut aihetta, kuten lasten kanssa yleensä toimitaan. Lapsella on oma äiti ja oma isä, sitä en ole koskaan kieltänyt tai unohtanut. Me olemme perhe, me pidämme toisistamme huolta, ruokimme lapset yhdessä, kasvatamme heitä ja toivomme että saavat hyvän alun elämälle. Minusta tämä on aivan normaali tapa elää ja toimia.

[/quote]

Et ole lapsen perhettä. Jos sinä eroaisit lapsten äidistä niin siihen jäisi se sinun perheesi. Ei ne lapset sinun kanssa tekemisissä olisi eikä sinulla ole mitään laillista asiaa niiden elämään puuttua.

Juuri tuollaisten ihmisten takia moni lapsi täytettyään 18 katkaisee välit äitiinsä/isäänsä (riippuu kumpi on isä(äitipuolen tuonut elämään) kun ei jaksa enää katsoa miestä/naista joka luulee olevansa osa perhettä vaikka ei olekkaan. 

Kuinkas monta kertaa olette lapsilta kysynyt että haluaako ne kuunnella sinua?

[/quote]

Nyt on uusperheessä kasvaneena pakko todeta, että höpönlöpön. Isäpuoleni todellakin kuuluu perheeseeni. Hän piti huolta, auttoi, vei harrastuksiin, kuunteli ja kyllä, myös kasvatti ja komensi tarvittaessa, siitä asti, kun olin 4-vuotias. Ja ei todellakaan ruvennut perheen aikuisena kyselemään minulta lapsena, että haluanko kuunnella häntä. En minä lapsena pahastunut siitä, että joku välittää.

Olen nyt 29-vuotias ja vaikka hän joskus eroaisi äidistäni, niin tasan tarkkaan pitäisin yhteyttä ja kävisin katsomassa vanhainkodissa. Ei veriside ole millään tavalla pakollinen ehto läheisen ihmissuhteen muodostumiselle.

Näiden suhteiden muotoutuminen riippuu kyllä täysin aikuisista. Siitä, miten he lapsia perheessä kohtelevat. Minun isäpuoleni ei jakanut jääkaappia osastoihin tai pyrkinyt tekemään käytöksellään selväksi, että emme ole perhe. Siis toiminut, kuten ap:n mies toimii. Jos olisi toiminut, äitini ei olisi sitä katsellut.

Vierailija
22/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:20"]

Olemme uusperhe, minulla koululainen edellisestä liitosta. Miehellä ei ole lapsia. Yhteistä on halunnut mutta lasta ei vaan kuulu. Kaksi vuotta olemme maksaneet kaiken puoliksi, siis vuokran ja laskut. (muutin miehen luokse, 2mh) Nyt mies haluaa maksaa ruokakuluista vain omansa ja jakaa jääkaapin "kahtia". Kokkaamme siis tulevaisuudessa myös omat ruuat. Shampoot ja suihkugeelit ym ostamme myös erikseen. Vuokran ja asumiskulut maksamme edelleen puoliksi. Minä olen hoitanut lapsen vaatteet, puhelimen, matkat, harrastusten maksun ym tähänkin asti yksin joten se ei muutu. Mitä ajatuksia herättää, voiko toimia?

[/quote]

Kuulostaa siltä että olette kämppiksiä,ette perhe.Jos teillä toimii tuollainen systeemi,mikäs siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:25"]

Miksi miehen pitää maksaa enemmän kuin oma osuutensa? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Sinulla on vaihtoehto: asu ahtaammin ja maksa kaikki itse.

Mies ei ole pankki, vaikka se kivaa olisikin.

[/quote]

Niin, sitä mieskin sanoi. Mutta kun perheenä asutaan, tarkkana saa lapsikin olla ettei syö miehen mandariinia esimerkiksi. Omasta mielestäni menee vaikeaksi ja jos tulisin raskaaksi, saako yhteinen muksu sitten syödä "miehen ruokia" mutta esikoiseni ei saa, vai miten kulut laskettaisiin. Väkisinkin herää ajatus, onko mies lähtemässä suhteesta. ap
[/quote]

Kuulostaa sellaselta ihmiseltä jota mä en jaksais kattoo päivääkään. Mieti kuinka kauan sä jaksat. Kannattaako juuri hänen kanssaan lasta tehdä jos yhteiselämä valmiiksi noin monimutkaista. Millasta se oliskaan vauvan kanssa..... Huhhuh

Vierailija
24/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:30"]

Tarkoitatko, että aiemmin teitte yhteiset ruoat ja nyt erilliset?

