Eikö ihmiset osaa matkustaa mihinkään muualle kuin Kanarialle?
Aina kun joku kysyy vinkkiä kivaan lomanviettopaikkaan, niin koko joukko kavereita Facessa tai täällä av:llä ryntää hehkuttamaan Kanariaa. Itse olen sinne menossa nyt ensimmäistä kertaa, mutta tuntuu ettei monelle muuta paikkaa olekaan, jonne kannattaisi matkustaa. Tuntuu oudolta ettei mitään muuta paikkaa rantalomalle osata suositella.
Kommentit (66)
Riippuu niin monesta asiasta esim. kysyjän matkan pituudesta mitä voin suositella, myös se matkustetaanko lasten kanssa vai ilman, halutaanko helppoa hotellilomaa vai vähän enemmän omatoimisuutta matkaan. On paljon asioita, jotka ratkaisee ainakin oman matkakohteen valinnassa.
Itse olen matkustanut yhteensä 19 eri maassa, olen ollut matkassa kaveriporukalla, miehen kanssa kahdestaan ja lasten kanssa koko perheen voimin, välillä isovanhemmatkin mukana, joten kokoonpanokin matkaseurueessa voi olla kirjava, jolla on myös merkitystä kohteen valinnassa. Olen siis käynyt jossain muuallakin kuin pelkästään Kanarialla, mutta kyllä sitäkin edelleen voin suositella viikon helppoa lomaa etsivälle, joka pääasia lomalla on aurinko ja rantaelämä. En kuitenkaan lähtisi suosittelemaan sieltä pahimpia turistirysiä, Kanaria kun on paljon muutakin kuin suomituristien täyttämä Inglesin keskusta.
Siedettävä lentoaika, varsinkin lasten kanssa. Lämmintä, ei liian kuumaa. Siisti paikka, ei tarvitse pelätä vatsaongelmia. Thaimaahan ei viitsi lähteä vain viikoksi, Kanarialle kyllä.
Suosittele paikkaa perheelle esim alla olevilla kriteereillä:
- 2 aikuista ja 2 lasta. Vaik nyt 5v ja 3v
- matka saa maksaa max 1800€
- Viikko aikaa
- Ei kauheen pitkä lento
-Ei kiinnosta Egypti, Dubai yms
- Turvallinen ja lapsiystävällinen
- Matkan ajankohta maaliskuu
- Rantaloma
-
Niin ei jää paljoa vaihtoehtoja mitä tarjota.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:55"]
- Viikko aikaa
- Ei kauheen pitkä lento
- Rantaloma
-
[/quote]
Eikö tällaiset osaisi itsekin päätellä sen Kanarian-reissunsa? Jos pitää päästä halvalla lähelle syömään Suomibaariin lihapullia niin onko noita paikkoja sitten muita kuin Kanaria?
Vähän ohi aiheen, mutta sellainen ajatus vatsataudeista että olemme matkustaneet pienten lasten kanssa todella monessa kohteessa mukaan lukien Thaimaa, Egypti, Bulgaria, Kanaria ja manner-Espanja. Koskaan -emme siis missään- ole saaneet vatsatautia reissuillamme, vaikka syömme ihan kaikenlaista ruokaa salaateista jäätelöön ja siltä väliltä. Ainoa paikka jossa olemme koko perheen voimin oksentaneet hotellihuoneessa on Nokian Edenin kylpylä, joten se siitä mahatautien yleisyydestä ulkomailla..
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:58"]
- Viikko aikaa
- Ei kauheen pitkä lento
- Rantaloma
-
[/quote]
Eikö tällaiset osaisi itsekin päätellä sen Kanarian-reissunsa? Jos pitää päästä halvalla lähelle syömään Suomibaariin lihapullia niin onko noita paikkoja sitten muita kuin Kanaria?
[/quote]
Luulen, että tuon sarjan ihmiset ovat jo päättänee matkata Kanarialle. Haluuvat vaan iskea kapuloita rattaisiin ja saada ikään kuin muiden hyväksyntä sille, että Kanaria on se ainoa vaihtoehto.
Vähän ohi aiheen, mutta sellainen ajatus vatsataudeista että olemme matkustaneet pienten lasten kanssa todella monessa kohteessa mukaan lukien Thaimaa, Egypti, Bulgaria, Kanaria ja manner-Espanja. Koskaan -emme siis missään- ole saaneet vatsatautia reissuillamme, vaikka syömme ihan kaikenlaista ruokaa salaateista jäätelöön ja siltä väliltä. Ainoa paikka jossa olemme koko perheen voimin oksentaneet hotellihuoneessa on Nokian Edenin kylpylä, joten se siitä mahatautien yleisyydestä ulkomailla..
[/quote]
Komppaan tätä. 5-6 kertaa Egyptissä ja vain miehellä on kerran ollut vatsa sekaisin ja sekin meni lääkärin määräämillä lääkkeillä ohi.
[/quote]
Olen matkustanut paljon, kerran olen reissussa sairastanut vatsa/oksutaudin ja se oli Ruotsissa.
Mä olen tehnyt elämässäni n 60 lomamatkaa ulkomaille enkä ole koskaan käynyt Kanarialla. Eikä kyllä houkuttelekaan epävakaat säät jne.
Egypti on nähty 2x ja riittää. Dubaista tykkäsin todella ja sinne menemme uudelleenkin. Meillä onneksi lapset on hyvin kestäneet 10-30 tunnin matka-ajat joten olemme talvisin olleet mm Thaimaassa, Singaporessa ja Balilla.
Ja vatsatautia ei ole ollut kenelläkään koskaan. Ainoat ruokamyrkytykset (3) olen saanut kotikaupungistani Helsingistä!
