Eikö ihmiset osaa matkustaa mihinkään muualle kuin Kanarialle?
Aina kun joku kysyy vinkkiä kivaan lomanviettopaikkaan, niin koko joukko kavereita Facessa tai täällä av:llä ryntää hehkuttamaan Kanariaa. Itse olen sinne menossa nyt ensimmäistä kertaa, mutta tuntuu ettei monelle muuta paikkaa olekaan, jonne kannattaisi matkustaa. Tuntuu oudolta ettei mitään muuta paikkaa rantalomalle osata suositella.
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:34"]
Aina kun joku kysyy vinkkiä kivaan lomanviettopaikkaan, niin koko joukko kavereita Facessa tai täällä av:llä ryntää hehkuttamaan Kanariaa. Itse olen sinne menossa nyt ensimmäistä kertaa, mutta tuntuu ettei monelle muuta paikkaa olekaan, jonne kannattaisi matkustaa. Tuntuu oudolta ettei mitään muuta paikkaa rantalomalle osata suositella.
[/quote]
Onneksi eivät. Jää muita paikkoja fiksuille kouluttavaksi. Loma on sitä ettei tarvitse viikkoon kuunnella suomen kieltä.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:35"]
Miksi mennä muualle? Siellä on ihania paikkoja ihan kaikille lomanviettotavoille. Inglesissä ryypätään ja biletetään hiekkaa korvissa, Las Palmasiin hakeutuvat ne jotka hakevat kulttuuria ja kaupunkiympäristöä rantabulevardeineen. Teneriffalla patikoidaan ja lennetään liitovarjolla ja pohjoisosan kaupungeissa otetaan leppoisasti. Pelkääjille on myös hotellikomplekseja joista ei tarvitse poistua, all inclusive-safkoilla ja toki myös pikku kyliä joissa ei turisteja juuri käy.
Pitkä historia meriliikenteen solmukohtana, alkuperäisiä luola-asumuksia, Francon diktatuurin jäljet näkyvät hyvin ja monipuolinen eläin-ja kasvilajisto. Monivuosisatainen arkkitehtuuri, sujuva joukkoliikenne, mainioita ostospaikkoja.
En minä ainakaan muuta tarvi ja opin espanjaa joka reissulla enemmän ja enemmän, asun pikkuhotelleissa keskellä paikallista elämänmenoa aina.
[/quote]
Unohdit mainita espanjalaisen ruuan ja hyvät alennusmyynnit tammikuussa ja edullisen kosmetiikan.
Thaimaassa moni tuntuu ravaavan ja Miami biitsillä, kumpikaan ei kiinnosta. Itse oon käynyt monet kerrat Teneriffalla, Gran canarialla, Kreetalla, Rodoksella, Israelissa muutaman kerran, Egyptissä, Sisliassa muutaman kerran, Roomassa kerran, Pariisissa kerran, Lontoo ja New york seuraavat.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 12:37"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:47"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:11"] Täytyy myös olla aika yksinkertainen jos luulee että se Kanarian matka on aina halpa ja siellä saa vain suomi-lihapullia. Siis viikon loma 5 tähden hotellissa kaikilla herkuilla maksaa kyllä jo vähän enemmän kuin pari tonnia ;) ja ruoka on jotain muuta kuin valmislihapullia. Mutta toki monille kelpaa loma 2 tähden hotellissa ja jopa kokkaavat itse mutta jokainen viettäköön juuri sellaisen loman kuin haluaa eikä se ole ainakaan minulta pois. Minä taas haluan aina viettää luxus-loman ja sitä taas moni pitää ihan turhana rahanmenona. [/quote] Juuri näin. Miehen kanssa olimme Kanarialla eräässä todella hyvässä hotellissa. Aivan uskomattoman hyvät ruoat, äärettömän hyvä palvelu. Puhdasta oli, eikä yhden ainoaa humalaista hotellissa nähnyt. Ei kirkuvia, kurittomia vekaroita. En kyllä muita suomalaisiakaan. Rannalla näkyi muutama suomalainen. He majoittuivat toisessa hotellissa. Eikä loma irronnut parilla kolmella tonnilla... [/quote] :D Tonnikaupalla rahaa Kanarian reissuun, ei hyvänen aika [/quote] Lähtisin niillä rahoilla jonnekin ihan muualle :Dd mielipidekysymys tietysti
[/quote]
niin... Pitkien lentojen päähän turistirysään syömään niitä suomilihapullia :) Se kun hienompaa syödä mäkkäriä tai lihapullia muualla kuin Kanarialla. Kylläpä huomaa, ettei ihmisillä ole Kanarian paremmasta tarjonnasta mitään tietoa. Mutta jos tykkää economy budjetin kaukomatkoista niin mikäpä siinä ;) Itsellä taas kaukomatkat aina kahdesta neljään viikkoa ja tykätään hieman paremman tason majoituksesta. Alle 10 000 euron ei niitä ole toteutettu kertaakaan. Siksipä ei vuosittain montaa reissua tehdä, jos kalliimpia niin ei edes joka vuosi. Panostetaan mieluummin laatuun kuin määrään. Kevättalvesta tehtäneen joku lähimatka, eka kertaa kolmistaan. Vauva tulolloin 9kk ikäinen. Todennäköisesti Kanarialle.
