Eikö ihmiset osaa matkustaa mihinkään muualle kuin Kanarialle?
Aina kun joku kysyy vinkkiä kivaan lomanviettopaikkaan, niin koko joukko kavereita Facessa tai täällä av:llä ryntää hehkuttamaan Kanariaa. Itse olen sinne menossa nyt ensimmäistä kertaa, mutta tuntuu ettei monelle muuta paikkaa olekaan, jonne kannattaisi matkustaa. Tuntuu oudolta ettei mitään muuta paikkaa rantalomalle osata suositella.
Kommentit (66)
Olen sairastanut turistina vatsataudin kolme kertaa ulkomailla. Kerran opintomatkalla Kreikassa, kun olimme kutsuvieraina paikallisessa ravintolassa. Toisen kerran omaa tyhmyyttä Tunisiassa, kun söimme mansikoita. Kolmannen kerran sain kyläillessä tuttavien luona pilaantuneen simpukan Etelä-Afrikassa.
Ja kerran Kemijärvellä...
Juu, kyllä minäkin olen. Lapseni oppi kävelemään Karibialla. Mutta Kanaria on mainettaan parempi paikka, varsinkin jos menee hiukan rauhallisempiin kohteisiin.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:29"]
Juu, kyllä minäkin olen. Lapseni oppi kävelemään Karibialla. Mutta Kanaria on mainettaan parempi paikka, varsinkin jos menee hiukan rauhallisempiin kohteisiin.
[/quote]
"Nyt kun lapsi on iso, voi hyvin matkustaa kauemmakin"
Niin että mitä? Ensin sanot kuinka pienen lapsen kanssa voi matkustaa Kanarialle ja isomman kanssa kauemmaksikin. Eli oppiko se kävelemään 10-vuotiaana vai miten tää lause selittyy?
No se tietysti kun Kanaria on lähimpänä oleva paikka, jossa on tähän aikaan lämmintä. Jos on esim viikko käytettävissä niin ei siitä mielellään montaa päivää matkustamiseen käytä. Esim meillä menee päivä jo yhteensuuntaan kotimaassa, että pääsee ulkomaan lennolle. Toinen päivä kun matkustat takas kotiin ja lennot vielä päälle.
Miksi mennä muualle? Siellä on ihania paikkoja ihan kaikille lomanviettotavoille. Inglesissä ryypätään ja biletetään hiekkaa korvissa, Las Palmasiin hakeutuvat ne jotka hakevat kulttuuria ja kaupunkiympäristöä rantabulevardeineen. Teneriffalla patikoidaan ja lennetään liitovarjolla ja pohjoisosan kaupungeissa otetaan leppoisasti. Pelkääjille on myös hotellikomplekseja joista ei tarvitse poistua, all inclusive-safkoilla ja toki myös pikku kyliä joissa ei turisteja juuri käy.
Pitkä historia meriliikenteen solmukohtana, alkuperäisiä luola-asumuksia, Francon diktatuurin jäljet näkyvät hyvin ja monipuolinen eläin-ja kasvilajisto. Monivuosisatainen arkkitehtuuri, sujuva joukkoliikenne, mainioita ostospaikkoja.
En minä ainakaan muuta tarvi ja opin espanjaa joka reissulla enemmän ja enemmän, asun pikkuhotelleissa keskellä paikallista elämänmenoa aina.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:35"]Miksi mennä muualle? Siellä on ihania paikkoja ihan kaikille lomanviettotavoille. Inglesissä ryypätään ja biletetään hiekkaa korvissa, Las Palmasiin hakeutuvat ne jotka hakevat kulttuuria ja kaupunkiympäristöä rantabulevardeineen. Teneriffalla patikoidaan ja lennetään liitovarjolla ja pohjoisosan kaupungeissa otetaan leppoisasti. Pelkääjille on myös hotellikomplekseja joista ei tarvitse poistua, all inclusive-safkoilla ja toki myös pikku kyliä joissa ei turisteja juuri käy.
Pitkä historia meriliikenteen solmukohtana, alkuperäisiä luola-asumuksia, Francon diktatuurin jäljet näkyvät hyvin ja monipuolinen eläin-ja kasvilajisto. Monivuosisatainen arkkitehtuuri, sujuva joukkoliikenne, mainioita ostospaikkoja.
En minä ainakaan muuta tarvi ja opin espanjaa joka reissulla enemmän ja enemmän, asun pikkuhotelleissa keskellä paikallista elämänmenoa aina.
[/quote]
Kuulostaa kamalalta.
