Vietitkö juhannuksen lastesi (tai lapsen) kanssa?
Vai oliko lapsi/lapset hoidossa esim. mummulla, jotta pääsit(te) bilettämään kavereiden kanssa?
Kommentit (40)
Minulla kolme aikuista lasta.
Kaksi bilettämässä omien kavereidensa kanssa, kolmas oli meidän kanssa.
Lauantaina meidän 1v. oli vanhempieni mökillä ja minä ja mieheni mentiin kaverille viettämään juhannusta.
Vietin juhannuksen ilman lapsiani ja hyvä niin. He ovat jo kaikki aikuisia, napanuora aikaa sitten katkottu ja nyt saan juhannustella juuri niin kuin itse haluan.
Minun 20-vuotias lapseni oli itse bilettämässä RMJ:ssä, minä yksin kotona. Hänkin tuli kotiin eilen jo päivän etuajassa reissultaan, ja vaikkei iltaa enää äidin kanssa nysvännytkään mutta ei tarvinnut minun enää valvoa yötä ja miettiä miten bilereissu sujuu (lähinnä stressasi asuntovaunuun yms liittyvät asiat)
Pitäisikö tässä paheksua niitä vanhempia, joilla on hyvät tukiverkot ja ehkä kivasti ajattelevat vanhemmat, että pääsisivät edes yhtenä päivänä juhannuksena tapaamaan kavereitaan?
En kun se lähti kavereidensa kanna festareille
Toinen oli viettämässä mökkijuhannusta avopuolisonsa ja ystäviensä kanssa, toinen oli töissä eli vietimme juhannuksen kahdestaan puolisoni kanssa.
Opiskelija ei ole vielä Suomessa, lukiolainen tuli aattoiltana mökille.
Vietin lasteni kanssa, ei mulla oikein ole muutakaan kenen kanssa olisin viettänyt. Hyvä että edes lapset. Meillä oli mukava juhannus toivottavasti teillä muillakin.
Ihan miehen kanssa kaksistaan, molempien lapset jo aikuisia.
Vietin Juhannuksen lasteni, mieheni ja vanhempieni kanssa omalla mökillä. Juhannuksena on usein myös lomailtu perheen kesken Ruotissa ja Tallinnassa ennen mökkiä.
Viimeiset Juhannusbiletykset festareilla oli viimeisenä sinkkukesänä 26 -vuotiaana Juhannuksena. Ennen lapsia oli kosteitakin juhannuksia kavereiden kanssa mökillä, mutta lasten myötä tulee lasten seurassa juotua se yksi lasillinen, ei enempää. Muuten tulee kyllä biletettyä muutaman kerran vuodessa kavereiden kanssa muttei juhannuksena.
Ensimmäisen lapseni sain 33 vuotiaana, joten siihen mennessä tuli jo reippaasti biletettyäkin ja oli aika rauhoittua.
Täällä on nyt vanhoja mammoja vastaamassa. Ap
Yksi lapsista ja hänen kaverinsa olivat juhannuksen täällä, toinen oli poikaystävänsä kanssa viikon ennen juhannusta. Kolmannella oma mökki perheineen, neljäs Italiassa poikaystävän luona ja viidennellä töitä.
Meillä ei nyt ollut mitään erityistä juhannusta. Perjantai meni kotihommissa. Lauantain olin töissä (kaksiosainen työpäivä). Eilen illalla sovittiin, että mennään työpäiväni jälkeen illalla uimaan.
Mutta siis joinain johannuksina olemme mieheni kanssa juurikin menneet kavereiden kanssa johonkin mökille ja lapset ovat menneet hoitoon. Mikä ongelma siinä on?
Vietin. Ei me mitään kehittävää tehty tai missään käyty, paitsi perjantaina kaupassa.
Muuten ollaan uitu, saunottu, grillattu, pelattu säbää ja Afrikan tähteä... ollaan siis oltu ja nautiskeltu vain. Toki ruoka-, tiski- ja pyykkihuoltoa on pakko pyörittää kaikki lomat ja viikonloputkin mutta nyt nekin on ehtinyt hyvin kun vapaita on ollut peräti kolme päivää :D.
Torstaina mies lähti neljän aikaan juhlimaan, perjantaina mä korkkasin muutaman saunaolusen ja pelikaljan, jolloin kaikki oli vuorostaan miehen vastuulla.
Eli, lyhyesti: Lapset hoidettiin kotona vuorotellen, jotta kumpikin vanhempi sai rauhottua tai juhlia valitsemallaan tavalla. Alkoholia ei nautittu lasten seurassa ja vähintään toinen meistä oli koko ajan selvinpäin.
Mutta tässä kun asustamme kävelymatkan päässä festarialueelta, sitä vähän miettii, josko ensivuonna laittaisi lapset mummulaan ja hakisimme meille kolmen päivän rymyrannekkeet. Tosin tätä samaa on mietitty jo monena vuonna :D.
En.
22 v oli kavereiden kanssa bileissä. 19 v isoäidin kanssa mökillä. Minä Italiassa.
Vanhempi lapsi meni festareilla, minä ja mieheni vietimme juhannusta kotona nuoremman lapsemme kanssa.
Nuorin lapseni pelasi tietokoneella, minä olen katsonut välillä telkkaria ja paloin ottaessani aurinkoa. Syötiin jäätelöä. Siinä meidän juhannus. Yksi aikuisista pojistani on istunut omalla koneellaan kotonaan ja yksi näyttäisi selvinneen hengissä wa läsnäolon perusteella.
Mites sun juhannus meni? Vietitkö sen trollaillen vauvapalstalle? Niin?