Miten kaikki lukiolaisteinit näyttävät nykyään toistensa kopioilta?
Kommentit (79)
Miten persoonalliselta sinä itse muka näytit lukiolaisteininä?
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään uutta auringon alla. Aina nuoret ovat näyttäneet toistensa kopioilta, katso vaikka vanhaa luokkakuvaasi.
Juuri olin tulossa kirjoittamaan samoin sanoin, että nuoriso on aina ollut toinen toistensa kopioita.
Kiinnitin samaan huomiota. Heitä ei erota jotenkin toisistaan. Ohi meni porukka näitä naisia. Kaikilla oli samantyyliset vaatteet, laukut, hiukset ja kengät.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään uutta auringon alla. Aina nuoret ovat näyttäneet toistensa kopioilta, katso vaikka vanhaa luokkakuvaasi.
No ei todellakaan näyttäneet kopioilta 80-90-luvulla. Oli hevaria, hiphopparia, juppia, punkkaria, tytöillä niin pitkää kuin lyhyttä siilitukkaa, oli suoraa ja oli permanenttia, otsatukkaa ym. Silloin jokainen halusi oman tyylin.
On kyllä totta että peruskoulussa oppilaat pyrkivät noudattamaan ulkonäkönsä puolesta valtavirtaa, jotta heitä ei kiusattaisi, ja lukiossa he sitten eriytyvät omaksi persoonakseen. Mutta muoti nyt sattuu olemaan tällä hetkellä sellainen että kaikilla on pitkät suorat hiukset ja keskijakaus. Terveempi trendi se on kuin esim. 80-luvun permanenttiöveri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri olin tulossa kirjoittamaan samoin sanoin, että nuoriso on aina ollut toinen toistensa kopioita.
Ei todellakaan, jos katsot 70-luvulla syntyneiden lukiokuvia.
Millä vuosikymmenellä lukiolaisteinit eivät muka näyttäneet samoilta.
Onko ap kuullut sanaa muoti? Ihan jokaisena aikakautena vuosikymmenestä toiseen on vallalla aina jokin muotityyli, mitä nuoret kopioivat toisiltaan ja julkisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Ainakin 80-luvun loppupuolella päinvastoin oli hyvin heterogeenistä tyyliä. Oli hyvin erilaisia tyylisuuntauksia.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin, ja kaikilla oli täysin eri tyyli, oli goottia, hopparia, hevareita, pissiksiä, nörttejä.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap kuullut sanaa muoti? Ihan jokaisena aikakautena vuosikymmenestä toiseen on vallalla aina jokin muotityyli, mitä nuoret kopioivat toisiltaan ja julkisuudesta.
Kyllä mutta ei noin kloonimaista mun nuoruudessa ollut. Esimerkiksi hiustyylien kirjo oli valtava.
Ovatko nuoret aikuiset tai vanhemmatkaan naiset muuta kuin toistensa kopioita? Sama koskee miespuolisiakin henkilöitä, lisäksi tylsää musta-harmaapukeutumista kaikilla.
Missä muuten naisten hauskat polkkatukat tai lyhyet kikkarat?
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan pidä paikkaansa. Ja katsoin vanhaa luokkakuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin, ja kaikilla oli täysin eri tyyli, oli goottia, hopparia, hevareita, pissiksiä, nörttejä.
Just näin. Mun luokalla pukeutumiskirjon lisäksi oli lyhyttä siiliä, valtavia kiharapilviä, irokeesejä, polkkatukka otsiksella, "Turku-heittoa" yms., yksi poika oli skini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mutta ei noin kloonimaista mun nuoruudessa ollut. Esimerkiksi hiustyylien kirjo oli valtava.
Tämä. Se afgaaninvinttikoiran pitkä suora tukka EI PUE suomalaisia. Etenkin kun tuossa iässä hiukset rasvaantuvat.
Teinit eivät uskalla erottautua massasta.
Siksi pukeutuvat kuin kaverinsakin. Tylsää se toki on.
Noh Suomessa muutenkin ihmiset pukeutuvat tylsästi.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta itse asiassa katselin jonkin aikaa sitten vanhoja luokkakuvia (90-luvun lopusta, 2000-luvun alusta), ja hämmästelin sitä, miten erinäköisiä nuoret olivat keskenään verrattuna nykyiseen.
Oli erivärisiä hiuksia, lyhyitä hiuksia, pitkiä hiuksia, puolipitkiä hiuksia. Oli erivärisiä vaatteita eikä kaikilla samankaltaista univormua. Oli värikkäitä neuleita, oli erivärisiä farkkuja. Oli flanellipaitatyyppejä ja tyttömäisiä mekkotyyppejä. Oli vintage-hippejä, oli mustanpuhuvia melkein-gootteja. Ja iso osa luokkatovereista (minä mukaanlukien) oli sellaisia, ettei kovin paljon panostanut ulkonäköönsä, mutta silti me geneeriset massatyypitkin näytettiin keskenään ihan erilaisilta, koska meillä oli ihan erilainen maku ja erilaiset kiinnostuksenkohteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Se afgaaninvinttikoiran pitkä suora tukka EI PUE suomalaisia. Etenkin kun tuossa iässä hiukset rasvaantuvat.
Ada 16 v:
Vierailija kirjoitti:
Miten persoonalliselta sinä itse muka näytit lukiolaisteininä?
Olin lukiossa 80-90-luvun taitteessa, ehkä silloin sitten oli poikkeuksellisen monenlaista tyyliä. Ei juurikaan ollut toistensa kopioita, paitsi ehkä joku bestispari saattoi olla.