Voi helvetti mikä tilanne bussissa!
Onko tämä teidän mielestä normaalia? Teinkö teidän mielestä jotain väärin..?
Äsken matkustin bussissa ja en istunut siinä ikkunapaikalla, koska mulle tulee siinä matkustamisesta jostain syystä huono olo. Olin laittanut mun painavan laukun sitten siihen ikkunapaikalle, en sen takia että halusin tarkotuksella ja tahallani varata sillä paikkaa vaan en jaksanut sylissäkään pitää kun se oli painava ja lattiallekaan bussissa en viitsinyt laittaa koska lattiat on aika likaset.
Kohta siihen mun viereen tulee yks mummo ja alkaa valittamaan siitä että VARAAN TAHALLANI SAATANA PAIKKAA! Vastapäätä oli samanlaista istumatilaa, mutta eipä kelvannut mummon istua siihen. Sanoin sille että Joo kyllä tähän saa istua, kun vain kysyy/pyytää. Kohta takapenkillä joku 40-50vuotias lehmä rupeaa valittamaan että "luulis käytöstapoja löytyvän kun tampataan koulun penkillä vielä parikymmentä vuotta!!!" mitä helvettiä? Tuli kyllä tämä koko tilanne niin puun takaa yhtäkkiä kun olla ja voi..
On multa ennenkin kysytty bussissa että pääseekö tähän sinun viereen istumaan? Ja oon sanonu ystävällisesti että Joo tottakai! Ja siirtänyt mun laukun syrjään. Mun mielestä on normaalia kysyä bussissa tuossa tilanteessa jos haluaa johonkin istumaan, että pääseekö tähän istumaan ja kohteliaat ihmiset antaa tilaa tottakai. Mutta mummon mielestä kuulemma tuollasta ei tarvii ees kysyä! :D
Nyt mä olen sitten röyhkeä, parikymppinen, nainen... :)
Kommentit (167)
Mulle sanoi joskus joku mummo tosi vihaisesti että tarviiko sitä siinä edessä olla ja että väisty. Olin matkaamassa vaan muutaman pysäkin välin ja seisoin ovien luona, mutta silleen että toisella puolella olis kyllä ollut tilaa. Tarkoituksella jätin tilaa! Mummot on ilkeitä joskus..
Tapahtuiko Tampereella? Täällä nyssessä nääs saa kyllä kuulla kaikennäköistä, aiheettomastikkin. Nimim. kokemusta on.
Yksi mitä mä en ole koskaan ymmärtänyt, on se, että jos esim. pitkänmatkan bussissa on lähtiessä vain muutama matkustaja, miksi niiden matkalta kyytiin nousseiden pitää oikeasti änkeä istumaan mahdollisimman lähelle toista jo autossa olevaa henkilöä, joko tämän eteen tai taakse tai jopa siihen käytävän toiselle puolelle vaikka autossa olisi oikeasti melkoinen määrä muitakin vapaita paikkoja?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:14"]
Onko tämä teidän mielestä normaalia? Teinkö teidän mielestä jotain väärin..?
Äsken matkustin bussissa ja en istunut siinä ikkunapaikalla, koska mulle tulee siinä matkustamisesta jostain syystä huono olo. Olin laittanut mun painavan laukun sitten siihen ikkunapaikalle, en sen takia että halusin tarkotuksella ja tahallani varata sillä paikkaa vaan en jaksanut sylissäkään pitää kun se oli painava ja lattiallekaan bussissa en viitsinyt laittaa koska lattiat on aika likaset.
Kohta siihen mun viereen tulee yks mummo ja alkaa valittamaan siitä että VARAAN TAHALLANI SAATANA PAIKKAA! Vastapäätä oli samanlaista istumatilaa, mutta eipä kelvannut mummon istua siihen. Sanoin sille että Joo kyllä tähän saa istua, kun vain kysyy/pyytää. Kohta takapenkillä joku 40-50vuotias lehmä rupeaa valittamaan että "luulis käytöstapoja löytyvän kun tampataan koulun penkillä vielä parikymmentä vuotta!!!" mitä helvettiä? Tuli kyllä tämä koko tilanne niin puun takaa yhtäkkiä kun olla ja voi..
On multa ennenkin kysytty bussissa että pääseekö tähän sinun viereen istumaan? Ja oon sanonu ystävällisesti että Joo tottakai! Ja siirtänyt mun laukun syrjään. Mun mielestä on normaalia kysyä bussissa tuossa tilanteessa jos haluaa johonkin istumaan, että pääseekö tähän istumaan ja kohteliaat ihmiset antaa tilaa tottakai. Mutta mummon mielestä kuulemma tuollasta ei tarvii ees kysyä! :D
Nyt mä olen sitten röyhkeä, parikymppinen, nainen... :)
[/quote]
No et tehnyt mitään väärää.Useimmat ihmiset nimeomaan eivät halua istua bussissa kenenkään vieressä,mutta joskust tapaa näitä läheisyydenkaipuisia kuten tämän tapauksen mummo.
Itselleni kävi kerran niin,että pidin laukkua bussissa vieressäni,koska bussi oli lähes tyhjä.Autoon nousee suunnilleen minun ikäiseni nainen,pysähyy kohdalle ja ärähtää"LAUKKU HELVETTIIN SIITÄ!",ehdin juuri ja juuri napata laukun syliini ennen kuin nainen istui viereeni.Mikä lie ihmisenikävä sai tunkemaan kylkeeni kiinni,bussi oli kuitenkin täynnä tyhjiiä paikkoja.VOI tietysti olla kyse jostain pilkinnussimisperiaatteestakin,että laukkua ei koskaan saa pitää penkillä vaikka olisi bussin ainoa matkustaja.
Kun tulin bussiin,oisin halunnu mennä takapenkille,no oli vain 2 istumassa ja siinä oli 5 penkkiä,no sitten menin istumaan,kunnes ne 2 miestä meni makaamaan niille 5 tuolille. Ja laitto sit niitten hanskat ja reput yhelle penkille,per tavara. No sitten sanoin että :ei ihan oikeesti nyt niitä käytöstapoja ja pois siitä makaamasta!! No sitten sanoin mutta nehän oli jotain v•tun tummaihosia jotka ei puhunu suomee eikä englantii. No bussi oli sen lisäks viellä täynnä,ja ne vaan makoilee ja on puhelimilla mun lisäks 4 muuta ihmistä ois halunnu tulla istumaan. No sitten tuli just sopivasti järjestyksenvalvojat bussiin, ja sitten ne järjestyksenvalvojathääti ne bussista ja sitten me päästiin kaikki 5 ihmistä istuu ilosin mielin ja jatkaa matkaan kotiin päin. Miettikää oikeesti millasii ihmisii oikeen suomessa on.!!! Hohhoijaa!!!!!. Kertokaa oma tarinanne tonne alas😊. Niitä on todella mukava lukea😊. 100 TYKKÄYSTÄ NIIN KERRON MUN TOISEN BUSSIMATKAN MITEN SE MENI.😊
Mut joku mummo haukkui kerran ratikasta ulos tullessaan, koska odotin väärällä puolella ovea. Eli olin oven vasemmalla puolella kun olisi pitänyt olla oikealla puolella. En kuitenkaan mitenkään ollut ulos tulevien ihmisten edessä enkä ollut tunkemassa sinne etukäteen. Jotenkin ymmärrän tuon niiden vanhojen ratikoiden kanssa, jos ulos tulevat menee vasemmalta ja sisään mennään kaiteen oikealta puolelta, mutta kyseessä oli uusi matalalattiaratikka, jossa ei ole mitään keskikaiteita siinä oviaukossa.
http://joukkoliikenne.tampere.fi/fi/matkustaminen/matkustajan-opas/matkatavarat.html