- Viikko aikaa
- Ei kauheen pitkä lento
- Rantaloma
-
[/quote]
Menisin kuukautta myöhemmin vaikka Sisiliaan
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:06"]
- Viikko aikaa
- Ei kauheen pitkä lento
- Rantaloma
-
[/quote]
[/quote]
Maaliskuussa Kyproksella ja Turkissa voi olla jo 24 astetta lämmintä, vesi tietty n 18 asteista.
Täytyy myös olla aika yksinkertainen jos luulee että se Kanarian matka on aina halpa ja siellä saa vain suomi-lihapullia.
Siis viikon loma 5 tähden hotellissa kaikilla herkuilla maksaa kyllä jo vähän enemmän kuin pari tonnia ;) ja ruoka on jotain muuta kuin valmislihapullia.
Mutta toki monille kelpaa loma 2 tähden hotellissa ja jopa kokkaavat itse mutta jokainen viettäköön juuri sellaisen loman kuin haluaa eikä se ole ainakaan minulta pois.
Minä taas haluan aina viettää luxus-loman ja sitä taas moni pitää ihan turhana rahanmenona.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:37"]Thaimaasta on mielestäni ollut enemmän puhetta.
[/quote]
Mieluummin Kanaria kuin pakettimatka Thaimaahan.
Eikö ihmiset osaa muuta kuin ihmetellä (halveerata) toisten ihmisten valintoja? Tai eikö ihmiset osaa olla yleistämättä?
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:11"]
Täytyy myös olla aika yksinkertainen jos luulee että se Kanarian matka on aina halpa ja siellä saa vain suomi-lihapullia.
Siis viikon loma 5 tähden hotellissa kaikilla herkuilla maksaa kyllä jo vähän enemmän kuin pari tonnia ;) ja ruoka on jotain muuta kuin valmislihapullia.
Mutta toki monille kelpaa loma 2 tähden hotellissa ja jopa kokkaavat itse mutta jokainen viettäköön juuri sellaisen loman kuin haluaa eikä se ole ainakaan minulta pois.
Minä taas haluan aina viettää luxus-loman ja sitä taas moni pitää ihan turhana rahanmenona.
[/quote]
tähän tulen yhtymään. Lomamme joulun aikaan viiden tähden hotellissa maksoi neljältä hengeltä pientä vaille 4000 euroa. Suomibaareissa ei olla käyty koskaan.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:06"]
- Viikko aikaa
- Ei kauheen pitkä lento
- Rantaloma
-
[/quote]
[/quote]
Kyproksella myös aika lämmintä jo keväällä (voi uida uima-altaassa ;)). Turkissakin.
Madeira?
Kap Verde on lämpimämpi ja vain muutaman tunnin pidemmän lentomatkan päässä Kanarialta.
Tässä on nyt varmaan kysymys siitä mitä ap on kysynyt/hakenut, kun on suosituksia kysynyt.
Olen itse matkustanut lähes 40 eri maassa (matkoja ja kohteita huomattavasti enemmän) ja 7v lapsikin yli 10 eri maassa (matkoja ja kohteita hänelläkin enemmän).
Mutta emme läheskään aina hae rantalomaa, joten valikoima on paljon suurempi (toistaiseksi kumpikaan meistä ei ole käynyt Kanarialla ;) ). Aurinkoa ja huomattavasti Suomea lämpimämpää ilmastoa kaipaa kuitenkin juuri keväällä usein ja silloin voi lentää esim. Välimeren kohteisiin. Kun valitsee isomman kohteen (kunnon kaupungin), on tekemistä ja näkemistä varmasti.
p.s. Vatsatautiin (hygienia-/ruokamyrkytysperäinen) auttaa muuten yleensä paikallisella lääkärillä käynti ja sieltä saadut teholääkkeet todella nopeasti!
Madeiralla ei ole hiekkarantoja, ja se on enemmänkin luonnosta kiinnostuneiden aikuisten ihmisten lomapaikka. Ei siellä ole oikein mitään pienille lapsille. Maauimalat ei ehkä aja samaa asiaa. Lisäski esimerkiksi Funchalissa on niin suuret korkeuserot, ettei siellä viitsisi oikein rattaita lykkiä.
Kap Verdellä on lisäksi ilmennyt aika paljion dengue-kuumetta, joka voi olla tappava.
Itse kävin lapsen ollessa pieni pari kertaa Kanarialla, ja paikka oli oiva lasten kanssa matkustavalle. Lapset huomioitiin hyvin.
Nyt kun lapsi on iso, voi hyvin matkustaa kauemmakin. Viimeksi olimme Kapkaupungissa.
Voisin harkita kanariaa sitten, kun kaikki mielenkiintoisimmat paikat on kuluttua. Tosin siihen voi mennä aikaa, koska matkustan pienellä budjetilla ja pidempiä aikoja. Mutta ymmärrän täysin, miksi jotkut lapsiperheet yms sinne menevät.
Riippuu ihan vuodenajasta ja kauanko jaksaa lentokoneessa istua. Itse valitsen Kanarian talvikohteeksi siedettävän lentomatkan ja miellyttävän ilmaston takia. Thaimaa on nähty, niin ihmeellisenä en pitänyt että jaksaisin toista kertaa istua sitä lentomatkaa. Vatsatautikin on lähes taattu Thaimaassa, Kanarialla sitä en ole saanut kertaakaan (7 reissua takana).
Keväällä/kesällä suosittelen Adrianmeren rannikkoa tai Portugalia.
Toki on lukuisia ylellisiä ja kalliita kohteita, missä en ole vielä päässyt käymään, kuten Malediivit. Niistä en voi sanoa mitään, paitsi että sinne sitten kun rahat riittää koko perheen matkaan! :)