Pikkuvauvan kanssa matkustaminen yhtä helppoa kuin ison koululaisen. Omalla kokemuksella näin: sylivauvan (8kk) kanssa olisin matkustanut vaikka kuuhun asti, niin helppoa se oli. 2 vuotiaan uhmiksen kans lento saksaan (pari tuntia) oli helvettiä. Isomman koululaisen kanssa taas aika helppoa, JOS oli padit sun muut vehkeet mukana. Vielä tollanen ekaluokkalainenkin kysyy jatkuvasti "Milloin ollaan perillä..?"
Kanarian saaret on hyvin erilaisia. Itse en ole käynyt kuin kolmella ja tahtoin käydä muillakin. Kolumbuskin lähti sieltä valloittamaan maailmaa. Lähti muuten Gomeralta koska Teide oli silloin pahalla tuulella. Minä en ymmärrä mika Dubaissa viehättää, mutta en tehtaile siitä aloituksia.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:11"]
Täytyy myös olla aika yksinkertainen jos luulee että se Kanarian matka on aina halpa ja siellä saa vain suomi-lihapullia.
Siis viikon loma 5 tähden hotellissa kaikilla herkuilla maksaa kyllä jo vähän enemmän kuin pari tonnia ;) ja ruoka on jotain muuta kuin valmislihapullia.
Mutta toki monille kelpaa loma 2 tähden hotellissa ja jopa kokkaavat itse mutta jokainen viettäköön juuri sellaisen loman kuin haluaa eikä se ole ainakaan minulta pois.
Minä taas haluan aina viettää luxus-loman ja sitä taas moni pitää ihan turhana rahanmenona.
[/quote]
Juuri näin. Miehen kanssa olimme Kanarialla eräässä todella hyvässä hotellissa. Aivan uskomattoman hyvät ruoat, äärettömän hyvä palvelu. Puhdasta oli, eikä yhden ainoaa humalaista hotellissa nähnyt. Ei kirkuvia, kurittomia vekaroita. En kyllä muita suomalaisiakaan. Rannalla näkyi muutama suomalainen. He majoittuivat toisessa hotellissa. Eikä loma irronnut parilla kolmella tonnilla...
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:47"]
Täytyy myös olla aika yksinkertainen jos luulee että se Kanarian matka on aina halpa ja siellä saa vain suomi-lihapullia.
Siis viikon loma 5 tähden hotellissa kaikilla herkuilla maksaa kyllä jo vähän enemmän kuin pari tonnia ;) ja ruoka on jotain muuta kuin valmislihapullia.
Mutta toki monille kelpaa loma 2 tähden hotellissa ja jopa kokkaavat itse mutta jokainen viettäköön juuri sellaisen loman kuin haluaa eikä se ole ainakaan minulta pois.
Minä taas haluan aina viettää luxus-loman ja sitä taas moni pitää ihan turhana rahanmenona.
[/quote]
Juuri näin. Miehen kanssa olimme Kanarialla eräässä todella hyvässä hotellissa. Aivan uskomattoman hyvät ruoat, äärettömän hyvä palvelu. Puhdasta oli, eikä yhden ainoaa humalaista hotellissa nähnyt. Ei kirkuvia, kurittomia vekaroita. En kyllä muita suomalaisiakaan. Rannalla näkyi muutama suomalainen. He majoittuivat toisessa hotellissa. Eikä loma irronnut parilla kolmella tonnilla...
[/quote]
:D Tonnikaupalla rahaa Kanarian reissuun, ei hyvänen aika
Itse menen kanarialle talvella vaikka rahaa olisi muuallekin ja 25 maata on käyty läpi. En vain tykkää pitkistä lentomatkoista ja haluan mahd nopeasti perille :) egyptiin mua ei saa ja dubaikin tsekattu... kanarialla rennompaa eikä tarvitse kytätä mitä pukee päälleen tai ressata alkon juonnista :)
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:24"]
Madeiralla ei ole hiekkarantoja, ja se on enemmänkin luonnosta kiinnostuneiden aikuisten ihmisten lomapaikka. Ei siellä ole oikein mitään pienille lapsille. Maauimalat ei ehkä aja samaa asiaa. Lisäski esimerkiksi Funchalissa on niin suuret korkeuserot, ettei siellä viitsisi oikein rattaita lykkiä.
Kap Verdellä on lisäksi ilmennyt aika paljion dengue-kuumetta, joka voi olla tappava.
Itse kävin lapsen ollessa pieni pari kertaa Kanarialla, ja paikka oli oiva lasten kanssa matkustavalle. Lapset huomioitiin hyvin.
