Voi helvetti mikä tilanne bussissa!
Onko tämä teidän mielestä normaalia? Teinkö teidän mielestä jotain väärin..?
Äsken matkustin bussissa ja en istunut siinä ikkunapaikalla, koska mulle tulee siinä matkustamisesta jostain syystä huono olo. Olin laittanut mun painavan laukun sitten siihen ikkunapaikalle, en sen takia että halusin tarkotuksella ja tahallani varata sillä paikkaa vaan en jaksanut sylissäkään pitää kun se oli painava ja lattiallekaan bussissa en viitsinyt laittaa koska lattiat on aika likaset.
Kohta siihen mun viereen tulee yks mummo ja alkaa valittamaan siitä että VARAAN TAHALLANI SAATANA PAIKKAA! Vastapäätä oli samanlaista istumatilaa, mutta eipä kelvannut mummon istua siihen. Sanoin sille että Joo kyllä tähän saa istua, kun vain kysyy/pyytää. Kohta takapenkillä joku 40-50vuotias lehmä rupeaa valittamaan että "luulis käytöstapoja löytyvän kun tampataan koulun penkillä vielä parikymmentä vuotta!!!" mitä helvettiä? Tuli kyllä tämä koko tilanne niin puun takaa yhtäkkiä kun olla ja voi..
On multa ennenkin kysytty bussissa että pääseekö tähän sinun viereen istumaan? Ja oon sanonu ystävällisesti että Joo tottakai! Ja siirtänyt mun laukun syrjään. Mun mielestä on normaalia kysyä bussissa tuossa tilanteessa jos haluaa johonkin istumaan, että pääseekö tähän istumaan ja kohteliaat ihmiset antaa tilaa tottakai. Mutta mummon mielestä kuulemma tuollasta ei tarvii ees kysyä! :D
Nyt mä olen sitten röyhkeä, parikymppinen, nainen... :)
Kommentit (167)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:32"]
Onpa taas ystävällisiä vastauksia tullut täysin asialliseen aloitukseen.
[/quote]
Asialliseen?! Asiallista kiroilla on otsikossa...niin ja tässä on tilanne esitettynä vain ap lasien läpi katsottuna ja värikynät ovat av:llä oikein oivallinen ja mielenkiintoinen lelu.
Kassien paikka ei ole penkillä.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:28"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:23"]
Itse en kyllä täydessä bussissa kehtaisi romppeitani alkaa penkillä pitämään.
[/quote] Tiedätkö mä en ees ajatellu tekeväni tahallani tollasta, kun en tee. Ja bussi ei muuten edes ollut täysi, siinä vastapäätä olisi ollut tilaa kyllä.
[/quote]
Ehkä mummokin tulee huonovointiseksi ellei pääse tietyyn paikkaan kuten sinä...
Nää on niin helppo välttää kun ei käytä mitään sosialistiseen järjestelmään kuuluvaa bussia. Hyi vittu mä inhoan julkisia.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:38"]
[/quote]
Asialliseen?! Asiallista kiroilla on otsikossa...niin ja tässä on tilanne esitettynä vain ap lasien läpi katsottuna ja värikynät ovat av:llä oikein oivallinen ja mielenkiintoinen lelu.
[/quote]
Minun kassini ainakin ovat aina sillä samalla penkillä, jolla minä istun. Pitäisi olla aika roikkuvat kassit, että voisi pitää niitä bussissa lattialla. Ja entäs, jos joku astuisi niiden päälle? T. mies
Miksi et avautunut takaisin??????? Olisi saanut kuulla minulta kunniansa ja paljon lisääkin sen lisäksi vielä kaikki muutkin jotka olisivat puuttuneet tilanteeseen olisi kuulleet kunniansa.
Olisin ainakin vetänyt sen epäsosiaalisuuden kertaa 2500 päin naamaa takaisin ja vaatinut ettei kulje enää ikinä bussilla.. ihan periaatteesta....merkityksettömiä kun ovat.
Mullakin tulee bussissa huono olo, varsinkin ikkunapaikalla ja kun aurinko paistaa..
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:23"]Itse en kyllä täydessä bussissa kehtaisi romppeitani alkaa penkillä pitämään.
[/quote]
Ap:n kirjoituksessa tuli ilmi että bussi ei ollut täynnä. Laittaisitko itse ison ja painavan laukkusi likaiselle/loskaiselle lattialle tai pitäisit sylissä vaikka vieressä on tyhjä paikka? Mieti nyt vähän. Miksei voi vain ystävällisesti pyytää siirtämään laukkua jos siihen paikalle on just pakko päästä? Jotkut mummot on ihan hulluja minä minä minä porukkaa, nuoria haukutaan päin naamaa ja kiroillaan, sitten ne nuoret on niitä epäkohteliaita. Ihme touhua.
Mulle on käynyt lähes tyhjässä bussissa noin :D siis istuin itse ikkunapaikalla, viereisellä penkillä oli iso ja painava treenikassi. Matkustajia mun lisäksi koko bussissa ehkä 10 mutta eikös yhdeltä pysäkiltä nouse kyytiin mummo joka alkaa sättimään paikkojen varaamisesta. Sanoin että mikäli haluaa just tähän istumaan niin voin kyllä vaihtaa paikkaa kun noita tyhjiä penkkejä riittää, mutta ei mummolle kelvannut.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:27"]
Musta sä käyttäydyit epäkohteliaasti :D Musta keltäkään ei tarvitse kysyä että haluaako johonkin istua vai ei, me kaikki ollaan maksavia asiakkaita paitsi rattailla kulkevat että jokasella on oikeus istua myös sinun viereesi ilman että kysyy.. Et ole niin erityinen kuin luulet :D
[/quote]
Ihan uskomatonta; pitääkö toiselle ihmisille puhuminen vähentää niin minimiin kuin mahdollista? Että pidetään se painava laukku sylissä ihan vaan sen takia ettei kenenkään missään nimessä tarvitse avata suutaan jos laukun omistaja ei huomaa laukkuaan heti siirtää kun bussissa alkaa olla täydempää?! Tottakai se laukku on tarkoitus ottaa syliin kun paikkoja alkaa olla vähemmän, mutta varsinkin edessä istuessa paikkatilannetta ei välttämättä ihan reaaliaikaisesti tiedä.
Tohon ois kuulunu esimerkiksi heittää "suksikaa vanhat rumat huorat vittuun"
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:28"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:23"] Itse en kyllä täydessä bussissa kehtaisi romppeitani alkaa penkillä pitämään. [/quote] Tiedätkö mä en ees ajatellu tekeväni tahallani tollasta, kun en tee. Ja bussi ei muuten edes ollut täysi, siinä vastapäätä olisi ollut tilaa kyllä. [/quote] No älä enää tee. Se antaa ihmisestä tosi ylimielisen kuvan AINA vaikka bussissa olisikin tilaa.. Maksat yhdestä paikasta, et kahdesta.
[/quote] No minäpä jatkossa rupeen maksamaan kahdesta. :)
Sori vaan, mutta ylipäätään en ymmärrä parikymppisiä, jotka jää siihen bussin etuosassa oleville penkeille istumaan (olettaen, että bussissa on tilaa takana). Ne etuosan paikat (etenkin ne penkkirivit, jotka on sitä selkä menosuuntaan olevaan penkkiriviä vastapäätä) on mielestäni ensisijaisesti tarkotettu vanhuksille ja raskaana oleville (monissa on tarratkin siinä seinässä), jotka ei välttämättä voi nousta sinne bussin takaosaan. Plus on tyhmää pitää laukkua viereisellä istuimella, jos bussi on edes puolitäynnä ja lisää porukkaa tulee tai istua käytävänpuoleiselle penkille. Ette huomioi muita matkustajia, joten ymmärrän jos ihmiset siitä hiiltyy. Anyway, kaikkien pitäisi olla kohteliaita ja ystävällisiä toisilleen.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:40"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:38"]
[/quote]
[/quote]
Minun kassini ainakin ovat aina sillä samalla penkillä, jolla minä istun. Pitäisi olla aika roikkuvat kassit, että voisi pitää niitä bussissa lattialla. Ja entäs, jos joku astuisi niiden päälle? T. mies
[/quote]
hah hah huutonaurua
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:33"]
Busseissa on 1 istumapaikka/matkustaja. Ei kai nyt muiden matkustajien tarvitse kysellä, että saako johonkin tyhjään paikkaan istua - eikös tyhjät paikat ole istumista varten?!
[/quote] No mutta tuskin se kuitenkaan ihan kuolemaan johtava virhe on pitää laukkua myöskin tyhjällä penkillä jos tilaa on!? Ei minusta.
[/quote]
Se, onko bussissa "tilaa", ei ole niin yksiselitteistä. Jos ainoat vapaat paikat on selkä menosuuntaan, bussissa ei ole tilaa laukulle penkillä. Mielestäni ei myöskään silloin, jos lähiympäristössäsi kaikki muut paikat ovat varattuja, vaikka takana/edessä olisikin vapaita paikkoja. Ihmiset haluaa istua suunnilleen samoilla paikoilla omista syistään ja se heille suotakoon ennemmin kuin laukuille.
Itse otan laukun syliin suunnilleen silloin, kun lähialueilla ei ole enää ikkunapaikkoja vapaana. Mielestäni on kohteliasta tehdä tilaa ennen kuin joku joutuu sitä pyytämään.
Tilannetajua. Jos bussi tulee täyteen, ei voi vain kuin ihmetellä sellaista lehmää (sukupuoleen ja ikään katsomatta) joka varaa kassillaan toistakin tyhjää paikkaa. Mutta jos tilaa löytyy, niin sen kassin voi kyllä nostaa jos joku välttämättä haluaa just siihen viereen ängetä istumaan.
[/quote] No näin munkin mielestä on suotavaa toimia ja olen toiminutkin! Nyt käytin vaan maalaisjärkeä, tilaa kun kuitenkin oli, niin miksei voisi antaa myös laukun olla penkillä? :D
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:44"]
Sori vaan, mutta ylipäätään en ymmärrä parikymppisiä, jotka jää siihen bussin etuosassa oleville penkeille istumaan (olettaen, että bussissa on tilaa takana). Ne etuosan paikat (etenkin ne penkkirivit, jotka on sitä selkä menosuuntaan olevaan penkkiriviä vastapäätä) on mielestäni ensisijaisesti tarkotettu vanhuksille ja raskaana oleville (monissa on tarratkin siinä seinässä), jotka ei välttämättä voi nousta sinne bussin takaosaan. Plus on tyhmää pitää laukkua viereisellä istuimella, jos bussi on edes puolitäynnä ja lisää porukkaa tulee tai istua käytävänpuoleiselle penkille. Ette huomioi muita matkustajia, joten ymmärrän jos ihmiset siitä hiiltyy. Anyway, kaikkien pitäisi olla kohteliaita ja ystävällisiä toisilleen.
[/quote]
Vanhuksille ja raskaana oleville on tarroilla merkitty paikat, mutta niiden lisäksi edessä on paljon muitakin paikkoja. Mä istun mieluusti etuoikealla, siitä näkee mihin on menossa eikä tule huono olo. Jos työmatkabussissa on 8 paikkaa varattuna vanhuksille, en koe sitä vääräksi, vaikka joku muukin niille istuisi. Niillä paikoilla pitää vain olla erityisen valmis luovuttamaan paikkansa tarvitseville.
Suomessa kommunikoidaan enemmän teoilla kuin sanoilla. Jos niitä sanoja joutuu käyttämään, Se on suuri nöyryytys ja tuska. Virheille ei ole varaa. Olkaa valppaana! Turha tästä itseään on soimata, mutta kannattaa AINA ottaa vain yksi penkki omaan käyttöön, varsinkin jos muu bussin tilanne on oman tietoisuuden ulottumattomissa (et näe edestä taakse, mutta takaa näät eteen)
Musta sä käyttäydyit epäkohteliaasti :D Musta keltäkään ei tarvitse kysyä että haluaako johonkin istua vai ei, me kaikki ollaan maksavia asiakkaita paitsi rattailla kulkevat että jokasella on oikeus istua myös sinun viereesi ilman että kysyy.. Et ole niin erityinen kuin luulet :D
[/quote] No jos totta puhutaan, niin joskus mä olen myös niin epäsosiaalinen ihminen, että istusinkin kyllä mielummin yksin, ilman että ventovieras änkee ihan siihen sinuun kiinni..