Löysin miehen kauniin exän kuvia padilta
Olen saanut luvan käyttää miehen ipadia. Selailin sitä tänään ja avasin valokuva-albumin. Siellä oli kauhea määrä kuvia miehen kauniista eksästä! Kuvat ovat monta vuotta vanhoja ja otettu ennen koko padin hankkimista. Mutta padi kuitenki hankittu ennen minua. Jäi jotenkin paska fiilis. Mies ei ota minusta juurikaan kuvia, mihin on hyvä syy. Näytänhän melko kamalalta kuvissa. Hitto, en halua nähdö koko miestä, kun hän kohta tulee kotiin. Ei tästä voi oikein mainitakaan, koska mies saattoi olettaa, et selaan vaan nettiä..
Kommentit (144)
Kun teidän vanhemmat kuolee, heitättekö te kaikki valokuvat heistä pois? Onko teillä lapsuuskuvia, ylppärikuvia, rippikuvia, hääkuvia?
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:59"]
Kun teidän vanhemmat kuolee, heitättekö te kaikki valokuvat heistä pois? Onko teillä lapsuuskuvia, ylppärikuvia, rippikuvia, hääkuvia?
[/quote] En toki, mutta jos seurustelee, niin ex-kumppanien kuvien säilyttäminen haikailevassa mielessä on mielestäni väärin nykyistä kumppania kohtaan, varsinkin jos se toinen on unohtanut aikaisemman kumppanin, eikä haikaile. Jos molemmat haikailevat eksiään, niin mikäs siinä. Sitten se on reilua.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:59"]
[/quote] En toki, mutta jos seurustelee, niin ex-kumppanien kuvien säilyttäminen haikailevassa mielessä on mielestäni väärin nykyistä kumppania kohtaan, varsinkin jos se toinen on unohtanut aikaisemman kumppanin, eikä haikaile. Jos molemmat haikailevat eksiään, niin mikäs siinä. Sitten se on reilua.
[/quote] onko valokuvien säilytys haikailua? On sulla otsaa väittää tietäväsi toisten ajatusmaailma noin tarkkaan
Mitä vittua oikeasti, eikö teillä ole mitään käsitystä moraalista? :D Miten se voi olla hyväksyttävää, että kumppani katselee eksiensä kuvia kaipaillen sitä aikaa? Silloin ei kaikki ole kunnossa nykyisessä parisuhteessa.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:05"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:59"] Kun teidän vanhemmat kuolee, heitättekö te kaikki valokuvat heistä pois? Onko teillä lapsuuskuvia, ylppärikuvia, rippikuvia, hääkuvia? [/quote] En toki, mutta jos seurustelee, niin ex-kumppanien kuvien säilyttäminen haikailevassa mielessä on mielestäni väärin nykyistä kumppania kohtaan, varsinkin jos se toinen on unohtanut aikaisemman kumppanin, eikä haikaile. Jos molemmat haikailevat eksiään, niin mikäs siinä. Sitten se on reilua. [/quote] onko valokuvien säilytys haikailua? On sulla otsaa väittää tietäväsi toisten ajatusmaailma noin tarkkaan
[/quote] En väittänyt että valokuvien säilytys on haikailua, vaan niiden katseleminen HAIKAILEVASSA MIELESSÄ on väärin, jos seurustelee.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:06"]
Mitä vittua oikeasti, eikö teillä ole mitään käsitystä moraalista? :D Miten se voi olla hyväksyttävää, että kumppani katselee eksiensä kuvia kaipaillen sitä aikaa? Silloin ei kaikki ole kunnossa nykyisessä parisuhteessa.
[/quote]
Ja ainoa tapa todistaa oma mielenlaatunsa on hävittää kuvat???? Koska muuten on aina olemassa epäilys siitä, että haikalet vaikket haikailisi?
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:45"]
Koittakaa nyt ymmärtää, että on oikeasti niitäkin ihmisiä jotka oikeasti ajattelevat seksuaalisessa mielessä vain omaa kumppaniaan, vaikka kuinka se tuntuisi teidän mielestä epärealistiselta. On jopa sellaisia miehiäkin. Se että te ette pysty olemaan ajattelematta muita, ei meinaa että muut eivät pystyisi.
[/quote]
Jos sinä olet kuvailemasi kaltainen ihminen, niin vaaditko myös kumppaniltasi, että hän ei saa ajatella seksuaalisessa mielessä muita kuin sinua? Tarkoitan, että onko se edes oikeutettu vaatimus?