[/quote]

Kyllä. Olemme käyneet kerta viikkoon marketissa yhdessä ja maksettu puoliksi. Kärryssä on lapsen jogurtteja ja keksejä ym mihin mies ei koske. Tämä ilmeisesti ärsyttää. Lapsi urheilee ja syö jo enemmän kuin minä joten kyllä lapsi tuota ruokasummaa nostattaa. Tosin mies kyllä syö varmaan kolmen kertaa enemmän kuin minä ;) Ollaan kuitenkin maksettu puoliksi ja kokattu yhdessä. Kaikki mitä kaapeissa on, saa ottaa. Ja lisäksi olemme pari kertaa kuussa molemmat käyneet ostamassa hedelmiä tai leipää ilman laskun puolittamista. Mutta nyt mies haluaa muuttaa tämän systeemin. ap
[/quote]

Tainnu miestä alkaa ketuttaa tää sun lapses ku omaa ei kuulu... Saattaa kiukku kohdistuu nyt häneen ja siks tollalailla kulut jakamalla "erottaa" lapsesi itsestään. Onkohan lopun alkua?

Vierailija
25/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:16"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 03:23"]

Peseekö mies itse omat vaatteensa ja tiskaa omat tiskinsä?

Ainakin pitäis, koska sen omia ne on.

[/quote]

Jos naiselta ja öapselta tulee kovin paljon enemmän pyykkiä juukaudessa - useampi koneellinen siis - kuin mieheltä, kylllä siinä tapauksessa naisen pitäisi maksaa isompi osa sähkölaskusta. Pyykkikone vie kamalasti sähköä.

[/quote]

Tietokone ja telkkari ei onneksi syö yhtään sähköä. Etenkään se äijän jättiruutu, jota tuijottaa samalla kun nainen kerää sähkölaskuaan pyykkäämällä. Ihme tyyppejä tämä keskustelu pullollaan!
[/quote]
Korjaisin, ihme tyypin tämä keskustelu sisältää. Se on yksi ja sama jankkaaja, joka tässä lässyttää ja nostaa samoilla urpoilla kommenteillaan ketjua koko ajan ylös. Sen tunnistaa jo kirjoitustyylistä. Se pesiytyy mielellään keskusteluihin uusperheistä ja elatusasioista. Katkera miehensä exälle ja niiden yhteiselle lapselle.

Vierailija
26/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 11:41"]

Nonni, tää Ap on trolli, eli ketjun jankuttaja. Joku katkera uusperheessä asustava naikkonen, jota ärsyttää se, että hänen miehellään on lapsi ja ex.. Todennäköisesti, kirjoitustyylistä(/kirjoitusvirheistä)päätellen, ei korkeakoulutusta hankkinut henkilö, jota on sorrettu lapsuudenperheessä isäpuolen toimesta. Useissa kommentteissaan yrittää esittää miespuolista.. sääliksi käy! Toivottavasi saat syödä fitnessmurosi yksin.

[/quote]

Nyt haukut väärää puuta! En todellakaan täällä trollaa omaa ketjuani! Nuo "miehiset vastaukset" olen jättänyt omaan arvoonsa enkä ole vaivautunut vastailemaan näille  mitään.

Kuten olen sanonut, lapseni puhelimen, harrastuksen, vaatteett ym maksan yksin, kelan elatustuen ja lapsilisän avustamana. Tässä nykyisessä taloudessa maksan 50% sähköstä, vedestä, vuokrasta ja ruokamenoista. Kaikki omat menoni kuten kampaajalla käynnin sekä salikortin maksan itse. Aloituksessani ei niinkään ollut kyse rahasta vaan siitä onko tälläisessä hommassa mitään järkeä. Puolittaa nyt kaapit ja kokkailla omat ruuat, mitä tästä seuraa. 

AP

Vierailija
27/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 23:25"]Minä eroaisin jos olisin ap!

Itse tekisin hyvää ruokaa sinulle ja pojalle! Anna herkullisten hajujen leijua ja katso kuinka kauan mies haluaa että teillä on erilliset ruuat!
[/quote]
Ja mieshän ei osaa kokata? Miksi miehen pitää maksaa toisten lapsien ruokia JATKUVASTI?

