Voi helvetti mikä tilanne bussissa!
Onko tämä teidän mielestä normaalia? Teinkö teidän mielestä jotain väärin..?
Äsken matkustin bussissa ja en istunut siinä ikkunapaikalla, koska mulle tulee siinä matkustamisesta jostain syystä huono olo. Olin laittanut mun painavan laukun sitten siihen ikkunapaikalle, en sen takia että halusin tarkotuksella ja tahallani varata sillä paikkaa vaan en jaksanut sylissäkään pitää kun se oli painava ja lattiallekaan bussissa en viitsinyt laittaa koska lattiat on aika likaset.
Kohta siihen mun viereen tulee yks mummo ja alkaa valittamaan siitä että VARAAN TAHALLANI SAATANA PAIKKAA! Vastapäätä oli samanlaista istumatilaa, mutta eipä kelvannut mummon istua siihen. Sanoin sille että Joo kyllä tähän saa istua, kun vain kysyy/pyytää. Kohta takapenkillä joku 40-50vuotias lehmä rupeaa valittamaan että "luulis käytöstapoja löytyvän kun tampataan koulun penkillä vielä parikymmentä vuotta!!!" mitä helvettiä? Tuli kyllä tämä koko tilanne niin puun takaa yhtäkkiä kun olla ja voi..
On multa ennenkin kysytty bussissa että pääseekö tähän sinun viereen istumaan? Ja oon sanonu ystävällisesti että Joo tottakai! Ja siirtänyt mun laukun syrjään. Mun mielestä on normaalia kysyä bussissa tuossa tilanteessa jos haluaa johonkin istumaan, että pääseekö tähän istumaan ja kohteliaat ihmiset antaa tilaa tottakai. Mutta mummon mielestä kuulemma tuollasta ei tarvii ees kysyä! :D
Nyt mä olen sitten röyhkeä, parikymppinen, nainen... :)
Kommentit (167)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:17"]
Mutta varmaan olin nirppanokan näköinen. Mulla oli merkki untuvatakki, merkkilaukku ( Louis Vuitton ) , ja mustat korolliset nahka saappaat jalassa... :) ja istuin jalka vielä naisellisesti toisen jalan päällä. Mutta luonteeltani en kyllä ole nirppanokka vaan ihan kiva ja mukava !
Niin kiva ja mukava että uhkasin vetää tätä vaihdevuosi ämmää turpaan, jos satutaan vielä samalle törmäyskurssille. :) tosin siinä on riskinä sit se, et lähtee kortti thai nyrkkeilystä poikkeen.
[/quote]
Eiköhän tuolla uhkailullakin lennä jo seurasta pihalle. Oliskohan tossa jo riittävästi tuntomerkkejä tunnistamiseen?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:40"]
Minusta kassia voi pitää vieruspaikalla, vain siihen asti kun bussissa on huomattava määrä tyhjiä penkkipareja. Sitten kun alkaa olla vain vieruspaikkoja, niin kassit on syytä kerätä syliinsä.
Iseäni ainakin vituttaa nämä jotka varaa kaksi paikkaa ja evät ole huomaavinaan että joku on tulossa viereen, vaa odottavat sitä kysymistä, parhaimmillaan vielä napit korvissa ja aurikolasit päässä.
Muut ei bussissa voi tietää kuinka tahallaan tai vahingossa olet paikkaa varannut, ei siihen kuitenkaan voi istahtaa jos laukkusi on paikkaa pitämässä.
Jossain määrin siis ymmärrän avautumista, mutta olihan se varmaan vähän yliampuvaa.
[/quote] No kyllähän täällä joku sano että vois hyvin jogurttienkin päälle istua. :) kulkee sit jogurtit perseessä!
Mutta mua yleensä monesti luullaan jostain syystä inhottavaksi ja ylimieliseksi ihmiseksi (siis tuntemattomat) ... vaikka en omasta mielestäni yhtään ole.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:30"]
Hahhaaa. Voi kuinka usein meidän perhe onkaan mennyt bussilla isojen matkalaukkujen kanssa ja vienyt paljon tilaa bussissa kun ei kehtaa siihen keskiovien syvennykseenkään jäädä jumittamaan lastenvaunujen kanssa liikkuvien takia. Kertaakaan kukaan ei ole aukonut päätään meille enkä ole huomannut edes paheksuvia katseitakaan. Että tässäpä teille ruodittavaa lisää. Ei enää ap:n casekaan tunnu tän jälkeen niin isolta.