[/quote] olen viettänyt aikanaan pitkän ajan Las Palmasissa ja kertaakaan en syönyt mitään lihapullia ja en oleillut suomalaisten kanssa.
Kanaria on muuten ihan kiva, mutta haluan talvilomallani johonkin TAKUULLA lämpimään paikkaan, jossa myös merivesi ns. uimalämmintä. Kanarialla saattaa olla tammikuussa lämmintä - tai sitten ei. Kolme kertaa olen tammikuussa ollut ja ihan on ollut arpapeliä säiden suhteen. Maalis- huhtikuu sitten taas alkaa olla jo ok ja heinäkuussa ilmasto oli todella kiva - himpun vajaa 30 astetta ja mukava tuulenvire. Ja esim. Teneriffa on tosi kiva paikka pienten lasten kanssa - en olisi itse "uskaltanut" lähteä mihinkään järin eksoottiseen paikkaan vauvan kanssa.
Nyt olemme käyneet pari kertaa talvilomalla Kap Verdellä (jos vain viikon loma) ja olemme tykänneet kovasti. Mahtavat rannat ja lämpötilat kohdillaan. Aktiviteetteja tai shoppailua kaipaaville sitä EN suosittele, menevämpi ihminen tylsistyy siellä kuoliaaksi parissa päivässä. Itse taas kaipaan silkkaa rantaa, aurinkotuolia, kirjoja ja lepoa, joten sopii minulle hyvin.
Ehdoton + on lyhyt lentomatka ja todellakin voimme syytää tonnikaupalla Kanarian reissuun kun todella hyvää saa harvoin halvalla. Meillä on "tiukat kriteerit" kun matkustamme vain kerran vuodessa ulkomaille aurinkolomalle. Hotellin pitää olla 4+ tai 5 tähteä, pitää olla ihan rannalla ja uima-allas alueen pitää olla iso eli yksi uima-allas ei riitä, 2 hotellihuonetta tai huoneisto/sviitti, hyvää ruokaa, kylpylä/hieronta/kasvohoito ym ym ym. Ja tämän lisäksi on vielä monia muita "vaatimuksia" mistä olemme valmiit maksamaan ja vielä kertaakaan ei ole tarvinnut pettyä. Lomat ovat aina vastanneet odotuksia....niin Kanarialla kuin muullakin.
Yksi huvittava piire on nämä matkailijat jotka ostaa juurikin sen halppismatkan kanarialla 2 tähden hotelliin ja järkyttää syvästi kun hotelli ei ole 5 tähden ja hintaan ei kuulu edes aamiaista. Sitä saa mistä maksaa ja sitten kanaria on paska paska kun ei ymmärretä mitä tuli tilattua "halvalla".
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 12:07"]
No jaa... Me lennämme ensi viikolla Miamiin. Ja naspurit on nyt Thaikuissa. Kuka siellä Kanarialle enää nykyään edes käy? Jotkut juntit?
[/quote]
Miami ja Thaimaahan ovatkin tyypillisiä menestyjien lomakohteita.... :D Jotkut Zinzinotunkit sun muut elämäm koululaiset hehkuttavat aina maijjamia!
Kanarialla käyvät niin herrat kuin narritkin nykyään. Löytyy loistohotellia ja känniääliöille omansa.
Jos pidän talvella vain viikon lomaa, Kanarialla on hyvä "lämpö-lentoaikasuhde". Kahdessa viikossa ehtii vaikka toiselle puolelle palloa, mutta viikon lomaa en lähde tuhlaamaan pitkiin lentoihin. Muslimimaat eivät kiinnosta ihmisoikeusseikkojen vuoksi, Kap Verde oli tappavan tylsä ja tuulinen, joten menen Kanarialle. Kesälomalla ja parin viikon talvilomalla tulee sitten tehtyä ne eksoottisemmat matkat.
Minä en kyllä mielelläni matkusta alueelle, jossa esiintyy dengue-kuumetta. Mutta se on vain minun mielipiteeni. Asiaan varmaan vakuttaa se, että työkaverini kuoli dengue-kuumeeseen vuosia sitten. Hän sai sen Vietnamissa lomaillessaan.
Yksi huvittava piire on nämä matkailijat jotka ostaa juurikin sen halppismatkan kanarialla 2 tähden hotelliin ja järkyttää syvästi kun hotelli ei ole 5 tähden ja hintaan ei kuulu edes aamiaista. Sitä saa mistä maksaa ja sitten kanaria on paska paska kun ei ymmärretä mitä tuli tilattua "halvalla".
[/quote]
Aivan totta. Ja sit valittavat et suomalaiset saa aina hotellin huonoimmat huoneet. Eivät edes katso vaihtoehtoja. Jos ottaa sen halvimman ja ei kato mikä ja millainen huoneisto on tulossa. Sitä saa ihan sitä mitä tilaa ja mistä maksaa. Siinä kohtaa moka on todellakin asiakkaan. Ei matkatoimiston.
Itse matkustan Kanarian suuntaan 2 kertaa vuodessa keskimäärin. Ja hyvin on aina saatu juuri sellainen huoneisto mitä on tilattu.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 12:07"]
No jaa... Me lennämme ensi viikolla Miamiin. Ja naspurit on nyt Thaikuissa. Kuka siellä Kanarialle enää nykyään edes käy? Jotkut juntit?
[/quote]
Miami ja Thaimaahan ovatkin tyypillisiä menestyjien lomakohteita.... :D Jotkut Zinzinotunkit sun muut elämäm koululaiset hehkuttavat aina maijjamia!
Kanarialla käyvät niin herrat kuin narritkin nykyään. Löytyy loistohotellia ja känniääliöille omansa.
[/quote]
Joopa joo, elämän koululaisilla tuskin olisi varaa miamiin
Mä olen menossa elämässi ensimmäistä kertaa Kanarialle tänä keväänä, ikää 38v ja paljon on tullut reissattua. Nyt kun olen raskaana jo yli puolenvälin, halusin lyhyen lennon, miehelle piti löytyä golfkenttiä ja muksut haluavat vain uida. Joten Teneriffalle ollaan menossa, varmasti ihan kiva kohde viikoksi kuin joku muukin. Paskassa paikassa en muuten tähän mennessä ole vielä käynytkään, aina on ollut mukavia reissuja.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:47"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:11"] Täytyy myös olla aika yksinkertainen jos luulee että se Kanarian matka on aina halpa ja siellä saa vain suomi-lihapullia. Siis viikon loma 5 tähden hotellissa kaikilla herkuilla maksaa kyllä jo vähän enemmän kuin pari tonnia ;) ja ruoka on jotain muuta kuin valmislihapullia. Mutta toki monille kelpaa loma 2 tähden hotellissa ja jopa kokkaavat itse mutta jokainen viettäköön juuri sellaisen loman kuin haluaa eikä se ole ainakaan minulta pois. Minä taas haluan aina viettää luxus-loman ja sitä taas moni pitää ihan turhana rahanmenona. [/quote] Juuri näin. Miehen kanssa olimme Kanarialla eräässä todella hyvässä hotellissa. Aivan uskomattoman hyvät ruoat, äärettömän hyvä palvelu. Puhdasta oli, eikä yhden ainoaa humalaista hotellissa nähnyt. Ei kirkuvia, kurittomia vekaroita. En kyllä muita suomalaisiakaan. Rannalla näkyi muutama suomalainen. He majoittuivat toisessa hotellissa. Eikä loma irronnut parilla kolmella tonnilla... [/quote] :D Tonnikaupalla rahaa Kanarian reissuun, ei hyvänen aika [/quote] Lähtisin niillä rahoilla jonnekin ihan muualle :Dd mielipidekysymys tietysti
[/quote]
niin... Pitkien lentojen päähän turistirysään syömään niitä suomilihapullia :) Se kun hienompaa syödä mäkkäriä tai lihapullia muualla kuin Kanarialla. Kylläpä huomaa, ettei ihmisillä ole Kanarian paremmasta tarjonnasta mitään tietoa. Mutta jos tykkää economy budjetin kaukomatkoista niin mikäpä siinä ;) Itsellä taas kaukomatkat aina kahdesta neljään viikkoa ja tykätään hieman paremman tason majoituksesta. Alle 10 000 euron ei niitä ole toteutettu kertaakaan. Siksipä ei vuosittain montaa reissua tehdä, jos kalliimpia niin ei edes joka vuosi. Panostetaan mieluummin laatuun kuin määrään. Kevättalvesta tehtäneen joku lähimatka, eka kertaa kolmistaan. Vauva tulolloin 9kk ikäinen. Todennäköisesti Kanarialle.
Se joka kyselee minne mennä ei yleensä ole matkustellut paljon ja silloin Kanaria on tosi hyvä vaihtoehto.
Thaimaasta on mielestäni ollut enemmän puhetta.
Siellä taitaa olla tällä hetkellä lämmintä ja sen lisäksi sinne pääsee kohtuullisilla hinnoilla. Keväällä ja syksyllä on sitten paljon muitakin turistikohteita Kanarian lisäksi, joissa nyt talvella liian kylmä.
Mä matkustan sinne minne haluan. Kanarialle myös. Yleensä nuo kyselijät asettaa sellaiset kriteerit ettei oikein muuta vaihtoehtoa jää tarjottavaksi, kuin Kanaria.
Minnekään muualle en viitsisi tähän vuodenaikaan lähteä viikon lomalle. Egypti ja Dubai kun ei kiinnosta. Eri asia, jos olisi aikaa kaksi viikkoa. Tosin nyt on Kanariallakin ollut niin viileä, etten lähtisi sinnekään.
Kanarialle pääsee halvalla, sen takia se lienee suosittu. Itse en ole koskaan siellä käynyt. Joulukuussa vietin rantalomaa eräällä Tyynenmeren saarella, ja suosittelen sitä kyllä lämpimästi kaikille ketkä asiasta kysyy.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 12:37"] Mutta jos tykkää economy budjetin kaukomatkoista niin mikäpä siinä ;) Itsellä taas kaukomatkat aina kahdesta neljään viikkoa ja tykätään hieman paremman tason majoituksesta. Alle 10 000 euron ei niitä ole toteutettu kertaakaan. Siksipä ei vuosittain montaa reissua tehdä, jos kalliimpia niin ei edes joka vuosi. Panostetaan mieluummin laatuun kuin määrään.
[/quote]
OT, mä taas tykkään pienemmän budjetin matkoista, mutten ihan minibudjetilla kuitenkaan. 2-3 tähteä riittää, kun hotellissa lähinnä nukutaan ruuaksi mieluiten tavallisia paikallisia ravintoloita, keskihintaisia. Jos majoituspaikassa on keittiö niin tehdään itse aamiainen ja joka tapauksessa joku ilta syödään huoneessa vaan jotain pientä (esim Pariisissa patonkia, juustoja, hedelmää, viiniä). En kaipaa hotellilta oikeastaan muuta kuin siisteyttä ja rauhallisuutta, aamuainen ja wifi jees muttei pakollisia. Isomalla porukalla reissatessa on kiva vuokrata asunto.
En siis väitä että tämä tyyli olisi paras, tuli vaan mieleen :)