Vierailija
28/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 11:41"]

Nonni, tää Ap on trolli, eli ketjun jankuttaja. Joku katkera uusperheessä asustava naikkonen, jota ärsyttää se, että hänen miehellään on lapsi ja ex.. Todennäköisesti, kirjoitustyylistä(/kirjoitusvirheistä)päätellen, ei korkeakoulutusta hankkinut henkilö, jota on sorrettu lapsuudenperheessä isäpuolen toimesta. Useissa kommentteissaan yrittää esittää miespuolista.. sääliksi käy! Toivottavasi saat syödä fitnessmurosi yksin.

[/quote]

Nyt haukut väärää puuta! En todellakaan täällä trollaa omaa ketjuani! Nuo "miehiset vastaukset" olen jättänyt omaan arvoonsa enkä ole vaivautunut vastailemaan näille  mitään.

Kuten olen sanonut, lapseni puhelimen, harrastuksen, vaatteett ym maksan yksin, kelan elatustuen ja lapsilisän avustamana. Tässä nykyisessä taloudessa maksan 50% sähköstä, vedestä, vuokrasta ja ruokamenoista. Kaikki omat menoni kuten kampaajalla käynnin sekä salikortin maksan itse. Aloituksessani ei niinkään ollut kyse rahasta vaan siitä onko tälläisessä hommassa mitään järkeä. Puolittaa nyt kaapit ja kokkailla omat ruuat, mitä tästä seuraa. 

AP
[/quote]
Miksi maksat vain puolet kun kakara on sun?

Vierailija
29/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 11:41"]

[/quote]

AP
[/quote]
Ok, sori Ap! Hermo vaan menee tuohon yhteen mielipuolisen jankkaajaan..
Sinänsä mielenkiintoinen aihe.

Vierailija
30/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 11:41"]

[/quote]

AP
[/quote]
Miksi maksat vain puolet kun kakara on sun?
[/quote]
Ja kenenköhän kakara sä olet? Ei ainakaan sun vanhempasi onnistuneet kasvattamaan susta kovin järkevää yksilöä. Ei siinä edes raha auttanut..

Vierailija
31/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:53"]

Menkää naiset töihin! Silloin ei tarvitse itkeä sitä, että mies ei suostu maksamaan. Maksakaa omalla palkalla menonne ja lasten menot ja olkaa ylpeitä siitä, että ette ole elättejä. Silloin ei tarvita yhteisiä tilejä, koska omillakin tuloilla pärjää.

[/quote]

Tiedätkö, että tuo on typerien ja omanarvontunnottomien miesten asennevamma. Minä kannoin eksäni kanssa suuremman vastuun yhteisistä menoista, toista kiinnosti huonekaluja ja ruokaa enemmän bilettäminen. Säästin asuntoa varten isomman omaosuuden, tienasin saman ja ehkä enemmänkin. Silti sain lopuksi kuulla, että olen käyttänyt häntä taloudellisesti hyväksi.

[/quote]

Näissä keskusteluissa osa miespuolisista vastaajista luulee aina että suuressa osassa perheitä nainen ei käy töissä. Se aika jonka naiset ovat pois työelämästä vauvanhoidon vuoksi, on lopulta aika pieni.

Ilmeisesti naisen kirjoittama "mies tienaa enemmän" tarkoittaa joidenkin mielessä aina samaa kun tuilla eläminen.

Vierailija
32/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin pois ja etsisin paremman miehen.

Vierailija
33/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette muuta erillenne? Toi ei kuulosta parisuhteelle vaan kämppäkaveruudelle.

Vierailija
34/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän haluaa olla kämppäkaverisi. Loppu lähestyy. Nyt haarat kiinni tai ehkäsy takas ja kattelet oman kämpän. Ei vaikuta terveelrä tuommonen mies. Entä jos sulla yhtäkkiä loppus rahat? Sun lapses kattos vierestä ku ukko vetää pitsaa ja tenava söis kuivaa ruisleipää pelkällä voilla!? Nyt jalat alle!! Hop hop!!

Vierailija
35/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin ihmeessä ihmisistä on tullut noin minä minä ja raha raha keskeisiä, kuin osa tässä keskustelussa mukana olijoista on?
ap! mä uskon myös, että kyse on nyt pohjimmiltaan jostain muusta kuin pelkästään ruokarahoista. eihän tuo kuulosta ollenkaan hyvältä tai normaalilta. pistä mies koville ja keskustelette asian selväksi. jos väittää edelleen vaan kivenkovaan, että syy on ainoastaan tuo ruokaraha lähde ihmeessä lapsen kanssa pois ja pian. parempi vaikka kaksin lapsen kanssa kuin miehen, joka ei selvästikään täysin lastasi hyväksy.