Nyt kun lapsi on iso, voi hyvin matkustaa kauemmakin. Viimeksi olimme Kapkaupungissa.
[/quote]
Tiedän monia lapsiperheitä, jotka ovat viihtyneet Madeiralla enkä ole kuullut, että Kap Verdellä olisi varsinaisesti denguekuumeaaltoa. Mutta, jos on jo päätynyt siihen Kanariaan, kun tietää, että se sopii omiin kriteereihin, ja muut "lähi"kohteet ei, niin turha oikeastaan kysellä suosituksia.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:58"]
Kap Verdellä on lisäksi ilmennyt aika paljion dengue-kuumetta, joka voi olla tappava.
[/quote]
enkä ole kuullut, että Kap Verdellä olisi varsinaisesti denguekuumeaaltoa.
[/quote]
Ulkoministeriön tiedotteen mukaan viimeksi isompi epidemia 2009 ja sekin saarella, minne ei Suomesta tehdä valmismatkoja:
Terveydenhoito
Kap Verden hallitus on kieltänyt niiden ulkomaalaisten matkustamisen saarilleen kaikista niistä maista, joissa Ebola-viruksesta johtuvat sairastumiset on virallisesti vahvistettu, ml. Senegalin (Sierra Leonen, Liberian, Guinean ja Nigerian lisäksi) ja joissa matkustajat ovat olleet viimeisen 30 päivän aikana.
Kap Verdellä esiintyy ajoittain denguekuumetta ja (harvemmin) malariaa. Syksyllä 2009 maassa rekisteröitiin ensimmäinen dengue-epidemia. Suurin riski on kostean kauden aikana heinäkuusta marraskuuhun saariryhmän eteläosissa, erityisesti Santiagon saarella. Hyönteiskarkotteiden ja hyttysten pistoilta suojaavan vaatetuksen käyttö on suositeltavaa.
p.s. Madeirallakin oli denguekuume-epidemia 2013 ja Kroatiassa on sitä esiintynyt niinikään.... Kannattaa varmaan kaikkien pysyä Suomessa, kun hyttysten sijasta vakavia tauteja voi saada punkeista ;)
No jaa... Me lennämme ensi viikolla Miamiin. Ja naspurit on nyt Thaikuissa. Kuka siellä Kanarialle enää nykyään edes käy? Jotkut juntit?
Mä olen käynyt usein Kanarialla, edullista, lyhyt lento, talvellakin sopivan lämmintä, meressäkin tarkenee snorklata, liikkua ja pukeutua voi vapaasti. En ole koskaan käynyt lihapullalla suomibaarissa, en edes tiedä, missä sellaisia on. Sen sijaan tiedän, missä on rauhalliset snorklausrannat, parhaat paikalliset mandariinit, patikointireitit jne. Kurja, että monelle Kanaria on vain niputettu yhdeksi massakohteeksi, johon mennään kuin paikalliseen pubiin örveltämään. Toki tykkäisin käydä pidemmälläkin, esim. Karibia kiinnostaa kovasti, mutta rahaa ja aikaa ei yrittäjällä ole liikaa ja sairastuttaakaan ei itseään viittisi, kun jää ne loputkin rahat tienaamatta.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:47"]
[/quote]
[/quote]
:D Tonnikaupalla rahaa Kanarian reissuun, ei hyvänen aika
[/quote]
Lähtisin niillä rahoilla jonnekin ihan muualle :Dd mielipidekysymys tietysti
Olen matkustellut ympäri maapalloa ja matkustelen edelleen mutta silti menen välillä Kanariallekin.
Ei sieltä mitään ihmeellistä lähdetä hakemaankaan.
Itselleni oli tosin eksoottista olla suomibaarissa Frederikin keikalla.
Madeiralla ei ole hiekkarantoja, ja se on enemmänkin luonnosta kiinnostuneiden aikuisten ihmisten lomapaikka. Ei siellä ole oikein mitään pienille lapsille. Maauimalat ei ehkä aja samaa asiaa. Lisäski esimerkiksi Funchalissa on niin suuret korkeuserot, ettei siellä viitsisi oikein rattaita lykkiä.
Itse kävin lapsen ollessa pieni pari kertaa Kanarialla, ja paikka oli oiva lasten kanssa matkustavalle. Lapset huomioitiin hyvin.
Nyt kun lapsi on iso, voi hyvin matkustaa kauemmakin. Viimeksi olimme Kapkaupungissa.
[/quote]
Kummasti me on kahden pienen lapsen kanssa päästy Kanariaa kauemmaksikin, lisäksi vielä yksi koululainen