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:16"]
Koittakaa nyt ymmärtää, että on oikeasti niitäkin ihmisiä jotka oikeasti ajattelevat seksuaalisessa mielessä vain omaa kumppaniaan, vaikka kuinka se tuntuisi teidän mielestä epärealistiselta. On jopa sellaisia miehiäkin. Se että te ette pysty olemaan ajattelematta muita, ei meinaa että muut eivät pystyisi.
[/quote]
Jos sinä olet kuvailemasi kaltainen ihminen, niin vaaditko myös kumppaniltasi, että hän ei saa ajatella seksuaalisessa mielessä muita kuin sinua? Tarkoitan, että onko se edes oikeutettu vaatimus?
[/quote] En vaadi, mutta sisimmässäni toivon kyllä, koska en itsekään mieti seksuaalisessa mielessä muita. Eihän ketään voi vaatia olemaan tietynlainen. Mutta jos jatkuvasti miettii muita seksuaalisessa mielessä, niin silloin ei kyllä välttämättä kaikki ole kunnossa parisuhteessa.
Mulle ei tulisi mieleenkään vaatia kumppaniltani, ettei hän saisi ajatella ajatuksia, jotka nousevat hänen mieleensä. Ihan vapaasti saa ajatella mitä haluaa ja jos meidän välisessä suhteessa on tai siihen ilmestyy ongelma, se ratkaistaan. Olen yhden luonnehäiriöisen kontrolloijan kanssa viettänyt 5 vuotta ja tästä lähtien kavahdan suuresti kaikkia, jotka vaativat ja kieltävät asioita. Suhteessa ollaan vapaasta omasta tahdosta ja se sidos toiseen luodaan itse kiinnittymällä toiseen, ei toisen toimesta pakottamalla.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:20"]
[/quote]
[/quote] En vaadi, mutta sisimmässäni toivon kyllä, koska en itsekään mieti seksuaalisessa mielessä muita. Eihän ketään voi vaatia olemaan tietynlainen. Mutta jos jatkuvasti miettii muita seksuaalisessa mielessä, niin silloin ei kyllä välttämättä kaikki ole kunnossa parisuhteessa.
[/quote]
Miten tämä liittyy valokuviin eksästä?
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:26"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:20"]
[/quote]
[/quote]
Miten tämä liittyy valokuviin eksästä?
[/quote] Joku kommentoi että voi sitä eksäänsä haikailla ilmankin valokuvia, joten kommenttini liittyi lähinnä siihen.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 15:57"]
On ok säilyttää kuvia menneisyydestä, kunhan ne eivät ole intiimejä. Suutelu- ja alastonkuvat eivät ole säilytettävää materiaalia jos pari on jo eronnut. On täysin ymmärrettävää, että sellaiset kuvat loukkaavat uutta puolisoa. Eihän kumppanilla ole mitään syytä katsella sellaisia kuvia enää eron jälkeen uudessa suhteessa. Sen sijaan asialliset, normaalit kuvat ovat kivoja muistoja, jotka eivät loukkaa ketään.
[/quote]
Samaa mieltä. Alastonkuvat eivät kuuluu eron jälkeen säilytettäviin kuviin, muut kyllä. Olisi tietysti reilua säilyttää kuvat tallessa vaikka erillisellä ulkoisella kovalevyllä, eikä puolison silmien alla. Ideaalia olisi, että pari pystyisi löytää yhteisen linjan ja sopia siitä.
Olin yli 20 vuotta exäni kanssa. Ongelmaksi tässä kuva-asiassa muodostuu se, että minä tai hän tai me yhdessä ollaan miltei jokaisessa kuvassa. Pitäisikö puolen elämän kuva-arkistot tyhjentää? Enkö saa myöskään puhua uudelle kumppanilleni elämästäni exän aikaan? Mistä minä sitten puhun?
Grow up.
Aika omituisia kommentteja. Ei ihme, että miehet pitävät kuvat salassa. Meillä ei exien kuvat ole mitenkään super-piilossa. Elettyä elämää ja olisi aika kummallista tuhota hienoja kuvia joiden kanssa voi joskus muistella menneitä. Tietenkään mitään noloja tai nakukuvia tms. ei näytetä nykyisille, koska eivät kuulu heille.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 02:12"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 02:10"]Minäkin joskus löysin vahingossa joltain levyltä kuvia silloisen avopuolisoni eksästä, oli ollut eksäni ensirakkaus ja olivat seurustelleet vähän aikaa juuri ennen minua. Oli siis tallentanut sinne sen naisen alastonkuvia ja pussailuja yms. Löysin sen levyn joidenkin miehen polttamien musiikkilevyjen seasta...
Kyllä vitutti.
[/quote]
Eksäni oli siis tallentanut ne kuvat meidän suhteen alkuaikoina, luopui silloisesta läppäristään niihin aikoihin ja nämä eksäkuvat oli pitänyt saada ihan omalle levylleen :/
[/quote]
Siis ei halunnut enää siirtää niitä uudelle koneelleen, kännykkäänsä tms, vaan arkistoi ne. Tämäkö oli paha?
Arvaa mitä. Mun nuoruuden poikaystävä on todella komea nappisilmä. Syvänruskeat silmät, sixpack, tummat hiukset, ihana hammasrivistö. Naiset lähettelee sille kuviansa emailiin ja ovat aina juosseet sen perässä. On mulla moniakin kuvia siitä, yks erityisen kiva RUK-ajoilta univormu päällä.
Mut tiedätkö mitä? Ko.mies ei ole ollut koskaan elämäni rakkaus. Ei ikinä. Ystäviä ollaan vieläkin. Ja tulevan mieheni ei tarvi pelätä, sillä keskityn rakkauteen.
Ei kannata olla mustis. Yksi elämä. Nauti rakkaudestasi ja vaali suhdettasi, mennyt on mennyttä.
Kuvat ovat kuvia, teillä on heikko itsetunto.
Isolle osalle ihmisiä valokuvat eivät ole kertakäyttöisiä, vaan niitä säilötään läpi elämän. Nykyään taitaa olla valitettavasti kasvava suuntaus se, että kuvat hävitetään kun ne eivät enää muka ole ajanohtaisia. Mm. historian tutkijat ovat huolissaan tästä trendistä, koska voi olla, että sadan vuoden kuluttua ei ole mitään kuvallisia dokumentteja tavallisten ihmisten elämästä.
Itse ole valokuvaaja ja minä säilön kaikki kuvat mitä elämäni aikana olen ottanut. Minulla on hallussani sukuni kuvat joita löytyy sadan vuoden takaa.
Jännä, että niin paljon on tullut alapeukutuksia minun kommentteihini, esimerkiksi tähän: "Minusta on jotenkin väärin muistella mennyttä aikaa eksän kanssa, jos sattuu siis olemaan parisuhteessa. Kyllä se pitäisi olla niin, että eletään joko nykyhetkessä sen nykyisen kumppaninsa kanssa, tai koitetaan katsoa eteenpäin. Ymmärrän toki sen, jos yhteisiä lapsia eksän kanssa, ja haluaa mietiskellä aikaa jolloin lapset ovat olleet pieniä, niin väkisinkin sitä eksääkin tulee silloin muisteltua jossain määrin. Mutta sekään ei saisi olla mitenkään haikailevaa muistelua. " Pointtihan tässä oli se, että eksän muistelu haikailevassa mielessä on väärin nykyistä kumppania kohtaan, ja sitä ei voi kukaan kieltää. En usko että kukaan pitäisi ajatuksesta, että kumppani haikailee eksäänsä. Ja jos on onnellisesti kumppaninsa kanssa, niin mitä niillä vanhoilla kuvilla tekee? Tarkoitan lähinnä sellaisia, joissa pusutellaan, tai joissa on vain se eksä hillumassa. Mielestäni tuollainen on merkki siitä, ettei voi päästää täysin irti.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 02:12"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 02:10"]Minäkin joskus löysin vahingossMiten toimit?a joltain levyltä kuvia silloisen avopuolisoni eksästä, oli ollut eksäni ensirakkaus ja olivat seurustelleet vähän aikaa juuri ennen minua. Oli siis tallentanut sinne sen naisen alastonkuvia ja pussailuja yms. Löysin sen levyn joidenkin miehen polttamien musiikkilevyjen seasta... Kyllä vitutti. [/quote] Eksäni oli siis tallentanut ne kuvat meidän suhteen alkuaikoina, luopui silloisesta läppäristään niihin aikoihin ja nämä eksäkuvat oli pitänyt saada ihan omalle levylleen :/
[/quote] Miten toimit?