[/quote]
Jos siinä keskipaikalla ei ole vaunuja, niin tokihan siihen saa matkalaukkuineen, bassoviuluineen, fiikuksineen, koirineen ja ruumisarkkuineen mennä, jos kuski ei estä. First come first served.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:14"]
Onko tämä teidän mielestä normaalia? Teinkö teidän mielestä jotain väärin..?
Äsken matkustin bussissa ja en istunut siinä ikkunapaikalla, koska mulle tulee siinä matkustamisesta jostain syystä huono olo. Olin laittanut mun painavan laukun sitten siihen ikkunapaikalle, en sen takia että halusin tarkotuksella ja tahallani varata sillä paikkaa vaan en jaksanut sylissäkään pitää kun se oli painava ja lattiallekaan bussissa en viitsinyt laittaa koska lattiat on aika likaset.
Kohta siihen mun viereen tulee yks mummo ja alkaa valittamaan siitä että VARAAN TAHALLANI SAATANA PAIKKAA! Vastapäätä oli samanlaista istumatilaa, mutta eipä kelvannut mummon istua siihen. Sanoin sille että Joo kyllä tähän saa istua, kun vain kysyy/pyytää. Kohta takapenkillä joku 40-50vuotias lehmä rupeaa valittamaan että "luulis käytöstapoja löytyvän kun tampataan koulun penkillä vielä parikymmentä vuotta!!!" mitä helvettiä? Tuli kyllä tämä koko tilanne niin puun takaa yhtäkkiä kun olla ja voi..
On multa ennenkin kysytty bussissa että pääseekö tähän sinun viereen istumaan? Ja oon sanonu ystävällisesti että Joo tottakai! Ja siirtänyt mun laukun syrjään. Mun mielestä on normaalia kysyä bussissa tuossa tilanteessa jos haluaa johonkin istumaan, että pääseekö tähän istumaan ja kohteliaat ihmiset antaa tilaa tottakai. Mutta mummon mielestä kuulemma tuollasta ei tarvii ees kysyä! :D
Nyt mä olen sitten röyhkeä, parikymppinen, nainen... :)
[/quote]
Olet röyhkeä. Ei kenenkään pidä kysyä itsestäänselvää asiaa. Laukkua EI pidetä tuolilla julkisessa kulkuvälineessä
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:02"]
Enemmän kuin laukut mua ärsyttää nii vaunuilla yhden tai muutaman pysäkinvälin matkaavat. On siinä moni pitemmälle vaunuileva jäänyt mahtumatta. Työmatkoilla ollu aikaa seurailla tilannetta ja oon tullu siihen tulokseen ettei niillä kaikilla voi olla jotain liikkumisen estävää sairautta ellei ylipainoa lasketa.
[/quote]
Minä teen noin joskus, kun on kiire jonnekin.
[/quote]
Meidän täytyy vaihtaa bussia päästäksemme päiväkotiin. Valitettavasti se kahden pysäkinvälin (jonka menemme ekalla bussilla) kävely taaperolla kestäisi aivan liian kauan aamuisin.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:27"]
Busseissa on 1 istumapaikka/matkustaja. Ei kai nyt muiden matkustajien tarvitse kysellä, että saako johonkin tyhjään paikkaan istua - eikös tyhjät paikat ole istumista varten?!
[/quote] No mutta tuskin se kuitenkaan ihan kuolemaan johtava virhe on pitää laukkua myöskin tyhjällä penkillä jos tilaa on!? Ei minusta.
[/quote]
No eipä se kuolemaan johtanutkaan, vaan arvoiseensa kohteluun ;)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:43"]
Mutta varmaan olin nirppanokan näköinen. Mulla oli merkki untuvatakki, merkkilaukku ( Louis Vuitton ) , ja mustat korolliset nahka saappaat jalassa... :) ja istuin jalka vielä naisellisesti toisen jalan päällä. Mutta luonteeltani en kyllä ole nirppanokka vaan ihan kiva ja mukava !
Niin kiva ja mukava että uhkasin vetää tätä vaihdevuosi ämmää turpaan, jos satutaan vielä samalle törmäyskurssille. :) tosin siinä on riskinä sit se, et lähtee kortti thai nyrkkeilystä poikkeen.
[/quote]
Eiköhän tuolla uhkailullakin lennä jo seurasta pihalle. Oliskohan tossa jo riittävästi tuntomerkkejä tunnistamiseen?
[/quote]
En usko. :-D
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:36"]
Voi sitä kohteliaastikin asioita ilmaista eikä ole pakko kiroilla. Eikä paikan kysyminen mitenkään ylivoimaisen vaikeata voi olla. Mutta, jos bussi on lähes täynnä niin kannattaa jo valmiiksi ottaa reppu syliin. Jos bussi on puoliksi tyhjä niin ihan hyvin voi painavan repun tai kassin siirtää penkille, kevyttä kantamusta taas voi koko aika pitää sylissä.
[/quote]
Minä en ainakaan kysyisi vaan heittäisin laukun lattialle. Tuollaisesta asiasta Ei tarvitse kysyä mitään keneltäkään
[/quote]
Hahhaa, kata-Kata ilmielävänä. Muista suhista vähän seuraavalla kerralla...
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:48"]
Busseissa on 1 istumapaikka/matkustaja. Ei kai nyt muiden matkustajien tarvitse kysellä, että saako johonkin tyhjään paikkaan istua - eikös tyhjät paikat ole istumista varten?!
[/quote] No mutta tuskin se kuitenkaan ihan kuolemaan johtava virhe on pitää laukkua myöskin tyhjällä penkillä jos tilaa on!? Ei minusta.
[/quote]
[/quote] Ja arvon rouvat saivat myös arvoisensa kohtelun. :) kärpäsestä halusivat tehdä härkäsen!
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:59"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:37"]
Jos olisin halunnut istua siihen ja joku nirppanokka (sellaisen kuvan sunlaisista saa) olisi siinä istunut niin olisin istunut syliin tai ängennyt ikkunapaikalle laukkusi päälle. Tämä siis jos muita paikkoja ei ole tai ne paikat ovat selkä menosuuntaan.
[/quote] Siirrä se haisevasi perseesi jonnekin muualle! Sinä olisit vastannut sillon siitä jos siellä laukussa jotain rikkoontuu!
[/quote]
Jos ihan tarkkoja ollaan, niin eipä olisi vastannut. Jos sillä laukulla ei ole omaa matkalippua, ei sillä ole oikeutta penkkipaikkaan.
[/quote]
Minä etsin aina vapaan paikan bussiin mennessä ja toisten viereen istun vain siinä tapauksessa, jos muualla ei paikkoja ole. Minä kun en lähentelyä harrasta.
Mun mielestä on outoa istua tuntemattoman ihmisen viereen, jos muuallakin on vapaita paikkoja. Mitä minulle tulee sellaisesta käyttäytymisestä mieleen? Sori, jos kuulostaa tylyltä, mutta mulle tulee mieleen joko jonkinlainen lähentely, tai jos kyseessä on samaa sukupuolta oleva ihminen, niin silloin myös "siinä mielessä" kiinnostuminen samasta sukupuolesta.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:48"]
[/quote]
[/quote] Ja arvon rouvat saivat myös arvoisensa kohtelun. :) kärpäsestä halusivat tehdä härkäsen!
[/quote]
Ne rouvat oli oikeassa. Kassia EI pidetä penkillä koskaan.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:50"]
Voi sitä kohteliaastikin asioita ilmaista eikä ole pakko kiroilla. Eikä paikan kysyminen mitenkään ylivoimaisen vaikeata voi olla. Mutta, jos bussi on lähes täynnä niin kannattaa jo valmiiksi ottaa reppu syliin. Jos bussi on puoliksi tyhjä niin ihan hyvin voi painavan repun tai kassin siirtää penkille, kevyttä kantamusta taas voi koko aika pitää sylissä.
[/quote]
Minä en ainakaan kysyisi vaan heittäisin laukun lattialle. Tuollaisesta asiasta Ei tarvitse kysyä mitään keneltäkään
[/quote] Kertaapa en oo nähny kenenkään heittävän, mutta heitäppä seuraavalla kerralla jos pokka siihen riittää :-) luulen että ei kuitenkaan riitä. Ja muista siellä laukussa voi olla jotain särkyvää! ja mun 1000e laukkua ei viskele kukaan!!! se on muuten aivan varma se. Se ei oo mitään halpaa prisma kamaa, että niitä on joka päivä varaa ostaa uusia vaikka olisikin palkka työläinen.
Kerron tarinan eräältä bussimatkalta töistä tullessani. Istuin ikkunapaikalla, viereinen paikka vapaana (ei kasseja tms.) Eräältä pysäkiltä tuli paljon ihmisiä bussiin ja viereeni istahti vanha mummo, jolla olu monta kassia, hän laittoi yhden ostoskassinsa syliini ja sanoi että kai sie jaksat pitää tätä hetken aikaa. Olin niin vaivautunut, etten kehdannut sanoa mitään. Mummeli oli tosi leppoisa ja mukava savonmurretta puhuva. Istuttiin sulassa sovussa jonkin aikaa, kunnes hän jäi pois.
Jos olisin halunnut istua siihen ja joku nirppanokka (sellaisen kuvan sunlaisista saa) olisi siinä istunut niin olisin istunut syliin tai ängennyt ikkunapaikalle laukkusi päälle. Tämä siis jos muita paikkoja ei ole tai ne paikat ovat selkä menosuuntaan.
[/quote] Siirrä se haisevasi perseesi jonnekin muualle! Sinä olisit vastannut sillon siitä jos siellä laukussa jotain rikkoontuu!
[/quote]
Jos ihan tarkkoja ollaan, niin eipä olisi vastannut. Jos sillä laukulla ei ole omaa matkalippua, ei sillä ole oikeutta penkkipaikkaan.
[/quote]
Juuri näin
Jos se kassi on tarpeeksi kevyt kannettavaksi, niin kyllä se on tarpeeksi kevyt myös syliin otettavaksi.
[/quote]
[/quote]
Hohhotihoijaa. Aivan varmasti olet erehtynyt sinäkin joskus vittu pitämään laukkua penkillä. Lyödäänkö vetoa?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:54"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:50"]
[/quote]
[/quote] Kertaapa en oo nähny kenenkään heittävän, mutta heitäppä seuraavalla kerralla jos pokka siihen riittää :-) luulen että ei kuitenkaan riitä. Ja muista siellä laukussa voi olla jotain särkyvää! ja mun 1000e laukkua ei viskele kukaan!!! se on muuten aivan varma se. Se ei oo mitään halpaa prisma kamaa, että niitä on joka päivä varaa ostaa uusia vaikka olisikin palkka työläinen.
[/quote]
Sun kotisikaan ei ole 1000 euron arvoinen. Jos on varaa sellaiseen laukkuun niin ei todellakaan ajele bussilla.
Minulla ei ole mitään vaikeuksia heittää laukkuasi maahan.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:11"]
Vähän ohis, mutta miksi hemmetissä niitä selkä menosuuntaan -istuimia laitetaan, kun niillä ei kukaan halua istua? Bussissakin tällaisten vastakkain olevien penkkirivien tilille mahtuisi kolme normaalia penkkiriviä. Ei käy järkeen.
[/quote]
Voi olla kysymys bussin tekniikasta eli siihen kohtaan ei voi laittaa penkkiä toisin päin, jos siinä on vaikka moottori tai jäähdytyssysteemi tai joku muu välttämätön möntti. Toinen syy voi olla se, että tuommoisen penkin jalkatilaan voi mahtua joku vähän isompi matkatavara tai keskikokoista pienempi koira. Meidän iso koira ei.