Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ihminen olla lapsesta asti masentunut?

Vierailija
08.12.2014 |

Voiko? Mitä se merkitsee jos on ollut alakuloinen, tyhmä ja saamaton niin kauan kuin muistaa? Vaikkei olisi mitään varsinaista "laukaisevaa tekijää" ympäristössä. Koulukiusausta, alkoholismia, hyväksikäyttöä tai väkivaltaa yms.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kait pidä sun vanhempia minään?

Vierailija
2/27 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:48"]Voiko? Mitä se merkitsee jos on ollut alakuloinen, tyhmä ja saamaton niin kauan kuin muistaa? Vaikkei olisi mitään varsinaista "laukaisevaa tekijää" ympäristössä. Koulukiusausta, alkoholismia, hyväksikäyttöä tai väkivaltaa yms.
[/quote]onko kaikki masentuneet tyhmiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi

Vierailija
4/27 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Olen nimittäin ollut. Isäni lyttäsi minut tiedostamattaan maanrakoon lapsena. En osanut silloin puolustautua saatikka ilmaista että hänen käytös oli epäasiallista. Olen edelleen vähän masentunut, mutta parempaan päin.

Vierailija
5/27 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi varmaan... en mä tiedä. Ehkä jonkinlainen melankolinen luonne voi olla, tuskin depressiivinen.

Vierailija
6/27 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:49"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:48"]Voiko? Mitä se merkitsee jos on ollut alakuloinen, tyhmä ja saamaton niin kauan kuin muistaa? Vaikkei olisi mitään varsinaista "laukaisevaa tekijää" ympäristössä. Koulukiusausta, alkoholismia, hyväksikäyttöä tai väkivaltaa yms. [/quote]onko kaikki masentuneet tyhmiä?

[/quote]

No sinä olet. Tartuit heti nimittäin tekstin olennaisimpaan.

Vierailija
7/27 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:49"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:48"]Voiko? Mitä se merkitsee jos on ollut alakuloinen, tyhmä ja saamaton niin kauan kuin muistaa? Vaikkei olisi mitään varsinaista "laukaisevaa tekijää" ympäristössä. Koulukiusausta, alkoholismia, hyväksikäyttöä tai väkivaltaa yms.
[/quote]onko kaikki masentuneet tyhmiä?
[/quote]

kokemukseni mukaan masentuneet ovat heikkolahjaisia

Vierailija
8/27 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Varmaan monilla kokemusta :)

Vierailija
9/27 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Haluan tietää miksi.

Vierailija
10/27 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:54"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:49"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:48"]Voiko? Mitä se merkitsee jos on ollut alakuloinen, tyhmä ja saamaton niin kauan kuin muistaa? Vaikkei olisi mitään varsinaista "laukaisevaa tekijää" ympäristössä. Koulukiusausta, alkoholismia, hyväksikäyttöä tai väkivaltaa yms. [/quote]onko kaikki masentuneet tyhmiä?

[/quote]

[/quote]miten tyhmyys liittyy masennukseen?

Vierailija
11/27 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Ihan biologiselta kannalta katsottuna voi olla ongelmia esim. aivojen välittäjäaineissa, hormonitoiminnassa, vitamiinien imeytymisessä.

Vierailija
12/27 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen lapsuusmuistoni on kun itken sängyn alla ja haluan kuolla pois.

Vierailija
13/27 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:59"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:54"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:49"]onko kaikki masentuneet tyhmiä? [/quote]   No sinä olet. Tartuit heti nimittäin tekstin olennaisimpaan. [/quote]miten tyhmyys liittyy masennukseen?

[/quote]

Masentunut ei suorita asioita yhtä nopeasti kuin 'normaalit', vaan sen sijaan käy paljon dialogia itsensä kanssa kaikesta. Suoriteaika on siis heikompi.

Mutta eihän täällä kukaan näytä tajuavan, että masennus on sairaus.

Vierailija
14/27 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut. Olin jo päiväkodissa ja olen nykyään aikuisena ja äitinä edelleen.

Vierailija
15/27 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonne eroja. Ei kaikelle aina löydy syytä ja aiheuttajaa. Onhan sitä optimistisia ja pessimistisiä ihmisiä, ei se ole opittu tapa vaan ihan luonteessa. Toiset on arempia ja varovaisempia, toiset rohkeita ja itsevarmoja. Toiset herkkiä, toiset kovanahkaisia. Toiset alttiimpia masentumaan. Toiset kokevat kovia, mutta näkevät silti asiat positiivisina. Me ollaan kaikki niin erilaisia. Turha sitä on yhteen muottiin yrittää tunkea mikä on seurausta mistäkin ja minkälaisia meistä tulee.

Vierailija
16/27 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:54"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:49"]

[/quote]

[/quote]Taidat itsekin olla. Tartuit itekki olennaisimpaan, etkä vastannut kysymykseen.

Vierailija
17/27 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biofilmimatrikseja saattaa olla monella masentuneella hermostossa. Se tietää paljon mikrobeja, jotka ovat suojautuneet biofilmeihin, hankala savustaa niitä pois. Mutta valkosipuli ja kelaatiohoito vaikka aluksi. Jos ette tienneet, niin mikrobit tekevät biofilmejä haavoihin aivan ensimmäiseksi, ja jos ne saavat ns. sillanpääaseman, niin taistelusta tulee rankka. Sen vuoksi pitää olla kompetentti immuunipuolustus, joka rökittää mikrobit heti, etteivät saa biofilmejä muodostettua.

Vierailija
18/27 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:56"]

kokemukseni mukaan masentuneet ovat heikkolahjaisia

[/quote]

Mitä vielä, tutkimukset osoittavat, että älykkyys altistaa masennukselle.

Itsensä julkinen mollaaminen taas viittaa lähinnä huomionhakuisuuteen.

Vierailija
19/27 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:08"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:54"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:49"] [quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:48"]Voiko? Mitä se merkitsee jos on ollut alakuloinen, tyhmä ja saamaton niin kauan kuin muistaa? Vaikkei olisi mitään varsinaista "laukaisevaa tekijää" ympäristössä. Koulukiusausta, alkoholismia, hyväksikäyttöä tai väkivaltaa yms. [/quote]onko kaikki masentuneet tyhmiä? [/quote]   No sinä olet. Tartuit heti nimittäin tekstin olennaisimpaan. [/quote]Taidat itsekin olla. Tartuit itekki olennaisimpaan, etkä vastannut kysymykseen.

[/quote]

Osalta näytti menevän ontuva viittaukseni kappaleeseen "laiska, tyhmä ja saamaton" huomaamatta. Viittauksella halusin myös markkeraata masentuneen päänsisäistä kertosäettä: "Olen vain tyhmä ja saamaton". Olemme varmaan kaikki nyt samalla sivulla ja voimme keskittyä itse aiheeseen.

Vierailija
20/27 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen tässä nyt ehkä enemmän sellaista masennusta, jolle ei oikein löydy syytä traumaattisista kokemuksista. Itse en ole kaltoinkohdeltu, mutta olen aina kokenut olevani huonompi ja tyhmempi kuin kaikki muut. Olen kuitenkin pärjännyt elämässäni "paperilla" ihan ok, mutta jostain tämä tunne tulee. 

Uskon biokemiallisiin eroihin luonteessa. Onko se todella niin, että jotkut meistä eivät vain koskaan herää aamulla iloisina ja pirteinä, vaan aina alakulo ja huonommuus nalkuttavat takaraivossa? Tuleeko minusta onnellinen vain aineilla?