Vierailija
36/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyttekö nimeämään yhtään järkisyytä, miksi miehen kannattaa maksaa teidänlaistenne siipeilevien naisten elämistä?

Itse en keksi yhtään ja siksi kysynkin teiltä.

Vierailija
37/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan Ap:lla ja miehellään olisi nyt keskustelun paikka, että mistä tämä yhtäkkinen jakamisinto johtuu. Turha sitä on täällä palstailijoiden arvailla. 

Tunsin aikoinaan yhden pariskunnan, jolla oli jääkaapin ovessa lista kummankin tekemistä ostoksista. Listalla oli kaikki perustarvikkeet, kuten ketsuppi, leivinpaperi yms. ja sitten perässä rukseja, että montako kappaletta kukakin oli niitä ostanut. Silloisen mieheni kanssa aina heillä kyläillessämme sitä listaa ihmeteltiin :) Heillä myös oikeasti riideltiin siitä, jos toinen oli ostanut enemmän ja toinen oli näin ollen velkaa yhteiseen "ketsuppisaldoon". 

Itse olen nykyisen mieheni kanssa ottanut useaan kertaan puheeksi, onko hän tyytyväinen siihen miten kustannukset meidän uusioperheessämme jaetaan. Minulla on kaksi lasta, miehelläni ei yhtään. Lapset ovat yhteishuoltajuudessa, lapsilisä menee eksälleni ja kumpikaan ei maksa elareita. Minä maksan uusioperheessämme lasten suorat menot, kuten harrastukset ja vaatteet ja lapsiviikoilla pyrin käymään enemmän kaupassa tai jos käymme yhdessä niin minä maksan. Kaikki asumiskulut puolitamme. Mieheni mielestä meillä voisi olla jopa täysin yhteiset rahat vaikka hän ansaitsee enemmän. Minä taas haluan pitää erilliset tilit, jotta en ole hänelle tilivelvollinen aina jos otan yhteiseltä tililtä rahaa vaikkapa lasten menoihin.

Olemme ostaneet omakotitalon, jota emme olisi voineet tehdä, mikäli mieheni olisi vaatinut että minun pitää maksaa enemmän kuin puolet. Emme myöskään aiemmin olisi voineet vuokrata haluamamme kokoista asuntoa jos minun olisi pitänyt maksaa enemmän kuin puolet vuokrasta. Minä olisin ollut valmis asumaan pienemmässäkin asunnossa, mutta mieheni oli sitä mieltä että tarvitsee enemmän omaa rauhaa kuin mihin ahtaassa asunnossa olisi ollut mahdollisuutta ja itse en toisaalta halunnut laittaa omiin huoneisiin tottuneita lapsia samaan huoneeseen, koska se olisi voinut aiheuttaa suurempaa vastahankaa yhteenmuuttoa kohtaan.

Mieheni on toistaiseksi ollut täysin tyytyväinen tähän kustannusjakoon. Itse pelkäsin kovasti etukäteen sitä, tuleeko jossain vaiheessa kuitenkin vääntöä sitä kuka maksaa ja kuinka paljon. Onneksi mieheni on kuitenkin varsinainen helmi. Ei sen takia että voisin jotenkin "loisia" hänen kustannuksellaan, vaan siksi että raha ei sanele niin suurta osaa elämästä ja asenteista kuin se näköjään joillakin tekee. Ei meilläkään törsättäväksi asti sitä ole, mutta kun vastuullisia rahankäyttäjiä ollaan molemmat niin toimeen tullaan.

Vierailija
38/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

302, noin sen pitää mennäkin ja perheenne kuulostaa tosi toimivalta. Hyvää jatkoa teille!

Vierailija
39/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ne ruuat laittaa? Toivottavasti et sinä ap laita kahta ruokaa per päivä. Anna miehen tästä eteenpäin laittaa oma ruokansa.

Vierailija
40/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hänelle, miltä tuo sinusta tuntuu (=pahalta?). Jos hän ymmärtää yskän, hän muuttaa käytöstään. Kerro, että te olette paketti, sinä ja lapsi. Paketti ota tai jätä.

Jos mikään puhe ei auta, jätä mies. Hän ei ole sitoutunut perheeseen eli sinuun ja lapseen edellisestä liitosta. Ei sinun tarvitse tuollaista käytöstä kestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi