Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi helvetti mikä tilanne bussissa!

Vierailija
19.01.2015 |

Onko tämä teidän mielestä normaalia? Teinkö teidän mielestä jotain väärin..?

Äsken matkustin bussissa ja en istunut siinä ikkunapaikalla, koska mulle tulee siinä matkustamisesta jostain syystä huono olo. Olin laittanut mun painavan laukun sitten siihen ikkunapaikalle, en sen takia että halusin tarkotuksella ja tahallani varata sillä paikkaa vaan en jaksanut sylissäkään pitää kun se oli painava ja lattiallekaan bussissa en viitsinyt laittaa koska lattiat on aika likaset.

Kohta siihen mun viereen tulee yks mummo ja alkaa valittamaan siitä että VARAAN TAHALLANI SAATANA PAIKKAA! Vastapäätä oli samanlaista istumatilaa, mutta eipä kelvannut mummon istua siihen. Sanoin sille että Joo kyllä tähän saa istua, kun vain kysyy/pyytää. Kohta takapenkillä joku 40-50vuotias lehmä rupeaa valittamaan että "luulis käytöstapoja löytyvän kun tampataan koulun penkillä vielä parikymmentä vuotta!!!" mitä helvettiä? Tuli kyllä tämä koko tilanne niin puun takaa yhtäkkiä kun olla ja voi.. 

On multa ennenkin kysytty bussissa että pääseekö tähän sinun viereen istumaan? Ja oon sanonu ystävällisesti että Joo tottakai! Ja siirtänyt mun laukun syrjään. Mun mielestä on normaalia kysyä bussissa tuossa tilanteessa jos haluaa johonkin istumaan, että pääseekö tähän istumaan ja kohteliaat ihmiset antaa tilaa tottakai. Mutta mummon mielestä kuulemma tuollasta ei tarvii ees kysyä! :D  

Nyt mä olen sitten röyhkeä, parikymppinen, nainen... :)

Kommentit (167)

Vierailija
101/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:58"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:37"]

Jos olisin halunnut istua siihen ja joku nirppanokka (sellaisen kuvan sunlaisista saa) olisi siinä istunut niin olisin istunut syliin tai ängennyt ikkunapaikalle laukkusi päälle. Tämä siis jos muita paikkoja ei ole tai ne paikat ovat selkä menosuuntaan.

[/quote] Siirrä se haisevasi perseesi jonnekin muualle! Sinä olisit vastannut sillon siitä jos siellä laukussa jotain rikkoontuu!

[/quote]

Jos ihan tarkkoja ollaan, niin eipä olisi vastannut. Jos sillä laukulla ei ole omaa matkalippua, ei sillä ole oikeutta penkkipaikkaan.

[/quote]

Laukun pitäminen penkillä voi olla tökeröä käytöstä, mutta rikos se ei ole. Toisen tavaran rikkominen sen sijaan on rikos, ja jos siellä laukussa sattuu olemaan jotain arvokasta, siitä voi todella joutua rikosoikeudelliseen vastuuseen.

Muutenkin minusta on ihmeellinen tämä ajatusmaailma, että töykeään käytökseen vastataan vielä töykeämmällä käytöksellä.

[/quote]

Itseasiassa ei ole korvausvastuullinen. Tavarat saa siirtää ilman kyselyjä paikasta mihin ne ei kuulu.

Voithan sinä yrittää oikeuteen viedä tuollaista mutta tulee sinulle todella kalliiksi ja häviät sen.

[/quote]

:DDDDD

Vittu minä nauran!

Vierailija
102/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasisin sellaisella ryöpyllä että mummo kusisi housuihinsa jos ei kuolisi sydäriin...sitä saa mitä tilaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:01"]

Aika ihmeellistä tämä inttäminen siitä, että laukkua ei ikinä missään tilanteessa saa pitää penkillä. On ihan totta, että jos bussi alkaa olla melko täynnä, on huomaavaista ottaa laukku syliin. Mutta kun matkustan pidemmän matkan bussilla, jossa on minun lisäkseni vain kaksi muuta matkustajaa, laitan kyllä 100 % varmasti laukun siihen viereiselle paikalle.

[/quote]

JUURI NÄIN !

Tämä on ainut ja oikea vastaus tähän koko keskusteluun.

Vierailija
104/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on hyvä kerätä seuraavaa kohtaamista varten aseita.

Vierailija
105/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:48"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:27"]

Busseissa on 1 istumapaikka/matkustaja. Ei kai nyt muiden matkustajien tarvitse kysellä, että saako johonkin tyhjään paikkaan istua - eikös tyhjät paikat ole istumista varten?!

[/quote] No mutta tuskin se kuitenkaan ihan kuolemaan johtava virhe on pitää laukkua myöskin tyhjällä penkillä jos tilaa on!? Ei minusta.

[/quote] 

No eipä se kuolemaan johtanutkaan, vaan arvoiseensa kohteluun ;)

[/quote] Ja arvon rouvat saivat myös arvoisensa kohtelun. :) kärpäsestä halusivat tehdä härkäsen!

[/quote]

Ne rouvat oli oikeassa. Kassia EI pidetä penkillä koskaan.

[/quote]

Ja rouvat oli väärässä. Kukaan vanha kurppa ei auo turhan takia mulle turpaansa. :)

[/quote]

Jokaisella on velvollisuus avata turpaansa sinun kaltaiselle kusipäälle. Sinun asenteesi toisia ihmisiä kohtaan on todella vastenmielinen.

[/quote]

Juu, eipä ole koska minun herkkä sydän särkyy siitä. :-)

Vierailija
106/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toiminutmonesti samoin kun ap jos bussi ollut tyhjä. Tarkoitus on ollut aina ottaa laukku syliin ja siirtyätyhjälle paikale heti kun bussi alkaa täyttyä enemmän, mutta joskus se unohtuu ja silloin onneksi joku voi kysyä,että "anteeksi voitko siirtyä/nostaa laukun, että pääsee istumaan" eli sitten toimii niin. Tämä n ihan selvää enkä minäkään pitäisi hyvänä käytöksenä, jos joku kiroillen ja raivoten paikkaa halauaa vaan voi ystävällisesti siitä sanoa.

Tästä tulee taas mieleen, että vain täällä voi tapahtua tällaista kädenvääntöä tällaisestakin asiasta...varmaan kohta joku on vaatimassa selvyyden vuoksi  jotain sääntöjä bussiin tulijoille, että kaikki on selvää. Sääntöjä sääntöjen perään ja unohtaen maalaisjärjen. Maalaisjärjellä selviää ja kaupungissakin.

Vierailija
107/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:37"]

Musta sä käyttäydyit epäkohteliaasti :D Musta keltäkään ei tarvitse kysyä että haluaako johonkin istua vai ei, me kaikki ollaan maksavia asiakkaita paitsi rattailla kulkevat että jokasella on oikeus istua myös sinun viereesi ilman että kysyy.. Et ole niin erityinen kuin luulet :D

[/quote] No jos totta puhutaan, niin joskus mä olen myös niin epäsosiaalinen ihminen, että istusinkin kyllä mielummin yksin, ilman että ventovieras änkee ihan siihen sinuun kiinni..

[/quote]

kukapa ei. mutta jos ei kulje omalla autolla ei ole varaa valit(ta)a

Vierailija
108/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pyydän itsekin voiko istua jos jollain laukkua vieripenkillä. No problem. Kaikesta sitä vedetäänkin palkkoa nokkaan

Vierailija
109/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:54"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:50"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:36"]

Voi sitä kohteliaastikin asioita ilmaista eikä ole pakko kiroilla. Eikä paikan kysyminen mitenkään ylivoimaisen vaikeata voi olla. Mutta, jos bussi on lähes täynnä niin kannattaa jo valmiiksi ottaa reppu syliin. Jos bussi on puoliksi tyhjä niin ihan hyvin voi painavan repun tai kassin siirtää penkille, kevyttä kantamusta taas voi koko aika pitää sylissä.

[/quote]

Minä en ainakaan kysyisi vaan heittäisin laukun lattialle. Tuollaisesta asiasta Ei tarvitse kysyä mitään keneltäkään

[/quote] Kertaapa en oo nähny kenenkään heittävän, mutta heitäppä seuraavalla kerralla jos pokka siihen riittää :-) luulen että ei kuitenkaan riitä. Ja muista siellä laukussa voi olla jotain särkyvää! ja mun 1000e laukkua ei viskele kukaan!!! se on muuten aivan varma se. Se ei oo mitään halpaa prisma kamaa, että niitä on joka päivä varaa ostaa uusia vaikka olisikin palkka työläinen.

[/quote]

Sun kotisikaan ei ole 1000 euron arvoinen. Jos on varaa sellaiseen laukkuun niin ei todellakaan ajele bussilla.

Minulla ei ole mitään vaikeuksia heittää laukkuasi maahan.

[/quote]

Eikö? epäilen että on.

Helsingissä et muuten mitään kämpän rotiskoa saa 1000e. Täällä ne yksiötkin on päälle 100 000. :-)

Ja helpostihan tollaseen Louis Vuittonin laukkuun rahat säästää, jos töissä käy. :)

[/quote]

Ei se sinun pahvilaatikkosi noin kallis ole

[/quote]

Sulla ei ole sitten mitään käsitystä Helsingin asuntojenkaan hintatasosta.

Vierailija
110/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:23"]

Itse en kyllä täydessä bussissa kehtaisi romppeitani alkaa penkillä pitämään.

[/quote] Jos luit viestin, niin varmaan huomasit, että bussi ei ollut täysi. 

[/quote]

Huomas, mutta kun ei halua huomata.

Vierailija
111/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:23"]

Itse en kyllä täydessä bussissa kehtaisi romppeitani alkaa penkillä pitämään.

[/quote]

kyseessäpä ei ollutkaan täysi bussi.

Vierailija
112/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tällaisen takia varaan itselleni tilaa julkisissa naamioitumalla mielisairaaksi huimausaineiden käyttäjäksi. Saan reilusti tilaa ympärilleni, kun vedän hiukset syljellä kiinni naamaan, otan reteän asennon sekä mielipuolisesti tuijottavan katseen ja hiukan jupisen itsekseni. Ihmiset yrittävät yleensä mahdollisimman kauas minusta ja saan olla rauhassa kaikilta hajustehirviöiltä ja urputtavilta mummoilta.

Vierailija
113/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:10"]

Totuushan on, että sitä kassia SAA pitää viereisellä paikalla, mikäli tilaa on tarpeeksi. Minä pidän yleensä laukkuni sylissä, mutta olen pari kertaa joutunut laittamaan viereiselle paikalle, koska ei ole mahtunut jalkoihini tms. Ja silloin minulle on tullut siitä syyllinen olo, kun mietin että jos joku idiootti pitää nyt itsekkäänä paskana tuollaisen asian takia. 

[/quote]

Antaapa pitää vain. :-) idiootit sinua tuon takia ois vaan itsekkäänä pitäny. Ja mitä väliä loppupeleissä sillä on, mitä muut sinusta ajattelee?

Vierailija
114/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin istunut siihen selkä menosuuntaan -penkkiin, tullut pahoinvoivaksi ja oksentanut ap:n Vuittonin päälle. Ja tähdännyt vähän untuvatakillekin:)

Vierailija
115/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:12"]

Tässä on hyvä kerätä seuraavaa kohtaamista varten aseita.

[/quote]

Totta. Päästetään agressiot pienimmästäkin asiasta valloilleen!

Vierailija
116/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Busseissa on 1 istumapaikka/matkustaja. Ei kai nyt muiden matkustajien tarvitse kysellä, että saako johonkin tyhjään paikkaan istua - eikös tyhjät paikat ole istumista varten?!

[/quote] No mutta tuskin se kuitenkaan ihan kuolemaan johtava virhe on pitää laukkua myöskin tyhjällä penkillä jos tilaa on!? Ei minusta.

[/quote] 

[/quote] Ja arvon rouvat saivat myös arvoisensa kohtelun. :) kärpäsestä halusivat tehdä härkäsen!

[/quote]

[/quote]

Ja rouvat oli väärässä. Kukaan vanha kurppa ei auo turhan takia mulle turpaansa. :)

[/quote]

Kulta pieni, nehän aukoi jo. Sähän just tässä kerroit kuinka ne mummelit auko sulle päätään ;) Ja ne muut bussissa piti sua pipipäänä kun aloit uhkailla MUMMOJA! Et siis edes osaa vittuilla takaisin vaan alat juntisti uhkailla turpiinvedolla. Aika wt-meininkiä sanoisin. Ei ne merkkilaukut näköjään auta, wt on ja pysyy wt:na.

Vierailija
117/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:20"]

Minä olisin istunut siihen selkä menosuuntaan -penkkiin, tullut pahoinvoivaksi ja oksentanut ap:n Vuittonin päälle. Ja tähdännyt vähän untuvatakillekin:)

[/quote]

Mikähän mielisairaalan osasto tämän ketjun on löytänyt viimeisen parin sivun aikana?

Vierailija
118/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:22"]

[/quote] 

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kulta pieni, nehän aukoi jo. Sähän just tässä kerroit kuinka ne mummelit auko sulle päätään ;) Ja ne muut bussissa piti sua pipipäänä kun aloit uhkailla MUMMOJA! Et siis edes osaa vittuilla takaisin vaan alat juntisti uhkailla turpiinvedolla. Aika wt-meininkiä sanoisin. Ei ne merkkilaukut näköjään auta, wt on ja pysyy wt:na.

[/quote]

Sehän on hyvä jos pitää pipipäänä niin tajuaa sit kanssa vähän pelätä. :-)

Vierailija
119/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhaaa. Voi kuinka usein meidän perhe onkaan mennyt bussilla isojen matkalaukkujen kanssa  ja vienyt paljon tilaa bussissa kun ei kehtaa siihen keskiovien syvennykseenkään jäädä jumittamaan lastenvaunujen kanssa liikkuvien takia. Kertaakaan kukaan ei ole aukonut päätään meille enkä ole huomannut edes paheksuvia katseitakaan. Että tässäpä teille ruodittavaa lisää. Ei enää ap:n casekaan tunnu tän jälkeen niin isolta. 

Vierailija
120/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:30"]

Hahhaaa. Voi kuinka usein meidän perhe onkaan mennyt bussilla isojen matkalaukkujen kanssa  ja vienyt paljon tilaa bussissa kun ei kehtaa siihen keskiovien syvennykseenkään jäädä jumittamaan lastenvaunujen kanssa liikkuvien takia. Kertaakaan kukaan ei ole aukonut päätään meille enkä ole huomannut edes paheksuvia katseitakaan. Että tässäpä teille ruodittavaa lisää. Ei enää ap:n casekaan tunnu tän jälkeen niin isolta. 

[/quote] Itsekin mietin että mihin hittoon sitä oikein pitää mennä ison laukun kanssa (jos ei pysty pitämään sylissä).. Jos menee sinne keskisyvennykseen niin sitten tosiaan tulee varmaan valituksia äiti-ihmisiltä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi